Nyt vahvasti näyttää siltä että tuommonen vanhempi 200 on tulossa talliin yhdeksi ikuisuusprojektiksi. Mites tämmösen konvertointi automaatista manuaaliksi? Manuaalit lienee olleet kaikki 016-tyypin laatikolla ja hydr. kytkimellä? Kaiketi paikalleen menisi myös 093 laatikko vaijerikytkimellä. Suurimmaksi ongelmaksi muodostunee osien saanti, typ44 osia voi hyödyntää jonkin verran mutta, keppi ym. vaihteensiirtovivuston osat lienee omansa typ43:ssa. Toinen asia, käsijarruvaijerit. Näitä ei saa edes marmorilta enää. Onko paikkoja esim. saksassa mistä löytyy?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ 43 aiheista puuhastelua
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Vaihdelaatikonkoppa kannattaa etsiä jostain luovuttajakorista kuten myös vaihteensiirtosysteemit. Käsijarruvaijeri on ongelma kuten myös bensatankki jonka läpi vaijeri menee. Tankki todennäköisesti huonossa hapessa. Yksi vaihtoehto on rakentaa takapenkin selkänojaan type81/85 tankki joilloin selviää käsijarruongelmakin.
-
Ok, tankin muuttaminen ei ole ongelma. Samalla sitä voisi laittaa vaikka jonkun kisatankin :D Pitänee kuitenkin laittaa tuo kasikymppi ensin läjään, ennenkuin tätä 200:sta alkaa rakentelemaan.
Comment
-
Noudettu eilen illalla. Ihan kohtalainenhan tuo on pelleiltään. Elokuun aikana pitää noutaa varaosa-auto. Jos jollakulla on tuohon automaattin ne kaasuvivuston osat, saa tarjota.
Comment
-
Paltamostapa hyvinkin. Ois jäänyt ostamatta ellen olisi löytänyt huokeesti varaosa-autoa.
Eilen purin matot,penkit ja kojelaudan pois. Saa lattia kuivaa rauhassa. Takakaaretkin oli jo kertaalleen vaihdettu joskus :D
Comment
-
Elikkä nämä ainakin:
Kanteen se sarana, siitä vipu kaasuläpälle ja vaihteistoon. Myös se pikkuvipu kaasuläpältä vakkarin kalvolle. Muistaakseni laatikosta puuttui se "kaasu"vipu myöskin.
Comment
-
Parit kuvat purkupäivältä. Mukana oli muutama mystinen lista, kenellään tietoa mihin passaa? Ja mihin tuo pahvi kuuluu?
Entäs tuo laatikko, ATF-cooleri onkin laatikon päässä eikä sivulla niinkuin yleensä..
Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 30.7.2010, 23:14.
Comment
-
-
Saako näihin tuulilasia jostain? Näytti olevan halki.
Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 31.7.2010, 12:58.
Comment
-
Saako näihin tuulilasia jostain?
Katoin ekaksi että ne paksut on kylkilistat, mutta ne onkin erinäköiset. Kynnyslistat? Noi kaksi ohuempaa ei välttämättä edes kuulu autoon, näyttää ainakin satasen kylkilistoilta. Pahvi näyttää tulevan kojelaudan alta kuskin puolelta.
Onko 200:ssa joku poikittaistuki tuolla takana ihan tehtaan jäljiltä?
Comment
-
Tuo poikkituki liittyy käsittääkseni vetokoukkuun. Eli kun tuo koukku on asennettu, on samalla lisätty tuo poikkituki.
Comment
-
Tämäkin makaa tuolla pihalla, jospa ennen lumia saisi siirrettyä talliin. Hommasin saksasta reilusti aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, mm. Sähkökaaviot 100/200 vm. 79-82, automaattilaatikon 087/089 korjausmanuaalin, alustan korjausmanuaalin, ym. Jos jollakulla on tarvetta jollekkin tietylle sähkökaaviolle, ottakaa yhteyttä. Saatan skannailla talven mittaan jotain.
Comment
-
-
Onko kellään tietoa mistä löytyisi tuon automaattilaatikon välitykset? Koodi oli RDF. Sen verran sain tutkailtua että olisi typ44 korista.
Comment
-
Itse autolle ei ole mitään suurta tapahtunut, se odottaa siirtoa talliin talveksi. Osia on tullut hommailtua ympäri Eurooppaa. Nyt pitäs vaan päättää tehdäänkö tästä manuaali vai jätetäänkö automaatiksi..
Comment
-
Mikäs olisi resepti WJ:N trimmaamiseksi sinne 200hp tuntumaan? KG:N imusarja ja MC:n välijäähy on jo hommattu. Kovasti polttelis tehdä vielä se re85 modaus myös..
Comment
-
Eihän tuo kovin helpolla tuonne keulaan sopinut. Täytyy siirtää sitä pystyssä olevaan tukirautaa ja kääntää tuulihaka toisinpäin niin ehkä sitten mahtuu.
Comment
-
Kuvia nappaan jahka kerkeän. Nappasin pakosarjan pois kun oli liki halkipoikki nelosen kohdalta, vaihdan paremman tuosta toisesta koneesta.
Tuossa olisi muutama turbo-vauhtoehto. ELi se perinteinen k26 pelkällä öljykierrolla ja sit k26 vesikierrolla. Tuossa vesijäähyssä on milliä pienempi imusiipi. Eli kumpi kannattaisi heivata paikalleen?
Comment
-
Kone huollettu nyt, laitoin ton vesikiertosen k26:n takasin. WJ:n alkuperänen imusarja sai jäädä nyt vielä hetkeksi, saan ajettua pirssin hiekkapuhallukseen mökille.
Comment
-
Puuhakilvillä ajelin tänään sen mökille. Ihan kivasti toimi vaikka ohjauspaineet ei olleet ihan sitä mitä piti. Alle 3000 kierroksen ei tapahtunut mitään, mutta se lie ihan normaalia?
Comment
-
Ostakaapa joku tämä harmaa pois niin ei tartte paaliin laittaa. Alkaa olemaan nurkat jo niin täynnä raatoja..
Comment
-
Tässä kuva siitä liikkuvasta autosta. Koppa 100:n, tekniikka taas 200:sta. Tämänkin voisin tosiostajalle myydä.
Comment
Comment