En löytänyt oheista topiccia vielä clubilta, pahoittelen jos onkin jo olemassa.
Uusi A4 b9 on luvattu esitellä 2015 Frankfurtin Motor Showssa, nyt viimeistään on syytä aloittaa spekuloinnit. Lopullisia kuvia ei tahdo löytyä mistään, mutta aloitetaan vaikka moottorivaihtoehdoista.
Tässä yksi lähde mahdollisiin moottorivaihtoehtoihin:
http://indianautosblog.com/2015/02/2...-leaked-169184
Itselläni pistää silmään heti 1.8T puute. Downsizing on päivän sana, mutta mihin suuntaan 1.4T vie auton statusta? Itse näen että hinnaston halvin malli leimaa vahvasti koko auton yleistä olemusta. Nähdessään A4:sen, sanotaan että tuollaisen saa xx xxx€:lla. Lisäksi väitän että mallisarjan halvimmalla mallilla on vaikutusta auton hinnan pysymiseen tulevina vuosina (ja sehän on auton lopullinen kustannus). Lisävarusteista häviää hinta selvästi nopeammin kuin "perusautosta", näin käy mielestäni myös hinnat alkaen mallin ylittäville moottoreille.
Mutta eniten itseäni häiritsevä asia on quattron saaminen vain 2.0Tfsi S-tronic yhteyteen (puhun nyt bensavehkeistä). Tuo on kyllä nykyinen setuppini, mutta olin henkisesti valmistautunut 1.8T quattroon ja laittamaan loput rahat varusteisiin. Täällä kehän ruuhkissa isosta koneesta ei juuri ole hyötyä, mutta varusteista kylläkin.
Jos nuo moottorivaihtoehdot ovat lopullisia, niin hinnat quattron kohdalla tulee selvästi nousemaan. Jos katsotaan nykyistä hinnastoa, bensa quattro avantin saa hintaan (business) 44,4k€. Kun taas 2.0Tq on 52,9k€. Hinnannousu näin laskettuna 8,5k€, eli 19%. Halvin etuvetoinen on 36,7k€. Näin ollen quattron hintaero nyt 7,7k€ ja uusilla koneilla 16,2k€. Prosentuaaliset erot 21% ja 44%. Miksi vertaan etuvetoon, syystä että se on mallisarjan halvin ja uskon sen vaikuttavan arvon pysymiseen.
Bemarin 3-sarjan x-edition avantina on kuitenkin 44,3k€. Monella tulee liisareissa hinnat vastaan ja kyllä mielelläni itsekkin näkisin Audilta nelivedon tähän hintaluokkaan. Tottakai kone on eri tehoinen, mutta Audi saisi tarjota nelivedon yhteyteen kyllä vähemmän tehokkaan koneen kuin 245hp.
Uusi A4 b9 on luvattu esitellä 2015 Frankfurtin Motor Showssa, nyt viimeistään on syytä aloittaa spekuloinnit. Lopullisia kuvia ei tahdo löytyä mistään, mutta aloitetaan vaikka moottorivaihtoehdoista.
Tässä yksi lähde mahdollisiin moottorivaihtoehtoihin:
http://indianautosblog.com/2015/02/2...-leaked-169184
Itselläni pistää silmään heti 1.8T puute. Downsizing on päivän sana, mutta mihin suuntaan 1.4T vie auton statusta? Itse näen että hinnaston halvin malli leimaa vahvasti koko auton yleistä olemusta. Nähdessään A4:sen, sanotaan että tuollaisen saa xx xxx€:lla. Lisäksi väitän että mallisarjan halvimmalla mallilla on vaikutusta auton hinnan pysymiseen tulevina vuosina (ja sehän on auton lopullinen kustannus). Lisävarusteista häviää hinta selvästi nopeammin kuin "perusautosta", näin käy mielestäni myös hinnat alkaen mallin ylittäville moottoreille.
Mutta eniten itseäni häiritsevä asia on quattron saaminen vain 2.0Tfsi S-tronic yhteyteen (puhun nyt bensavehkeistä). Tuo on kyllä nykyinen setuppini, mutta olin henkisesti valmistautunut 1.8T quattroon ja laittamaan loput rahat varusteisiin. Täällä kehän ruuhkissa isosta koneesta ei juuri ole hyötyä, mutta varusteista kylläkin.
Jos nuo moottorivaihtoehdot ovat lopullisia, niin hinnat quattron kohdalla tulee selvästi nousemaan. Jos katsotaan nykyistä hinnastoa, bensa quattro avantin saa hintaan (business) 44,4k€. Kun taas 2.0Tq on 52,9k€. Hinnannousu näin laskettuna 8,5k€, eli 19%. Halvin etuvetoinen on 36,7k€. Näin ollen quattron hintaero nyt 7,7k€ ja uusilla koneilla 16,2k€. Prosentuaaliset erot 21% ja 44%. Miksi vertaan etuvetoon, syystä että se on mallisarjan halvin ja uskon sen vaikuttavan arvon pysymiseen.
Bemarin 3-sarjan x-edition avantina on kuitenkin 44,3k€. Monella tulee liisareissa hinnat vastaan ja kyllä mielelläni itsekkin näkisin Audilta nelivedon tähän hintaluokkaan. Tottakai kone on eri tehoinen, mutta Audi saisi tarjota nelivedon yhteyteen kyllä vähemmän tehokkaan koneen kuin 245hp.
Comment