Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Melko erikoinen Audi Variant nettiautossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Variant saatu pyörilleen 6.7.10, eli pohja valmis vihdoinkin.

    Comment


      #32
      Mites tää prokkis on edennyt? Toivottavasti hyvää vauhtia. :)

      Comment


      • #33
        Hitsaukset alkaa olla loppu suoralla, seuraavaksi hiontaa ja pohjamaalaus.

        Comment


        • #34
          Nyt on ollut pientä taukoa Audin kanssa, lähinnä keskitytty moottoriin. Kyllä se siitä taas lähtee etenemään pikku hiljaa.

          Comment


          • #35
            Päivitetään tätäkin. Vuoden hukassa ollut jäähdyttäjä löytänyt kotiin uuden kennon kanssa, sisätilojakin saatu jonkin verran eteenpäin. Muut projektit vaan tuppaa hidastamaan Audin etenemistä.

            Comment


            • #36
              Tänä kesänä saadaan moottori sinne minne se kuulukin, eli Audin keulalle.

              Comment


                #37
                Loistavaa! Olisiko tämä auto keväällä -14 mahdollista saada Lahteen Classic Motorshow -messuille Audiclubin osastolle?

                Comment


                • #38
                  Mikäs siinä eiköhän se onnistu, mutta auto tuskin tulee olemaan vielä valmis.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                    Raumalla näin tälläkin viikolla saman värisen. Mustissa kilvissä seisoi VSV-23.
                    Moro! VSV-23 on nyt mun tallissani :) :) terv. MaMa p. 044 975 2727

                    Comment


                      #40
                      Hienoa että näitäkin harrastetaan!

                      Comment


                      • #41
                        Tänne hieman päivitystä, sillä täältä kaikki lähti liikkeelle / tuo Audi 80 Variantti löytyi.

                        Eli VSV-23 vaihtoi tallia pari vuotta sitten.
                        Tämä Audin Variantti levisi yhtäaikaa koronan varianttien kanssa, eli pistin auton aikalailla osiksi / pellille ja nyt on kokoamisvaihe menossa.
                        Uusia osia olen Audi 60 malleihin jemmannut viimeiset 15 vuotta ja varastoarsenaali alkaa olla jo "tyydyttävä". Joka kulmaan tuli tähänkin Audiin uudet palikat.

                        Ylipäänsä osien saanti 60-luvun Audeihin on viimevuosina ilahduttavasti helpottunut tai sitten olen lopulta löytänyt ne oikeat kontaktit maailmalta.
                        Käytännössä mm. kaikkia kumitiivisteitä Audi 60:een saa uustuotantona ja tämäkin kasaus tehdään uusilla kumiosilla. Intia on kanssa ihmemaa; mm. takapuskurin lamput ovat alkuperäiset, Intiassa kunnostetut. Myös lukemattomassa määrässä muita merkkejä on käytetty ihan samoja osia, mitkä menevät heittämällä Audi 60 malleihin (mm: Transitin takajarruletkut, Taunukset kallistuksen vakaajan kumit, Saabin takapönttö, Volvon etujarruletku, Opelin iskarit, Mersun termari, jopa Solifer mopedista löysin maskin uudet kromilistat jne... jne...). Pistän pari kuvaa matkanvarrelta, sisustaa aletaan entisöimään seuraavaksi.
                        Kyllä se tästä.. ehkä..
                        Viimeksi muokannut Rokkijumala; 6.8.2023, 22:15.

                        Comment


                          #42
                          Wau! Hienoa että näitä jaksetaan harrastaa.

                          Comment


                            #43
                            Ensiluokkaista jälkeä!

                            Comment


                              #44
                              Hieno laitos ja mahtavaa paneutumista asiaan. Kertyneen tiedon ja kontaktien arvon tiedät varmasti itsekkin.
                              Tuostahan varmaan tulee nyt parempi kuin uutena tehtaalta?

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Rokkijumala Näytä viesti
                                Tänne hieman päivitystä, sillä täältä kaikki lähti liikkeelle / tuo Audi 80 Variantti löytyi.

                                Eli VSV-23 vaihtoi tallia pari vuotta sitten.
                                Tämä Audin Variantti levisi yhtäaikaa koronan varianttien kanssa, eli pistin auton aikalailla osiksi / pellille ja nyt on kokoamisvaihe menossa.
                                Uusia osia olen Audi 60 malleihin jemmannut viimeiset 15 vuotta ja varastoarsenaali alkaa olla jo "tyydyttävä". Joka kulmaan tuli tähänkin Audiin uudet palikat.

                                Ylipäänsä osien saanti 60-luvun Audeihin on viimevuosina ilahduttavasti helpottunut tai sitten olen lopulta löytänyt ne oikeat kontaktit maailmalta.
                                Käytännössä mm. kaikkia kumitiivisteitä Audi 60:een saa uustuotantona ja tämäkin kasaus tehdään uusilla kumiosilla. Intia on kanssa ihmemaa; mm. takapuskurin lamput ovat alkuperäiset, Intiassa kunnostetut. Myös lukemattomassa määrässä muita merkkejä on käytetty ihan samoja osia, mitkä menevät heittämällä Audi 60 malleihin (mm: Transitin takajarruletkut, Taunukset kallistuksen vakaajan kumit, Saabin takapönttö, Volvon etujarruletku, Opelin iskarit, Mersun termari, jopa Solifer mopedista löysin maskin uudet kromilistat jne... jne...). Pistän pari kuvaa matkanvarrelta, sisustaa aletaan entisöimään seuraavaksi.
                                Kyllä se tästä.. ehkä..
                                Onko tämä millä mallilla?

                                Comment


                                • #46
                                  Pikkuhiljaa on edennyt. Sisusta alkaa olemaan paikoillaan. Ääneneristysmattoa ja bitumilevyä meni verhoilujen alle ihan ”riittävät määrät”. Ovien sovittaminen uusilla kumitiivisteillä oli odotettua hankalampaa, mutta nyt ne vihdoin sulkeutuvat nätisti ja istuvat korin linjojen osalta erittäin hyvin. Lattialle tuli Audi Q7:n harmaa kokolattiamatto.

                                  Vielä on asentamatta takalasi ja takaluukun tiivisteet ja verhoilu. Tähän autoon teetettiin Hollannissa takakontin specifinen kumitiivisteprofiili, mutta tulin tulokseen, että umpikuminen tiiviste ei anna tarpeeksi periksi, jotta takakontti sulkeutuisi täydellisesti. Ulkomaisilta harrastajilta olen saanut tietoa, että näissä varianteissa on ilmeisesti uudesta alkaen takakontti heittänyt tietyissä kohdissa 3-5mm, mutta toivottavasti tuokin ominaisuus korjautuu nyt, sillä jälleen uusi tiivisteprofiili olisi tulossa: löytyi OT-kumilta aika kivan oloinen ja odotan sen valmistumista.

                                  Pieniä yksittäisiä asennushommia on vielä edessä. Jos jollakulla olisi tietoa, mistä saisi helmaan kelpaavaa alumiinilistaprofiiilia metritavarana, olisi mahtavampi homma!

                                  Mutta pientä vaille rekisteröinti. Maalari tekee vielä pari pientä myllytystä kunhan autoa voi keväällä liikutella.

                                  Tuubissa on rakentelua hieman kuvattu Tommi’s Garagessa https://youtube.com/@tommisgarage793...kS-VKskU1hvyAt
                                  Viimeksi muokannut Rokkijumala; 29.11.2023, 20:57.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nyt alkaa olla sisäänajo tehty.

                                    Audin oma bensapumppu piti vielä vaihtaa Opelin pumppuun. Kosketuskulmaa ja sytytyksen ajoitusta sai tosissaan säätää -> yllättävän tasainen käynti tuli lopulta, varmaan kolikko pysyisi pystyssä käynnissä olevan koneen päällä. Ekalla koeajolla nirhasin starttikaapelin levyjarruun ja sähköt oikkariin (jep se jarrujen sijainti konehuoneessa.. ei käynyt pienessä mielessäkään tuollainen) niin varalta uudelleen kaapeloinnin yhteydessä asensin Blazecutin sammuttimen konehuoneeseen.

                                    Ääneneristyskin tuntuu toimivan. Radion sisäantenniin piti laittaa vielä vahvistin, motonet kama yllätti lopulta toimivuudella ja kanavat pysyy nyt ajossa! Lämmöt pysyy myös nätisti kurissa ja nesteet letkuissa. Mitään läikkiä ei auton alle jää. Minimaalista hifistelyä jatketaan ja asfaltti kutsuu..




                                    Click image for larger version  Name:	IMG_7750.jpeg Views:	0 Size:	262,1 Kt ID:	1971278

                                    Comment


                                      #48
                                      On kyllä nätissä kunnossa

                                      Comment


                                        #49
                                        Hienoa kun olet jaksanut noin hienoon kuntoon hieroa!

                                        Comment


                                          #50
                                          Tämä näyttää kyllä todella upealta. Lisää kuvia kiitos!!

                                          Comment


                                            #51
                                            Näyttää kyllä upealta! Hienoa, että näitäkin näkyy vielä liikenteessä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Päivitystä; vuoden ajelut alkaisi olla paketissa. Paikallisia ajotapahtumia tuli kierreltyä ihan mukavasti. Mitään suurempia yllätyksiä ei tullut vastaan, ainoastaan yksi vesiletkun klemmari irtosi (oma moka sekin). Maavaraa kasvatin keulasta lopulta noin 10cm (autoa helppo nostaa/laskea pohjassa olevista korkeudensäätöruuveista). Pakoputkistosta tein uuden version, jolla oli tarkoitus laskea sporttisia ääniä.. se, onnistuinko on kuulijan korvissa.. olisi mahtava löytää orggisvaimennin eteen. Mittaristoon laitoin polttimoiden tilalle ledit tausta/merkkivaloiksi… oli yllättävä parannus, nyt näkee kabiinista, onko pitkät päällä vai ei! ;) Tuo peräkontti on mahtavan kokoinen koirien kuskaamiseen ja mukavasti mahtuu tavaraa kontin lattian alle. Lisätilaa saa myös taittamalla takapenkin lavetiksi. Lisäsin pari kuvaliitettä. Kuraläpät ajattelin talvenaikana tallissa tehdä, jotkin sirot/huomaamattomat ja koelaudan alapuolen verhoilu on vielä suunnittelupöydällä, eli semmoisia asioita seuraavaksi, mitä kukaan ei edes huomaa (juu ja, takalasissakin on nyt ledbar, myönnän) :D
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Rokkijumala; 9.11.2024, 21:55.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Nyt olis jollakulla tuhannen taalan paikka hankkia tällainen variantti, ennen kuin lähtee ulkomaille.

                                                myynnissä facebookin ryhmässä ”Auto union f102 dkw f103 audi part & info”

                                                Comment

                                                Working...
                                                X