Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 cc:n pelastus takaisin liikenteeseen *myydään

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pikku uppaus tällekkin. Eihän tätä raaskinukkaan myydä pois. Lähinnä siksi, kun muut projektit on vieny niin paljon rahaa ettei pysty laittaa parempaa talviautoa.

    Pikku remppaa on pitäny kuitenkin tehdä että kehtaa ajaa. Ensinnäkin muokkasin vakioiskarit toimimaan nykyisen madalluksen kanssa. TA-techniksit oli aivan liian kovat pehmeiden FK:n jousien kanssa, joten lopputuloksena oli kelvotonja epämukava alusta. Nyt muokatuilla vakioiskareilla on erittäin hyvä :)

    maalipinta oli päässy vähän nuhjuiseen kuntoon, joten porukalla vetästiin uus maali päälle yks viikonloppu.



    Ja näyttäähän se taas aika freesiltä:


    Taka-akselikin rupes viimetalvena koliseen siihen malliin että oli aika vaihtaa viimeiset alkuperäiset kulutusosat pois alustasta. Olihan nuo puslat kyllä melko kärsineet, kun sormin sai keskitapin ja kumin painettua pois:


    Sitten vaan borbetit alle ja talvi saa tulla:
    Viimeksi muokannut PetKe; 24.10.2013, 21:40.

    Comment


    • Kaasutin on vaan ikävästi ruvennu taas pätkimään ja ei tunnu mitenkään saavan pelaamaan. Alkaa olla niin kulunu ja hapettunu tuo pierburggi, että tuskin saa pelastettua. Tilasin sitten kiinasta tommosen manuaalisen 2e2:n, niin jos vaikka tuohon sais vaihdettua paikallaan olevasta tarpeelliset kamat. Tai sitten koittaan parhaan mukaan yhdistellä toimivan värkin.

      Comment


      • Hienoa että jaksoit laittaa taas kuosiin. Näyttää kyllä ihan talven tappajalta;) Se nyt vaan on niin simppelin tyylikäs.

        Comment


        • Mää tykkään. NAM!

          Comment


            On tämä vaan kauheen hieno, thumbs up!

            Comment


              Tulee ihan Karjalan Kannas silloin kesällä 39 mieleen kun katsoo tuota 2E2:sta.

              Comment


              • Eipä tuota koko kaasaria voinu vaihtaa kun oli vähän väärän lainen ja muutenkin huonosti tehty. Sai tuosta kuitenkin hyödynnettyä ainakin suuttimet. Kiihdystyspumpun mekanismin vaihdoin myös tuosta uuden, kun alkuperäinen oli kulunu aivan väljäksi. Lisäksi kaasarin kyljessä olevan toisen kalvohässäkän vaihdoin uuteen (tämän osan tarkoitus hakusessa). Toki myös uudet tiivisteet sai tuosta. Näiden korjausten jälkeen parani toiminta huomattavasti. Nytten ei nyi ja pätki kaasua painettaessa ja tasakaasulla ajokin onnistuu ilman mitään oireiluja. Aiemmin esim. 40 vauhti tasakaasulla oli täysin mahdotonta nykimisen vuoksi. Nytten kulkee oikeen tasaisesti. Vetojakin tuli ehkä lisää, mutta voi olla ihan placebo efektiäkin.

                Mutta nyt kun kaasari muuten toimii erinomaisesti, niin tyhjäkäynti rupesi taas oireilemaan. Aika tasasen varmasti pätkii tyhjäkäynti heti kun kone on saavuttanu jonkinmoisen käyntilämpötilan. Normaali käyntilämpötilassa pätkii sitten niin että tuntuu penkissä asti. Jotain häikkää on tyhjäkäynti piirissä, koska kone pysyy tyhjäkäynnillä vasta kun seoksen säätöruuvin ruuvaa aivan kiinni. Muuten sammuu välittömsti. Jostain ilmeisesti saa liikaa ilmaa, koska aiemmin tyhjäkäynti oli säädöissään, kun ruuvi oli 1/4 - 1/2 auki. Alkaa vaan ideat loppumaan että mikä ihme tuossa taas mättää.

                Sytytyksen tarkistin ja se kyllä pysyy täsmälleen kohdillaan ja muutenkin toimii kuten pitää. Yleensä kun nämä vanhat romut käy huonosti tyhjäkäyntiä väljän virranjakajan ja siitä johtuvan sytkän heittelyn vuoksi. Tässä tapauksessa vika on kyllä kaasarissa siis.

                Comment


                • Hyvä ku et luopunu parhaasta autostas :) Mulla on nyt samanlainen auto tuolla koneella pihassa,et jos tarttet jotain osia niin ilmottele.

                  Comment


                  • Yks mikä tuohon koneeseen vaikuttaa paljon, on bensa. Kai sie oot tankannu vaan 98? Omassa vastaavassa oli järkyttävä jälkikäynti jos laittoi muuta kun 98 tai parempaa.

                    Comment


                    • Jälkikäyntiähän tuo ei tee jos kaasarissa on kaikki systeemit kunnossa ;) Tuon pätkimisen vuoksi ei vain voi pitää jälkikäynnin ehkäsy solenoidia käytössä, kun tykkää sammuilla esim. liikennevaloihin. Mut huomasin itsekkin saman että jälkikäynnit loppu, kun käyttää 98:ia.

                      Comment


                        Ajelitko Oulussa Kaijonharjussa päin olikohan toissapäivänä? Lipastolaisia? :)

                        Comment


                        • Töissä sielläpäin.

                          Comment


                          • Tämä on kyllä komia kulkine! Nähty useamman kerran parkissa työpaikkas pihalla. :)

                            Comment


                            • Taas pientä päivitystä.

                              Sen verran märkä "talvi" ollut, että ihan urakalla on kertyny vettä konttiin. Parhaimmillaan ois varmaan kultakaloja kasvattanu siellä :D Ihan varma en oo mistä vesi sinne tulee, mutta veikkaisin että takavaloista, kun sieltä valahtaa aina litra vettä niskaan kun kontin nostaa ylös. Vaihtelin sitten tommoset oikeen paksut solumuovitiivisteet tilalle, kun sattu löytymään romujen seasta:


                              Noiden laiton jälkeen ajelin sitten ~300km kaatosateessa, ja ainakin vielä näyttäs olevan kontti kuiva. Saa nähä pysyykö vielä kuivana, kun seisoo pihalla (nyt ollu tallissa)

                              Playmakerilta sain sitten uuden kahvan takaoveen, niin nyt pääsee taas joka ovesta sisälle :) Lisäksi taas vaihteeksi yksi kaasutin hyllyyn:


                              Nyt on siis yhdistelty kolmesta eri kaasarista osat. Tuosta "uudesta" runko ja vahatermostaatti, alkuperäisestä oiheiskapineet ja kiinankaasarista rikkinäiset pikkuosat. Ja nyt vihdoin vaikuttais toimivan kunnolla. Ei nyi ja pätki missään vaiheessa ja nekin oikuttelut jotka luulin olevan "ominaisuuksia" katos. Jopa jälkikäynnin eston pysty ottamaan takas käyttöön, kun ei enään sammuta liikennevaloihin sen vuoksi. Mutta se prkl tyhjäkäynti ei vieläkään 100% pelaa. Parani kyllä huomattavasti, eli ei enään koko auto hytky ja tutise tyhjäkäynillä + ritinä kaasarissa katos. Mut pientä tärähelyä ajoittain tuntuu. Toki kyseessä on kohta 30 vuotta vanha kampe, että kai tommonen pieni on ymmärrettävää.

                              Vois vielä melkeen käyttää imusarjan irti, jos siellä olis vaikka pieni imuvuoto tiivisteestä. Kaasarin kumilaipan vaihdoin kaiken varalta, mutta eipä ollu sillä vaikutusta:


                              Tai sitten vaan ajelis tyytäväisenä, kun kummiskin varsin hyvin toimii koko laitos :D

                              Comment


                              • Ai mä en olekkaan ainoa kenellä vois riisi viljelyä harrastaa kontissa :D Tuollaista tiivistenauhaa täytyy käydä ostaa itellekkin.

                                Comment


                                  Tarvikeliikkeistä saa myös sitä semmoista lakunauhaa joka tiivistää kanssa oikeasti hyvin kunhan sen malttaa nätisti laitella siihen. Eikä happane vanhetessaan.

                                  Comment


                                  • Ja tietty marmorilta saa ihan sitä virallistakin, eikä ole edes kovin kallista.

                                    Comment


                                    • Hyvä että ei ainakaan huonompaan suuntaan käynti menny :) Voisko se tyhjäkäynnin epätasaisuus olla kuitenki kipinä vika? Mulla on ainaki uudet tulpanjohdot jos haluat kokeilla.

                                      Comment


                                      • Ei se toki täysi mahdottomuus ole. Niinkuin silloin sanoin, niin ennakko pysyy hyvin kohdallaan, mutta eihän se nyt takaa, että joka kipinä syttyy. Tulpat, pyörijä, jakajan kansi, perus osat on uutta, mutta johtoihin en oo koskenu. Mutta eihän kohta 30 vuotiassa johdoissa voi olla vikaa :D

                                        Comment


                                        • Jaahas. Lopputalvi meni ilman ongelmia ja muutama viikko sitten tuli käytettyä taas leimallakin. Ei ollu katsurilla muuta huomautettavaa, kuin että turbo pitäs kuulemma laittaa :D Joku kuva talvelta, kun jääradalla käytiin:


                                          Sekä videokin:
                                          [ame]http://www.youtube.com/watch?v=RKUT71vhvLc[/ame]

                                          Mutta nyt kiinnostaa liikaa saada joku neliveto/takapotku talviauto, eli tämä lähtee myyntiin. Borbetit on jo lähteny eteenpäin, että sai rahoitusta muihin projekteihin. Nyt alla pyörii siis orkkis hunajakennot uusilla kesäkumeilla. Myynti-ilmotusta en oo vielä tehny, kun pitäs pestä, hiplata ja kuvat ottaa. Mutta jos jotain jo nyt kiinnostaa, niin voi laittaa privaa tai kilauttaa 0442805339.
                                          Viimeksi muokannut PetKe; 7.5.2014, 12:02.

                                          Comment


                                          • Jees tämä lähti tampereen suuntaan uudelle omistajalle, että voi pistää lukkoon.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X