Tuota punaista on alettu kursimaan kasaan, onneksi tuli puhallettua nuo ongelmapaikat, on aika helppoa hommaa hitsailla. Jospa tämän saisi keväällä leimalle. Onko kellään ylimääräistä EHJÄÄ WJ:n ohjauspaineensäädintä? Omasta kalvo rikki ja tuon vaparin kalvo-osa ei toimi toivotulla tavalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ 43 aiheista puuhastelua
Collapse
X
-
Ai niin, mites tuosta kopasta lähtee tuo raitisilmakotelo irti? Pitäisi lämppärinkenno vaihtaa ja tunnin purkamisella en saanut sitä etes heilumaan.
Comment
-
Kenelläkään ei ole hajua tuosta kennonvaihdosta?
Korjasin kuskin puolen etusisälokasuojaa ja oli melkoinen ylläri kun runkopalkin sisältä löytyi uretaania! Aukasin sitten sen verran reilusti että sain kaavittua kaikki pois.
Comment
-
Aivan ensiksi täytyy irrottaa lämmitylaitteesta vesiletkut, ilmaputket, esivastuksen sähköpistoke sekä vetää irti kojelaudasta lämmönsäätövivut ja ruuvata irti säädinmekanismi. Säädinmekanismi vaijereineen nostetaan kotelon mukana ulos autosta, vaijereita ei irroteta säätöläpistä.
Itse lämmityslaite on kiinni tulipellissä tiivistemassalla ja metallisella kiinnityspannalla. Pannan irrottamisen jälkeen koko laitteen pitäisi lähteä kevyttä voimaa käyttäen nostamalla irti. Tämän jälkeen kotelon saa auki kampeamalla irti sitä yhdessä pitävät metalliklipsit. Älä hukkaa. Tässä vaiheessa lämmönvaihdin on kuin tarjottimella.
Kasausvaiheessa lämmönvaihtimen letkulähtöjen puoleiseen päähän pitää tehtaan ohjeen mukaan "valaa silikonia", jolloin se tiivistyy kunnolla koteloon. Tursutin siihen itse tiivistemassaa. Kannattaa myös varmistaa jollain tiivistemassalla tai -nauhalla että kotelo on tiiviisti koria vasten, muutoin vesi pääsee akkukaukalosta raon kautta matkustamoon. Esim. samalainen nauha kuin mitä takavalojen tiivistykseen käytetään on hyvä.
Comment
-
-
Kenno vielä vaihtamatta, piti alkaa tuo etupää laittamaan nyt kun se sattui olemaan ilmassa. Eli nyt on vaihdettu apurunkoon kaikki helat, tukivarsien sisemmät myös uudet. Tarkoitus oli laittaa myös ne ulommat mutta olivat väärät, veikkaisin että ovat ohjaustehostomattomaan malliin. Huomenna jos laittaisi madallusvieterit noiden laikattujen tilalle ja mahdollisesti pyörilleen, jos löydän jostain nuo puuttuvat helat.
Comment
-
Saksalaiselta foorumilta löytyi pari kuvaa jossa näkyy tuo typ44 välijäähdytin tuossa vanhemmassa kopassa. Ahdasta on ja tuulihaalle joutuu tekmään jotain.
Comment
-
Kenno vielä vaihtamatta, piti alkaa tuo etupää laittamaan nyt kun se sattui olemaan ilmassa. Eli nyt on vaihdettu apurunkoon kaikki helat, tukivarsien sisemmät myös uudet. Tarkoitus oli laittaa myös ne ulommat mutta olivat väärät, veikkaisin että ovat ohjaustehostomattomaan malliin. Huomenna jos laittaisi madallusvieterit noiden laikattujen tilalle ja mahdollisesti pyörilleen, jos löydän jostain nuo puuttuvat helat.
Comment
-
-
Lämppärikotelo lähti aika helposti sitten. nyt on uusi kenno paikallaan. Täytyy vielä hakea sitä tiivistenauhaa, että saa kotelon tiiviisti paikalleen.
Yhdessä kuvassa näkyy osa vaihdetuista puslista..
Comment
-
Taas hitsattu muutama tunti, vänkärin etuloksu valmis. Sitä mukaan kun yhden tilkitsee, löytyy 2 uutta reikää..
Comment
-
Tilanne on nyt se että nämä 2 harmaata 200 5T:tä tulee kohtaamaan loppunsa tuomiopäivänä 31.3, jos eivät kelpaa sitä ennen kenellekkään. Tuo punainen jää vielä talliin.
Comment
-
Miten tuo 100 CS:n etupuskuri lähtee irti? Puskurin alapinnasta on irrotettu 2kpl M6-pultteja, mutta ei hievahdakkaan. Liekkö tuolla koristemuovien alla jotain kiinnikkeitä?
Comment
-
Olisko puskureiden päädyt mutterilla kiinni lokasuojan sisäpuolelta ja etuosasta menee hieman jämäkämmät putket rungon sisään?
Comment
-
Puskuria en ehtinyt vielä irroittamaan. Peltihommat on jo paremmalla puolella, vielä jotain pientä kuskinpuolella ja sitten pääsee kasaamaan sisustaa takaisin.
Comment
-
Välijäähdytin paikallansa, vielä kiinnikkeet tekemättä. Tuulihaka täytyy korvata jollain, ei voi olla enää samassa paikkaa. Turbon imuputkesta tuli sekasikiö KG:tä ja WJ:tä, by-passille myös putki valmiina. Vielä tekemättä putki turbolta coolerille, siinä onkin hommaa. Myykää joku mulle se typ44:n coolerin ja imusarjan väliletku?
Comment
-
Typ44:sta sopi myös se turbolta coolerille menevä letku. Nyt kaikki letkut ja putket on valmiina, vielä pitäisi käyntiin saaha.
Comment
-
Romu-ukko ei ole hakenut vielä noita kahta typ43:sta useista pyynnöistä huolimatta. Vielä on siis mahdollista hakea ne ennen paalausta. Mikäli eivät ole ennen juhannusta hävinneet, niin rusikoin ne traktorilla ja vien ite kärryllä pois.
Tuo turbo on saatu käytiin, nyt pitää vielä asentaa kaasuläppä takaisin, kun se piti irroittaa alipaineliitännän tekemistä varten. Kaasuvaijeri myös askartelematta.
Comment
-
-
Nyt on viimeiset hetket pelastaa tuo harmaa. Romu-ukko tulee loppukuusta hakemaan, jos ei kelpaa kenellekkään ennen sitä.
Comment
-
Voin napata kuvan tai pari. Auto kun on vielä aika hyvin irtoromun ympäröimänä tallissa. Hintaa tuolle harmaalle on kaikkinen osineen (mm. uusi tuulilasi, korjauspeltejä, jne.) on 350e. Autoon siis ei ole konetta. Jos laittaa satasen lisää niin saa mukaan toisen kopan jossa uudet/liki uudet alustan osat, mm. puslat, laakerit, iskarit, jouset, jne.
Comment
-
Harmaa kori nyt 250e ilman uutta tuulilasia. Voin vaihtaa myös maalaustyöhön. Eli 4kpl typ81 ovia ja konepelti pitäis saaha maaliin, maalit on ja pelleissä ei hitsattavaa.
Comment
Comment