SQ5 tilattu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S Q5
Collapse
X
-
Sähköpenkit muistilla, peilit muistilla, takaluukku sähköllä, navi, tummat takalasit, kaukovaloautomatiikka, sporttiratti, B&O, tekniikkapaketti ( adaptiivinen vakkari + kaistavahti). Väri Ibis-valkoinen (loppu rahat kesken, eikä toi metallivärivalikoima mitenkää päätä huimaava ole: viisi eri harmaata, musta, valkoinen ja punainen).
Comment
-
^Sitten olisi pitänyt pudottaa jotain pois. Ja koska peruutuskamera vaatii navin ja tuon teknologiapaketin, niin esimerkiksi B&O ja tummat takalasit...
Jos olisi rajattomalla budjetilla, elämä olisi paljon helpompaa. Toisaalta jos olisi ostamassa Possua, niin sitten vasta olisikin vaikeaa. Cayenneen on tarjolla pelkkiä turvavöitä 8 eri vaihtoehtoa...
Advanced Key olisi minulle lähinnä ylellisyysvaruste. Ei tuo avaimen esiinottaminen mikään ylitsepääsemätön rasite ole. Varsinkaan kun SQ5:ssä ei käsittääkseni tule sitä takaluukun "proximity"-avausta. Peruutuskamerasta mulla on taas aika ristiriitaiset kokemukset. Sen käyttö vaatii totuttelua, mutta varmasti ihan hyvä varuste.
Comment
-
Näinhän se aina on, johonkin on raja vedettävä. Varsin kattava varustelu tuossa on jo vakiona ja osa varusteista (esim. sähkömuistipenkki) on hyvin kohtuuhintainen, tosin se kohtuuhintaisuus kärsii kun pitää ottaa eri hintaan muistipeilit. :)
Neidin A3:ssa on tuo Advanced Key ja se on kyllä yksi parhaista sen auton varusteista adaptiivisen vakkarin lisäksi. Peruutuskameraa välillä kaipaa siihenkin autoon. Mutta valintoja nämä aina on ja hieno auto on joka tapauksessa tulossa. Tärkeintä että se miellyttää itseä. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zachaeus Näytä viestiOnnea :) :) samaa vempelettä miettiny iteki seuraavaks..mut onneks en oo koeajanu ni pysyy pää jäässä paremmin...
Comment
-
Moi,
onneksi olkoon, hyvä valinta :)
Mullekin automyyjä sanoi, että voithan sä käydä tuota 2,0 TDI Q5:sta ajamassa, mutta niillä ei ole mitään yhteistä, ei edes istumakorkeus...
Huippu peli, nyt olen käynyt pari kertaa Jyväskylässä kunnon lumimyräkässä, ihan pistämätön laite
Comment
-
Juu sen oon kyllä käyny ajamassa eikä mitään ostohalua tullutkaan, 190hp tdi:llä; hidas, lullakka, eikä nuo yllätyksenä tulleet mutta se tuli että oli selkeesti äänekkäämpikin kuin omani. Samalla tiellä testattu, liekö sitten rengasvalinnalla niin iso merkitys taas tässäkin..kokokin kun tais olla sama 245/40/18.
Comment
-
Joo, jotenkin kun istui Q5:een sisälle, se kun on samaa "sukupolvea" kuin A5, niin tuli sellainen "höh"-fiilis. Että miks mä tämmösen ostaisin: sama auto puujaloilla.
Vaikka SQ5 on myös sisältä saman näköinen, niin muu ajotuntuma on ihan eri. Ja tuo sporttialusta laskee auton IMHO juuri oikealle korkeudelle: siihen ei tarvitse kiivetä, mutta ei myöskään laskeutua.
Tietääkö kukaan, miten tuo sporttialustalla varustettu SQ5 vertautuu maavaransa puolesta "normiautoihin"?
Comment
-
Tässä mitä tähän mennessä olen kirjoitellut (vasta 150 km ajettu ja siitäkin puolet tuli, kun hain auton liikkeestä).
On se iso. Eka vaikutelma A5:n jälkeen, vaikka paperilla auto ei juuri aafemmasta eroa lukuunottamatta korkeutta (ja painoa). Kabiiniin kömpiminen on helpompaa kuin madalletulla alustalla varustetussa A5:ssä. Mikä ei nyt liene uutinen. Ulkomittojen arvioiminen on vielä hieman hakusessa.
Moottori tuntuu hyvältä ja vääntää paremmin heti alakierroksilta kuin A5:n 180kW-versio. Auto tuntuu selvästi pirteämmältä, vaikka painoa on enemmän.
Hallintalaitteet on melko lailla tutut vanhoista Audeista. Ilolla tervehdin MMI:n nappuloiden sijoitusta: nyt ne ovat keskikonsolissa, kuten kuuluukin, eikä kojelaudassa. Ratiksi valitsin tasaisella alareunalla varustetun version, jollainen oli A5:ssäkin. Tässä se ainakin tuntuu olevan vielä pienikehäisempi kuin A5:ssä. On kuin mikroautolla ajaisi...
Stereot soivat mielestäni jopa hieman paremmin kuin vanhassa, vaikka siinäkin oli B&O:t. Poppikone on muutenkin edistyksellisempi, nyt voi kuunnella striimattua musiikkia BT:n yli puhelimesta. Navin mukana tuli kiintolevy, jonka ylimääräistä tilaa voi käyttää jukeboxina ja ladata sinne musiikkia ja videoita. Navi on "perusnavi": vie kohteeseen, kameratolppia ei taida saada ladattua. Navigointiohjeet saa näkyviin mittaristoon, joten niitä ei tarvitse itse navista tiirailla. Puhutut ohjeet on englanniksi (varmaan saksa ja urdukin löytyvät, mutta ei suomea).
Auto lämpenee nopeammin kuin vanha. Syytä siihen en osaa sanoa. Sen sijaan melutaso moottoritiellä on korkeampi kuin A5:ssä, mutta osasyynä siihen ovat kesärenkaat, kun vanhassa oli luovutushetkellä vielä kitkat. Renkaat on 255/45R20... rekisteriotteessa vaihtoehdoksi tarjotaan 235/55R19, ei muuta... Eipähän tarvitse pähkäillä millä vanteilla talvirenkaat ottaa.
Autosta näkee hyvin ulos ja sivupeilit ovat sellaiset norsunkorvat, että jos niillä ei näe, niin ei sitten millään.
Tavaratila tuntuu tilavalta ja se on myös melko korkea. Lattian alla on vielä aika runsaasti säilytystilaa, kun varusteisiin ei kuulu vararengasta (sen paikan on vienyt B&O:n subbari). Mukavana lisäominaisuutena on kääntyvien takapenkin selkänojien lisäksi läpilastausmahdollisuus, sekä se että selkänojat saa nurin myös takaloosterista. Takapenkkien selkänojien kallistusta voi säätää kahteen asentoon ja takapenkit myös liikkuvat kiskoilla eteen-taakse. Eli tavaratilan säätövaraa on runsaasti.
Auton mukana tuli kattotelineet, kuten kaikkien Q5:n. Auto tunnistaa ne, ja säätää ESP:n sen mukaan. ESP:tä ei saa kokonaan pois, joten saa nähdä miten tuo kulkee lintassa ja kulkeeko.
Vakiona tuossa on Audi Drive Select, jolla voi sitten säätää ohjausta, vaihteistoa ja ääniä. Jousitusta tuolla ei voi säätää, vaan se on aina vakio (madallettu alusta). Niinikään vakiona on varashälytin ja renkaiden lukkopultit.
Mukana tuli myös kuormaverkko tavaratilan ja matkustamon välille sekä kahdet matot (kumi ja kangas).
Kulutuksesta ei pysty vielä sanomaan mitään. Pitsakuskeja ei ole vielä päässyt kiusaamaan...
Comment
-
Veroista en kyllä tiedä mitään, mutta auto on pelittänyt ihan hienosti. Tällä hetkellä mittarissa seisoo vajaat 13tkm eikä ole suurempia huolia ollut. Öljyä on lisätty nyt kerran puoli litraa n. 1000 km sitten. Aika näyttää tokeentuuko tuo öljynkulutus, kun moottori alkaa olemaan kunnolla sisään ajettu. Tosin ei tuo n. litra huoltovälissä nyt maailmaa kaada.
Kesällä tuli ajettua Virossa Hiidenmaalla ja Saarenmaalla kaikenlaisia metsäpolkuja pitkin ja maavaraa on lasketusta alustasta huolimatta tarpeeksi. Ja kulkupuolikin on kunnossa, kävin sen testaamassa Haapsalussa käytöstä poistetulla hävittäjäkoneiden lentokentällä.
Comment
Comment