Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6/A4 tyyppivikoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6/A4 tyyppivikoja?

    Olen saanut kaverini vakuutettua Audin laadukkuudesta ja olemmekin huomenna menossa koeajamaan pk-seudun liikkeiden vähänajettuja A4/A6 -malleja. Speksit ovat alle 40tkm ajettu, vm. 2012-2014 ja vähintään 2-litrainen kone. Polttoaineen tai sedan/avant-välillä ei ole vielä mitään päätöksiä.

    Olisiko foorumilaisilla antaa vinkkejä? Onko näissä havaittu jotain tyyppivikoja(vaihteisto, jakoketju/hihna, tms.)? Muita ajatuksia ko. autoista? Esim. nettiauto antaa A6:lle 121 tulosta, mutta vain 6:ssa on webasto, mikähän siihen on syynä? Ainakin omasta mielestä ihan ehdoton varuste.

    Lisäys: Minkälaisia takuita tämän ikäisissä on/kannattaako ottaa huolto- tms. sopimus?

  • #2
    Riippuu ihan minkäverran on ajettu, viime viikolla vaihdoin 3 korkeapaine pumppuu . Huohotin venttiili ongelmia tulee jossain kilsoissa.

    Comment


    • #3
      Katotaan miten toimii, kaupat tuli tehtyä, v.2012 A6 avant, 54tkm, 2.0 TDI.

      Comment


      • #4
        Audi on ilmoittanut, että se kutsuu takaisin noin 850 000 kpl A4, A5, A6, A7 ja Q7 -malleja ympäri maailmaa johtuen ohjelmisto-ongelmasta, joka saattaa estää etuturvatyynyjen laukeamisen. Kaikki 850 000 ajoneuvoa on valmistettu vuoden 2012 maalis- joulukuu välillä. Koskee autoja joissa on 3.0 TDI kone.

        Audi on jo korjannut vian uudempien mallien osalta.

        Uutistoimisto Reutersin mukaan 250 000 viallista mallia rakennettiin Kiinan markkinoille, kun taas 150 000 myytiin Saksassa. Audi ei eritellyt muita maita tarkemmin.
        http://www.reuters.com/article/2014/...0QZ3ST20140829
        Viimeksi muokannut Sepi6; 24.10.2014, 08:39. Perustelu: typot

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Sepi6 Näytä viesti
          Audi on ilmoittanut, että se kutsuu takaisin noin 850 000 kpl A4, A5, A6, A7 ja Q7 -malleja ympäri maailmaa johtuen ohjelmisto-ongelmasta, joka saattaa estää etuturvatyynyjen laukeamisen. Kaikki 850 000 ajoneuvoa on valmistettu vuoden 2012 maalis- joulukuu välillä. Koskee autoja joissa on 3.0 TDI kone.

          Audi on jo korjannut vian uudempien mallien osalta.

          Uutistoimisto Reutersin mukaan 250 000 viallista mallia rakennettiin Kiinan markkinoille, kun taas 150 000 myytiin Saksassa. Audi ei eritellyt muita maita tarkemmin.
          http://www.reuters.com/article/2014/...0QZ3ST20140829
          Tuo turvatyynyohjelmointi koskenee muitakin moottoreita, koska omaani tehtiin maanantaina juuri tuo operaatio muun työn ohella. Kampanjakoodi: 69K5. Auto siis 05/2012 valmistettu A4 2.0 TDI 130kW (CGLC).

          Comment


          • #6
            Mulla on bensakone ja kävin viimeviikolla päivittämässä softan.Vajaan vartin homma.

            Comment


            • #7
              Täälläkin A6 4g 3.0tdi yhtenä vaihtoehtona uudeksi autoksi. Mites tuon uudemman mallin pahimmat sudenkuopat? Jakopää on kait kallein remontti joka kohtaa 150-200tkm paikkeilla. Meneekö gw piikkiin, vai pitääkö olla 5000e taskussa se varalle, olen jostain lukenut että remontti maksaa tuplasti vrt vanhemman mallin koneeseen? Entä ilma-alusta, joko pussit kestää paremmin?

              Comment


                #8
                Tuosta kahlaamaan http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=147826 . Viimeisellä sivulla juttua tuosta jakopäästä.

                Comment


                  #9
                  Pitää ilmeisesti olla henkisesti ainakin varautunut 4ke jakopääremppaan tuollaisen 3.0tdi kohdalla, jos sellaisen ostaa.

                  Comment

                  Working...
                  X