Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

T81/85 & Typ 44 Aikaiset tehtaan varashälyttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    T81/85 & Typ 44 Aikaiset tehtaan varashälyttimet

    Kanttirapee ei oikein tykkää lähteä käyntiin kylmällä&kostealla kelillä sekä hytin olessa kuuma on pahoja ongelmia. Jotenkin vetänyt johtopäätökset, että vika hyvin todennäköisesti tuossa "hälyttimessä"

    Lasissa OOOO/VAG-merkinnät, mutta hälyttimen asennusjälki on kyllä jotain kammottavaa katseltavaa, olisi kiva nähdä muiden versiot noista. Katossa A-pilerien yläpäässä 2 kpl "tötsiä" lienee jotain sisätilatunnistimia? ja konepellin avauskahvan vieressä pieni vipukytkin mallia hinnat-alkaen. Onko nuo oikeesti lähtenyt tehtaalta noin?

    Ja olisiko kellään noihin minkäänlaisia kytkentäkaavioita

    #2
    Suoranaista vastausta tähän ei ole mutta muistin että mulla on mk2 golffin kokonainen OEM hälytin jossain tallessa jos siitä on iloa tai jollain on sille tarvetta..

    Comment


      #3
      Emmää varaosia kaipaa, lähinnä osalistaus, että mitä multa pitää löytyä päivän päätteeksi romukopasta ja jonkinlaista kaaviota, että mitkä johdot kuuluvat yhteen, kun välistä otetaan jos jonkinlaista liitintä/mokkulaa

      Comment


        #4
        Perinteisesti käynnistyksen esto on hoidettu samalla releellä kuin automaattivaihteisen käynnistyksen esto muussa kuin P-asennossa. Ihan perusrele siellä sulakerasiassa, joka on virtalukon ja startin solenoidin välissä. Voi ottaa pois ja laittaa hypyllä kaksi nastaa yhteen.

        Kuvauksen perusteella kuulostaa enemmänkin tarvikehälyttimeltä.

        Comment


        • #5
          Mahtaisikohan ERwin palvelusta löytyä näihin mitään johtokaavioita?

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti

            Kuvauksen perusteella kuulostaa enemmänkin tarvikehälyttimeltä.
            Auton historia tarkkaan kyllä tiedossa, myyty uutena saksaan, YK-autona tuotu 90-luvun vaihteessa suomeen. Edellinen omistaja osti sen tuojalta. Tiedä sitten, että onko jälkivarustelu-OEM häly, joskus nuo jälkivarustelun jäljet eivät ole hienoa katseltavaa.

            Ja onhan se alkuperäinen häly hajota ja sitten korvattu aftermarketllla.

            Otan hieman kuvia, kun pääsen kotiin reissun päältä

            Comment


            • #7
              Ei mikään hälytin huononna käynnistyvyyttä. Moottori joko lähtee käyntiin tai ei lähde, mutta ei siltä väliltä. Jos ajonesto olisi startin 50 johdon välissä, niin kuin tuohon aikaan on erikoisesti ollut tapana, niin moottori ei sitten vain starttaa ajoneston ollessa päällä.

              Etsi hälyttimen boksi, kaiva siihen kytkentäkaavio ja tee tarvittavat hypyt liittimeen. Ei sinne tarvitse montaa hyppyä tehdä. Yksikin saattaa riittää.

              Comment


                #8
                Ohessa hieman lisää tietoa aaennuksista. "Automaatin relettä" ei näyttäisi olevan tässä autos. Tuo a-pilarin tötterö ihmetyttää kans.

                Tuo boksin esille kaivaminen on oma hommansa näissä. En ole oikein mitään ylimääräistä vielä löytänyt. Ja nämä on yllättävän veemäisiä purkaa, jos haluaa pitää osat ehjinä
                käynnistymisestä sen verran, että auto vain hörähtää ja sammuu heti. Hieman samalla lailla ku rikkinäisellä Hal-anturilla kylmällä kelillä ja semilämpösenä
                Attached Files
                Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 16.5.2022, 16:36.

                Comment


                  #9
                  Sanoisin, että maahantuojan uusiin autoihin asentama jälkiasennus. Tyyliin Defan lohkolämppäri. 80-luvulla eri maahantuojilla saattoi luultavasti olla omia "virallisia" diilejä lisäosien myyjien kanssa, kun kaikkea varustetta ei saanut tehtaalta.

                  Automaatin rele olisi juurikin tuossa missä hyppylanka. Boksi on vissiin ratin alla? Alkuperäisten tehdashälyjen boksi on ainakin lötköissä muistaakseeni hanskalokeron takana tms.

                  Comment


                    #10
                    Sen verran päivitystä tilanteeseen ja hieman hävettää kertoa todellinen vika...

                    Eli takkuileva käynnistys johtui väsyneestä Bensapumpun releestä, joka lämmetessää tai kosteutta saadessaa ei toiminut kunnolla vasta kuin 30 minuutin odottelun jälkeen ekasta starttauksesa. No aina voi lohduttautua sillä, että vikaa ei saanut ajettua aina ulos :)

                    Mutta noita hälyttimien kytkentäkaavioita voi silti tähän topikkiin keräillä

                    Comment

                    Working...
                    X