Ei saa 4G:ssä ESP:tä pois päältä, menee vain sallivampaan tilaan ja ruksuttelee taustalla. Jos tuota ei ole huomannut niin kovin railakasta ei ole kyllä ajo ollut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B9 tulossa syksyllä
Collapse
X
-
4G:llä ei todellakaan tarvitse hirmuisesti sladitella että jo ruksuttaa. On tullut kohtuu monella yksilöllä ajettua. Tiedä sitten saako sitä koodattua kokonaan pois.
Sen mitä 8W/B9:llä on kerennut ajaa niin lähtee pois, tuossahan nappi on kaksivaiheinen, 4G:ssä ei auta vaikka pitempään painelisi. Sitä nyt en tuossa nelosessa ole vielä jaksanut testata että tuleeko ESP mukaan jos sladissa painaa jarrua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiTärkeä kysymys: Lähteekö ESP kokonaan pois päältä B9:ssä? A6 4G:ssä ei taida enää lähteä, eli ovatko menossa järjestään holhoavampaan suuntaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Akr2015 Näytä viestiKuukauden verran tullut ajettua tuolla uudella A4:lla. Se First Edition TDI malli quatrona.
Hiukan ärsyttää kun se yrittää ajaa koko ajan sillä suurimmalla seiska vaihteella. Pienikin ylämäki niin moottori jyrisee kun kierrokset on luokkaa 1200. Voitko noita vaihteiston asetuksia muuttaa noissa virityspajoissa? Ne ajo-ojelmat ovat yhtä tyhjän kanssa tämän ongelman kanssa.
Muutoin auto kyllä hieno ja olen sen varusteisiin varsikin niihin matrix valoihin tosi tyytyväinen
Comment
-
Itsellä 2.0tdi q ja ei kyllä meinaa laittaa seiskaan sisään alle satasen nopeuksissa kovinkaan herkästi. Kierroksethan seiskalla ovat 80 mittarissa aika tarkkaan tonni. En ole siis itse havainnut mitään valittamissa tuossa, ei ainakaan häiritsevästi jurruta isolla vaihteella.
ESP taasen syö kyllä tehot heti, jos auto on vähääkään irti. Sport asennossakin puuttuu kyllä ihan liian herkästi ja pätkii vetoa/jarruttaa. Edellisessä autossa (A5), kun otti ASR vetoluiston pois, sai vetää pitkiäkin liukuja rauhassa ja ESP otti vasta pahimmat linkut pois. Siihen verrattuna talvikelien urheilullinen ajo on hankalampaa. Toki saisi kokonaankin pois tuon holhouksen, mutta ei liikenteen seassa ole tarvetta ja järkeäkään viedä autoa ihan poikittain.
Comment
-
Mulkoilin tänään tuota Audi Centterin 93k€ 3.0tdi quattroa kun vein oman autoni huoltoon ja se oli aikaisen maukas kokonaisuus, varsinkin ratti ja penkit. Vieressä ollut karvalakkimalli taas ei sytyttänyt ei sitten yhtään.
Comment
-
Mielenkiintoinen softa julkaistu dieseliin, hepat nousee 190 -> 250. Hieman kyllä polttelis laittaa tuo, mutta kun ei haluaisi ongelmia ja luopua takuusta
http://www.turbotec.com/henkiloautot...li=A4_B9_2015-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mj Näytä viestiMielenkiintoinen softa julkaistu dieseliin, hepat nousee 190 -> 250. Hieman kyllä polttelis laittaa tuo, mutta kun ei haluaisi ongelmia ja luopua takuusta
http://www.turbotec.com/henkiloautot...li=A4_B9_2015-
Comment
-
Joo, liian hyvältä kuulostikin tuo 250hp. 235hp näyttää olevan tarjolla, tiedä sitten miten turvallista tuo on?
http://www.chiptuning-lodz.pl/en/chi...90-km-140kw-2/
https://www.speed-buster.de/en/chipt.../a-1928422385/
Comment
-
Ei saa. Jyrinä ei johdu siitä etteikö moottori jaksaisi vetää vaan siitä että neloskone ja etenkin diesel luontaisesti tärisee noilla kierroksilla kun on kuormaa enemmän. Parempi kaksoismassavauhtipyörä, lisää sylintereitä tai lisää kierroksia on ainoa ratkaisu. Ajomukavuutta uhrattu CO2 lukemien toivossa, kenties paras ratkaisu (sylinterien lisäminen jälkikäteen on hankalaa) olisi S-Tronicin softaus siten että ei käytä liian isoa vaihdetta.
Comment
-
B9 olisi nyt tyrkyllä yhtenä vaihtoehtona työsuhdeautoksi. Business tai business-sport lienee varustepaketteja, joista lähdetään hintalappua rakentamaan. Omina minimivaatimuksina nopeasti ajateltuna olisivat S-tronic, webasto ja quattro. Sekä sportpenkit mikäli on pelkkä business. Onko B9:n omistajilla jotain must-varusteita joita ei mielestänne kannata jättää ruksittamatta?
Comment
-
Puoliskon jenkki-B9:iä nyt pari kuukautta ajaneena nämä olisivat itsellä varustelistan kärjessä.
Ulkopuoli: S-line ulkonäköpaketti ja alusta. Ilman tuota aika mitäänsanomattoman näköinen ja korkea. S-line alusta oli ajoltaan mielestäni iso parannus B8.5:en vastaavaan.
Sisätilat: Virtual cockpit, head-up display ja B&O:n audiot. Noihin kun tottui, niin vaikea tulla toimeen ilman. Varsinkin HUD todella kätevä, kun näkee oleellisen infon ilman katseen siirtämistä tiestä.
Comment
-
Jos webastoa haluaa niin suoraan sitten Comfort-paketti, hintalisä suht pieni ja saa mukaan koukun, 3-alue-ilmastoinnin, himmenevän sisäpeilin ja äänieristelasit. Toinen suositeltava varuste Kommunikaatio-paketti, sisältää Sound Systemin ja Smartphone Interfacen = Android Auto ja Apple Car Play. Lisäksi jos haluaa B&O:n popit, maksaa ne vähemmän kun kommunikaatio-paketti on pohjalla.
S Line-alustaa ei kyllä B9:ssä ole edes saatavilla, ellei sitten Ameriikassa ole joku oma varustelunsa.
Sport-penkit maksavat normi-Businekseen suht paljon, koska niihin täytyy silloin valita muu kuin kangasverhoilu, Business Sportissa kangas on vakiona. Järkevämpi lähteä kasaamaan pakettia suoraan Business Sportista jolloin myös esim. etututka vakiona.
Ja jos hankinta on nyt ajankohtainen, niin Land of quattro kamppis on voimassa parhaillaan. Siinä pohjana Business Sport + matrixit vakiona.
Varustelun määrää mietittäessä kannattaisi varmaan ihan aluksi kertoa se että paljonko niihin haluaa käyttää rahaa.
Comment
-
Hyviä vinkkejä, kiitos. Neuvottelut on käynnissä, vielä ei ole lyöty lukkoon euroja kuten ei automerkkiäkään mutta konsernista tulee (VW tai Audi), itselleni Audi mieluisampi ja A4 taitaa olla se realistisin vaihtoehto. Hankinta mennee siis hieman pidemmälle kevääseen. En tiedä kauanko yleensä Land Of Quattro-kamppis on avoinna, voi olla että siihen ei ehdi.
Comment
-
Työsuhdeautoissa on vaan se paska juttu, että varusteiden hinta pitää käytännössä kuolettaa liisinkisopimuksen aikana ja se tulee suhteettoman kalliiksi. Näin ainakin omassa sopimuksessa. Sikisihän business-paketit on ylipäänsä keksitty että saadaan dumpattua järkvään hintaan olennaisimmat - tai näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää
Comment
-
Lisävarusteille ei tosiaan pääsääntöisesti lasketa jäännösarvoa eli ne nostavat leasingvuokraa karkeasti varusteen hinta jaettuna leasingkuukaudet. Mutta se että vaikuttaako tuo käyttäjälle juuri mitään, riippuu ihan siitä miten auto huomioidaan hänen palkkauksessa. Jos puhutaan vain pelkästä verotusarvovaikutuksesta niin ei ne muutaman tonnin varusteet hirveästi vaikuta.
Comment
-
Laitetaan tähän ensikokemukset uudesta S4:sta:
+ Erinomainen yleinen ajettavuus ja suuntavakaus. Vakioalusta on loistava kompromissi mukavuutta ja jämäkkyyttä. Toimii erittäin hyvin yhteen lisävarusteisen sport differential tasauspyörästön kanssa.
+ Koko lailla uusiksi laitettu 3.0 tfsi on loistava moottori. Twin scroll ahdin tuottaa todella hyvän alaväännön. Vääntö tekee ajosta vaivatonta.
+ 8-vaihteinen tiptronic toimii kuin ajatus. Vaihteisto on hyvätapainen ja pehmeä. S-tronicin terävyys puuttuu. Tämä on mielipide ja makuasia. S4:n "herraskaiseen" luonteeseen tippi sopii oikein hyvin.
+ Äänimaailmaan on panostettu verrattuna esimerkiksi S3:een. Toki v6-moottori itsessään auttaa tässä. Alakierroksilla tarjoaa miellyttävän ja täyteläisen äänimaailman. Ässässä moottorin äänet korostuvat suhteessa pakoääniin.
+ Vakiopenkeistä saa sähkösäädöillä todella hyvän ajoasennon.
+ Suorituskyky on hyvä. Etenkin käytännön suorituskyky alakierroksilla.
+- Ulkoasu on hyvin hillitty.
Erittäin onnistunut paketti! Sporttista matkavaunua etsivälle loistava valinta.
https://www.dropbox.com/s/ke0lexjqxz...2017.jpeg?dl=0
Comment
-
Uusi A4 B9 Avant 2.0 TFSI on nyt ollut muutaman kuukauden käytössä.
Muutama pikkuinen asia ärsyttää. Ensimmäinen on vakkari; Tietääkö kukaan saako sitä ohjelmoitua siten, että kun viiksestä valitsee täysin ylöspäin tai alaspäin, niin nopeutta ei lasketa/nosteta seuraavaan tasakymmeneen, vaan nopeutta laskettaisiin tai nostettaisiin kymmenellä?
Esimerkiksi, kun olen asettanut vakkarin 83km/h ja napautan viikseä täysin ylös, niin nopeus ei nouse 90km/h, vaan 93km/h. Vastaavasti täysin alas, niin 83 -> 73 eikä 83 -> 80.
Toinen on vänkärin, ovi, josta kuuluu jotain resoinointia, joka loppuu kun kurottaa matkustajan puolella ja painaa ovipahvia alaosasta, muilla vastaavanlaisia ääniä?
Comment
-
Mielestä taas tuo tasakymppeihin laskeva/nostava vakkari on loistava nykyään, kun kameratolppaa on vähän siellä täällä. Paljon vakkarilla ajavana on helppoa ja huoletonta puottaa nopeus rajoitusta seuraavaan tasakymppiin ilman vaaraa räpsäyksistä. Tai no joo räpsähtää voi muttei tule vielä sakkoa, tietysti eriasia jos renkaan kehä on kasvanut oleellisesti vakiokoosta.
Comment
-
Ei ole kyseessä adaptiivinen vakkari. Ja eikä myöskään "alinopeus kameraan", vaan siitä, että haluaisin, noin yleensä ottaen ajaa 80 nopeusrajoitusalueella 80 ja 100:n alueella 100:ta.
Tästä johtuen, kun tiedän oman autoni mittarivirheen (~+3km/h), niin olisi huomattavasti helpompaa ja mukavampaa autolla ajo jos vakkari ei laskisi/nostaisi asetettua nopeutta seuraaviin tasakymppeihin, vaan kymmenellä.
Pitää käydä huollossa natisemassa noista natinoista ja kuuluu se kyllä nyt kun oikein kuuntelee, niin välistä myös kuljettajan puolen ovesta ja myöskin kojelaudasta. Ilmeisesti jotain tuulilasin tappeja(?) näihin on vaihdeltu, mutta tuskin ne nyt ovien räminään mitään auttaa...
Comment
Comment