Jokohan on kokemuksia tuosta 1.4TFSI versiosta manuaalina? Tuollaiset pikkukoneet houkuttavat, samalla korimalli joka on edelleen pirun hieno ja ajaton. Vanhemmat 1.8 ja 2.0 koneet eivät kiinnosta huonon maineensa ja ketjun takia. Takavetoa ei tulisi vieläkään, mutta ei täällä talveakaan tule joten ei paina lopulta vaa´assa juurikaan. Avant on ilmeisesti n. 100 kiloa painavampi kuin esim SEAT ST FR Leon vastaavalla koneella. Se liikkuu jo mukavasti. Yritin huvikseni katsoa ko. A4 malliin moottorin optimointeja, mutta ainakaan vielä ei ollut tarjolla. Äskettäin ei ollut kyllä Leoniinkaan. Onkohan sen suhteen jokin este...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B9 tulossa syksyllä
Collapse
X
-
Tulipa koeajettua A4 2.0tdiq s-tronicia ihan kahtena kappaleena. En ollut kerrasta uskoa kun 80-90kmh nopeudessa vaihteisto jyryyttää siihen malliin, että koko auto tärisee ja värisee. Ei voi kyllä tämän hintaluokan autossa suvaita tuota.
Henkilökohtaisesti tuo toimi ratkaisevana tekijänä, että en tulevaisuudessa ole audimies. 420i Gran Coupe xDriveen tuli päädyttyä lopulta. :)
Muita huomioita BMW 420ix vs. A4 2.0tdiq s-tronic:
-Audi modernimpi sisältä ja henkilökohtaisesti tykkään Audin sisustasta enemmän
-BMW taipuu mutkiin paremmin
-BMW hiljaisempi tai äänenlaatu ärsyttää vähemmän
-BMW:ssä kivet ropisee vähemmän hiekkatiellä(itse asiassa uudessa A4:ssä ropisee enemmän, kuin 2009 B8:ssa, piiitkä miinus tästä)
Molemmissa oli alla 18" rengastus.
Comment
-
Tuossa vaihteistoasiassa huomaa valitettavasti miten kaksoiskytkin aski (ainakin) 4syl dieselin kanssa ei toimi kunnolla yksiin, kun ei siellä kierroksilla millä ajattaa niin yksinkertaisesti moottori toimi niin kun esim. 2000rpm kohdilla. Ja vielä kun välitykset muutenkin on todella pitkät. BMW momentinmuunnin vaihteisto toimii vaan niin paljon sivistyneemmin, vaikka sekin varmasti käyttää isoja vaihteita paljon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti-Audi modernimpi sisältä ja henkilökohtaisesti tykkään Audin sisustasta enemmän
Mutta samaa mieltä tuosta vaihteiston jyrryyttämisestä. Nämä kulutustalkoot on tehneet sen, että autoja ajetaan liian pienillä kierroksilla. SQ5 piti 80 km/h nopeuksissa pakottaa manuaalilla seiskavaihteelle, muuten sillä ei ajanut pirukaan.
Comment
-
Siis tekikö tosiaan kuutoskoneinenkin samaa? Nykyisessä kolmosessa ei tuota noissa määrin esiinny ainakaan itselläni yleisimmillä nopeusalueilla.
Ei missään muodossa hyväksyttävää, hyvä auto pilattu surkealla laatikon ohjelmalla ja vain muutaman päästögramman vuoksi.
Comment
-
Ainakaan B8.5 ympäristössä kutosdieselin jatkeena 7v Stronic ei jyrise tai tärise, vaan kulkee ihan mukisematta. Esimerkiksi 80km/h nopeudessa on seiska tuvassa ja kierrokset 1200rpm matka-ajossa, ei ongelmia.
Comment
-
Mun B8.5 (MY15), 2.0tdi ja 190hv pannulla, q ja s-tronic, ei jyristä isollakaan vaihteella vaan kulkee kaikissa olosuhteissa ihan ok. Tai tuossahan on alavääntö (<1500rpm) niin ohutta ettei se minnekään kulje vaikka yrittäisi pakottaa manuaalisti seiskaa silmään ;)
(tai siis eihän siinä voimaa ole millään kierroksilla jos totta puhutaan)
Comment
-
Kesällä tuli uusi A4 avant 2.0tdi quattro s-tronic tänne, land of quattrona tilattu. 3.8l/100km taioin mittariin 70km työmatkalla toimistolta kotiin. Jos virhe samaa luokkaa kuin koko tankillisella kulutus tankkausesta vs. tietokoneelta niin EU-maantienormin luvatulla kulutuksella mentiin.
Comment
-
Vuosi on mennyt omalla TDI versiolla.
75tkm keskikulutus on ollut 5,3l 63km/h keskinopeudella. Tuosta matkasta on vedetty asuntovaunua n. 10% ja sen kanssa kulutus on ollut . 9,5l/100km.
Auto on toiminut kokonaisuudessaan melko hyvin. Mitään välitöntä korjaamokäyntiä vaativaa ei ole ilmennyt.
Alussa poistettiin nitinöitä ovista ja ne saatiinkin häviämään vuodeksi, nyt ne on alkaneet palailemaan. Lämmityslaitteen näyttö vaihdettiin koska siihen alkoi ilmestymään epämääräisiä juovia talven aikana. Yksi adblue häiriö tuli ajon aikana, meni itsestään ohitse.
Ajettavuus alkuperäisillä kesärenkailla oli hyvä, seuraavissa Nokian renkaissa taas urat ja sivutuuli tuntuu.
Auto on hiljainen mikä osin taitaa johtua varusteista, eli akustisista laseista ja B&O audiojärjestelmän vastameluvaimennuksesta? Ainakin tämä on selvästi hiljaisempi kuin koeajoauto saati sitten vastaava Passat mikä oli sijaisautona.
En tiedä onko näissä normaalia herkemmin halkeava tuulilasi vaiko sattumaa. Kolmas tuulilasi menossa vuoden vanhassa autossa...
Kokonaisuutena positiivinen mielikuva autosta ja voisin ostaa seuraavankin Audin. Esimerkiksi kahden Lexuksen kokemuksella yleinen toimivuus/luotettavuus on ollut Audissa aivan eri tasolla.
Comment
-
Moro! ... mun toukokuussa käyttöönottama -18 A4 Avant 2.0TFSI (Ultra) näyttäs 22tkm jälkeen öljynmäärän osalta tippuneen puoleen
joten kyl tuo jotain syö.. mutta ei kai ihan niin hirveesti mitä lueskellut vanhemmissa olevan tapana
ilman murheita ajellut kyl, joten en nyt mitään lastentauteja silleen ole bongannut. Alussa oli ehkä stronicin oudot luistattelut kun hidastaa risteyksen ja ei sitten ihan pysähdykkään ja lähtee liikkee(D3:lla lähtee), niin aluksi oli outoa kuppausta että saa vedon päälle.. mutta ongelma jo poistunut, olisko oppinut laatikko ajotapani jo :) . Noloa oli aluksi kun kuulosti kun ei osais kytkintä käyttää kun kierroksia antaa ja sitten nykäsee liikkeelle
Rullaustoiminnon pistin myös pois päältä, ei nyt mikään lastentauti, mut melko varmaan sen takia kissa juoksi alle kun auto sammuksissa rullailee mutkatiellä 70km/h
Comment
-
Luenko listat oikein, että nelivetoisina kaikki on automaatteja?
edit: http://europe.autonews.com/article/2...arbox-on-a4-a5
"Audi drops manual gearbox on A4, A5"
Vai koskeekohan vain US:ää?
Tuo jälleenmyyntiarvo vanhana kun on aika tärkeä asia autoverosuomessa, niin kovasti ihmettelen kenellä on varaa ostaa uudehkoja automaatteja jotka ovat noin huonossa maineessa.Viimeksi muokannut haraldh; 13.11.2018, 10:21.
Comment
-
-
Joo en kyllä tykkää ollenkaan tästä suuntauksesta. Maski tosiaan kuin Hyundaista, mutta muutoin apinoitu uutta BMW:tä noilla mustilla sidegrilleillä. Myös uusi 3-sarja minusta ruma keulasta.
https://st.motortrend.com/uploads/si...3-Series-2.jpg
Täytyy muuten sanoa, että ensimmäinen Audi, jossa minusta perusmalli on S-versiota paremman näköinen.
Puhumattakaan tästä kosketusnäyttövillityksestä, henkilökohtaisesti en voi näitä sietää, näyttö aina täynnä sormenjälkiä ja käyttää ei pysty ilman, että katsoo siihen suoraan.
Oletan, että uudessa A3:ssa myös siirrytään pois mmi-rullasta, joten entistä tyytyväisempi, että tuli hommattua vielä 8V facelift.
Comment
-
Jaa-a. Enpä tiedä. Etuvalojen muotoilu näyttää vanhanaikaiselta, menty aikalailla samaan muotoiluun kuin mitä oli B8.5:ssä.
Sivupokkaus ei enää mene koko kyljen pituudella vaan on vain lokarien kohdalla. Ei näytä kovin hyvältä.
Kaikkein eniten omaan silmään tökkii tuo että konepelti ei mene maskiin saakka vaan maskin ja konepellin välissä on kapea kaistale puskuria.
Prefacelift oli minusta onnistunut.
No ainahan näitä arvostellaan kun uusi malli tai facelift tulee kuinka se edellinen malli oli paremman näköinen. Ajan myötä silmä tottuu ja kun alkaa näkyä livenä.
Comment
-
Minuutin jaksoin katsoa tuota videota. Allroadin maski aivan hirvitys (tulee mieleen Hannibal Lecterin nahkakypara) ja minka ihmeen takia pitanyt tehda tuommonen Hyundai-maskiverkko noihin A ja S-malleihin? Olisivat pitaytyneet siina vanhassa huoraporras-teemassa ja sitten Renn Sport-malleihin oikeanlainen hunajakennomaski. Jalkimarkkinat ja kiinankopioijat kiittaa, silla nuo on kamalat.
Tassa vaiheessa ei oikeastaan edes kiinnosta, mita uutta sisalla on tulossa, ilmeisesti tabletti edelleen torrottaa keskella kojelautaa eika sita saa alas tai piiloon. Joko olisi edes Apple Car-play tai Android Auto-mahdollisuuksia? Langatonta latausta laitteille? Lisaa USB-portteja?
...tana, kaikki pitaisi ite nakojaan tehda etta tulisi kunnollinen.
Comment
Comment