rust is lighter than carbon fibre.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
kiinnostaisi typ-85 coupe q
Collapse
X
-
Ottoa siteeraten: "kun rauta yhtyy happeen se tekkee autosta rappeen"
Tuo nyt oli vähän päässyt pehmenemään jonkun silikonikorjailujen takia, onneksi ei ihan noin paha kaikkialta muualta. Nyt rupeaisi listat, lasit, hilut ja puskurit olla irti ja "entistäminen" voi alkaa :)
Comment
-
Lappeenrannastahan se sitten löytyi joulukuussa -07, vaikka parhaimmillaan yli 400km päästä kävin ettimässä! Ja nettiautossahan se oli. Hämmästyttävän ruosteeton kanttirapeeks :). Pidetty nätisti. Kiitos siitä edelliselle pitkäaikaiselle omistajalle.
Nuo Fondmetal vanteet ei kyllä sovi tyyliin yhtään. Varastossa oottelee 14" orggis Ronalit, tosin ilman kumeja vielä. Täytyy varmaan kokeilla miten ne sopii tuohon matalaan lookkiin.
Comment
-
Hienon näköinen peli.
Tässä on oma vanha, joka piti äärimmäisessä typeryyden vallassa myydä vuonna 2003.
http://web.archive.org/web/200212180...ndex.php?id=78
Tuo auto majailee nykyään Lahden seutuvilla. Ei ole katsastettu muutamaan vuoteen. Nykyisen omistajan yhteystietoja ei löydy mistään. Ostaisin tuon takaisin jos vain tiedot jostakin löytyisivät.
Comment
-
Kyllä on Toni todellakin päässyt hölmöilemään.
Itse pidän omasta coupestani kynsin ja hampain kiinni, vaikka tahtoo happi viedä pidemmän korren. Kiva nähdä, että näitä aletaan todella arvostaa ja kunnostaa.
Tiedätkö Tero, mitkä jouset autossasi ovat? Autosi perä ei nimittäin roiku tyypilliseen tapaan.
Comment
-
Joo, eihän tällaista raaski myydä kun kerran on nätin yksilön metsästänyt tai kunnostanut.
Jousista en kyllä valitettavasti tiedä. Madallusjousien kanssa oli hankittu samaan aikaan keltaiset konit. Voineeko siitäkään mitään päätellä. Konit on nyt ylimääräisinä, koska tahtovat kuulemma talvisin jäätyä.
Comment
-
-
No niin, autoa on pikkuhiljaa ehosteltu alkuperäiseen suuntaan. Mitään isompaa remonttia ei vielä ole tehty, vaikka mittarissa muutama km vaille 400t! Kerrassaan mainio laite!!
Nyt kuitenkin tarviisin autoon uuden pakoputken. Olisikohan kenelläkään vinkkiä, mistä voisi löytyä mahdollisimman alkuperäiseltä kuullostava putki? (Tällaisista äänistä tykkäisin: http://www.youtube.com/watch?v=BJ0PMW0Y6ZA : )
Itsellä mielessä pari vaihtoehtoa: 1. Custom Autocrafts (2,5" ei kuullosta kovin kivalta). 2. Pajalla teetetty putki (2" rosteri alkuperäisen mallin mukaan). Mitä tuossa putken teettämisessä kannattaisi ottaa huomioon? KV-moottorilla alkuperäinen putki on ilmeisesti aika lähelle tuon 2". Jos joskus innostuu vaikka moottorin vaihtoon 7A koneeseen, ahdistaako 2"? Marteliuksen mukaan 2" riittäis just 170hv saakka, mutta eikös 7A:ssa ole vakiona 60mm?
Comment
-
Coupen pohjaremontti
Voi ei! Coupeni alkoi ruostua! Eihän tämä mikään yllätys sinänsä ole, mutta kyllä vähän harmittaa, kun ei itsellä ole kokemusta eikä oikein mahdollisuuksiakaan hitsaushommiin. Päällepäin ruostetta ei näy, mutta esim. piilopaikat helmamuovien alla ja pohja takalattiasta taaksepäin ovat päässeet hapettumaan ikävästi. Tuntuu että tämä on tapahtunut ihan yht äkkiä, sillä vuosi sitten katsastuksessa pohjaa vielä kehuttiin hyväksi. Ja senpä takia en ole tilannetta seurannut enkä tähän osannut varautua.
Auto on jo vietynä ammattitaitoiselle korjaamolle tehtäväksi. Mietimme vielä miten homma kannattaisi tehdä. Onko niin, että korjauspeltiosia ei etulokareiden ja takalokarin kaarien lisäksi ole enää saatavilla? Korjaamo kyseli löytyisikö sivuhelmapeltejä ja jotain pohjan osia taakse. Olisikohan järkevää hiekkapuhalluttaa koko pohja takaosasta ja sitten vaan hitsailla reiät umpeen? Ja pitäisikö taka-apurunko irrottaa tätä varten? Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Olen sen verran kiintynyt autoon, että haluaisin siitä mahdollisimman hyvän.
Harmi kyllä rahaa ei ole törsättäväksi asti, joten voi olla että joudun tyytymään johonkin vähemmän täydelliseen entisöintiin, mutta tästäkin kaipaisin vinkkiä, miten toimia ettei tilanne parin vuoden päästä ole entistä pahempi.
Comment
-
Melkoisen ruosteherkkiähän nämä typ85:set ovat, eli lempinimi "rapea" ei ole mitenkään liioittelua.
Voisi sanoa, että niissä on kolmen kaltaista ruostetta:
Pintaruostetta joka lähtee helpolla pois ja ei välttämättä etene (kuva1). Sitten on taas jo kunnon ruostetta, mutta vielä pinnassa (kuva2), ja sitten on terminaalivaiheen ruostetta, jossa ei ole enää kuin reikä. Siirtyminen vaiheesta kaksi kolmeen tapahtuu joskus nopeasti.
Joskus hyvä puhdistaminen auttaa (esim. puhaltaminen kuten kuvassa 4 ja 5) tuohon välivaiheeseen, useammin kyllä pala pois ja korjauspala (valmis, käytetty tai tehty) tilalle.
Puhallus hommiin kun alkaa, niin sieltä saa kyllä purkaa tavarat pois pohjasta (apurunkoon viittaus).
Comment
-
Kiitos selkeästä viestistä jta. Mulla taitaa olla noita kaikkia ruosteen vaiheita. Tässä linkki kuvagalleriaan, jonka räpsin korjaamon nosturilla huonolla kännykameralla https://www.dropbox.com/sh/kk0ehs8to5i8y15/TvyH9b942_
Voiko noista päätellä mitään? Kannattaako vielä paikkailu, vai olisiko koko perä purettava ja puhallettava? Suurimmaksi osaksi pohja on ehjän massan peitossa, mutta terävistä kulmista ja kolosista aika ruskea.
Comment
-
Ikävän tutulta näyttää, värikin täsmää... Itse en puhaltanut pohjaa osin kustannus syistä, harmittaa nyt kyllä. Suorasta pellistä ja varaosa kasikympistä liimailin ehjää peltiä tilalle parhaani mukaan, kai siitä nyt kohtalainen tuli. Jos ja kun joskus joudun itse vielä helmoille jotain tekemään niin luulen että ratkaisu on kantata "leveät" helmat pellistä ja jättää muovihelmat laittamatta, kuten eräässä projektissa tällä foorumilla on tehtykkin. Museojutut oman pelin kanssa on historiaa :)
Comment
-
Hep! Ja on KOVA.
Tosin auto ei koskaan ole suomen tieliikenteessä ollutkaan, vaan tuotu saksata 2000 luvun alussa "purkuosiksi", mutta tulipa heti pelastettua aluksi pelto/jääkäyttöön. Nykyään vaan jäälle.
No sivuputkelle on tehty kotelo helmaan, jotta ei jäisi liian alas. Mutta eikös puhe ollutkin nyt ruostekorjauksista?
Comment
Comment