Onko tietoa että sopiiko audi 80 mittaristo audi 90 2.0 ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 90 mittaristo
Collapse
X
-
Sopii fyysisesti, mutta kierroslukumittari ei pelaa (oikein) mikäli koneissa on eri määrä pyttyjä.
-
-
-
Noniin, nyt on hieman enemmän aikaa keskittyä tähän ongelmaan. Tuo jännitteensäädin taitaa olla tuo lutikka tuossa edessä? Molempien rapeiden mittaristoissa tuon lutikan numerot on todella huonosti luettavissa, eli mikähän mahtaapi olla säätimen tyyppi, onko enää samaa saatavilla, mistä vai pitääkö alkaa katteleen korviketta kataloogeista?
Comment
-
-
Komponentti vaihdettu ja tankin mittari ei nouse 3/4 korkeammalle ja lämmöt ei näytä yli 70 astetta, eli vikaa olis muuallakin, mistähän lähtis hakemaan seuraavaa vikapaikkaa? Ei kai sillä pikkukortilla oleva elko vaikuta näihin?
Comment
-
Tuon TCA-regulaattorin LM2940T-10:lla, en kolvannut liitoksia, kun tuossa on tuo "kiinnityskotelo", mikä on kiinni tuossa muovihärpäke-"piirilevyssä". Yllä olevassa kuvassa näkyy tuo systeemi.
Comment
-
Oikosulkemalla anturinjohdon saa mittarin nousemaan suhteellisen nopeasti 110 asteeseen, 120 ja yli nousee sitten hitaammin. Voiko olla että uimuri ja vesianturi olisi molemmat kaput?
Comment
-
Bensamittarin viisarillehan on siinä alla säätö, josta voi ruuvata. Ohjeen mukaan tankki täyteen ja säädät isoimman luvun viivalle viisarin. Tosin kokemuksesta sanoisin, että noin säätämällä näyttää sitten tyhjäntyessään turhankin optimistisesti bensan määrää. Eli mieluummin tankki tyhjäksi ja säätää viisarin näyttämään tyhjää tai sitä lukemaa, mikä itselle parhaiten kuvaa tyhjää tankkia. Tässä vain on vaikeaa tietää, että paljonko siellä tankissa nyt oikeasti säätöhetkellä on bensaa. Sen näkee oikeastaan vasta tankatessa, että paljonko meni. Sen mukaan sitten voi vähän hienosäätää viisaria suuntaan tai toiseen. Jos on ajotietokone (km jäljellä ja varoitusvalo), niin sille on sitten oma säätöpotikkansa.
Lämpömittarin anturi (ne nelinapaiset möllykät) ei ole mikään kovin tarkka. Varsinkin ajoviima tuntuu vaikuttavan liian alhaisen lukeman näyttämiseen. Itsellä 200:ssa lämpömittari on aina siellä 70-80 tuntumassa ajaessa näin talvella, vaikka kone kyllä on oikeasti ihan lämmin. Se vain mittaa väärin.
Jos haluaa hifistellä, niin anturin tilalle säätövastus (tai kiinteä) ja katsoo mitä mittari näyttää. On olemassa taulukot, mitä mittarin pitäisi näyttää milläkin vastusarvolla.Viimeksi muokannut jasso; 26.3.2020, 11:07.
Comment
Comment