Tuli hankituksi tuossa jo jokin aikaa sitten tälläinen -71 vuosimallin Auto-Union 60:nen ja olisi mukava saada tietää onkohan tälläisiä vanhuksia paljonkin liikenteessä? Itse en ole toista bongannut. Olisi mukava saada tietää, onko tälläisillä millaista arvoa? Auto on täysin toimiva, hitsattu ja laitettu. Tosin museorekisteröintiä varten pitäisi hitsaus saumoja vielä hioa ja maalipinta uusia. Sisustaltaan auto on kuin uusi. Ei reikiä eikä kulumia. Elikkäs jos jonkinlaista tietoa tälläisistä autoista saisi, niin olisin kiitollinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Auto-Union 60
Collapse
X
-
ZanmatoAvainsanat: Ei mitään
-
Audi 60:siä ei ole paljoa liikenteessä, mutta toisaalta ei monta muutakaan saman ikäluokan autoa. Joka tapauksessa perstuntuma on että ei ole yleinen harrastemallinakaan. Täällä Jyväskylässä olen kesäisin nähnyt siistikuntoisen ruskean 60:sen jonkun vanhan rouvan ohjastamana, ja se onkin ainoa havainto.
Hyvä jos sisusta on kondiksessa, nimittäin peltiä ja maaliahan on verrattain helppo korjata, toisin kuin vanhoja sisustan osia.
Audi 60-sivuja löytyy netistä vähän, tässä yksi saksankielinen
http://www.acdm-online.de/
linkkilistaa: http://www.arch.kth.se/~a98_don/audilinks.html
Voin mailata sinulle TM:n Audi 60 koeajon jahka pääsen kotikoneen ääreen.
-
Kokemukset?
Mitä kokemuksia Jyrilla on kertynyt kuuskymppisestä? On esim kulutus-/varaosien saannissa ollut ongelmia?
Kiinnostaa kaikki kokemukset. Nettiautosta pisti silmään ilmoitus, jossa myydään vm-70 kuuskymppistä. Alkoi kovasti kiinnostamaan. Jos/kun tuo kupla vaihtaa omistajaa, niin täytyy varmaan käydä katsomassa. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=363066
Comment
-
Jukka T
Rahkosen laanilla, Lahden seudulla odottaa pelastamistaan tuon mallinen Audi 60
Olisi mukava kuulla, että joku sen sieltä pelastaisi. Ei sitä toki mikään muu uhkaa, kuin alla kasvava heinikko ja ympärillä olevien autojen siirtely. Ajamalla tuohon tuotu.
Rahkosen p. 0400 355 448
jk. Laitan vielä erikseen ilmoituksen myytäviin.
Comment
-
Oli siellä joku vanha oooo-farmari, valkoinen jossa oli mustaa korjausmaalia friisiläiseen tyyliin. En tunnistanut, tosin en kovin vanhoja tunnistakaan.
http://photobucket.com/albums/b228/l...urrent=148.jpg
Comment
-
Ois siinä kylän miehillä ihmettelemistä, kun coupen perään päräyttäis torilenkin valkosella farmari "audilla" =) Mitenhän tuommosen katsastaminen? Taitaa silti olla pulmista pienin..
Comment
-
AU 1000 on kyseessä. Mobilisti 3/05:ssä on tarinaa kyseisestä automallista.
Ihmettelen vaan miten voi tuollainen määrä hylkyautoja ym. roinaa kerääntyä jonnekin. Eipä silti, hienoja aihioita näyttää olevan kasapäin. Tampereella oli suuri Mäkisen autoliike, joka lopetti toimintansa joskus 60 tai 70- luvulla. Kuormureita ja henkilöautoja jäi seisomaan niille sijoilleen vuosikymmeniksi, mistä niitä vielä viime aikoihin saakka myyty harrastajille entisöitäviksi.
Comment
-
Comment
-
Mitäs kannattais maksaa auto-unionin autosta joka on jotain 60 luvun pirssi voisko olla et se on kakstahti moottorilla. Kone on mennyt sököksi ku nykyinen omistaja oli ajanut liian pienellä seoksella ni oli mäntä palanut puhki eli konetta ei ole ollenkaan.
Koriltaan auto täydellinen -95 maalattu ympäriinsä ja tallissa seisonut -75 asti tonne -03 vuoteen milloin kone on sit rikottu.
Laatikko on sillä vapaakytkin systeemillä eli ei muutakuin kaasua ja keppiä liikutella.
Sit vielä jos jollain olis tievossa kyseiseen autoon konetta.
Tässä tarkemmat tiedot autosta (ei kuvan auto mut sama kone ja malli)
http://images.google.fi/imgres?imgur...ng_fi%26sa%3DN
Comment
-
a-u=donau,dkw(1000S>kombi)
tällanen tuli purettua päivässä pari v. sitten,metsässä seissy 40v..hyötyosia meni mobilistilehden kautta harrastajalle,onneksi,sillä ostin aggregaatin tuohon hommaan ja sain kuluja peitettyä..
Aloin mielenkiinnosta tutkimaan mikä moinen harvinaisuus oli ja merkkitietämys / historia valaisi kummasti kuten myös mobilistilehdistä löytämien juttujen ansiosta arvostuskin..Kaksitahtisuus kun ei ole koskaan kiinnostanut autotekniikan osalta,mutta kun tällaisen omistajaharrastaja niistä jutteli ja vauhtiarvoja koneen kokoon nähden mainitsi,eipä ole hävennyt aikalaistensa tuotoksia,tuotahan jostain poliittisista syistä markkinoitiin ensin donaun nimellä,ja tekniikka oli mm.etuvetoa,runko ns.x-palkkinen,pultein irrotettava,koneen 3 pyttyä kuulosti 6-koneelta,Wartburgin kone 70-luvultakin käy tilalle..Kampikoneisto oli ns.kestovoitelutyyppinen,eli öljyä ei vissiin saa alakautta uusittua ja jos se on jumissa on se ruostunut pilalle..Oma romukohdekin oli jo elintenluovutukseen siinä maatessaan joutunut ettei koneessa ollut enää kuin alaosa ja startteri jäljellä.
Pakoputken alkuosassa oli rosterista/haponkest.stä ilmeisesti saunakiukaan piipusta hyödynnetty ä.vaim. ja putki kohti pakosarjaa.Ikuista näyttää olevan kun ei auton alla miksikään ollut muuttunut..Warreja olis pari tiedossa muuten konetta etsivälle..seisseitä katoksessa..kunto vaan arvoitus.
Comment
Comment