Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 cc:n pelastus takaisin liikenteeseen *myydään

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Joo, kyllä sellainen rattimies on vielä näkemättä, joka paniikkitilanteessa selviytyy paremmin takapainoisilla jarruilla kuin etupainoisilla. Omassa ratakipossa on hieman tuollaista jarrutuksessa yliohjautumisen taipumusta ja voin sanoa että onpahan helkkarin ikävä ominaisuus, vaikka ympäristönä olisi moottorirata ja ajaisi 100% keskittyneesti. Oikeassa ajotilanteessa täysillä jarrutettaessa vehkeet harvemmin lähtee pikkunättiin sivusladiin, vaan se on ennemminkin että naps poikittain jos ei korjaa juuri oikeassa kohtaa ja tiukasti.

    Comment


      #32
      Njoo. Näinhän se taitaa olla, kun pitää oikeasti jotain tehdä ja nopeasti. Ajattelin liikaa normiajon ominaisuutta "vakiolötkö huonoilla kitkoilla", jossa eturenkaat on pois pelistä ennen kuin takana edes tapahtuu mitään joka jarrutuksessa :)

      Comment


      • #33
        Nonii! johan se kelpas katsurille. Nakattiin vielä ton jarrupaineen säätimen lisäksi 3 golffista ylimääräseksi jääneet uudet jarrukengät taakse, niin ei ollu enään kuin 5% eroa takajarrujen välillä. (Edessä 0%) Ja oli oikea tai ei tuo säädin, niin nyt se jarruttaa niin että edessä lukittuu vähän ennemmin kuin takana, eli toimii just niinkön pitää.

        Eilettäin tuli ajelua katsastuksen jälkeen joku 200km rinkiä ympäri kaupunkia, niin hyvin tuntus pelaavan ja voimaakin löytyy ihan kivasti. Kytkinvaijerin vois kyl vielä vaihtaa, kun tunnustaa vähän turhankin jäykältä.

        Tänään aamulla sit vielä pesasin TI-hallilla kaikki paskat poies ja kävin ottamassa muutamat kuvat, ennenkuin PetKe itse otti tän oikeesti ajoon.







        Comment


        • #34
          Ja viel yks.


          Semmosta vielä, että ei kukaan tietäs linkkiä tämän sähkökaavioihin tms? Kun penkinlämmittimet ja keskuslukitus on ihan mykkiä. Sulakkeet ainakin on ehjiä, mutta ihan kuin kummallekkaan ei tulis ollenkaan virtaa. Tai jos joku edes tietäs missä keskuslukituksen boksi sijaitsee, niin sekin ois jo eteenpäin.

          Comment


          • #35
            Penkinlämmittimillehän menee johdot, mittaa tuleeko niihin jännitettä lainkaan. Tuon ikäisessä täysin mahdollista, että penkkien vastukset valmiit.

            Mahtava tarra takapuskurissa, olen täysin samaa mieltä.

            Comment


            • #36
              On se kaunis. Yksinkertaisuus on valttia!

              Comment


                #37
                Nätin näköinen kasikymppi! Erikoinen rengastus pomppaa hieman silmille, mutta muutenhan tuo on tuollaisenaan oikein hyvä.

                Comment


                • #38
                  Jos innostut sen kytkinvaijerin vaihtamaan,niin laita kommenttia kevenikö poljento.

                  Comment


                  • #39
                    Kytkinvaijeri on vielä vaihtamatta ja sähköongelmat korjaamatta, mutta on tällä jo kohta 2000 km rullattu katsastuksen jälkeen ja hyvin pelittää. Viikonloppuna varmaan sit yleismittarilla tutkimaan missä mättää. Jos nyt edes keskuslukituksen sais toimimaan, ku vituttaa noiden tappien nykiminen.

                    Mut sitten syy miksi nostan: Ebaytä selatessa tuli vastaan tämmöstä.



                    Hetkinen perkele! Tuohan näyttää samanlaiselta, mitä tässäkin on alla. Voisko olla mahdollista, että tossa ois bolt-on coilit ja vielä edullisesti? Ulkonäön perusteela vois ainakin passata, mut miten sit mitat....
                    Viimeksi muokannut PetKe; 1.11.2011, 19:00.

                    Comment


                    • #40
                      Audi 80 raidetangon kiinnitys on tolpan etupuolella ja jarrusatula takapuolella kun taas VW Polossa raidetanko tulee tolpan takapuolelle ja satula etupuolelle. Mutta passaisko ne ristiin? :D Takaiskarit vois passata heittämällä?

                      Omaan vanhukseen ostin toiset tolpat ja ajatuksena irroittaa alkuperäinen jousilautanen ja tilalle Rallyracelta Kierreholkki sarja alkuperäisiin etutolppiin ja samasta puljusta jouset, taakse jotkin yleismallin kynäiskarit.

                      Comment


                      • #41
                        Joo tämä oli uutta tietoa. Mulla ei jostain syystä etkassa toimi volkkaripuoli, niin ei voinut katsoa. Mutta jos nuo ei passaiskaan, niin saishan ne kierreholkit noistakin tehtyä, kun rälläköi tolpat osiksi :D (alunperin tarkoitus oli tehdä rallyracen kierroholkeilla). Mutta näillänäkymin jää coilihommat ensi kevääseen, koska kesäauton moottoriprojektiin uppoaa nyt useampi tuhat euroa, niin ei jää tähän paljoa käytettäväksi.

                        haaveilut sikseen ja vähän asiaakin. Nyt on tullut tälläkin ajettua pitemmän aikaa ja yllättävän mukavaa kyytiä on ollut näinkin vanhaksi autoksi. Kaikista eniten on ärsyttänyt tiivisteiden narinat, mutta sotkin niihin shellin tiivistepuikkoa ja kaikki sisustan natinat ja suhinat hävis pois! Nyt ei paljoo sisämelu häpeä uudemmillekkaan autoille, vaikka renkaat on kuminauhamallia. Eli siis muutkin vanhojen autojen omistajat HOX! kokeilkaapa käsitellä omasta vessasta tiivisteet ja saatatte yllättyä miten hiljanen se teidän auto oikeesti onkaan.

                        Ja sitten takapakkia. Taas nimittäin rupes pierupurkki vittuilemaan kun vedin motarilla pari täyskaasukiihdytystä. Syytä ei tarvinnut kauaa etsiä:



                        Jännä sinänsä, että ko. osan vaihdoin pari kk. sitten uuteen ja nyt jo anto periksi. Samalla säätelin imuläpän paremmin kohdilleen, koska välillä on ollut ongelmia käynnistymisen kanssa. Onneksi korjaantu kääntämällä sitä kierrukkaa tiukemmalle.

                        Mutta sitten vähän kinkkisempään ongelmaan. Nyt siis kun kaikki alkaa olla kohdillaan, on ruvennut enemmän ja enemmän vituttamaan tyhjäkäynnin täristys. Käytännössä tarkoittaa sitä, että lämpimällä koneella tuntee penkkiin asti, kun kone täristää silloin kun polttoaine tulee tyhjäkäyntisuuttimen läpi (<1500 kierrosta), mutta vain lämpimällä koneella. kylmänä käy oikein tasaisesti. Tärinä ei nyt kovin suurta ole (konepelti auki ei huomaa koneen tärsitävän), mutta pakoputkea kuunneltaessa käyntiääni on kaikkea muuta kuin hyvä.... Sytytyksen ja tyhjäkäynnin seoksen säädöllä ei tunnu olevan mitään vaikutusta asiaan, niin multa ainakin loppuu kohta ideat. Jälkikäyntiä on myös esiintynyt aika paljon ennenkuin korjasin vahatermostaatin, niin liekkö sillä mitään yhteyttä tähän.

                        Niin ja tällaisen yhden tarvitsisin:



                        Talvivanteista nimittäin puuttuu yksi pölykapseli, niin ottaisin mielellään lahjoituksena yhden tuollaisen ;) Voin myös pientä vaivan palkkaa maksaa jos joku suostuu lähettämään.

                        Comment


                          #42
                          Eli siis muutkin vanhojen autojen omistajat HOX! kokeilkaapa käsitellä omasta vessasta tiivisteet ja saatatte yllättyä miten hiljanen se teidän auto oikeesti onkaan.
                          Toistaiseksi en ole vielä tavannut silikoniöljyä, joka lisäisi takaisin kasaan menneet puoli senttiä tiivisteen paksuuteen :)

                          Comment


                          • #43
                            No tuohan ei oo ihan mikätahansa random silikoonitökötti joka vaan tekee tiivisteisiin kiimakiiltoa, vaan ihan oikeasti "elvyttää" niitä. Vanha kova ja liukas tiiviste muuttui todella pehmeäksi ja nahkeaksi, jolloin tiivistys on huomattavasti parempi. Myös oven aiheuttamat painaumat väheni tiivisteessä, mutta tottakai ei tuolla täysin kasaan menneitä tiivisteitä pelasteta.

                            Ja kiitokset playmakerille pölykapselista. Talvi siis mennään mobilisti hengessä orkkis peltivanteilla, pöläreillä ja pullakumeilla.

                            Comment


                            • #44
                              Tuli bongattua tämä noin viikko sitten Poikkimaantiellä Oulussa. Siistinnäköinen peli livenäkin, hiukan toki vanteiden väri tökkäsi silmään.

                              Comment


                              • #45
                                Siistin näkönen kasikymppi :) Ja sitten ei muuta kun ei-EU-kilvet tilaukseen :)

                                Comment


                                • #46
                                  Vähän updatea vaikkakin tälläkertaa ilman kuvia.

                                  Jossain välissä tästäkin kivasti lakkas kusijussi toimimasta. Oli oikein mukava ajelle näillä kurakeleillä suolan ja loskan seassa. Viiksen testasin toimivaksi kertaalleen ja muutamia releitä vaihdeltiin eikä auttanu. Lopulta kummiskin viaksi selvisi joku kosketushäikkä viiksen rungossa. En ole ihan varma mikä siinä oli, mut kolmannen purkukerran jälkeen pelittää.

                                  Keskuslukituksenkin sain pelaamaan, mikä helpottaa päivittäistä käyttöä huomattavasti. Viaksi paljastui poikki menneet johdot oven läpiviennissä. Pumpunkin olin onnistunut kasaamaan väärin jossain välissä, mutta sen kun laitto oikein läjään alko hommat pelittään.

                                  Tällähetkellä vikalistalla on enään tyhjäkäynnin epätasaisuus ja toimimattomat penkinlämmittimet. Tyhjäkäyntiä ei taida saada pelaamaan muuten kuin vaihtamalla koko kaasarin. Veikkaisin siellä olevan jotain hapettumaa tyhjäkäyntipiirissä, kun pääsuuttimen kautta käy kuin kello. Säädöllä ei mitään vaikutusta pätkimiseen.

                                  Penkinlämmitimiä ei ainakaan vielää ole tarvinnut, mutta oishan se ihan jees saada nekin toimimaan. Eli voiko noita penkkejä purkaa niin, että ne saa vielä takaisin läjäänkin? Niistä ilmeisesti on ne vastukset palanu ja ainakin bemarin penkkejä oon purkanu ja niistä tinaillu vastuksia kuntoon, niin onnistuisko näistäkin.

                                  EDIT ja nyt alla on orkkis pellit pölykapseleilla, niin ei tarvii pussihousujen vetää hernettä nenään vannevalinnasta :D

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jatketaampa tätätkin. Audi toimi hyvin viimetalven siinä tarkoituksessa, mihin se korjattiinkin, eli perus käyttöauton virka talvella hoitu. Kaiken maailman hämminkiä oli esim. kerran töihin lähtiessä ei yrittänykkään lähtä käyntiin vaikka iloisesti kone toimikin. No konepelti auki ja siellähän kaasari köllötti kylellään imusarjan päällä. Oli siis kumilaippa antanu kerralla periksi :D Tais peräti 2 mennä talven aikana, niin mitä lie kuralaatua uudet vai eikö ne kestä ollenkaan e10:iä kun muuttuivat sellaiseksi purukumiksi.

                                    Talvella tottakai lukotkin jääty jumiin ja ovia ei saanu pariin kuukauteen lukkoon. Toisin kuin arvata saattaa, niin tästä oli vaan hyötyä. Auto oli nimittäin parkissa paikalla josta melkein kaikista autoista lyötiin sivulasit edestä sisään ja vietiin soitinta, muistittikkua ja muuta rojua. Audi säästy sentään ehjillä ikkunoilla koska ovet ei ollu lukossa :D 10 vuotta vanha pioneerin cd soitin vain vietiin, eli menetys ei ollu muutamaa kymppiä pahempi. Hanskalokero hieman kärsi, kun se oli meisselillä väännetty auki vaikka se ei ollu edes lukossa. Lattialle jäi talteen esim. 100€ defan sisätilalämppäri ja muu arvotavara, eli kunnon järjen jättiläiset oli selvästi asialla :D

                                    Sitten vähän surullisempiin uutisiin. Kerran -30 pakkasella käyntiin veivatessa (lämmitykseen ei saanu) keksi moottori oksentaa jäähdytinnesteet pihalle. Ei siinä muuta kun uutta sisään ja ajamaan. Tämän jälkeen kuitenkin ei lämpömittari pysyny enään keskellä ja koko ajan kevättäkohden alko nesteet maistumaan enemään. Viimesellä 100km siirtymällä tais kelvata 3 litraa jäähdytinnestettä ja litra öljyä. Korkin alla oli myös majoneesit tottakai:


                                    Jotainhan sieltä siis on paskana ja hyvin lähellä oli ettei kampe lähteny paaliin. Ei tätä kummiskaan hennonu romuttaa ja koko vehe jäin liiteriin oottamaan. Onneksi sukulaisilta löyty vento josta kori oli jo menny sellaiseen kuntoon, ettei sitä voi pelastaa, mutta kone on vielä täydessä tikissä. Siitä olis siis tarkoitus puottaa uus kone sisään ennen talvea. Saa nähä onnistuuko, mutta on se ainakin edullinen niin sama kokeilla.

                                    Mitään ei nyt oikeesti oo vielä saanu aikaseksi. Mitä nyt taakse vaihtelin uudet takalaakerit, kun vanhat meni jo ihan vituiksi. Samalla suunnittelin coileja taakse kaikista romuista mitä löyty:


                                    No ihan paskathan niistä tuli, eli lentävät roskiin. Ajattelin sit puottaa koko taka-akselin pois, vaihella siihen uudet puslat, hiekkapuhaltaa + maalata ja tehdä iskarille pari kiinnityspistettä lisää joilla perää saa alemmas. Samalla pitää muuttaa panhard tanko säädettäväksi kun korkeus muuttuu. Etupäällekkin pitää sit jotain keksiä. Varmaan rälläkkä-hitsi hommia, kun tämän rojektin budjetti on lähellä nollaa. Mihinkään räpellyksiin ei kuitenkaan alennuta.

                                    Takalaakerin hetkellisen jumimisen vuoksi yksi talvirenkaistakin oli entinen ja noi aikaisemmat violetit vanteet on jo myyty pois rahanpuutteessa, eli jotain rengassysteemiä pitää kehitellä. Ebaystä huusinkin sit vahingossa kierroksen borbetteja:




                                    Kaikki neljä ovat kokoa 16x9 et15 (4x100) ja päällä on 3-4mm pinnalla olevan falkenin fk452:t koossa 215/40. Falken on jopa hyväksyny tuon koon käytettäväksi 9" vanteella, eli noilla mennään varmaan katsastukseenkin. Talveksi sit jotkut edulliset talvikumit päälle.
                                    Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:14.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Noitten värihän ei nyt passaa autoon yhtään ja joka vanteessa on enemmän tai vähemmän kanttarinaarmua. Eli ainakin ulkopuolet saa maalia niskaansa. En vielä tiedä väriä, mut pitää visioida sitä kun pääsee sovittelemaan. Sisäpuolia rupesin jo tässä putsaileen, että näkee maalaustarpeen sinne.

                                      Eli ihan jäätävä paskamäärä siellä:


                                      No ei muuta kun meikän suosikkia sonaxin extreme vannepesua niskaan, pehmeellä pikku pensselillä brushailua ja huuhtelu. Toisella kierroksella oli "kevyttä" bleedingiä havaittavissa:


                                      Ja huuhdeltuna:


                                      Niinkuin kuvasta näkee, niin edellinen maalari ei oo jaksanu maskata sisäpuolta ja sinne on räitty maalisumua. Onneksi oli kilikalia, niin tinnerillähän se lähtee:


                                      No eipä tarvi suihkia maalia sisäpuolelle.
                                      Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:16.

                                      Comment


                                        #49
                                        Kansiremontin tekeminen ei moiseen koneeseen myöskään maltaita maksa. Kannattaa melkein kansi ruuvata irti vanhasta koneesta ensin ja tarkastaa tilanne. Jos se kone on vaihtoon menossa muutenkin, niin siinä ei kauheasti häviä edes työtunteja.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Joo hattu käytetään auki ihan mielenkiinnostakin. Katotaan sit mikä on helpoin ja halvin vaihtoehto. Alapäästäkin joku paikka kyl vuotaa ihan himona öljyä, niin koneen joutuu väkisellä nostaan pois. Tiedossa ois myös toinenkin mylly mikä ois valmiiksi rempattukkin, mut katotaan.

                                          Comment


                                            #51
                                            Hoi, meillä täällä Kuopiossa on naapurissa myynnissä tuon korinen 80. Ei ole ollut nettiautossa myynnissä, vaan oli paikalliskirpparin nettisivuilla ilmoitus. Aikalailla orkkiskunnossa, ei katsastettu, mutta ajokuntoinen. HP. tasan 100e! Siinä oli jonkin verran kosmeettisia ruosteita kun vierestä kävelin, mutta varaosia ois siinä aikalailla halvalla. 1.8 koneella.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Löytyisikö myyjän yht.tietoja ?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Viikonloppu ois taas ahkeroitu romujen parissa. Homma tottakai alkoi vanteiden sovituksella.

                                                Eli alle vaan:


                                                Kyllähän ne sinne mahtuu jotenkuten. Eteen vähän huonommin kuin taakse, mutta mankelilla mahtuu pyörimään niin, ettei kaaren ulkopuolen muoto muutu. Jarrusatulastakin piti vähän ottaa tavaraa, kun meinas vanne ottaa kiinni. Kuvassa myös keulimista havaittavissa, koska takana on paikallaan ne aiemmin mainitut omapatentti coilit. Tolle korkeudelle pitäs perä kyllä saada ja edestä kans samalle tasolle. Katto nyt miten sen toteuttaa.

                                                Vanteet kun on sovitettu, niin aika alottaa tekniikan kanssa värkkäys. Siinä samalla kun letkuja ja piuhoja irrottelin, tulin siihen tulokseen että mylly on helpointa irrottaa alakautta apurunkoineen päivineen. No eikait siinä muuta kun pultit auki ja nostetaan auto päältä pois:


                                                Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:19.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ja siinä se koko limainen paketti on irrallaan:


                                                  Nyt kun koko paketti oli irti, sai siitä helposti moottorin pois ja pukille. Purkaessa paljastu että vaihdelaatikko oli vaihdettu jossain välissä, koska siinä oli purkaamojen töhrimiä merkintöjä. Samalla oli onneksi kytkinkin rempattu ja se oli ihan uuden veroisessa kunnossa. Vauhtipyöräkin oli ilmeisesti vasta vaihdettu, koska mitään pykämää tai kulumista ei ollu havaittavissa.

                                                  Tässä kuvassa onkin jo hattu otettu pois päältä:


                                                  Lohkossa ei ollu havaittavissa mitään vauriota ja hoonausjäljet näky selvästi pytyissä. Alakerta jätetään siis koskematta, paitsi kaikki tiivisteet toki vaihdetaan. Yhtään sellaista tiivistettä ei nimittäin löytyny joka olis pitäny. Kaikki vuoti enemmän tai vähemmän, eikä mistään hikoilusta ollu enään kyse. Voihan se olla että kaikki nesteet katosi vuotamalla ja savutus johtuu vain paskoista venttiilivarren kumeista.

                                                  Kansikin yllätti kunnollaan ja karstattomuudellaan:


                                                  No pitää kuitenkin putsata tuo ja antaa sit lopullinen tuomio. Jos mitään outoa ei näy, niin tehdään perushuollot ja lyyään kasaan. Jos kuitenkin paljastuu että tuo on päässy halkeemaan, niin haettiin vento varakannen luovuttajaksi:


                                                  Tuosta irtosi myös paljon muutakin käyttökelpoista osaa, kuten esim. kehittyneempi laturi, moniurahihnojen pyörät ja kaikki moottorin sähköt. Sähköt siksi koska ventossa on yksinkertainen ruisku, tai mikä lie sähköinen kaasutin onkaan, niin ajattelin koittaa soveltaa sen audiin. Toimii se nyt varmaan paremmin, kuin tuo rykivä pierburg :D
                                                  Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:21.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kaiken maailman saastasta romua alkaa olla siis lattiat täynnä, mut eiköhän noista soiva peli kasata:


                                                    Kaikista lohduttomin näky on ehkä kummiskin audin apurunko:


                                                    On nimittäin niin rapsakka laitos, että ei tuota ton näkösenä viitti pistää takasi. Nyt on viimenen hetki pelastaa tuo tai muuttuu kohta koko värkki ruosteeksi. Mietin eka, että veis kaikki alustan osat johonkin hiekkapuhallettavaksi kunnon vehkeillä, mutta en tiiä yhtään missä se onnistuis. Toinen vaihtoehto ois sit tehdä vaikka amme täyteen sitruunahappoa ja syövytellä siellä alustan osista ruosteet pois.
                                                    Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:23.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Oisko sulla kuvaa etuviistosta/edestä, että tuleeko nuo et15 vanteet paljon ulos kaarista? Aika paljon räyhäkkäämmäksi muuttui ilme leveämmillä vanteilla! Tarttis varmaa sovitella noihin omiinkin vanteisiin leveämpää kehää.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuossapa olis edestä vähän havainnollisempi kuva:


                                                        Käytännössä kohta mihin kuvio loppuu on kaaren ulkoreunan tasalla, eli melkeen pari senttiä pitäs saada tilaa tolla 215/40 rengastuksella. 8,5" ois ehkä parempi vaihtoehto tai sitten et25 vanne, mut mennään nyt näillä.

                                                        Takana menee nätisti sisään:


                                                        Pitää vaan pokkaus taittaa lyttyyn, niin mahtuu pyörimään raapimatta.
                                                        Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:24.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Audikin taas pikkuhiljaa eteni. Uudet ovankahvat laittelin paikalleen, kun talven aikana meni kaikista tuo avausvipu poikki. Vähänhän noita tarvike kahvoja sai modata että passas paikalleen, mutta eihän ne paljoa maksanukkaan. Mukana tuli myös etukahvoihn uudet avaimet, mut vaihdoin orkkiksista lukkopesät niin ei tarvii useita avaimia olla:



                                                          projectechin jannelta tuli sit pikatoimituksella pari kiloa Deox-C:tä ja tein muovista ja laudoista sellaisen altaan mihin saatto apurungon upottaa. Muuten ihan hyvä, mutta ei riittäny aine koko laitoksen upotukseen, niin käskin veljeä kääntämään viikon aikana rungon toisinpäin. No reikähän siihen muoviin oli tullu ja nesteet valunu pois. Oli tuo onneksi ihan kohtuulliseksi menny 3 päivän aikana:



                                                          Ottakaa huomioon, että en tehnyt mitään mekaanista ruosteen poistoa, vaan laitoin koko järkyttävän näkösen kamppeen lillumaan seokseen. Ruosteen syövyttämät kraateritkin oli täysin puhtaita, mut siellä täällä oli vielä paksumpaa ruostetta lyhyen vaikutusajan vuoksi. Kumiosille ei lupausten mukaisesti käynyt mitenkää, eli uskaltaa tuollai purkamatta syövytellä vastaisuudessakin. Niin ja melkoinen reikähän sieltä paljastu :evil::



                                                          No vähän räitään mikkiliimaa ja fixed:



                                                          Eihän tuota vissiin sais mennä hitsaileen, mut hys hys! Luulis tuon nyt olevan turvallisempi kuin että antaa koko paskan mätiä lopullisesti pilalle. Katsastusmiestä kun ei apurungon kunto tuntunu kiinnostavan, mutta puuttuvat jarrukilvet aiheutti suurta närää...
                                                          Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:26.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Sit vielä kevyt hiekkapuhallus ja ruiskulla hammerit päälle. En jaksanu kumiosia edes suojata, kun ei tää niin hipo vehje ole. Kyl se maali niistä sit rapisee pois :D Ruostetta jäi varmasti vielä vähän jäljelle, mut käsittääkseni hammeri ei oo niin herkkää jos siellä kraatereiden pohjalla oiskin jotain.



                                                            Etutolppiakin vähän ihmettelin:



                                                            Niinkuin kuvasta näkyy, niin iskaripatruuna on täydessä mitassaan melkeen metrin mittanen :shock: Siinä ei paljoo lyhkäsemmät jouset taikka coilit apujousilla auta, kun iskarin varsi on noin älyttömän pitkä. Iskarin yläpään kiinnitystä ei voi nostaa, koska se on jo vakiona melkein konepellissä kiinni ja tolpan alapäätä ei voi laskea olkavarressa, koska vetari tulee heti vastaan. (kts. kuva). Ainoa vaihtoehto on siis saada lyhkäsemmällä varrella olevan iskarit. Tilasin sit ebaystä ta-technicisiltä typ 89:iin tarkoitetut sport iskarit, jotka ainakin kuvan perusteella on huomattavasti lyhkäsemmät.



                                                            Kävin aikasemmin varaosatiskillä vertaamassa typ89 ja 81 iskaripatruunoita, niin ne oli täysin identtiset numeroita lukuunottamatta, vaikka 89:n etupään tuenta on täysin erilainen. + valmistajan sivuilla lukee että nuo passaa typ 81/89 ja 32B passattiin. Täytyy vaan toivoa että kuva pitää paikkansa ja varsi on oikeesti vakoita lyhkäsempi. Minä saan sit sen verran taiottua lisämadallusta, minkä verran pituuseroa on.
                                                            Viimeksi muokannut PetKe; 25.9.2012, 20:26.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja PetKe Näytä viesti
                                                              Eihän tuota vissiin sais mennä hitsaileen, mut hys hys! Luulis tuon nyt olevan turvallisempi kuin että antaa koko paskan mätiä lopullisesti pilalle. Katsastusmiestä kun ei apurungon kunto tuntunu kiinnostavan, mutta puuttuvat jarrukilvet aiheutti suurta närää...
                                                              Minun käsityksen mukaan hitsaaminen on palkin osalta luvallista. Ainakin tuossa minun kanttiquattrossa aikoinaan ollut varsin mätä takakelkka sai katsurilta tuomion: "Hitsaile tuo palkki ja tule uudelleen näyttämään".

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X