Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi typ 81 projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuossa oli -40mm halppissarja. Kuatro on ja pysyy vakiokorkeudessa :) Typ89 kaksosasilla tolpilla varmaan pystyis paremmin säätään camperia.

    Comment


    • #32
      Ei tuo liika mataluus tuota ongelmia, tietty camberi olisi mukava saada etes sinne seinälle :D Tämähän sais ratkastua kohtalaisesti jos tekisi eteen tolpat ja yläpäähän sopivat säädöt.

      Tämmöselläkin on tullut ajettua.
      Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 31.3.2009, 12:38. Perustelu: liiat pois

      Comment


      • #33
        Jotakin pientä tapahtunut taas, kävin paikallisella paalaamolla penkomassa paikkoja ja eräästä kasasta löysin ty81 jäännökset. Harmi kun olivat rutanneet katon ja ovia, autosta oisi saanut täydellisen vihreän sisustan kojelautoineen ym. päivineen. Noh, nappasin parit nippelit mukaan mitkä nyt olivat ehjiä.

        Kojelaudan sain nukattua vihdoin ja viimein usean illan ähräämisen jälkeen. Eihän tuosta mikään huippu tullut, mutta välttää mulle.

        Mitenkäs tuon pulttijaon muuttaminen -> 4x108? Ei liene hommaa kummenpaa?Eteen navat ja levyt ja taakse sitten pelkät levyt. Nappaanko jostain typ 89:stä? Eteen on muutenkin tulossa jäähdytetyt levyt ja taakse myös levyt. Tuntuu olevat kiven alla nuo alkuperäiset Ronalit 4x100 jaolla. Ebayssa näytti olevan irtovanteita mutta ei koko settiä.

        Ohessa vielä parit kuvat kojelaudasta ja kannesta.




        Comment


        • #34
          Ihan asiallisen näkönehän siitä tuli :)

          Comment


          • #35
            t89 navat käy, mulla olis kieppi 2-osaisille tolpille tallissa joskin quattron.

            Comment


            • #36
              Hilijaasta on ollu tämänkin rojektin kohalla, työkiireitä meinannut olla ja lomasta ei vielä tietoakaan.

              Osia olen hommaillut tässä, löysin alkupään 093 laatikon veijarikytkimellä ja pari 016 laatikkoa. Luultavasti laitan tuon 093:n kun näytti välitykset sopivan kohalleen.

              Jos jotakuta kiinnostaa, tiedossa olisi yks KV-kone ja KP-kone, sekä laatikko AAZ-koodilla.

              Voisin ostella 5-v laatikon 4-syl koneen perään ja etuvalon lasin CIBIEn H1+H4 umpioon kuskin puolelle.

              Comment


              • #37
                Vihdoin on auto saatu työn alle. Purin sisustaa ja jotain pikkuosia viikonloppuna pois. Auto osottautu huomattavasti paremmaksi ku aluksi luultiin, nähtävästi en joudu tekemään yhtään ruostekorjausta. Nuo penkit hieman kummastuttaa, ne lienee jostain uudemmasta? Ohessa vielä muutamat fotot ennen purkua.





                Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 6.11.2009, 17:34. Perustelu: kuvat allekkain

                Comment


                • #38

                  Comment


                    #39
                    Nuo penkit hieman kummastuttaa, ne lienee jostain uudemmasta?
                    Äkkiseltään näyttäis samalle mitä omassa varaosakanttiteedeessä. Sämpyläkorista ei passaiskaan, ainakaan suoraan.

                    Comment


                    • #40
                      Autoa on nyt purettu aika paljon ja mitään suurempaa ei ole löytynyt. Kuitenkin joudun hitsaushommiin, nimittäin edestä kuskinpuolen runkopalkista löytyi tulitikkuaskin kokoinen reikä. Seuraavana on vuorossa apurungon irroitus.




                      Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 6.11.2009, 17:34. Perustelu: kuvat alekkain

                      Comment


                      • #41
                        Nonnii...sehä alakaa oleen meleko muttereina:) Mites muuten onkohan järkeä alkaa rappaan tuolta sisältä lattiasta kaikki ne massat/kovat äänieristemössöt pois? Aattelin vaan kun tuota quattroa tuossa purkanu ja näyttää niin hyvältä vielä...

                        Comment


                          #42
                          Miksi ne pitäisi pois rapata jos ne on ehjät?

                          Comment


                          • #43
                            Ulkopuolelta ainakin huomaa ,että tarviiko sisältäkin alkaa rappaamaan. Jos on halkeillut ,niin silloin viimeistään ite ainakin poistaisin.

                            Comment


                            • #44
                              Aattelin vaan ku kuullut nuistakin monta juttua että ehottomasti kaikki pois ja jotku meinaa että ei kannata alkaa.No itekki kyllä oon sitä mieltä et mitäpä sitä jos hyvän näköset mönjät vielä on nii miksipä niitä poistaan.

                              Comment


                              • #45
                                Itekkin rappasin niistä kohdista, joissa näkyi selvää kuplimista tai massa oli rikki. Mistä tuohon löytäisi sitten yhtä hyvän mönjän laitettavaksi? Biltemassa oli jotain tuubitavaraa. Mutta tuommosta siveltävää korimassaa ei taida saada mistään?

                                Comment


                                • #46
                                  En kyl bilteman tuotteita ite laittais, mitä mössöjä laitellu, ni ei taho kuivaa kunnolla. Ite aattelin kokeilla sisäpuolelle ruiskutettavan kumimassan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Oulun automaali myy 3M 2k tavaraa ,joka on alkup.vastaavaa ja ainut joka toimii yhteen ton vanhan kanssa. Ei ole sitten halvin ratkaisu ,mutta kestää vähintään yhtäkauan ku tuo vanhakin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Taas menny pari kuukautta ja mitään ei ole tapahtunu..
                                      Sen verran sain aikaseksi ja aloin keräämään rompetta tuon EG-koneen kunnostamiseksi. Yllätys oli suuri kun tarvikeliikkeessä jätkät sano että kyseiseen kamppeeseen ei saa enää männänrenkaita eikä venttiilejä. Motonet myy myöskin ei oota. Onneksi Tarviketorin hyllystä löyty sitten muutama erittäin pölyinen loota, sain renkaat ja pakoventtiilit.

                                      Alustaa oon tässä mietiskellyt, tarkotus oli tilata esim ebaystä se 75/60-sarja tai sitten vieterit ja iskarit erikseen. Otan siitä GTE:stä ainakin taka-akselin ja mahollisesti etutolpat. Miksi muuten ETKA antaa GTE:hen omanlaisensa iskarit ja etunavan? Onko siinä ollu matalempi alusta kuin muissa?

                                      Comment


                                        #49
                                        Tätä pitääkin seurata. Appiukolla on saman värinen, ikäinen ja 1.3 koneella käyttöautona.
                                        Samassa suvussa ollut uudesta lähtien ja kunto on kilsoihin ( karvan yli 200tkm) nähden todella hyvä. Ensimmäinen ruostereikä paikattiin viime vuonna takalokarin takaa, muuten ei juuri ruostepeikkoa ole näkynyt. Nyt odotellaan että malttaa luopua siitä, pääsee puunaamaan sitä kunnolla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kannattaa hyödyntää GTE:n tolpat. Huhun mukaan niissä on jousilautanen 15mm. alempana kuin normimallissa. Joku "tietäjä" voisi varmistaa/kumota asian?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jos tehdasmadallettu alusta(mulla ysikympissa) ,niin ei sovi norm.iskari tolppaan(liian paksu 1-2mm?) ja jos tuo lautanen 15mm alempana niin 75/60 madalluksella ei taida jäädä joustoa senttiäkään. Voin varmaan joskus mitata tuon lautasen ,jos et ehdi itse ensin:) Iskarit on vähän joka mallissa muutenkin erit ja tuo napa on sama kuin 5-syl ruisku ja 1,6td malleissa(vahvempi laakeri).

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mielenkiintoista tuo tolppahomma, ETKA ei tunne eroa GTE:n ja muiden mallien välillä, ainoostaan ABS ja ohjaustehostimella varustetuissa ois eri tolppa. Mittaamallahan se selviää, mutta keula näyttäs olevan alempana kuin tuossa vanhemmassa.

                                              Sitten niistä etunavoista, kataloogi tarjoo tämmösiä. En kyllä keksi miksi GTE:ssä pitäisi olla ei napa.

                                              [COLOR=#0000ff]823407615A[/COLOR] 4-syl
                                              [COLOR=#0000ff]853407615[/COLOR] 5-syl ja t-diesel
                                              [COLOR=#0000ff]855407615[/COLOR] GTE

                                              Comment


                                              • #53
                                                Voin mitata huomenna GTE:n tolpan pituuden, jos joku toinen voisi katsoa vakiomallin tolpan pituuden? Eli missä korkeudessa jousilautanen on.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Muisti palaa pätkittäin... Eli laakerit on kaikissa samat ja navoista tuo A loppunen on ns. kevyempi versio(sopivat ristiin) ,en tiedä onko kestossa eroa. Jouset on melkein joka mallissa erit ,joten luulen korkeuden riippuvan niistä. Voin kyllä silti vaikka huomenna mitata "vakio"tolpan. Mulla olisi 256mm jarrut ,niin ei tarttis noita pieniä suotta laittaa:)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    GTE:n tolpissa jousilautasen alaosa on 24,3cm. korkeudella siitä iskaritolpan alaosasta mitattuna.
                                                    http://i10.photobucket.com/albums/a1...1122009673.jpg
                                                    Tossa heikko kuva mittauksesta, jos jotakuta kiinnostaa.
                                                    Viimeksi muokannut Eksu; 31.12.2009, 16:07.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Oikein arvelin ,sain 2-3mm isomman tuloksen.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Hyvä homma, voisin ite mittailla nuo vakio tolpat kun irrallan ovat. Saahaan vähä vertailtua. Siis kunhan vähän lauhtuu, niin viittii tallille mennä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Millaisia Ronaleita haet sakke?
                                                          Minulla on kotipaikalla setti 4x100 audin ronaleita, jotka olen ajatellut kunnostaa.
                                                          Kuvan kaltaiset 14"

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Niin siis vakio tolpat juuri mittasin (24,5-24,6).

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              pete, juurikin tuommoisia. Nyt on yks setti ruottissa kiikarissa, mutta myyjä ei ollut kovin halukas lähettämään niitä. Oisitko niitä myymässä?

                                                              Tästä tolppahommasta, eli: se gte:n tolppa on täysin sama kuin näissä perusmalleissakin. Luultavasti vieterit ovat vaan lyhyemmät.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X