Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Selvittelyä Audi 80 typ82 2d -77 (GTI)
Collapse
X
-
noose01Avainsanat: Ei mitään
-
noose01
Sepäs kävi nopeasti. Valmistenumeroa pääsen ihmettelemään vasta perjantaina. Mahtaako tuollainen kaksiovinen olla minkään arvoinen vai onko niitä joka kuusen juurella ja vähän oksillakin?
Comment
-
noose01
Kori on perimätiedon mukaan kunnostettu. Konehuoneessa on joku ~100hv volkkarin ruiskukone. No, kylmä talvi tuotakin taitaa odottaa, ei se talliin mahdu talveksi.
Comment
-
-
joppe
Typ 81:ssä oli erilainen vaihteensiirto, raitisilmasuutinta sivussa ei ollut, takavalot eivät olleet kulmassa ja etuvilkut oli upotettu ihanaan kromipuskuriin. Nuo pisti silmään heti aluksi.
-78?
Muuten takaakselin pitkittäistukien kiinnityskohdat takapyörien edessä ovat korroosioaltista tavaraa.
Kantsii tsekata ettei vaan retkahda irti! Näin joskus kävi ja oli veemäinen hitsattava :)
Comment
-
noose01
Kone saatiin käymään mutta taisi olla tankissa yhtäpaljon vettä kuin bensaa. Lisäksi yksi tulpan johto on mykkänä. Meni siis hinaushommiksi. Kori on tosiaankin hitsattu, kaaret yms uudet. Huomenna pääsee valoisan aikaan pellin alle ihmettelemään. Onko tiedossa havainnollistavaa kuvaa mistä löytyy koneen nro? Alustanro kenties siinä konepellin lukkopellissä?
Comment
-
noose01
Comment
-
Mulla on -77 satasessa runkonumero meistettynä tulipellin yläreunaan. Siis kuten on Audeissa vielä nykyäänkin. Siinäkin on lukkopellissä samanlainen laatta kuin kuvissasi, mutta siinä taisi olla jotain muita numeroita. Jos ei rintapellistä löydy mitään, niin runkonumero on varmaan sitten se 843 231.
Tuo kannesta ottamasi numero lienee sylinterikannen osanumero(?). Moottorin koodi on meistettynä tyyliin "AB 000 001", tai sinne päin.
Mitkä on suunnitelmat tämän auton suhteen? :)
Comment
-
noose01
Itselläni ei tuota kyllä ole aikaa laittaa kuntoon, vaikka helppo homma olisikin. Sisusta pitäisi kasata ja jarrut käydä läpi, tuskin sen ihmeempää. Jos jollain on kiinnostusta projektiin niin ei muuta kuin hakemaan :D
Täytyypä käydä vielä tutkimassa noita numeroita jos löytyisi lisää.
Comment
-
noose01
Comment
-
Varsinainen runkonumero ei voi olla lukkopellissä, kun se ei ole kiinteä osa koria (yleensä pultattu eikä hitsattu). Joku muu tyyppi- tms. kilpi siellä saattaa olla, jossa ehkä valmistenumerokin?
Yleisin paikka on em. tulipelti, joissain lattiassa matkustamon puolella...
Alkuperäinen kirjoittaja HeksiMistä tuon koodin saa noin aukeamaan?
Comment
-
EG siinä munkin mielestäni lukee varsin selvästi. Eli juurikin G1 GTI:n moottori.
Sen sijaan aika erikoista ettei ole numerosarja siinä samassa. Onkohan noin vanhassa sitten meistetty se sarjanumero johonkin muualle.
Autostahan on varmaan jollakin myös jotkin paperit, joten korinumeroa voi etsiä myös niistä.
Comment
-
Mistähän nuo etupenkit on peräisin? Mulla on ikuisuusprojektina tuommonen '74 passatti ja se on melko pitkälle sama auto tuon mallin audin kanssa. Sanoisin että keulasta B-pilariin asti lähes sama. Penkkien koskeus ja kiskojen leveys on hieman eri kuin esim. Golf mk2 joten se hieman hankaloittaa sopivien penkkien löytymistä.
Eikös tuon korimallin kasikympistä ole joku GT/E tms. sporttimalli olemassa? Siinä taisi olla joku tehokkaampi ruiskukone myös (8v), ja nelivalokeula niinku Passat TS:ssä.
Comment
-
noose01
Sitä itsekin ihmettelin kun ei ole minkäännäköistä numerosarjaa. Penkkien alkuperästä ei ole tietoa, voin kysellä jos olisi perimätietoa olemassa. Autosta on toki paperit, mutta ne eivät vielä ole tänne asti ehtineet. Se runkonumero tosiaan oli tuossa ylempänä jo.
Comment
-
Penkit vaikuttaa vahvasti 626 matukan penkeiltä, mutta en pistä kyllä sisäelimiäni pantiksi varmuudesta.
Comment
-
Eikös tuon korimallin kasikympistä ole joku GT/E tms. sporttimalli olemassa? Siinä taisi olla joku tehokkaampi ruiskukone myös (8v), ja nelivalokeula niinku Passat TS:ssä.
Comment
-
noose01
Kyllähän se siinä kuvassa taitaa siintää, ja se runkonumero löytyy myös 14:09 eilen kirjoitetusta viestistäkin :D
Comment
-
Mitäs kaikkea täytyy vaihtaa koneista päikseen kun alun perin poikittaiskone laitetaan pitkittäin tuommoseen audiin/passattiin? Nuo alun pitäen pitkittäin olleet koneet on verrattain harvinaisia löytöjä, mutta niitä poikittain olevia 8v-koneita löytyy volkkareista ja audeista 70-luvulta pitkälle 90-luvulle asti joten niitä lojuu joka nurkalla.
Comment
-
joppe
Öljypohja, pitkittäisessä kehto tiellä.
Myös moottorikannakkeet (2kpl+etutuki) vaihtoon.
Saa koneen paikoilleen.
Älä unohda painelaakeria kuten minä joskus :)
Comment
-
joppe
Kyllä audin 8o ja 90 luvun pitkittäisiä 1.8-2.0 myllyjä pitäs löytyä joka puolelta?
Sopii kyllä.
Comment
Comment