TT:n mittariston saa ymmärtääkseni lyömällä lisää pinkkaa pöytään :) Tässä pari reissukameran näkemystä aiheesta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Q7 tulossa
Collapse
X
-
Matin kanssa samaa mieltä - nyt livenäkin fiilistelty ja ei ainakaan itsessä herättänyt minkäänlaisia hankintahaluja, vaikka vetokykytarvetta olisikin :( Vanha on mielestäni V12TDI/Stylepaketti -kuosissa yksinkertaisesti paremman näköinen ulkoa, toki sisällä uudessa yleinen laadun tunnelma on hieman parempi - mutta ei esimerkiksi mielestäni yllä tyylikkyydessä varustellumman C7 A6:n tasolle. Lisäksi mulla oli "harras toive", että tuo 7-paikkainen vetäisi jollain tapaa vertoja lähes keski-ikän saavuttaneelle R-sarjan Meselle(jota ei enää edes valmisteta), mutta esim. 3. penkkirivi on Mesessä todella paljon käyttökelpoisempi jopa ihan normaalikokoisille ihmisille. Surullista :(
Comment
-
-
Siellä on aika mielenkiintoisia varusteita.
En usko että moni jättää nämä ruksimatta...
9S8 Audi virtuaalinen mittaristo 1146,34
IT1 Audi Connect 587,86
Sitten taas nää voi moni nuukempi kaveri jättää hyllyyn
9R1 Night vision -pimeänäköavustin 4026,89
8RF Bang&Olufsen 3D Advanced Sound System 11772,06
Comment
-
Tääkin kuulostaa aika jännältä:
0N5 Nelipyöräohjaus
Alhaisilla nopeuksilla takapyörät kääntyvät etupyöristä vastakkaiseen suuntaan, jonka seurauksen autoa on ketterämpi käsitellä (pienempi kääntöympyrä). Suuremmilla nopeuksilla takapyörät kääntyvät samaan suuntaan etupyörien kanssa, joka parantaa ajodynamiikkaa ja auton vakautta.
Virtuaalinen mittaristo vaatii näemmä kaveriksi MMI Navi+:n eli pitää ruksia joko navi-paketti (2700e+verot, sis navi, virtuaalinen mittaristo ja phone box) tai mittaristo (780e+verot) ja navi (3650e+verot). Tuskin kukaan noita erikseen ostaa noilla hinnoilla, mutta saattaa joku jättää ruksimatta kun ei saa pelkkää mittaristoa ilman navia.
Comment
-
Mä kuulin että jälleenmyyjät sai vaan valita että ottavatko klassisen- vai sporttisentyylisen esittelypelin. Ulkovärivaihtoehtoja oli kans vaan 2.
Lisävarustehinnasto päivitetty 29.5
Mä varmaan kuulun sitten vähemmistöön kun en tällä tietoa ole ottamassa mitään yllä erikseen mainituista varusteista.
Tällä hetkellä mietin lähinnä pelkästä vetokoukusta otettavaa vähintään 2300€, että onko sittenkin pakko ottaa joku Pack missä se tulis mukana.
S-Line pohjalta olen suunnittelemassa niinkuin alunperin koska ne penkit ja musta sisäkatto on mulle "pakolliset"
Koska auton saisi luultavasti vasta vähän ennen lumentuloa niin luultavasti odotan että julkaisevat e-tronille hinnan ja pienempitehoinen TDI saattaa myöskin kiinnostaa jos hintaeroa lähemmäs 10t€
Comment
-
6-7 autoa on vasta Suomessa eli vain osalla jälleenmyyjistä on + maahantuonnissa muutama
Nopeimmin tilanneet saa omansa heinä-elokuussa vaikka virallinen Suomi ensi-ilta on vasta syyskuussa.
Jyväskylässä on ruskea TDI täydellä S-line paketilla. Virtuaalimittaristoa ei ollut.
Comment
-
http://www.abt-sportsline.de/aktuell...m/news-from/1/
Ei miellytä maski tuossakaan silmää ja sivulta noi "ABT-kidukset" huitsin nevadaan. Takaa näyttää ihan asialliselta jopa siinä määrin, että tukee auton alkuperäistä designiä ja voisi siten olla jopa osa S/RS -OEM:ää.
Comment
-
Nyt olisi sitten Q7 e-tronkin hinastossa:
Q7 e-tron Business 97 904,17
Q7 e-tron Business -varustelu sisältää:
Mukautuva ilmajousitus, Adaptive Air Suspension
3-alueilmastointi, sis. Lämpöpumppu
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
MMI Navigointi plus & MMI touch -kosketuspaneeli²
Audi virtuaalinen mittaristo²
Audi connect Safety & Service
Audi e-tron -mobiilipalvelut
Alumiinivanteet, 5-puolainen "Aero"-design, koko 8.5 J x 19, renkaat 255/55 R19
Comment
-
Vieras
-
Car-lehden testissä olivat päässeet ilman suurta tiristämistä sen 50 kilsaa mitä luvataan. Varmaan päästöfiaskon takia eivät lupaile liikoja.
Mielenkiintoinen malli Suomen autoverotuksen ansiosta tuo Q7 e-tron. Verottomasti ylivoimaisesti kallein ja verollisena halvin. Lisävarusteiden kanssa tietysti ero vielä korostuu.
Comment
-
Vieras
En miettisi kahta kertaa minkä ostaisin, jos olisi mahdollisuus. Kyllä e-tron olis ehdoton ykkönen.
Comment
-
Ja SQ7:kin on saanut hinnat
4,0 V8 TDI 320 kW quattro tiptronic alkaen
Veroton 98 200,00
Verot 45 997,40
Kokonaishinta 144 197,40
Audi SQ7-mallissa vakiona mm.:
Audi virtuaalinen mittaristo
MMI Navigointi plus -järjestelmä ja MMI touch -kosketuspaneeli
Audi smarphone interface -järjestelmä
Audi connect Safety & Service -järjestelmä
Audi pre sense city -järjestelmä
Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
4-alueinen automaatti-ilmastointi
LED-ajovalot
LED-sisävalopaketti
Mukautuva S-ilmajousitus
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Urheiluistuimet
Alcantara/nahka -verhoilu
3-puolainen monitoimiurheiluohjauspyörä
Varashälytin
Lukkopultit alumiinivanteisiin
Comment
-
Audi Q7 E-tron kokemuksia
Ostin 2016 uuden Audi Q7 E-tron jonka sain marraskuussa 2016.
Ollut kyllä kaikista ongelmallisin audi joka on ollut tähän asti.
1, eka talvena meni sähköjärjestelmä oikosulkuun eli joutuivat boottaamaan sen ,no sen jälkeen se on ollut ok.
2. toistuvia ongelmia auton lämmityksen kanssa (toimii siis kännykkä appilla jos siis toimii) Audin selitys että serveri ongelmia heillä eli sama ongelma varmaan kaikissa jotka toimii appilla.
3. 2017 talvituiskussa autosta katosi yllättäen tehot ja hyytyi mittaristoon teksti "ENGINE*FAIL*CONTACT*WORKSHOP" hinautin auton audinkorjaamoon ja siellä selitys turbon ahtopaineen säädin oli mennyt jäähän. Eivät vaihtaneet autoon siis mitään ainoastaan sisätiloissa olo auttoi asiaan. ehdottivat auton eteen suojaa jotta viima ei tee tuota uudestaan. Olen kysellyt suojaa mutta semmoista ei ole vielä saatavana uuteen malliin.
4. kesällä kului kesärenkaat ennätysnopeasti ja epäsuhtaisesti vaihtokuntoon. Tarkistutin ohjauskulmat (ei mennyt takuisiin) niin kulmat ihan päin seiniä ja eivät saaneet niitä säädettyä edes kuntoon koska auton kori oli vino. Maahantuontiin ilmoitus asiasta niin ottivat auton sinne siirsivät apukoria niin että kori saatiin suoraan ja arvot ohjauskulmista ok. Korvaukseksi sain Audilta uudet talvirenkaat.
5. tällä viikolla -7 astetta ulkona niin auto hyytyi tielle ja "ENGINE*FAIL*CONTACT*WORKSHOP" nyt auto Audilla ja etsivät vikaa. sanoin jo että ilman komponentin vaihtoja en ota autoa takaisin ja vika täytyy löytyä.
Mitta alkaa olemaan täynnä ja olen harkinnut merkin vaihtoa mutta katsotaan ensin mitä löytävät.
Onko muilla millaisia kokemuksia Audi Q7 E-tronista?
Comment
Comment