Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Selvittelyä Audi 80 typ82 2d -77 (GTI)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Selvittelyä Audi 80 typ82 2d -77 (GTI)

    Mikähän vuosimalli mahtaa olla, entä mikä typ?

    Pari kuvaa:


    Tyyppi selvisi ja vuosimallihaarukkakin.

    #2
    Audi 80 typ 81, vuosimalli selviää valmistenumerosta

    Comment


      #3
      Sepäs kävi nopeasti. Valmistenumeroa pääsen ihmettelemään vasta perjantaina. Mahtaako tuollainen kaksiovinen olla minkään arvoinen vai onko niitä joka kuusen juurella ja vähän oksillakin?

      Comment


        #4
        Ainakin täällä ruuhkasuomisektorilla lienevät enemmänkin kuusen juurissa, kori on hyvin halukas "happamum-corrosium-bakteerille" =)
        Samainen tauti tuotakin koria näkyy haukanneen. Arvon määrittäminen onkin sitten piposta ongittava asia.

        Comment


          #5
          Kori on perimätiedon mukaan kunnostettu. Konehuoneessa on joku ~100hv volkkarin ruiskukone. No, kylmä talvi tuotakin taitaa odottaa, ei se talliin mahdu talveksi.

          Comment


          • #6
            Ei ole typ81, vaan vanhempi typ82. Vuosimalli sattunee haarukkaan 76-78.

            Comment


              #7
              Typ 81:ssä oli erilainen vaihteensiirto, raitisilmasuutinta sivussa ei ollut, takavalot eivät olleet kulmassa ja etuvilkut oli upotettu ihanaan kromipuskuriin. Nuo pisti silmään heti aluksi.
              -78?
              Muuten takaakselin pitkittäistukien kiinnityskohdat takapyörien edessä ovat korroosioaltista tavaraa.
              Kantsii tsekata ettei vaan retkahda irti! Näin joskus kävi ja oli veemäinen hitsattava :)

              Comment


                #8
                Kone saatiin käymään mutta taisi olla tankissa yhtäpaljon vettä kuin bensaa. Lisäksi yksi tulpan johto on mykkänä. Meni siis hinaushommiksi. Kori on tosiaankin hitsattu, kaaret yms uudet. Huomenna pääsee valoisan aikaan pellin alle ihmettelemään. Onko tiedossa havainnollistavaa kuvaa mistä löytyy koneen nro? Alustanro kenties siinä konepellin lukkopellissä?

                Comment


                  #9
                  Öljynsuodattimen päällä lähellä kansitasoa pitäisi olla tasainen pinta, jossa konekoodi ja sarjanumero.

                  Comment


                    #10
                    Tuossapa on nyt jokunen kuva.


                    Kannessa oli numerosarja 049 103 373C
                    Tuon viimeisen kuvan nro on luultavimmin:
                    843 231
                    J2 10 0 1603

                    Comment


                      #11
                      Mulla on -77 satasessa runkonumero meistettynä tulipellin yläreunaan. Siis kuten on Audeissa vielä nykyäänkin. Siinäkin on lukkopellissä samanlainen laatta kuin kuvissasi, mutta siinä taisi olla jotain muita numeroita. Jos ei rintapellistä löydy mitään, niin runkonumero on varmaan sitten se 843 231.

                      Tuo kannesta ottamasi numero lienee sylinterikannen osanumero(?). Moottorin koodi on meistettynä tyyliin "AB 000 001", tai sinne päin.

                      Mitkä on suunnitelmat tämän auton suhteen? :)

                      Comment


                        #12
                        Itselläni ei tuota kyllä ole aikaa laittaa kuntoon, vaikka helppo homma olisikin. Sisusta pitäisi kasata ja jarrut käydä läpi, tuskin sen ihmeempää. Jos jollain on kiinnostusta projektiin niin ei muuta kuin hakemaan :D

                        Täytyypä käydä vielä tutkimassa noita numeroita jos löytyisi lisää.

                        Comment


                          #13
                          Tuo 843 231 paljastaa että kyseessä on Audi 80 GLS, alunperin 75hp YN-moottorilla, 4-vaihteisella askilla, valmistettu 8/76-7/78, kori 2-ovinen vasemmanpuolisella ohjauksella.

                          Runkonumero pitäisi löytyä Heksin mainitsemasta paikasta.

                          Comment


                            #14
                            Ja se numero on 8472096425.

                            Tuossa öljynsuodattimen yläpuolella on sellainen tasainen kohta mutta siinä ei kyllä paljon tekstiä ole, edes putsauksen jälkeen. Onko tuo kuvassa näkyvä oikea kohta kuitenkin?

                            Comment


                              #15
                              Tuo 843 231 paljastaa että kyseessä on Audi 80 GLS, alunperin 75hp YN-moottorilla, 4-vaihteisella askilla, valmistettu 8/76-7/78, kori 2-ovinen vasemmanpuolisella ohjauksella.
                              Mistä tuon koodin saa noin aukeamaan?

                              Comment


                                #16
                                Varsinainen runkonumero ei voi olla lukkopellissä, kun se ei ole kiinteä osa koria (yleensä pultattu eikä hitsattu). Joku muu tyyppi- tms. kilpi siellä saattaa olla, jossa ehkä valmistenumerokin?
                                Yleisin paikka on em. tulipelti, joissain lattiassa matkustamon puolella...

                                Alkuperäinen kirjoittaja Heksi
                                Mistä tuon koodin saa noin aukeamaan?
                                Muistaakseni albumissa on välilehti, jossa myyntikoodit tjsp.

                                Comment


                                  #17
                                  Perhealbumin V-pages / Model Overview, tosin pitää ensin tietää suunnilleen mitä mallia etsii, ihan koodilla ei pysty hakemaan.

                                  No eikös tuossa kuvassa ole selkeästi koodi EG eli ykkös Golfin 1,6 / 110 hp moottori.

                                  Comment


                                    #18
                                    EG siinä munkin mielestäni lukee varsin selvästi. Eli juurikin G1 GTI:n moottori.

                                    Sen sijaan aika erikoista ettei ole numerosarja siinä samassa. Onkohan noin vanhassa sitten meistetty se sarjanumero johonkin muualle.

                                    Autostahan on varmaan jollakin myös jotkin paperit, joten korinumeroa voi etsiä myös niistä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistähän nuo etupenkit on peräisin? Mulla on ikuisuusprojektina tuommonen '74 passatti ja se on melko pitkälle sama auto tuon mallin audin kanssa. Sanoisin että keulasta B-pilariin asti lähes sama. Penkkien koskeus ja kiskojen leveys on hieman eri kuin esim. Golf mk2 joten se hieman hankaloittaa sopivien penkkien löytymistä.

                                      Eikös tuon korimallin kasikympistä ole joku GT/E tms. sporttimalli olemassa? Siinä taisi olla joku tehokkaampi ruiskukone myös (8v), ja nelivalokeula niinku Passat TS:ssä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Sitä itsekin ihmettelin kun ei ole minkäännäköistä numerosarjaa. Penkkien alkuperästä ei ole tietoa, voin kysellä jos olisi perimätietoa olemassa. Autosta on toki paperit, mutta ne eivät vielä ole tänne asti ehtineet. Se runkonumero tosiaan oli tuossa ylempänä jo.

                                        Comment


                                          #21
                                          Penkit vaikuttaa vahvasti 626 matukan penkeiltä, mutta en pistä kyllä sisäelimiäni pantiksi varmuudesta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Penkit on Mazdan. -89 mallin 626 on samanlaiset.

                                            nimim. omistanut sellaisen ja se on edelleen tuossa pihassa

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikös tuon korimallin kasikympistä ole joku GT/E tms. sporttimalli olemassa?
                                              Kyllä, 110 hp YS-moottorilla, sekä 2- että 4-ovisena

                                              Comment


                                                #24
                                                Eikös tuon korimallin kasikympistä ole joku GT/E tms. sporttimalli olemassa? Siinä taisi olla joku tehokkaampi ruiskukone myös (8v), ja nelivalokeula niinku Passat TS:ssä.
                                                Kyllä, sama kone kuin Golf I GTI. Omassa varsinainen runkonumero on myös tulipellissä, suurinpiirtein keskellä. Itseasiassa näenkö näin yöllä harhoja, mutta kolmanneksi viimeisessä kuvassa tuossa ylempänä puolanjohdonhatun kohdalla on jotain...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kyllähän se siinä kuvassa taitaa siintää, ja se runkonumero löytyy myös 14:09 eilen kirjoitetusta viestistäkin :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mitäs kaikkea täytyy vaihtaa koneista päikseen kun alun perin poikittaiskone laitetaan pitkittäin tuommoseen audiin/passattiin? Nuo alun pitäen pitkittäin olleet koneet on verrattain harvinaisia löytöjä, mutta niitä poikittain olevia 8v-koneita löytyy volkkareista ja audeista 70-luvulta pitkälle 90-luvulle asti joten niitä lojuu joka nurkalla.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Öljypohja, pitkittäisessä kehto tiellä.
                                                      Myös moottorikannakkeet (2kpl+etutuki) vaihtoon.
                                                      Saa koneen paikoilleen.
                                                      Älä unohda painelaakeria kuten minä joskus :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllä audin 8o ja 90 luvun pitkittäisiä 1.8-2.0 myllyjä pitäs löytyä joka puolelta?
                                                        Sopii kyllä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Poikittaisesta vaihtoon: kytkin, vauhtipyörä, öljypumppu, suodatinjalka, jakopää, pakosarja...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jakopää? Miksi ihmeessä?
                                                            Itse öljypumppu käy, mutta imuputki oltava öljypohjan mukaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X