Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B9 (8W)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi S4 B9 (8W)

    Kirjoitetaan ensikokemukset uudesta S4:sta:
    + Erinomainen yleinen ajettavuus ja suuntavakaus. Vakioalusta on loistava kompromissi mukavuutta ja jämäkkyyttä. Toimii erittäin hyvin yhteen Sport differential tasauspyörästön kanssa.
    + Koko lailla uusiksi laitettu 3.0 tfsi on loistava moottori. Twin scroll ahdin tuottaa todella hyvän alaväännön. Vääntö tekee ajosta vaivatonta.
    + 8-vaihteinen tiptronic toimii kuin ajatus. Vaihteisto on hyvätapainen ja pehmeä. S-tronicin terävyys puuttuu. On mielipide ja makuasia kummasta pitää enemmän. Molemmissa on omat vahvuutensa. S4:n "herraskaiseen" luonteeseen tippi sopii oikein hyvin.
    + Äänimaailmaan on panostettu verrattuna muihin uudehkoihin Ässiin. Toki v6-moottori jo itsessään auttaa tässä. Alakierroksilla tarjoaa miellyttävän ja täyteläisen äänimaailman. Ässässä moottorin äänet korostuvat suhteessa pakoääniin.
    + Vakiopenkeistä saa sähkösäädöillä todella hyvän ajoasennon.
    + Suorituskyky on hyvä. Etenkin käytännön suorituskyky alakierroksilla.
    +- Ulkoasu on hyvin hillitty. Navarra on hieno väri ja hyvin lähellä Estoril-sinistä kristalliväriä.

    Erittäin onnistunut paketti! Sporttista matkavaunua etsivälle loistava valinta. Vakiovarustelukin näyttäisi olevan hyvällä tasolla sisältäen muun muassa:
    - led-ajovalot
    - sähkösäädöt penkkeihin
    - Sport differential
    - akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
    - pre sense city
    - led-sisävalopaketti
    - hold assistant
    - sound system
    - sähköinen takaluukun avaus
    - valmius vetokoukulle

    https://www.dropbox.com/s/ke0lexjqxz...2017.jpeg?dl=0
    Viimeksi muokannut arto s; 16.8.2020, 10:09.

  • #2
    Jaahas... olisko tässä mun seuraava? Kävin konfiguraattorissa huvikseen kasailemassa ja pientä värinäähän tuo jo aiheutti. 18" vanteilla vaan susiruma, mutta jos ne säästäisi talvikumeille ja kesäksi sitten 19" tai 20". Niin ja siis Avant-malli mulle.

    Comment


      #3
      Kyllä noi vakiovanteet näyttää luonnossa ihan sopusuhtaiselta. Ei jää myöskään kovin sisään vakiovanteiksi. Niissä on myös muotoa, joka ei käy ilmi konfiguraattorissa. Ilman muuta 20" oikealla et:llä olisi ihanteellinen omastakin mielestä.

      Comment


      • #4
        Niin siis olikos tuo sun kuva 18" vanteilla? Se näyttää ihan ok:lta, mutta konfiguraattorissa vastaava näytti kuin jos alla olisi jotkut traktorin sisärenkaat...

        Comment


          #5
          Kyllä. Kuvassa on 18" vakiovanteet 245/40 kitkarenkailla.

          Comment


          • #6
            Törkkään tähän kun kaveri vinkkas S4:n hintojen vihdoin ilmestyneen:

            https://content.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/941A1AA2DFF30A1DC22585B5002B8E75/$file/Audi%202020%2007%2031%20S4%20nro%20156.pdf

            Comment


              #7
              Reilu 20ke veroja. Odotin enemmän.

              Comment


                #8
                Kiinnostava ja omistushalua herättävä auto.
                vaikea olisi valita b8 ja b9 välillä kun kumminkin eroavaisuuksiakin on.
                Mm. remmiahdettu vs. turbo kone ,s-tronic vs. tiptronic vaihteisto. Muita isompia eroja ?
                mites virityspotentiaalit ? Lähinnä vaan ohjelmointi .
                jompaa kumpaa tässä seuraavaks vois harkita ton nykyisen kiisselin tilalle:)

                Comment


                • #9
                  Niin siis B9:hän on turbokone mutta diesel.

                  Comment


                    #10
                    On, lukuunottamatta bensaturboa.

                    Comment


                    • #11
                      Niin joo onhan niitä tosiaan ollut. Mutta jäikö se nyt pois valikoimasta?

                      Comment


                        #12
                        Jenkeissä sitä uusinta b9.5 ässää myydään vaan 3.0tfsi:llä, Euroopassa tdi. Tuota pre fl b9 ässää ei tainnut olla kuin bensakoneella, facelifteissä tuli Euroopan markkinoille dieselinä.


                        E.
                        vaikea olisi valita b8 ja b9 välillä
                        Jos budjetti riittää b9 ässään niin ei silloin kyllä luulisi olevan vaikeata valita. Ulkokuoren, sisustan ja tiptronicin takia itse ainakin valitsisin b9:n. Lisäksi noista näyttäisi saavan samoja tehoja, turboahdetussa tosin riittää pelkkä ohjelmointi, remmiahdetussa tarvii vaihtaa ainakin hihnapyöriä jos haluaa enemmän hyötyä irti ohjelmoinnista. Jos taas tykkää enemmän instant powerista ja remmiahtimen vinkunasta niin silloin ei taida olla kuin yksi vaihtoehto.
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 1.12.2020, 17:43.

                        Comment

                        Working...
                        X