Tuossa oli -40mm halppissarja. Kuatro on ja pysyy vakiokorkeudessa :) Typ89 kaksosasilla tolpilla varmaan pystyis paremmin säätään camperia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi typ 81 projekti
Collapse
X
-
Ei tuo liika mataluus tuota ongelmia, tietty camberi olisi mukava saada etes sinne seinälle :D Tämähän sais ratkastua kohtalaisesti jos tekisi eteen tolpat ja yläpäähän sopivat säädöt.
Tämmöselläkin on tullut ajettua.
Comment
-
Jotakin pientä tapahtunut taas, kävin paikallisella paalaamolla penkomassa paikkoja ja eräästä kasasta löysin ty81 jäännökset. Harmi kun olivat rutanneet katon ja ovia, autosta oisi saanut täydellisen vihreän sisustan kojelautoineen ym. päivineen. Noh, nappasin parit nippelit mukaan mitkä nyt olivat ehjiä.
Kojelaudan sain nukattua vihdoin ja viimein usean illan ähräämisen jälkeen. Eihän tuosta mikään huippu tullut, mutta välttää mulle.
Mitenkäs tuon pulttijaon muuttaminen -> 4x108? Ei liene hommaa kummenpaa?Eteen navat ja levyt ja taakse sitten pelkät levyt. Nappaanko jostain typ 89:stä? Eteen on muutenkin tulossa jäähdytetyt levyt ja taakse myös levyt. Tuntuu olevat kiven alla nuo alkuperäiset Ronalit 4x100 jaolla. Ebayssa näytti olevan irtovanteita mutta ei koko settiä.
Ohessa vielä parit kuvat kojelaudasta ja kannesta.
Comment
-
-
Hilijaasta on ollu tämänkin rojektin kohalla, työkiireitä meinannut olla ja lomasta ei vielä tietoakaan.
Osia olen hommaillut tässä, löysin alkupään 093 laatikon veijarikytkimellä ja pari 016 laatikkoa. Luultavasti laitan tuon 093:n kun näytti välitykset sopivan kohalleen.
Jos jotakuta kiinnostaa, tiedossa olisi yks KV-kone ja KP-kone, sekä laatikko AAZ-koodilla.
Voisin ostella 5-v laatikon 4-syl koneen perään ja etuvalon lasin CIBIEn H1+H4 umpioon kuskin puolelle.
Comment
-
Vihdoin on auto saatu työn alle. Purin sisustaa ja jotain pikkuosia viikonloppuna pois. Auto osottautu huomattavasti paremmaksi ku aluksi luultiin, nähtävästi en joudu tekemään yhtään ruostekorjausta. Nuo penkit hieman kummastuttaa, ne lienee jostain uudemmasta? Ohessa vielä muutamat fotot ennen purkua.
Comment
-
-
Autoa on nyt purettu aika paljon ja mitään suurempaa ei ole löytynyt. Kuitenkin joudun hitsaushommiin, nimittäin edestä kuskinpuolen runkopalkista löytyi tulitikkuaskin kokoinen reikä. Seuraavana on vuorossa apurungon irroitus.
Comment
-
Itekkin rappasin niistä kohdista, joissa näkyi selvää kuplimista tai massa oli rikki. Mistä tuohon löytäisi sitten yhtä hyvän mönjän laitettavaksi? Biltemassa oli jotain tuubitavaraa. Mutta tuommosta siveltävää korimassaa ei taida saada mistään?
Comment
-
Taas menny pari kuukautta ja mitään ei ole tapahtunu..
Sen verran sain aikaseksi ja aloin keräämään rompetta tuon EG-koneen kunnostamiseksi. Yllätys oli suuri kun tarvikeliikkeessä jätkät sano että kyseiseen kamppeeseen ei saa enää männänrenkaita eikä venttiilejä. Motonet myy myöskin ei oota. Onneksi Tarviketorin hyllystä löyty sitten muutama erittäin pölyinen loota, sain renkaat ja pakoventtiilit.
Alustaa oon tässä mietiskellyt, tarkotus oli tilata esim ebaystä se 75/60-sarja tai sitten vieterit ja iskarit erikseen. Otan siitä GTE:stä ainakin taka-akselin ja mahollisesti etutolpat. Miksi muuten ETKA antaa GTE:hen omanlaisensa iskarit ja etunavan? Onko siinä ollu matalempi alusta kuin muissa?
Comment
-
Vieras
Tätä pitääkin seurata. Appiukolla on saman värinen, ikäinen ja 1.3 koneella käyttöautona.
Samassa suvussa ollut uudesta lähtien ja kunto on kilsoihin ( karvan yli 200tkm) nähden todella hyvä. Ensimmäinen ruostereikä paikattiin viime vuonna takalokarin takaa, muuten ei juuri ruostepeikkoa ole näkynyt. Nyt odotellaan että malttaa luopua siitä, pääsee puunaamaan sitä kunnolla.
Comment
-
Jos tehdasmadallettu alusta(mulla ysikympissa) ,niin ei sovi norm.iskari tolppaan(liian paksu 1-2mm?) ja jos tuo lautanen 15mm alempana niin 75/60 madalluksella ei taida jäädä joustoa senttiäkään. Voin varmaan joskus mitata tuon lautasen ,jos et ehdi itse ensin:) Iskarit on vähän joka mallissa muutenkin erit ja tuo napa on sama kuin 5-syl ruisku ja 1,6td malleissa(vahvempi laakeri).
Comment
-
Mielenkiintoista tuo tolppahomma, ETKA ei tunne eroa GTE:n ja muiden mallien välillä, ainoostaan ABS ja ohjaustehostimella varustetuissa ois eri tolppa. Mittaamallahan se selviää, mutta keula näyttäs olevan alempana kuin tuossa vanhemmassa.
Sitten niistä etunavoista, kataloogi tarjoo tämmösiä. En kyllä keksi miksi GTE:ssä pitäisi olla ei napa.
[COLOR=#0000ff]823407615A[/COLOR] 4-syl
[COLOR=#0000ff]853407615[/COLOR] 5-syl ja t-diesel
[COLOR=#0000ff]855407615[/COLOR] GTE
Comment
-
Muisti palaa pätkittäin... Eli laakerit on kaikissa samat ja navoista tuo A loppunen on ns. kevyempi versio(sopivat ristiin) ,en tiedä onko kestossa eroa. Jouset on melkein joka mallissa erit ,joten luulen korkeuden riippuvan niistä. Voin kyllä silti vaikka huomenna mitata "vakio"tolpan. Mulla olisi 256mm jarrut ,niin ei tarttis noita pieniä suotta laittaa:)
Comment
-
GTE:n tolpissa jousilautasen alaosa on 24,3cm. korkeudella siitä iskaritolpan alaosasta mitattuna.
http://i10.photobucket.com/albums/a1...1122009673.jpg
Tossa heikko kuva mittauksesta, jos jotakuta kiinnostaa.Viimeksi muokannut Eksu; 31.12.2009, 16:07.
Comment
-
Hyvä homma, voisin ite mittailla nuo vakio tolpat kun irrallan ovat. Saahaan vähä vertailtua. Siis kunhan vähän lauhtuu, niin viittii tallille mennä.
Comment
-
pete, juurikin tuommoisia. Nyt on yks setti ruottissa kiikarissa, mutta myyjä ei ollut kovin halukas lähettämään niitä. Oisitko niitä myymässä?
Tästä tolppahommasta, eli: se gte:n tolppa on täysin sama kuin näissä perusmalleissakin. Luultavasti vieterit ovat vaan lyhyemmät.
Comment
Comment