Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2,2 cs quattro -87

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2,2 cs quattro -87

    eli tuli tuollainen tässä ostettua eskortin korvaajaksi. ja nyt jos jollain on jotai mielessä mitä tuosta olisi hyvä tietää nii ottaisin tietoja mieluusti vastaan. ja en ole varma luetaanko tuota viela Wanhoinin koska ei noi tyyppimerkinnät ole audin osalta vielä hallinnassa :) kiitos ja anteeksi.


    ja lisätään vielä että turbolla varustettu.

  • #2
    Autosi ei varsinaisesti kuulu vanhoihin, korimalli on typ44. Uudelle ostokselle on aina hyvä tehdä kunnon huolto, jos ei historiasta ole luotettavaa tietoa. Hydrauliikka kannattaa tarkastaa, onko vuotoja yms. Ja säiliössä pitäisi oleman vihertävää nestettä, ns. "vihreää kultaa" (ks. FAQ osastolta audimiehen sanasto). Perä-ja laatikkoöljyt kannattaa tarkastaa tai vaihtaa, tsekata sieltäkin mahdolliset vuodot. Siinä alkuun.

    Comment


      #3
      Ehkä tätä 44:sta voisi alkaa vähitellen pitää vanhana kun osien saantikaan siihen ei ole mikään itsestäänselvyys.

      Comment


        #4
        Hullu mies! :)

        Näiden kanssa ainakin on selvää, että K-jetti rapautuu 95E10:llä takuuvarmasti. Vanha kunnon punainen 99 olisi parasta.

        Comment


        • #5
          jäätäkö?

          eli ilmaantui ensimmäinen vika :) reippaammin kiihdyttäessä alkoi nykimään ja vedot kateissa. ja vika esiintyi rajummin vielä aina yli 10 kilometrin maantieajon jäkeen. Siinä sitten pähkäiltiin ja vaihdeltiin suodattimia ja putsattiin kaikki mikä helposti oli tarkistettavissa, eli esipaineensäädin, tyhjäkäyntisäädin, hukkis ja virranjakaja. Mutta sitten alettiin epäillä et josko vaikka jäätä tekis tyhjäkäynnin säätimeen kun se, ja määränjakajan päällä oleva imuputki olivat todella kylmiä. nyt on viritetty ilmanotto lähelle turboa josta luulis saavan kohtuu lämmintä ilmaa. ja ainakimn illan viimoinen noin 10 kilsan lenkki meni ilman nyhtämistä ;) Onko kellään ollut samantapaisia ongelmia? Ja onko tietoa onko aluperin Suomeen tuoduissa autoissa ollut ilman otto eripaikassa kuin tuossa Saksan mallissa?

          Comment


            #7
            Onko tuota vanhaa satasta ollut varustettuna turbokoneella? Vai onko kone vaihdettu?

            Minustakin tuo typ44 vois ihan hyvin saada jo Wanhan arvon. Alkaa olla jo harvinaisuus tielläkin.

            Comment


              #8
              On saanu, mutta ovat aika harvinaisuuksia, koska 200:n on saanu about samalla rahalla. Niin siitä voikin sitten arpoa, että kumpaan on potentiaalinen ostaja kääntäny kelkkansa.

              Comment


                #9
                Turboissa ilmanotto on suoraan lyhyellä putkella oikeastaan heti kotelon kyljestä. Turbo hohkaa heti takana. Vapareissa on ilmanotto jaettu termariohjatulla läppähaaralla maskin taakse ja pakosarjan ympärille.

                Comment


                • #10
                  AC

                  miten muuten olette hoitaneet tuon ikäisten Audien ilmastoinnin huollot koska tuossahan on viel R12 aineet. Liekkö kestää sisällä jos huuhtelee ja täyttää R-134 kamalla?? liittimet tietty joutuu kikkailee. R 134 ois kätevää täytellä töissä jos ei ihan solkenaan tuu pihalle ;)

                  Comment


                    #11
                    Kyllä se kuulemma sisällä kestää kunhan vaihtaa kompuran öljyt myös uuden aineen mukaiseksi. Nippoihin saa muunnoskappaleita R12 -> R134.

                    Comment


                      #12
                      Viimekesänä täytätin ja sisään laittoivat ISCEON 49:ä (joka vissiin = R49 = R413A). Tarkemmin se on kai joku blendaus useampia eri aineita.

                      Comment


                      • #13
                        Noniin. eli sama vanha nykiminen ja miettiminen reippaasti kiihdyttäessä tuli takaisin :/ Kaikki perusjutut olen käynyt läpi (tulpat, kansi, pyöriä, imu/ahtovuodot, lämpöanturit, pa-suodatin, kaasuläppäkytkin, esipaineensäädin putsattu) ja vähä enenemmänkin, mutta vika pysyy tiukasti piilossa. Mitenkä mahtaa olla kun määränjakajan kupeessa on sähköliitin mutta siihen ei mene johtoja?? Eikä mistään ole löytynyt ylimääräsiäkään roikkumassa:S Ja olisiko kellään ECU:n kytkentäkaaviota, kun siellä näytti olleen kaksi johtoa katkaistu jossain vaiheessa ja ilmeisen tarkoituksela vielä kun välistä puuttui noin 5 senttiä piuhaa. Ja moottorin häiriövalo vilahtaa satunnaisesti minkä edellinen omistaja sanoi johtuvan nakuanturista. Ihmettelen vaan että vedonpuutee ja valon vilkkuminen eivät kulje käsi-kädessä.... Vinkkejä otetaan ilolla vastaan :) Ja tosiaan kevyemmällä kaasulla tuntuu vetävän paremmin vian ollessa päällä.

                        Comment


                        • #14
                          jakajan akselin valystä tarkistettu..sytkä kohdallaan?

                          tai yksi voisi olle vielä,joka on helppo eliminoida..eli tankissa kertynytta vettä?? sinolia sekaan?
                          Viimeksi muokannut satanen; 25.2.2011, 16:31.

                          Comment


                          • #15
                            Nykyisillä viinabensoilla ei ole tarvetta käyttää sinolia tai vastaavia aineita. Enkä usko, että Audin tankkiin on aiemminkaan ollut mahdollisuutta kertyä vettä, jos tankki on ehjä ja auto ajossa ollut.

                            Comment


                            • #16
                              Alipaineletkut olis hyvä tsekkaa myös että on ehjiä. Joskus tuli niistä erikoisia ongelmia itselle juurikin reippaassa kiindytyksessä.

                              Comment


                                #17
                                Mitenkä mahtaa olla kun määränjakajan kupeessa on sähköliitin mutta siihen ei mene johtoja?
                                Jos kyseessä ilmaläpän potikan liitin, niin se ei ole minusta tuossa vielä käytössä kuin ajotietokoneen kulutuslukemaa varten.

                                Tulpan johdot puuttuivat listasta, mutta nekin varmaan jo vaihdettu uusiin Beruihin?

                                Comment

                                Working...
                                X