Laittelen lappuja sitten kun kampe syö e85:sta, eli millonhan lie.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ 85 ongelmia+muuta
Collapse
X
-
Nyt kun muistelen niin öljylämpömittarin ohjauksen virran kytkin ajovalojen taakse, eli toimi ku valotkin toimi. Maadoitus tuli aluksi moottorin kanteen (puolan maan kanssa samaan), tämä aiheutti sen mistä puhuttiin eli kävi kolmella satunnaisesti ja korjaantui kun virtoja käytti pois. Siirsin sen maadoituksen kauemmaksi ja parani pitkälti sillä tuo ongelma. Kyllähän sitä esiintyi tuonkin jälkeen mutta itse veikkaisin kytkennöisä maadoitusongelmaa moottorin johtosarjassa.
Sielä oli tosiaan vähän alkuperäisen moottorin, vähän wx moottorin ja vemssin johdotuksia sekaisin, hyvin paljon turhia johtoja sikinsokin pitkin jalkatiloja ja konehuonetta. Noihin en kerenny perehtyä enkä viittinyt ruveta perkaamana ku 80 käyttöautona kuitenkin piti olla kokoajan liikenteessä. Tulipahan todettua ettei jälkiasenteisen moottoriohjauksen omaava auto ihan se huolettomin käyttis ole. Toki riippuu tekijästäkin mutta tuntui että tuossa oli vähän jätetty puolitiehen hommat.
Ei ole minun aikana tehty peltihommia tuohon autoon. Nuo etuvilkut on alkuperäisessä paikassaan, ihmettelin itekkin että ei voi kyllä tehtaan jäljiltä olla tuommoisella kiinnityksellä nuo.
Toisen t85:n etuvilkut
Comment
-
Kyllähän sitä esiintyi tuonkin jälkeen mutta itse veikkaisin kytkennöisä maadoitusongelmaa moottorin johtosarjassa.
Tulipahan todettua ettei jälkiasenteisen moottoriohjauksen omaava auto ihan se huolettomin käyttis ole
Ei ole minun aikana tehty peltihommia tuohon autoon.
E; Niin ja Esa katellaanpa nyt näkeekö tuo moottori ees ensi kesää..
Comment
-
Noh noh menipäs kinasteluksi, varmaan olisi jokin muistikuva jos pakkelia autoon olissin ruutaillut. Kolari josta puhuit oli q-kelien aikainen pikku töppäys jossa takakulma hyvin hitaasta vauhdista tervehti naapurin postilaatikkoa, sen jäljilltä takavalosta lohkesi pieni pala jonka taisin näyttääkin sulle.
Yksi syy uudempikorisen hankinnassa jäärata-autoksi olikin se etten raaskinut tällä vanhuksella ruveta kapeaa jäärataa leventämään, auto kuitenkin oli pelleiltään ihmeen hyvässä kunnossa. Epäileville pari kuvatusta
kuva 1
kuva 2
kuva 3
Pientä huvittuneisuutta aiheutti myöskin se, että et ollut esimerkiksi soittimen maadoituksessa raaskinut käyttää liitintä, vaan sen sijaan teipannut johdot maihin.
Kyllä tuo on tuolla Tatechilla vähintään yhtä luotettava ku mikä tahansa muukin kunhan saan nuo loputkin patentit karsittua pois.
Comment
-
En minä ainakaan mitään kinastele, kerron vaan mitä on tullut vastaan. Soittimelle en muuta valmista maadoitusta löytänyt, muutakun tämän edellämainitun teipatun version.
auto kuitenkin oli pelleiltään ihmeen hyvässä kunnossa.
Takavalo on myös jo vaihdettu, ei ole enää reikää. =)
aina noiden kans on jotakin johon ei haluaisi käyttiksen kanssa törmätä.
E: aina jotain unohtuu, ei sulla sattuis enempää olemaan kuvia tuosta? Nimittäin kelpais kyllä kaikenlainen kuvamateriaali mitä löytyy. Koitin Markoltakin kysellä josko jotain projektikuvia olisi mutta ei ole kuulunut vastausta..
Comment
-
Totta turiset. Meinasi vaan pientä ihmetystä aiheuttaa tuo em. ruostereikä sijaintinsa takia, nakkaan vaikka illalla kuvan siitä.
Kytkinhän tuossa on myös osoittautunut sulakkeeksi. En oo vielä kerenny (vihtiny) käyttää auki. Liekköhän kuinka vanha tapaus.
Nakkasin viestillä, pistä ihmeessä kuvia jos löytyy ja viittit lähetellä.
Comment
-
Jos tarviit niin mulla olis tuommoset puskurivilkut valmiiksi jonkun tummentamana:
http://img845.imageshack.us/img845/2081/dsc0496cq.jpgViimeksi muokannut Mikkoh; 28.2.2013, 08:16.
Comment
Comment