Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Type 81 1,8 nokkahihna

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Type 81 1,8 nokkahihna

    Nyt, kun käsiin tuli tuolta länsinaapurista Type 81 CC 1,8, niin ensimmäisenä kiinnostaa nokkaremmin vaihtoväli. Auton mukana oli alkuper. käsikirja ja huoltokirja säännöllisine huoltoineen 90 tkm asti. Remminvaihtoon viittaava maininta oli vain 40 tkm kohdalla, mikä varmaan tarkoitti ajan täyttymistä ennen kilometrejä. Nyt autolla ajettu 126 tkm, ja vähän pelottaa remmin osalta, jos ei km:t, niin ainakin kuluneet vuodet samalla remmillä. Olikos se niin, että tuo CC tarkoittaa karvalakkimallia ? Ja pakko vielä kysyä samaan syssyyn vaihdelaatikosta, kun tämä yksilö on 4-vaiht. että mitä se 4(+E) vaihteisto tarkoitti, vai onko kyseessä norm. 5-vaiht. vain merkintätapa oli erikoinen ?

  • #2
    Tais "E" tarkoittaa aikoinaan jotain economya eli bensan säästö vaihdetta, sitä en muista että oliko näissä sitten normaalia pitempi vitonen vai oliko kaikki viisvaihteiset noin merkattuja.

    Comment


    • #3
      Kyllä mielestäni remmi vaihdettiin ennen 100 tkm. ja ainakin kaikki itse näkemäni CC malliset ovat olleet aika köyhällä varustelulla.. Tuosta vaihteistosta on semmonen tuntuma että 4+E on vain vanhempi merkintä. Omalla ajokokemuksella E:llä on vaikea ajaa alle satasta, kun menee pintakaasulla jo kovempaa. Tuolla 5 merkinnällä oleva tuntuu paljon tiheämmältä.

      Comment


        #4
        4+E tarkoittaa juurikin sitä että E-vaihde on ylivaihde, ja huippunopeus saavutetaan nelosella. Säästövaihde siis. Kone tuossa on lienee 90-heppainen?

        Mikähän on Audisi vuosimalli? Kuitenkin -85 tai uudempi. CC-mallissa on peruskasikymppiseen verrattuna ikkunoiden kiiltolistat, ovikotelot edessä ja korin värinen etuspoileri. Myös verhoilu on hieman parempaa kuin "karvalakkimalleissa".

        Comment


        • #5
          Tämä Audi on juurikin -85 mallia, käyttöönotettu 10/84. Kuvailemasi ominaisuudet täsmäävät tarkalleen. Kun nyt oikein kaivelen muistilokeroitani tuosta 4E vaihteistosta, niin se taisi olla ylipitkä loikkari, ja kun "säästöpapat" yritti ajella kaupunkinopeuksiis sillä E-vaihteella, niin taisi olla pakoventtiilit aika kovilla, ja remonttia tuli sitä kautta.

          Comment


            #6
            Miulla oli '84 stufenheck-Passatti jossa oli 1.8S 4+E kokoonpano. 60 litran tankilla seka-ajossa 99/98E:tä 800-900 kilometriä, hieman viilatulla ennakkokellolla. Eikä pakoventtiilit menneet rikki. :)

            Comment

            Working...
            X