Voisin tuossa joskus mitata sen tehdasmadalletun tolpan ja mulla olisi ne toisen malliset 14" org. alut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi typ 81 projekti
Collapse
X
-
Sakke: Voisin myydä jos sopivan tarjouksen saan. Ei mulla tällä hetkellä oli niihin sopivaa Audiakaan enää. Ronalit ovat siis '86 typ81 quattron alkuperäiset vanteet. Niissä on päällä tällä hetkellä todella huonot renkaat.
Löytäisköhän tuohon paremman keskikonsolin vaikka GTE:stä? Eikös siinä ole ne kolme mittariakin?
Comment
-
Sorry, niissä on väärä jako.
Mulla on jo hommattuna Mikalta se vanhemman mallin keskikonsoli ja GTE:stä otin mittarit.
Mistä löytäsin mustat katkaisijat tuohon mittariston ympärille? Noita tummanruskeita mulla on jo pari settiä. Uudemmassahan ne on vähän erilaiset.
Jos joku harrastaja tarvii, niin nyt sais edukkaasti noita ylimääräsiä osia tulla hakemaan.
Comment
-
MJF: Onko varma tieto? Koska jotenkin mulla kyllä kummittelee se 4x100 jako päässä ja omasta mielestä sovitin audiin joskus muitakin 4x100 vanteita... Kylläpä tuli pöllö olo nyt???
edit: Kyllä minun on uskottavat kun kerta sulla näyttää quattro olevankin jo pihassa.
Sakke: Hyvä, antaa mukavasti laadukkaampaa ilmettä se konsoli ja mittarit tuonne sisustaan.
Comment
-
Kävin tänään puottamassa koneen ja laatikon poies. Ihan kivuttomastihan tuo ei mennyt, yksi apurungon pultti katkesi ja se kumipusla oli tarttunut aika tiukkaan siihen pulttiin. Pienen ähertämisen jälkeen sain kuitenki apurungon irti. Seuraavaksi pitäs napata taka-akseli pois ja kiepauttaa koppa kylelleen ja alkaa tutkimaan pohjan kuntoa. Jos tuota ens kerralla sais niitä kuvia otettua.
Comment
-
Saksasta saapui viikolla paketti ja sain vänkärin puolelle sen kaun haussa olleen ajovalon lasin. Vieläkun löytäisi kuskin puolelle... Myöskin ne vilkkujen reunamuovit sain huudettua ebaystä.
Miten porukka on poistanut ne bitumit tuolta matkustamon lattiasta? Passatista ne lähti aikahyvin lastalla rappaamalla, mutta tuossa tuntuu olevan tiukemmassa.
Tolpat, apurunko ja taka-akseli lähtee jossain vaiheessa pulverimaalaukseen, kuhan saan purettua ja putsattua öljyt/rasvat pois.
Comment
-
Kävin nappaamassa parit kuvat. Löysin tommoset vanteet tässä joku aika sitten, ei sattuis jollakulla olemaan yhtä tommosta vararenkaalle? Apurungossa on vielä kone/laatikko paketti kiinni joka irtoaa lähipäivinä.
Comment
-
Sitruunahapottelin muutamia osia tässä yks ilta. Kuvassa ei nää ihan kunnolla kuinka puhtaita noista oikeasti tuli. Ylälautaset menee vielä hetkeksi happoon.
Comment
-
Aika paljon tuon edellisen projektin osia hapottelin, hyvää tavaraa se on jos ei ole kiire. Toinen mainitsemisen arvoinen keino on elektrolyysi. Sitäkin on tullut testattua.
Löysin ruottista sen toisen ajovalon lasin, saa nähdä millon se saapuu. Mistä saisi sitten niitä puskurivilkkujen laseja?
Jari, mitä hintaa haluat koko setistä?
Comment
-
Nuo vilkut näyttää olevan siihen urkin puskuriin, eli ei passaa. Löysin englannista yksi yö toiselle puolelle uuden. Yritetään hommata vielä toinen.
Tuosta elektrolyysistä, puhdistin muistaakseni jarrurumpuja ja kuplan vetoakselin suojaputkia. Putket oli aika pahastikkin syöpyneitä mutta ne lähti kyllä puhtaaksi. Laskin semmoseen isoon muuttolaatikkoon parikymmentä litraa vettä ja ehkä puoli kiloa kidesoodaa. Toiseen napaan rosteripalanen ja toiseen sitten se puhdistettava kappale. käytin ihan tavallista akkulaturia, vaikka akku voisi olla nopeampi. "Puhdistuksen" jälkeen huomasin että kamppeet oli semmosessa mustassa töhnässä, joka lähti kyllä ihan harjaamalla pois.
Comment
-
Tämmöstäkin tuli harrastettua. Molemmat etupenkit kaipaa fiksiä, kumpikin selkänojanrunko on useemmassa osassa. Ja pehmusteet kaipas paikkausta.
Comment
-
Hinta on passeli, jatketaan asiasta YV:llä.
Jotain pikkuosia olen hapotellut ja maalaillut, myöskin koppa on nyt riisuttu kokokaan ja makaa kyljellään. Tarkoituksena oli raaputella massat ainakin osaksi pois ja sitten kävästä hiekkapuhaltamassa. Parhaiten tuo kumimassa tuntuu irtoavan lämmitetyllä lastalla.
Nyt sain tehtyä päätöksiä tuon tekniikan suhteenkin. Keulalle tulee tuo 115hp WE-moottori. Sen jatkoksi 2W-loota. Eteen laitan 256 milliset jäähdytetyt laikat ja taakse sitten luultavasti 245 milliset, kunhan saan setupin selvitettyä.
Comment
-
Pikkusen on tuota pakkasta ollut liikaa, niin ei ole paljon tallilla tullu käytyä. Konetta sain purettua ja osia pestyä. Tässä pari kuvaa nykytilanteesta.
Comment
-
Kone purettu ja alakerta kasattu uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Kiillotin samalla kampiakselin kaulat. Kansi menee seuraavaksi pajalle.
Ruostehommia alotettu sen verran, että pohjaa on putsattu. Seuraavaksi oisi vuorossa taka-akselin kiinnikkeiden irrotus korista ja niiden korjaus/vaihto.
Comment
-
Taka-akselin kiinnikkeet porattu irti ja nehän oli ihan paskat vaikka päälepäin olivat muka ehjät. Samalla porailin sen alemman etupalkin pois tuon vitosen tieltä. Kuvia en tietenkään muistanu ottaa.
Comment
-
Sain parit fotot napattua. Paljoa ei ole viime kerrasta tapahtunut, jotain osia on haalittu ja kamppeita läjätty hiekkapuhallukseen vietäväksi.
Comment
-
Ei varmaankaan, väriksi tulee alkuperäinen tai sitten se valkoinen. Kävin tänään tilaamassa marmorilta ne etuiskarien yläpään gumit, mallia quattro. Maksovat alta kympin kappale täälläkin.
Maanantaina saan läjän tavaraa hiekkapuhalluksesta, laittelen kuvia kuhan ovat pohjamaalissa.
Comment
-
Etusatulat putsattuna jaa pintamaalissa, laitan vielä niihin uudet kumit ja männät. Tällä hetkellä inertalla maalattuna: tolpat,apurunko, alatukivarret, vakaaja, taka-akseli ja panhard-tanko. Toivottavasti saan tällä viikolla pintaväriin niin pääsee kasaamaan. Laatikkokin on menossa läjään.
Comment
Comment