Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 cc:n pelastus takaisin liikenteeseen *myydään

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kattelin just etkasta ja osan numero on 155 905 851. Netin kuvien perusteella ihan erinäkönen systeemi. Uuden näyttäs saavan ebaystä varsin edullisesti, että eipä tuota taida kannattaa ruveta huvikseen purkamaan ja keksimään mitään patenttia.

    Talvirenkaatkin tilasin just borbettien päälle kietastavaksi. 195/45 continentalin kitkat. Jospa noilla jotenkin tiellä pysyis, kun ei noille vanteille sopivia talvikumeja oo älyttömästi tarjolla.

    EDIT onkohan tossa nyt sittenkään sitä ite lukko-osaa mukana, kun näyttää olevan tyhjä kotelo. etka kyllä sanoo että "steering lock without ignition starter switch"

    Comment


    • #92
      Multa löytyy täydellinen lukkohärdelli.

      Comment


      • #93
        Alkuperäinen kirjoittaja Kalu-Sakke Näytä viesti
        Multa löytyy täydellinen lukkohärdelli.
        Osaatko sit sanoa miten se lukkopatruuna lähtee pois, niin vois kattoa mikä on menny rikki?

        Kaasarissa ilmeisesti oli aiemmin joku tukos, kun nyt hieman enemmän leipää annettuani rupes pelaamaan jopa kohtuullisesti, eikä sammuile kokoajan.

        Ebaystä löysinkin vahingossa GTE:n imusarjan kaasuläppäkoteloineen, niin pitää kattoa jos siihen sais soviteltua ihan oikeat suuttimet. Montaa kymppiä ei ko. osa maksanu että jos ei onnistu, niin ei haittaa. Megaa vähän tässä suunnittelin, niin mitenhän sille soveltais anturoinnin. Nokka-akselin asentotunnistimeksihan ehkä käy virranjakajassa oleva halli, mut mites kampiakseli. Oisko jostain volkkarin uudemmasta koneesta jotain sovellettavissa? Nurkissa näytti pyörivän vaikka ja mitä triggeripyörää ja anturia, mut ei jaksas ruveta patentoimaan jos on olemassa melkeen bolt-on ratkaisu.

        Tuo jo hyllystä löytyvä boschin mono motronic käyttää pelkästään sitä virranjakajassa olevaa hallia, mutta siinä on vaan yksi suutin, niin eihän se muuta tarvikkaan. Pittää nyt koittaa eka se soveltaa kiinni, kun oon siihen jo kytkennätkin suunitellu, ja oishan siinä sit jo osa tarvittavista muutoksissa tehty megalla. (lamdan paikat, bensapumput jne.)

        Comment


        • #94
          Siihen runkoon pitää porata 3mm reikä,josta pääsee painamaan sitä lukitusliuskaa ja patruuna lähtee pois. Varmaan löytyy netistä kuva et mihin pitää porata tai voit käyä kattoon mun lukosta mallia. Mitähän mulla olis ollu jotain 6 lukkoa ja kaikki on toiminu niinku sullakin.

          Tarttetko muuten sitä toista umpiota?

          Comment


          • #95
            Joo tuo lukkohomma voi olla ihan ominaisuuskin, mitä kuvien perusteella tutkin tota mekanismia. Vois tuo silti auki käyttää ja tarkistaa.

            Valoa en tarvi, niin nakkaas tilinumero privaan että saan maksettua sen toisen.

            Pari kuvaa nykytilanteesta:



            Comment


            • #96
              Eipä oo tullu näköjään tännekkään päiviteltyä.

              Audihan on ollu nyt jo pitkän aikaa käytössä ilman suurempia ongelmia. Mitä nyt tuuletin rupesi kitisemään uskomattoman ärsyttävästi ja lopulta palo sit etuvastuskin. Onneksi playmakerilta löyty taas tarvittavat varaosat. Toki talvirenkaathan sitä piti borbeteille saada ja niiden virkaa hoitamaan ostin continentallin WinterContact TS 850:t koossa 195/45. Ovat kylläkin ns. saksankitkat, mutta nopeusluokka on T ja kantavuus vain 80, eli ovat erittäin pehmeetä seosta. Tämän vuoksi ajomukavuus parani huomattavasti, kun jousitus ei jyskytä perseeseen falkeneiden tavoin, vaan nyt voi menoa kehua jo pehmeäksi. Samoin ajomelu pieneni huomattavasti, vetely katosi kokonaan ja ovat vielä kevyet kääntää. Kaiken muun hyvän lisäksi pito on ainakin lumella ja sohjolla erinoimainen, niin kannatti ostaa vähän kalliimmat renkaat. Nyt on oikeen mukava ajella :)

              Ihan itestäänhän ne noin kapeat kumit ei noussu 9" vanteelle:
              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=5RWwxv8yCTw[/ame]

              Vanteisiin nykäsin päälle kokeeksi tommosen jonkun ruskean maalin mattalakalla:


              Ei vaan oikeen toiminu niin hyvin kun ajattelin omassa mielessä:


              Täytynee maalata jossain välissä vaikka perus hopeaksi... GTE:n imusatsin sain ebaystä parilla kympillä ostettua, niin pitää kattoa jos sais vaikka tehtyä kuvassa näkyville suuttimille paikat:

              Comment


              • #97
                Tommonen kiva fiilistelykuva vielä:

                Comment


                • #98
                  Ruskee ei kyllä jostain syystä toimi minunkaan mielestä... ehkä vähemmän punertava sävy vois toimii tai sitten reilusti vaaleampi... =)

                  Comment


                    #99
                    Oikeen hyvältä näyttää noilla mustilla keskiöillä ja kiiltävillä reunoilla. :)

                    Comment


                    • Keskiöt ei oo mustat noissa kuvissa vaan yököttävän vihreät ja vielä huonosti maalattu. No kävin ja hakemassa perus vannehopeeta ja litran lakkaa, niin eiköhän ne ala näyttää fiksummalta.

                      Prkl. tänäaamuna päätti taas tuuletin kenkkuilla ja oli ihan kokonaan mykkä tälläkertaa. todella rasittavaa. Vielä kun keksis mikä sille tuli, niin vois jonkun väliaikasen patentin tehdä pakollisia ajoja varten.

                      Comment


                        En ihan ymmärrä noin leveitä vanteita, mutta eipä tarttekaan. Mutta mitä tapahtuu tuossa renkaan paukauttamisessa vanteelle? En tiedä rengashommista paljoakaan, mutta en tiennyt että siihen tarttee sytkäriä :)

                        Comment


                        • No ite niin tottunu leveisiin vanteisiin, että kaikki autot näyttää vajakilta ilman.

                          Tuossa videossa rengas räjäytetään vanteelle starttibuusterin tms. avulla, koska rengas on jo niin kapea ettei se tiivistä vanteen olakkeeseen.

                          Plussana noista kapeista renkaista voin sanoa sen, että voi käyttää todella pehmeitä renkaita jolloin ajomelu on pieni ja pehmeä ajaa. Kuitenkin koska rengas on venytetty paikalleen, se ei anna sivuttain periksi ja ohjaus on täten terävä ja tarkka. STRO normiston mukaisella rengas/vanne setupilla joko ohjaus on tarkka, mutta kova rengas on meluisa sekä epämukava. Pehmeä sit epämääräinen ajaa, mut kyydit on pehmeemmät. Tai sitten kompromissi noiden väliltä.

                          Comment


                            Kyllä noi levitetyt kumit näyttää hyviltä! Itellänikin olisi, jos olisi varaa hommata katsastukseen toiset lailliset.

                            Comment


                            • Mulla on itseasiassa noille vanteilla olleille falkeneille valmistajan hyväksyntä, että niitä saa käyttää tässä autossa 9" vanteella, vaikka STRO normiston mukaan ei. Niillä vois periaatteessa katsastaa, mutta ne raapii isoissa montuissa, niin voi jäädä siitä leima kiinni.

                              Comment


                                Mistä hommasit tuon ruorin?? Saattais passata kakkikseenkin aikast hyvin, kyllästynyt jo tuohon vakio pyörittimeen!

                                Comment


                                • Playmakerilta se tuli, niinkun melkeen kaikki muutkin käytetyt osat tähän. Uusia tommosia formulingin ratteja ei saa, mut käytettynä löytyy sillon tällön myynnistä. Ebaystä kannattaa katella eri puuratteja, kun siellä on ihan uusiakin myynnissä.

                                  Comment


                                  • mulla jäi toi aiempi koneremppa siltä osin epäselväksi että siis laakeroitko alakertaa uudelleen?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Kikke Näytä viesti
                                      mulla jäi toi aiempi koneremppa siltä osin epäselväksi että siis laakeroitko alakertaa uudelleen?
                                      En jaksanu laakeroida, kun ei tää muutenkaan oo niin hipo-hipo laitos.

                                      Taas vaihteeksi tuli ongelmiakin tän kanssa. Keskuslukitus ei oo toiminu koko syksynä ja syykin siihen löytyi äkkiä:


                                      Ilmeisesti niitä tunkkauskohtia korjatessa oli päässy sulamaan. Sinänsä jännä että maali ja mikään muu ei ollu kärsiny. Kaikesta päätellen aika alhainen sulamispiste tuolla letkulla.

                                      Toinen ongelma liittyy moottoriin. Tässä viikolla olin ajelemassa ja vedin yhdestä risteyksestä läpi 2:lla täyskaasukiihdytyksellä. Tässä kyseisessä risteyksessä on painunu melko urat pokittain meneville kaistoille ja niiden kohdalla koko auto hyppi melkoisesti -> vedot katosi koneesta kokonaan. Nylkytin siitä sitten kaverin pihaan ja lumituiskussa tehdyn pikadiagnoosin perusteella huomasin jaon olevan pielessä. Kunnon työkaluja ei sattunu olemaan matkassa, niin käänsin sit vaan nokan kohdilleen ja virranjakajaa pyöräytin vähäsen (ei päässy apuakseliin käsiksi). Ne eihän se oikein toiminu kunnolla tämän jälkeen, mutta sai loppuviikon ajelut suoritettua. Itsenäisyyspäiväksi sain onneksi kaverilta ajotusvalon lainaan, niin sai taas sytkänkin säädettyä kohdilleen:


                                      Perusennakko oli sellaiset kevyet 35 astetta 18 sijasta, niin ihmekkö tuo että oli vähän puutunu ja äänteli muutenkin ihmeellisesti. Samalla koitin hihnaa kiristellä, kun sanoivat että hyppääminen voi johtua liian löysästä hihnasta. No eipä sitä juuri tiukemmalla saanu, kun rupes volisemaan tyhjäkäynillä -> karvan verran löysemmälle ja toivotaan että pelittää.



                                      Vanteetkin oli tarkoitus maalata uusiksi, mutta lakkaa vetäessä päätti keskiöissä nurkkiin jääny vihree kilikoli keihua (en jaksanu tympeimmistä paikoista hinkata kaikkea pois). Kyllähän siitä melko vitutus iski, kun piti ruveta pesemään kaikki maalit pois. Maalinpoiston jälkeen päätti sit kompura leipoa kiinni. Kyrpä otassa kasvo jo sihen malliin että nykäsin ilman mitään pohjia ohuet kilikolit vanteisiin ja vähän rekvisiittaa katolle:

                                      Viimeksi muokannut PetKe; 9.12.2012, 18:55.

                                      Comment






                                      • Saa luvan olla tuon näkönen lopputalven...

                                        Comment


                                          Kyllä kun nykyautot veistetty tuulitunnelissa tämä kanttiquattro on tosi makea :) !!

                                          EDIT: I do love boobs too :D !

                                          Comment


                                          • Mun silmään näyttää kyllä hyvältä :)

                                            Comment


                                            • Jos tää olis veispuukki niin painaisin TYKKÄÄ! :D

                                              Comment


                                                Valitettavasti Killeri täähän ei taida olla kuitenkaan quattro, mutta erittäin komea kantti kuitenkin!

                                                Comment


                                                  I stand corrected :( !

                                                  Comment


                                                  • Oiski quattro ja vielä vitos koneella, niin sillon tätä laitettas ihan viimesen päälle. Näille vajaa vetosille ja vajaa pyttysille ei mitenkään paljoa kiinnostusta löydy...

                                                    Comment


                                                    • Uskoisin että tässä on nähty jo tuota kiinnostusta tätä autoa kohtaan aika paljon, sillä luulen ettei monikaan olisi tehnyt yhtään mitään tuolle lähtokohdalle, joka sekin oli jo melko hyvä sinällään. Tiedä sitten miten hienoa jälkeä saat aikaiseksi jos sinua oikeasti kiinnostaisi laittaa autoa, eli nyt hankit jostain sen kanttiquattron että päästään ihastelemaan.
                                                      Toivottavasti otit kommenttini positiivisenä vastaan, niinkuin toivoin sen tulevan esille.

                                                      Täytyy kyllä vielä tähän loppuun todeta, että on se kyllä komia! Näitä lisää ;)

                                                      Comment


                                                      • Todella hieno! Ovien alle helmaan mustaa tai valkoista spray massaa niin tulee täydellinen!

                                                        Comment


                                                        • Paljon vaikutti tuo vanteiden uudelleenväritys, hienolta näyttää! Täytyypä kopioida omaan tuo musta takaspoikka, kun näyttää paljon paremmalta kuin korinvärissä.

                                                          Comment


                                                          • Nätin näköinen kampe! Mustiksi keskiöt ja kiiltävät lipat niin avot!
                                                            Ja helmat vois kaivata kanssa mustaa..

                                                            Comment


                                                            • Jaah pikku uppaus. 80 on toiminu koko talven ilman mitään ongelmia. Joka aamu kuin palmun alta käyntiin ja lämmintä on piisannu :)

                                                              Vanteet pysyy hopeana, mutta lipat saatan kyllä kiillottaakkin. Ja vieläkin näköjään jäi varsinkin takahiekkapeltiin muutama ruostetäplä mitä en huomannu ja ne on ruvennu näyttään aika ikäviltä. No pitää varmaan keväällä vielä korjata ne ja vetästä kylkipokkauksesta alaspäin uutta maalia.

                                                              Mutta tämä vaan tahtoo olla vähän liian pieni auto tavaran kuskaukseen ja muutenkin ei etuveto oikeen miellytä. Harrasteautojakin löytyy muutama, niin ei jaksa tästä enään sellaistakaan tehdä. Niinpä olen miettiny jos tämän laittais keväällä myyntiin. Mutta mutta millasta myyntihintaa tälle uskaltais laittaa? Ilmaseksikaan ei tätä viittis luovuttaa eteenpäin, kun tekniikka pelaa moitteettomasti ja korin pienet ruostevauriot on vain kosmeettisia.

                                                              Nettiautossa ei kovin älytöntä tarjontaa näytä olevan näistä. Halvin on 1000€, mutta se ei ole edes liikenteessä ja muut on 4k€ tai yli, mutta ovat museorekisterissä. Johonkin tuohon väliin kai se hinta asettuis.

                                                              Ja borbetit jää mulle ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X