Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kiinnostaisi typ-85 coupe q

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kiinnostaisi typ-85 coupe q

    Olen jo muutaman vuoden haaveillut otsikon mukaisesta ajopelistä. Joskus nuorempana ajelin jonkin aikaa 80 CC mallilla, jonka totesin varsin mainioksi autoksi! (Hyvä ajaa, ei vaatinut kalliita remontteja, pienemmät viat helppo korjata itse.) Nyt kiinnostaisi tuo coupé malli, kun se on niin nätti! Myös neliveto olisi aina talvisin hyvä olemassa : ). Moottoriksi olen ajatellut 2.2 litraista.

    Esittäkääpä autoa paremmin tuntevat mielipiteitä esim. seuraavista näkökulmista:
    - Onko tuollainen auto järkevä käyttöautoksi? Tarkoituksena olisi myydä 2000-luvun käyttöauto ja jatkaa autoilua pelkillä "klassikoilla". (juu, no osin kyllä taloudellisistakin syistä).
    - Mistä tuollaisen löytäisi, kun taitavat olla aika kiven alla?
    - Miten paljon siihen täytyy/kannattaa laittaa rahaa? Taitavat olla hinnat jopa kohoamaan päin.

    #2
    Syynää hyvin pohja. Mielummin vaikka teknisesti heikompi esitys, jos pelti on kovaa.
    Pahin paikka on takapenkin alla kantti, josta lähtee pystyseinä. Aivan korin takakulmat myös kannattaa syynätä ja helmat etenkin etu ja takapäistään.

    Kyllähän tuollainen aika huoleton peli on käyttöautonakin. Takakonttiin mahtuu sitten sixpäkki, ei juuri muuta.

    Uskoisin että noin viiden tonnin kokonaisbudjetilla (korjauksineen siis) saat itsellesi ns helmen. Joko selvästi halvemmasta korjaten tai sitten oikeasti ostamalla sen parhaan mitä eteen tulee.

    Comment


      #3
      Takakonttiin mahtuu sitten sixpäkki, ei juuri muuta.
      Ei ny ihan mutta melkein, yllättävän tilava sporttiauton kontiksi toi kantti kupeen loota. Muutaman kerran eukon kanssa festarireissujakin semmosella tehneenä, niin helpommin sinne kamat meni kuin esimerkiksi b4 80 audiin.

      Tosiaankin tuota pellien hapettumista on todella paljon tuossa korimallissa. Muuten ihan kiva ja helppo auto ajaa/hoitaa. varmaan 4000 eurolla sais jo jonkin asteisin kupeen, jokainen on todellakin yksilö, ja perushuoltoihin on hyvä varata se touhutonni aina.

      Comment


        #4
        Öhh, haluaisin melkein nähdä sen kun sinne tungetaan festarikamat. Olettaen siis että mukaan otetaan muutakin kuin visa ja henkilöpaperit.

        Muutenhan tuo on ihan mukava peli ajella ja omistaa. Itse tuli tuollaisella parisen vuotta ajeltua,ilman murheita. Auto tosin käytiin pohjan osalta täysin läpi sekä ylimaalattiin. Harmittaa vieläkin että siitä piti luopua, koska ei noita _ei_niin_happamia yksilöitä enää paljoa ole liikenteessä, saatika sitten myynnissä.

        Comment


          #5
          Öhh, haluaisin melkein nähdä sen kun sinne tungetaan festarikamat. Olettaen siis että mukaan otetaan muutakin kuin visa ja henkilöpaperit.
          Kyllä ne oli ihan rehelliset reissukamat:

          - 2 koria kepanderia
          - kylmälaukku mallia legendaarinen styrox
          - pari viinapulloo
          - 2h kupoliteltta
          - olikohan se 12 neliön pressu ja muutama laukku vaatteille :)
          - 1kpl vuodesohvan patjoja ja 2kpl peittoja

          osa kyllä joutui tunkea takapenkille. Lähinnä toi peittonippu, mutta kyllä sinne olis ainakin 1 ihminen vielä mahtunut _mukavasti_ ...

          Comment


          • #6
            ...mutta pidä Tero kiirettä. Coupe quattrot alkavat olla kiven alla. Tai ainakin hyvät yksilöt, eli sellaiset joista saa vielä jotain aikaiseksi. Noita 400tkm ajettuja helmiä löysi vielä pari vuotta sitten kepöstäkin, mutta nyt nekin loistavat poissaolollaan. Jo silloin pyytelivät rauniokuntoisista autoista liki viittä tonnia. Muunmuassa mobile. de:ssä on tällä hetkellä urkkeja enemmän tarjolla kuin coupe quattroja.
            No jos tästä jollekulle on hyötyä, niin meille "kanttirapee" harrastajille. - On nimittäin 80 karvalakkiquattrotkin alkaneet kelvata yleisölle aihioiksi.

            Comment


              #7
              Moi Tero,

              omistan ko. laitteen (vuodesta 2003) ilman takavetoa ja olen ollut pääosin tyytyväinen.
              Tilaa on ohjaamossa Coupe-autoksi paljon ja takanakin mahtuu matkustamaan. Peli on suhteellisen kevyt ja ketterä ohjastaa myös kaupungissa. Tuo 2.2 -vitonen on mukavan vääntävä, joten ajaminen on helppoa, oli sitten isolla tiellä tai taajamassa. Liukkaallakin riittää vääntö antamaan alkuvauhdit sudittamatta. Hieno motti. Äänet ja korimalli saa ainakin täällä Jyväskylässä kunnioitettavia katseita. Ei niistä Mikkolan ja Blomqvistin ajoista niin paljoa ole.

              Kyllä sillä päivittäiset ajot ajaa ihan täysin kesällä ja talvella. Tietysti tuo parjattu takaboksi nyt on mitä on, mutta hyvin minä olen sillä toimeen tullut. Ei se paljoa 80:sen vastaavista poikkea. Tietysti B4:sessa ovat ne kääntyvät tajaselkänojat takana, jolloin kyytiin mahtuu vaikka Starkilta haetut kattolistat. Mutta tämähän onkin bulevardisportti.

              Oma kulkineeni on kaupan mikäli kiinnostaa vajaavetoinen; Coupe GT -87, 2.2l 136hv.
              Kori on täysin läpikäyty ja hyvin siisti. Kaikki toimii ja on vielä alkuperäisessä kuosissaan.

              Comment


                #8
                Toisen omistajan näkökulma:

                Oiva käyttöauto, jos ei polttoaineenkulutus, melu ja puuttuvat mukavuudet paina ostopäätöstä. Virittämättömänä todella varma laite; avaimesta käymään ja baanalle. Mitä vähemmän sähköherkkuja on ladeltuna, sen paremmin auto toimii. Sähköikkunoista sain ainakin pitkän piinaan, onneksi löysin käypään hintaan toimivat varaosat. Varaosien saanti alkaa pikkuhiljaa heiketä, esim. korin osia ei merkkiorganisaatiokaan enää toimita kattavasti (mm. etuvilkkuja ei saa).

                Ruostepelottelu ei ole turhaa. Helmakoteloiden päät, takajalkatilan takakantti ja joistakin jopa etulokarien yläkiinnitys ovat heikkoja paikkoja. Kokemuksesta viisastuneena: Jos ruoste näkyy, sitä on todellisuudessa paljon! Osta silti =)

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia ystävällisistä vastauksista ja vinkeistä!

                  Coupe vaikuttaa oikein sopivalta minulle. Harmi vaan että niitä on niin vähän tarjolla. Etuvetoisen löytäisi varmaankin helpommin, mutta tuo nelivetotekniikka kiinnostaa niin paljon, että ainakin aluksi aion rajata vajaavetoiset pois laskuista. (Jari S. voit kyllä laittaa mulle lisätietoa vaikka sähköpostilla tero.hayrynen miuku pp.inet.fi, jos vaikka saisit käännettyä pääni :)

                  Onko muuten coupe quattrolla ja 90 quattrolla muuta eroa kuin korimalli? Sellainen yksi kappale näyttäisi löytyvän Nettiautosta! Ja kannattaako noita kilometrilukuja säikähtää (400tkm)?

                  Myös kaikki vinkit mahdollisista tavoista löytää hyvä coupe quattro (mieluiten Suomesta) kelpaavat!!

                  Comment


                  • #10
                    Onko muuten coupe quattrolla ja 90 quattrolla muuta eroa kuin korimalli?
                    Ei niissä mitään merkittävää ole. Samat koneet, samat "vetovehkeet" samat sähköviat ja samat ruosteet ;)
                    Kyllähän 400tkm alkaa jo autossa kuin autossa näkyä. Voimansiirto sanoo jo jonkinverran klonks klonks kun koneella vedättelee. Ei se tarkoita että peli olis pelattu, mutta kun quattrosta alkaa ajamaan väljiä pois voimansiirrosta, on kaikkia sit ostettava kaksin verroin. Vaikka auto onkin jo vanha, kertyy listalle aika kunnioitettava hinta. Hommassa on apua suhteista ja syvällisestä vihkiytymisestä asiaan ja auton "saloihin". Kerhon harrastajakavereista voi ko. savotassa olla korvaamatonta apua. Esim. jos quattrossa on vaikkapa kardaanin nivelet loppu, saa tiskiltä ainoastaan varaosana koko "karpaasin". Hintaa jotbauttiarallaa toista tonnia. Vanhastakin saa täyden pelin, kun tietää millä osilla sen päivittää. -Niin, eivät ole Audin osia. Noin nyt vaan esimerkkinä
                    mainittakoon.
                    Jos tuo mainitsemasi 90q on sama jota muistelen itekin kattelleeni, oli siinä kilometreistä huolimatta jotain silmiinpistävää. Se näyttäis olleen asiaa tuntevissa käsissä, sillä eräät detaljit esim. konehuoneen puolella antoivat ymmärtää että autosta on pidetty huolta asianmukaisesti. -Jos nyt muistini ei kovin pahasti petä...

                    Comment


                      #11
                      ovatko kaikki typ85 coupet quattroja?

                      Comment


                        #12
                        Ei oo, itelläkin oli tommonen vanha coupe etuveto ja koodissa oli T85

                        Comment


                        • #13
                          Nostetaan hieman vanhaa. Oliko Typ85 coupe quattro aina samalla koneella,
                          eli tuo 2,2 vaparivitonen, vai saiko 1,8:na?

                          Comment


                            #14
                            aina 2.2kv

                            Comment


                              #15
                              Eipä ole Tero näemmä kommentoinut kuinka kävi :)
                              Helmen kyllä löysi ja aikaakin siitä on jo jonkun verran.

                              Comment


                              • #16
                                Coupe q löytyy myös JT 120hp Kat koneella

                                Comment


                                  #17
                                  No mikäs se semmonen helmi on? Kertokaas ny jotaki. Kuva ois kiva =)

                                  Comment


                                    #18
                                    olihan niitä myös jt koneella,tehottomampi,vähäpäästöisempi malli.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tämä vissiin se katillinen?

                                      Comment


                                        #20
                                        näyttäisi olevan 120hv.

                                        onko aikeissa investoida coupe quattro??
                                        Viimeksi muokannut kessu74; 6.1.2009, 13:23.

                                        Comment


                                          #21
                                          Pistä kessu kalusto myyntiin niin nähdään on ostajia?

                                          Comment


                                            #22
                                            Täälläpäin ois kans yks musta CQ. Saattaisi olla ehkä kaupan. Ulkoapäin ainakin hyväkuntoinen. Mutta eihän se riitä:D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Täällä olisi yksi mies vailla 2.2 coupe quattroa! Eli jos jollain on kyseinen laite, tai tiedät jonkun jolla on ja on myynti aikeissa, tietoa tänne päin!

                                              Auto ei menisi ralliin tms..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nonni, sori etten oo muistanu tätä aikasemmin esitellä :). Helmi on, mutta tekemistä riittää. Kilometrejä hupaisassa digimittaristossa sentään jo 375000.

                                                Viimeksi muokannut Tero H.; 11.1.2013, 15:22.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ostitko lappeenrannasta auton?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onpas nätti. Ehkä orggis ronalit kaipais, tai jotain muuta noitten tilalle.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      komia on,onko sama auto joka oli joskus nettiautos myytävänä??

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Hyvältähän tuo koppa aina näyttää ja punasena vielä paremmalta!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pitihän sitä vkonloppuna käyä hakemassa yks -87 cq raato pois kuleksimasta varusteita ihan kivasti nahat, ilmastointi, kattoluukku, s-peilit ja lasit ja tietty powerlocking nii ja sitä ruostettakii

                                                          se voittaa jolla on kuollessaan eniten p***kaa

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            ja sitä ruostettakii
                                                            Erästä harrastajaa siteeraten, arvometallia siis.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X