Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81 pelastusprojekti alkaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ81 pelastusprojekti alkaa

    Tuli haettua poikkeuksellisen kova kasikymppinen kotiin. Ihan tavallinen metallihohto beige 1,6 GL -81, viislovisella laatikolla, virheettömällä vihreällä sisustuksella (pienenä miinuksena kaiuttimen reiät etuovissa ja hattuhyllyssä..)

    Autoon on huoltokirja vuoteen 2002 asti jolloin mittarilukema on ollut 132tkm. Nyt mittarissa on 143tkm, mutta mittari ei enää toimi.

    En ole löytänyt korista ruostevaurioita jotka tarvitsisivat hitsausta, eikä sitä ole vielä koskaan hitsattu. Toinen kylki on maalattu joskus uudestaan mutta muuten kori on alkuperäisessä maalissa.

    Mukana tuli kaksi sarjaa alkuperäisiä 13" peltivanteita ja pillerikapselit =)

    Niin että mitäkös tälle meinaan tehdä? No ensi talvena krapsutellaan pintaruosteita ja luultavasti ylimaalataan tai ainakin osamaalataan. Ja sitten 2.10.2011 täyttyy museoajoneuvoksi vaadittava ikä.

    Kävin äsken sillä ajamassa kestopäällysteellä ja hämmästelin miten hiljainen ja mukava voi 29-vuotias auto olla! Mitään kolinoita, nitinöitä ei kuulu eikä tuuli suhise yhtään alle 100km/h nopeudessa. 4+E-vaihteistossa on mukava ylivaihde, satasessa pyörii 2200rpm.

    Täytyy kuvia heittää jossain vaiheessa tänne.

    Pieniä puutteitakin on:

    Maskin ja umpiot tarviisin, tuohon on vaihdettu faceliftin osat.
    Vasemman puolen kynnykseen rosterilista (omassa lommo)
    Työkalusarja
    Varapyörän kiinnitys"mutteri"
    Vasen takavalo (omassa reikä)

    Tietysti jos jollakin pyörii alumiinivanteet, 13" tai 14" suurinpiirtein tuolta ajalta, vaikkapa pinna-Ronalit, voisin olla kiinnostunut.

    Ja jos jollain korjaamokäsikirja, esitteitä tms. dokumenttejä korimallista löytyy, saa tarjota.

  • #2
    Multa saat ainakin maskin ja umpiot. Mahollisesti sen kynnyslistakin ja vararenkaan kiinnitysmutteri löytyy.
    Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 27.6.2010, 01:18.

    Comment


    • #3
      Pesin auton, vaihdoin siihen kesärenkaat ja muutenkin sitä hieman tutkiskelin ja totesin että ei kun leimalle yrittämään. Toissapäivänä kävin ja alkoikin aika lupaavasti; päästöt oli hienosti kohdallaan, jarrut hyvät mitä nyt toista takajarrua piti vähän aikaa hinkkuuttaa. Iskaritestissä jo sitten alkoi ahistaa, toinen takaiskari oli vetelä, jarruletkusta löyty yhen mutkan takaa palkeenkieli ja vasen alapallonivel oli väljä. Mutta ei tuon isompia, huomenna uusintanäyttö.

      Comment


      • #4
        Leimattu kehujen kera! =) Kytkinvaijerinkin vaihdoin, oli niin nahkea toiminnaltaan. Vielä öljynvaihto ja sitten vähän fiilistelemään tien päälle.

        Comment


          #5
          http://www.erikoisvanne.fi/Classic%2...c%20wheels.htm

          Linkin firmasta hommasin 14" MS;t appiukon typ81;n alle joka vm83.
          Mielestäni passaa oikein hyvin. FH;ta ei löytynyt sopivalla ET;llä, muuten olisi sellaiset alla.
          Kriteerinä oli että on helppo pestä, siksi ei CX kelvannut.

          Kuvia kuvia.

          Comment


          • #6
            Kiitos Jere linkistä. Ei paljon tule käytetyt mieleen enää.

            Nyt näitä kuvia.

            Ajellu oon päivittäin, kivasti toimii, toisiokurkun suutin vaan taitaa olla tukossa.

            Mikäs olis tuollaseen sopiva et 14" vanteelle hillitylle rengaskoolle?
            Attached Files

            Comment


              #7
              Nyt on alla ET38 ja kumi on 185/60/14.

              Comment


                #8
                Itsellä on tuossa 80 alla 7X15 et28 195/55/15 rengastuksella ja reilulla madalluksella. Edessä ihan ok mutta takaa tarvis kaaren reunaa leikata n.1-3mm niin ei raapisi kiinni. Toisaalta matalampi kumi vaikka 50 sarjalainen vois myös auttaa.

                Niin ja vanteet tuossa minulla on "ATS cup" tyyliset. Sopii valkoiseen autoon melkolailla hyvin.

                Comment


                  #9
                  Ota ihmeessä äkkiä pois noi etuovien heijastimet/kolhusuojat. Tuhoavat äkkiä maalipinnan alta ku hieno hiekka hieroutuu maalipintaa vasten. Lisäksi noi on rumat.

                  Comment


                  • #10
                    Tuon maalipinta nyt niin hieno oo enää muutenkaan. Ja on sen näköset heijastimet et on olleet paikallaan ainakin kymmenen vuotta, et voi olla jo hienot jälet muutenkin. Ylimaalaukseen tuo kuitenkin menee ens talvena.

                    Comment

                    Working...
                    X