Kirjoitellaanpa taas tännekin pitkästä aikaa. Nettiin en ole juuri kerennyt viime aikoina mutta Audiin sain leiman. Kuvia lupaan ottaa kun vain muistan päivänvalon aikaan kaivaa kameran esiin. Kardaanin tukilaakeri oli ehkä isoin yllätys leimalla, laakeri sinänsä oli ehjä mutta kumi laakerin ympärillä ei. Hassua sinänsä ettei oireillut mitenkään. Varaosapuhelu merkkiliikkeeseen toi lisää yllätyksiä kun laakeria ei saanutkaan ostaa erikseen. Noh, sikaflex tarjosi pikaisen ratkaisun uuden vulkanoinnin luomiseen. Täytyy ostaa varalle joku orginellia muistuttava tai muuten helposti sovitettava laakeri jos tuo sattuu poikimaan.
Öljynpainevalo on toinen vielä jäljellä oleva pikkuvaiva. Tuossa dieselkoneessa on vain yksi anturi, kannen päässä, ja tämä kori taas on sellainen missä on ollut kaksianturinen kone. Valo alkoi toimia kun laitoin suodatinjalan anturille tarkoitetun johdon kannen päässä olevaan anturiin, mutta toiminta meni väärinpäin, valo syttyy kun öljynpaine tulee. Ratkaisuna otin golfin moottorista suodatinjalan anturin mutta se taas sytyttää valon kun moottori on täysin lämmin ja auto tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti suodatinjalan anturi on tarkoitettu toimimaan kovemmilla paineilla kuin kannen päässä oleva anturi tai ainakin käyttämällä kannessa alunperin ollutta anturia valo palaa uskollisesti eikä sammu kuten sen pitäisi menetellä jos paine olisi liian alhainen.
Muuten moottori tuntuu sopivan tuohon koriin hyvin, välitykset ovat ok talvirajoitusten aikaan, kesällä nuo varmaan tuntuvat lyhyiltä mutta välityksistä huolimatta ihmettelen ettei tehdas koskaan tehnyt tuollaista versiota...(ainakaan minun tietääkseni, siis sopivemmilla välityksillä varustettuna)
Öljynpainevalo on toinen vielä jäljellä oleva pikkuvaiva. Tuossa dieselkoneessa on vain yksi anturi, kannen päässä, ja tämä kori taas on sellainen missä on ollut kaksianturinen kone. Valo alkoi toimia kun laitoin suodatinjalan anturille tarkoitetun johdon kannen päässä olevaan anturiin, mutta toiminta meni väärinpäin, valo syttyy kun öljynpaine tulee. Ratkaisuna otin golfin moottorista suodatinjalan anturin mutta se taas sytyttää valon kun moottori on täysin lämmin ja auto tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti suodatinjalan anturi on tarkoitettu toimimaan kovemmilla paineilla kuin kannen päässä oleva anturi tai ainakin käyttämällä kannessa alunperin ollutta anturia valo palaa uskollisesti eikä sammu kuten sen pitäisi menetellä jos paine olisi liian alhainen.
Muuten moottori tuntuu sopivan tuohon koriin hyvin, välitykset ovat ok talvirajoitusten aikaan, kesällä nuo varmaan tuntuvat lyhyiltä mutta välityksistä huolimatta ihmettelen ettei tehdas koskaan tehnyt tuollaista versiota...(ainakaan minun tietääkseni, siis sopivemmilla välityksillä varustettuna)
Comment