Hei! Löytyyköhän keneltäkään peltiosia ko. autoon. Tarvitaan vaikka mitä... Moottoripuolelle on ihan mukavasti mutta jos noista peltiosista ensin lähtisi.. Samoin takapenkki todella kehnossa kunnossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 Coupe S -73, mistä osia?
Collapse
X
-
Classic Motor Show'ssa joku herra kävi juttelemassa osastolla ja puheli että 100 Coupe S:n osia olisi tarjolla. Kehotin pistämään myynti-ilmoitusta tänne palstalle mutten ole vielä ainakaan huomannut että olisi tullut tänne. Harmittaa näin jälkikäteen kun en tajunnut ottaa yhteystietoja ylös. :(
-
Auto on meille hommattu varmasti jo pari vuotta sitten. Haettiin Sammatista. Pellit aika kehnossa kunnossa, käyntiin lähtee kyllä. Väri sellainen rusehtavan punainen. Kromiosat ihan kivassa kunnossa. Jonkinverran saatiin osia vanhalta sedältä joka on ollut Audilla korjaamolla aikoja sitten töissä. Hänellä on ollut ko. autoa useampiakin. Tuntuu vain että peltiosat on kiven alla. Jos ensi talven aikana saisi tuota projektia eteenpäin...
Comment
-
Osista en tiedä mitään, mutta nettiautossa on myynnissä hieno Auto-Union (Audi) 100 Coupe S vuodelta 1972. http://www.nettiauto.com/audi/coupe/2681023
Comment
-
Kyllä vain, kävin juuri eilen katsomassa mitä nettiautosta löytyy museoautojen puolelta. Aivan ensimmäisenä tuli tuo Audi vastaan. Kyllä oli hieno! Jos saisi vaikka isännän puhuttua ympäri että jätettäisiin vanha Audimme "varaosiksi" tai sitten eteenpäin jollekin kuka ei töitä pelkää ja tykkää entisöinnistä....
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Polaris Näytä viestiKyllä vain, kävin juuri eilen katsomassa mitä nettiautosta löytyy museoautojen puolelta. Aivan ensimmäisenä tuli tuo Audi vastaan. Kyllä oli hieno! Jos saisi vaikka isännän puhuttua ympäri että jätettäisiin vanha Audimme "varaosiksi" tai sitten eteenpäin jollekin kuka ei töitä pelkää ja tykkää entisöinnistä....
Comment
-
Ilmoituksiin pitää suhtautua varauksella. Tuo on vanha autoni, toin sen saksasta v.2000. Maksoi 1500 Demiä, täällä se maalattiin ja puhdistettiin ja leimattiin. Ihan kiva "käyttöentisöinti" sille tehtiin, mutta paljon jäi tekemistäkin. Ehkä sitä on sitten korjattu rankemmin tällä välin.
Comment
-
hnkh
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Polaris
Kyllä vain, kävin juuri eilen katsomassa mitä nettiautosta löytyy museoautojen puolelta. Aivan ensimmäisenä tuli tuo Audi vastaan. Kyllä oli hieno! Jos saisi vaikka isännän puhuttua ympäri että jätettäisiin vanha Audimme "varaosiksi" tai sitten eteenpäin jollekin kuka ei töitä pelkää ja tykkää entisöinnistä....
Ei ollenkaan huono ajatus. En tiedä missä kunnossa teidän aihio on mutta kymppitonni menee melko helposti kohtuukuntoisenkin auton saattamiseen tuohon kuntoon. Vahva suositus: OSTA! :)
Pikavastaa
Perttu Hynninen
17.07.2009, 22:05
Ilmoituksiin pitää suhtautua varauksella. Tuo on vanha autoni, toin sen saksasta v.2000. Maksoi 1500 Demiä, täällä se maalattiin ja puhdistettiin ja leimattiin. Ihan kiva "käyttöentisöinti" sille tehtiin, mutta paljon jäi tekemistäkin. Ehkä sitä on sitten korjattu rankemmin tällä välin.
Pikavastaa
Jukka Pohjalainen
17.07.2009, 23:42
Kuuluuko tuon perän roikkua tuolla tavoin?
Pikavastaa
Perttu Hynninen
17.07.2009, 23:46
Ei kuulu, siinä oli jo silloin takajouset loppu, näkyy olevan vieläkin. Takapuskuri oli lysässä, sekin on entisellään.
Pikavastaa
Polaris
Minna Blomqvist
Sijainti: Porvoo
20.07.2009, 10:18
Hei, tämähän on hyvä foorumi, paljon tietoa :). Tuota perän roikkumista mieskin ihmetteli, meidän omassa ei ole sentään ihan noin alhaalla kuitenkaan.
Pikavastaa
Nyt on syytä hieman oikaista tätä kirjoittelua.
On tietysti ihailtavaa, että myyjä voi julkisesti kertoa tehneensä ennen myyntiä ihan kivan "käyttöentisöinnin" ja myöhemmin varoitella mahdollisesti harhaanjohtavista ilmoituksista. Pieni kauneusvirhe on kuitenkin asian ytimessä. Kun auto vietiin katsastukseen heti oston jälkeen, niin silloin todettiin takajousituksen olevan kunnostuksen tarpeessa ja pohjan vaativan perusteellisen korjauksen. Vaikkakin pohjan "käytttöentisöintiin" oli käytetty tyyliin kanaverkkoa ja sukkahousuja. Näiden klassisten korjausmateriaalien päälle oli kylläkin levitetty kerros jotain mustaa mönjää. Mainittakoon myös, että yksin pohjan peltitöihin meni n. 15 työtuntia. Myös maalaus todettiin ilmeisesti huonojen pohjatöiden vuoksi melko kehnoksi. Autoon tehtiin ennen katsastuksia toki monia muitakin korjauksia.
Summa summarum: ko. ilmoitus on erheellinen siltä osin, että kuva on otettu melko pian oston jälkeen ja perä oli korjauksen tarpeessa. Tällä hetkellä perä on oikealla korkeudella.
Lopuksi on todettava, että kyseessä on harvinainen museoajoneuvo, joka toimii ja kulkee hienosti ja on myös helposti täysin entisöitävissä. Käyttötuntumani Audeihin pohjaa siihen, että minulla on ollut käyttöautona vain Audeja ( 15 kpl) v. 1972 lähtien; Audi 100, 200, V8, S2 ja viimeisenä A8.
Comment
-
Kiitokset vinkistä. Meillehän kävi kuitenkin niin, että oma Audimme joka oli siis projekti, vaihtui nyt kesän aikana tuohon valkoiseen vm. 72 Audiin, Coupe 100 sekin. Siinä on jotain pikkujuttuja mitä laitella mutta ei ollenkaan niin iso savotta kuin omamme olisi ollut. Kaikenlaiset peltiosat yms. mitä näihin löytyy, kiinnostaa edelleen kuitenkin. Tuntuu siltä että tuo valkoinen saa viihtyä meidän tallissa pitkään:)
Comment
-
Onneksi olkoon, hieno laite ja ehdoton klassikko. Tulkaa näyttämään sitä johonkin tapahtumaan, esim. Pääkaupunkiseudun miittiin Nihtisillan ABC:lle,Moottorikahvilan Sportscar Breakfast Clubille 22.8. tai Mobilisti Jamb-O-ree'hen 29.8.
Comment
-
siis varsin tyypillinen saksankorjaus pohjassa jota ei saa selville kuin auki repimällä. En repinyt. Kuten kerroin, maalautin auton ja kutsun sitä käyttöentisöinniksi. Ilmoitus vaikutti - "vain kesäkäyttöä" myöten, kertovan täysin eri autosta kuin jonka olin omistanut. Jotta en puhuisi vastoin väärää tietoa, sanoin "ehkä sitä on korjattu rankemmin tällä välin". Onhan noita yllätyksiä aina vanhoissa autoissa, itsekin kerran ostin type 43 Audi 200 5T:n Tampereelta. piti olla viimeisen päälle pidetty perheen harrasteaudi. Oli sitten niin mätä että 200 km jälkeen vasen takapyörä jäi lönnrotinkadulle - ripustuksineen ja pohjassa muutama iso reikä siinä missä piti olla kiinnityspisteet. Ei auttanut kuin nuolla haavat ja tettää kallis remontti. Omista kokemuksistani viisastuneena varoittelin ettei näihin vanhojen ilmoituksiin pidä suhtautua liian sinisilmäisesti, ne kun tuppaavat aina yllättämään enemmän kuin odottaisi...
Comment
-
No niinhän siinä yleensä käy, eihän vanhoista tiedä ja varauksella pitää ilmoituksiin suhtautua. Mutta tämä yksilö oli kyllä yleisilmeeltään oikein siistin oloinen (verrattuna meidän aikaisempaan :). Pientä kupruilua yms. oli odotettavissa ja siitä myyjän kanssa jo heti puhuttiinkin. Tarkoitus nyt talven aikana ottaa työn alle, ei viitsi jättää pidemmäksi aikaa kupruja oman onnensa nojaan, sitten on jo enemmän hommia tiedossa. Joka tapauksessa hommaa on, muttei ylitsepääsemättömän paljon kuitenkaan. Luulemme että pienellä hitsailulla, pohjien tekemisellä ja ylimaalauksella saadaan aikamoinen "kaunotar" aikaiseksi. Jätetään tosin pohjat ja maalaukset ammattilaisen käsiin:) Jo nyt on tullut hirmuinen määrä palautetta tutuilta ja puolitutuilta etteivät ole ikänä tuon mallista Audia nähneetkään, kovasti ovat tykänneet! Taitaa jäädä pitemmäksi aikaa meille.
Comment
-
Löytyyköhän keneltäkään uutta/hyväkuntoista tuulilasin tiivistettä Audi 100 Coupe S:ään? Tai onko tietoa käykö tavallisen Audi 100:en tiiviste heittämällä Coupeen? Jos käy, eikä joudu kikkailemaan pahemmin, niin sellainenkin olisi sitten hakusessa. Vanha tiivari sen verran kovettunut ja huono, ettei haluta sitä laittaa paikoilleen. Audi on nyt "riisuttu versio" ja pläkkärillä. Kone myös työn alla. Toivottavasti kesällä sitten päästään huristelemaan...
Comment
-
Ajattelinpa infota tännekin että saimme tähän coupeen uudet taka-ja etulasin tiivisteet raumalaisen Oitracon Oy:n kautta. Kyselimme itse ensin Saksasta muttei oikein kunnon vastauksia tullut, mutta tätä kautta hoitui. Kalliit ovat mutta niin hienot... Autostahan sitten lopulta löytyi aikamoisen paljon peltihommaa, melko synkkänä oli pläkkäri jossain vaiheessa, mutta nyt korin puolesta jo voiton puolella:)
Mutta jos tiivisteitä tarvitsette, niin ottakaa Rauman suuntaan yhteyttä.
Comment
Comment