Kyseessä siis vuodenauto 1973 Audi 80S. Ostin auton 2006 kesällä rovaniemeltä ensimmäiselta omistajalta. Huomasin foorumilla ilmoituksen ja olin jo jonkin aikaa katsellut sopivaa harrasteautoa, lähinnä ensimmäisen korimallin Golf, Passat tai Audi 80. Soitin autosta ja puheluiden perusteella vaikutti niin lupaavalta,että tein ostopäätöksen näkemättä autoa. Loppukesän ajelin sillä ja se oli kieltämättä aika hirveää. Kone savutti ja painelaakeri piti melkoista ääntä. Vaihdevivuston puslat oli niin väljät, että vaihteita oli vaikea saada päälle. Vaihdekepin juuressa oleva kumi oli riekaleina ja sieltä tuli meteli sisään. Ruostettakin löytyi kuten odottaa sopii. Helmat oli paikattu molemmilta puolilta ja kaaret oli myös puhki.
Aikaa kului lähes neljä vuotta auton seisoessa tallissa kunnes vuosi sitten keväällä purin sen kokonaan ja tein eräänlaisen köyhänmiehen grillin, jolla korin sai talliin kyljelleen. Sen jälkeen olen puhdistanut pohjan massoista ja nyt on menossa ruostepaikkaukset. Aikalailla harjoitellessa mennyt ja esim. lokasuojankaaren kanssa tuli tehtyä vääriä valintoja. Ajattelin päästä helpolla ja vaihtaa kaaren kahdessa osassa mutta lopulta vaihdoin koko kaaren. Nyt on vänkärinpuoli tehty ja seuraavaksi kuljettajan puoli.
Tavoitteena olisi rakentaa Audista täysin alkuperäinen muuten, paitsi tekniikan ja alustan osalta. Ykköskorin GTI Golfin moottorin ostin paikalliselta Golf harrastajalta. Se on valmis muuten, mutta imusarja on Golfista. Alustan osalta Audi pitää saada matalaksi ja alle jotku retrovanteet.
Täältä http://s133.photobucket.com/albums/q60/teltan/Audi/ löytyy kuvia matkan varrelta.
Aikaa kului lähes neljä vuotta auton seisoessa tallissa kunnes vuosi sitten keväällä purin sen kokonaan ja tein eräänlaisen köyhänmiehen grillin, jolla korin sai talliin kyljelleen. Sen jälkeen olen puhdistanut pohjan massoista ja nyt on menossa ruostepaikkaukset. Aikalailla harjoitellessa mennyt ja esim. lokasuojankaaren kanssa tuli tehtyä vääriä valintoja. Ajattelin päästä helpolla ja vaihtaa kaaren kahdessa osassa mutta lopulta vaihdoin koko kaaren. Nyt on vänkärinpuoli tehty ja seuraavaksi kuljettajan puoli.
Tavoitteena olisi rakentaa Audista täysin alkuperäinen muuten, paitsi tekniikan ja alustan osalta. Ykköskorin GTI Golfin moottorin ostin paikalliselta Golf harrastajalta. Se on valmis muuten, mutta imusarja on Golfista. Alustan osalta Audi pitää saada matalaksi ja alle jotku retrovanteet.
Täältä http://s133.photobucket.com/albums/q60/teltan/Audi/ löytyy kuvia matkan varrelta.
Comment