Kolmas 8V tehdään ensi maanantaina. Kyllä vaan 380hv ja 510Nm kuljettaa autoa hienosti. Ja launchilla saa kumit tehdä kunnolla töitä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S3 sportback
Collapse
X
-
Vieras
-
Vieras
354 on NAR lukemat, ROW on 380. Mun FB:ssä on väärät tiedot vielä, kun julkaisun yhteydessä ilmoitettiin vain nuo NAR tehot ja piti varmistella oikeat jälkikäteen.
Manuaaleihin on saatavissa low output-versio, jos v.pyörä pitää ääntä tai kytkin luistaa. Tätä on havaittu joissain malleissa, ilmeisesti kytkintoimittaja on vaihtunut kesken tuotannon ja siksi kytkimen speksit heittää.
Comment
-
Vieras
NAR= north american region. ROW= rest of the world
Edit: Tuossa käppyröitä tarkemmin http://www.goapr.co.uk/products/ecu_...en3_mqb_r.htmlViimeksi muokannut pulla; 19.4.2015, 19:48.
Comment
-
Eipä kyllä päätä huimaa enää laatu näissä uudemmissa Audeissa. 5tkm täynnä Ässässä ja vaihdettuna polttoainesuutin, etupyörän laakeri, kuskin turvavyön lukko, ilmastoinnin paneeli ja tänään jäätiin tielle kun ensin herjasi start/stopista ja seuraavassa lähdössä laatikko luistatti kytkintä kuin se kuuluisa mummo, ennenkuin päästi kovan pamauksen ja veti koko laitoksen lukkoon.
Edellistä laitosta korjattiin 4 vuoden/80tkm aikana 9,5k€ arvosta. Ovatkohan tuomassa IFAn loistoa takaisin? :-)
Harmi sinänsä kun muuten mitä mainioin laitos.
Comment
-
Vieras
Minä tarkastelin ennen ohjelmointia yhden -14 ässän vikamuistia ja oli vikakoodi nokka-akselin asentoanturin epäuskottavasta signaalista, jäi softa laittamatta ja nyt odotellaan muutama tonni josko vika uusiutuu, kun ei vikakoodia enää marmorilla löytynyt.
Comment
-
S3 sportback
RS:t taitaa tulla Ingolstadtissa erilliseltä quattro gmbh linjalta, mutta Ässät tulee ihan samasta ulos kun muutkin.
Eikä noissa nyt mitään huimia eroja kyllä valitettavasti taida olla, sisustat on ihan samoja osia täynnä, logoja ja mittaristoa lukuunottamatta. RS:n saa RS penkit optiona, mutta muuten penkki optiotkin ihan samaa kuin muissakin. Taitaa olla eri ratti RSssäViimeksi muokannut tumu; 7.5.2015, 23:04.
Comment
-
RS:t ei tule Ingolstadtista. quattro gmbh rakentaa RS-mallit Neckarsulmissa omassa yksikösään (ei Neckarsulmin tehtaalla). S-mallit kasataan muun tuotannon seassa Ingolstadtissa tai Gyorissa, korimallista riippuen.
Aika pitkälti samoista osista nuo kaikki kasataan. Isoimmat erot - Moottorissa (kaikki audien koneet tosin tehty Gyorissa), koripaneleissa, tietyissä sisustan osissa ja lisävarusteissa. Viimeistelyssä ja laadunvalvonnassa RS-malleissa ollaan erityisen tarkkoja...
Comment
-
Tähän voisin todeta, että poikkeuksia sääntöön on, RS3 ja TT-RS on valmistettu normaalin tuotannon seassa ;)
Niin ja eihän ensimmäinen RS Audi ole edes Audin saati quattro GmbH:n valmistenumerolla, vaikka tehtiinkin ensin Audin tehtaalla ja sitten siirrettiin "viimeisteltäväksi" erään taas VAG konserniin kuuluvan urheiluauton merkin tiloihin.
Comment
-
Vieras
Eli samat turkkilaiset kasaa kuin taviksetkin, hyi hyi ;)
Onko kukaan bongannut S3/Cupra/ GolfR liittyviin ahdin vikoihin mitään uutta?
Itse olen tehnyt tutkivaa työtä ja ainakin ihan ensimmäisissä ässissä on kovasti eroava vo.numero ahtimelle, kuin hieman myöhemmin tehdyissä, samoin nyt varaosana tuleva on eri kuin tuotannossa.
Mitään virallista tiedotetta ei ilmeisesti ole vieläkän tullut, kuten GTI/ RS Skoda linjalta tuli Jenkkilästä. Siitä tiedotetta ei vieläkään kuulemma ole olemassa Euroopassa....
Comment
-
OHO, mä luulin et ässiin/ärässiin panostettas pikkasen enemmän. Täällä kun tuota tietoa tuntus olevan, niin entäs sit viimeistely? Tallilla pyöriny paljon uutta S/RS malleja ja ainakin maalipinnat on parempia ku tavis malleissa. Tarkastavatko tarkemmin vai kohdellaanko Suomessa maahantuojan toimesta paremmin?
En tiedä minkä ikäisistä malleista tumu puhuu(vain uusista?), mutta onhan esim. omassa RiSassa tava TT:hen eroa prkleesti. Sisustassa tulee heti mieleen ovipahvit, ratti, penkit, kyynärnoja, kynnyslistat, mittaristo, mittariston ympärys"muovit", vaihdekepin nuppi, polkimet, matot, keskikonsoli jne. Alustan palikat tuntuu olevan 90% eri osia, puhumattakaan moottorista.Viimeksi muokannut Peke78; 9.5.2015, 15:52.
Comment
-
Eikö RS:n romppeet saa suurimmilta osiltaan S:n lisävarusteina, ainakin 8P:ssä? Penkit ja ratti nyt ainakin. Polkimista nyt niin tiedä, kuin että uusissa RiSoissa on yksi poljin vähemmän jo vakiona ja alumiiniset ne kovin usein näyttävät olevan.
En itse ainakaan kovin paljoa eroa huomaa laadussa sisätiloissa, 8P S3:ssa ja RS3:ssa. Ja mitä tuohon maaliin tulee, niin samoja lakkavaurioita on ainakin aakkosissa ja ässissä, risoista en tiedä.
Comment
-
Vieras
Samaa rupua on minusta kaikissa malleissa, en ole huomannut eroa vokaalien ja konsonanttien maaleissa. Ja mitä tulee RS eroihin sisustassa, niin materiaalit vaihtuu, muuten ihan samoilla toleransseilla minusta tehty.
Comment
-
Nämä alkaa olla jo ihan vauhdikkaita pelejä nykyään (jo vakionakin), mutta pistää kyllä vähän kutiteltuna kampoihin jo ihan oikeille urheiluautoille. (vaikka kuva onkin golfR:stä)
http://s1158.photobucket.com/user/Th...tc2ud.jpg.html
Comment
-
S3 sportback
A3 8V ainakin kaikki sisustan palikat saa lähes poikkeuksetta myös tavan malleihin. Jos vertaa karvalakkia ja Ässää niin Ässässä on vaan vakiona sisustan osat kun ne perusmalliim pitää erikseen tilailla. Ja sama on kyllä myös TT (8j ja 8s) osalta. Ei kait siinä RS keskikonsolissa muuta eroa ole kuin toi "nahka" verhoilu ja tikkaukset?
Maalit on myös saatavilla perusmalleihin lisähinnasta. Ja niinkuin aikaisemmin jo kävi ilmi niin muun tuotannon mukana valmistuvat RS ja S mallit 3 sarjoissa ja TTssä. Tossa Ingolstadtin linjassa tekniikkaa tulee sikin sokin kasaukseen, eli ensin voi tulla e-tron, seuraavana Ässä ja sitten RS ja sitten taas perus 1.4tfsi. Ja sama turkkilainen ne palikat sinne laittelee.
Comment
-
Kaikki maalit saa Exlusive maalin maksamalla, paitsi esim Sepang Matta oli varattu ainoastaan RS6 ja R8 V10+ varten jne.
Samahan se on ollut Porschellakin, vaikka paint to sample option valitset, niin sitten tutkitaan ja hutkitaan, että käykö maalausprosessille, ja sitten toki myös johtokunnan näkemys (Esim Gulf Blue Porschea et tehtaalta saanut ennen 997 mallia kilpailuyhteistyön päättymisen jälkeen).
Osaava jälleenmyyjä kyllä tiesi/tietää nämä, ja kertoo asiakkaalle, että onnistuu, ilmoittaa vain asiakkaalle ns tiskinalta, että joudumme tekemään tämän pyynnön paikallisesti jne.
Yksi syy miksi Uudenkaupungin autotehdas sai tehdä Boxtereita oli se, että pystyivät lennossa helposti vaihtamaan pohjamaalinkin väriä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiEli samat turkkilaiset kasaa kuin taviksetkin, hyi hyi ;)
Onko kukaan bongannut S3/Cupra/ GolfR liittyviin ahdin vikoihin mitään uutta?
Itse olen tehnyt tutkivaa työtä ja ainakin ihan ensimmäisissä ässissä on kovasti eroava vo.numero ahtimelle, kuin hieman myöhemmin tehdyissä, samoin nyt varaosana tuleva on eri kuin tuotannossa.
Mitään virallista tiedotetta ei ilmeisesti ole vieläkän tullut, kuten GTI/ RS Skoda linjalta tuli Jenkkilästä. Siitä tiedotetta ei vieläkään kuulemma ole olemassa Euroopassa....
Comment
-
Comment
-
Omassa S:ssä turbo on tällä numerolla: 06K 145 702 N
Audi USA on julkaissut noten ko. ongelmasta: http://www.goapr.com/support/tsb/21e7.pdfViimeksi muokannut vaaltone; 19.5.2015, 20:39.
Comment
-
Vieras
Vesan ahdin on ensimmäistä sarjaa, nykyinen korvaava on 06K145722H.
Hieman uudemmissa on ahdin numerolla 06K145722A ja se korvautuu varaosana tuohon samaan -722H loppuiseen.
Yhtään ahdin rikkoa en ole vielä Suomesta kuullut, yhteen 702N ahtimella varustettuun on laitettu myös softa. Auto on ihan alkusarjan laite ja on vakiona saanu ekat 20tkm kenkää ihan huolella niin kadulla kuin radalla ja edelleen toimii kuin buikki.
Comment
-
Olen piskannut autoani n. 35tkm ja keskikulutus on ollut yli 9l/100km, Kerran on käynnyt radalla... Oon hieman kahden vaiheilla TD1-flagin hankkimisen kannalla. Lisätehot kiinnostaa, mutta 2-tonnin turbo-remppa ei. Mun tuurilla turbo kosahtaa heti seuraavalla viikolla.
Comment
-
Itse asiassa niitä turboja on asennettu viittä erilaista jo tän sukupolven S3:issa.
06K 145 702 J - Revision 1
06K 145 702 N - Revision 2
06K 145 702 A - Revision 3
06K 145 722 A - Revision 4
06K 145 722 H - Revision 5
Kaikkia noita on paukkunu maailmalla, myös uusinta eli H-mallia. Yhteistä näille on se, että jos on hajonnu, niin aina hajonnu 15tkm mennessä, lähes poikkeuksetta ekan 5tkm aikana.
Comment
-
Tämä mod. kannattaa tehdä, kun autossa ei ole moottorin lämpötilan mittaria - etenkin talvella hyvä:
Kätevä, kun on öljynlämpötila näkyvissä kaikissa valikoissa - eikä vain kierrosluku-valikossa.
Set Oil Temperature on all DIS Menus
[17] Instruments
Go to Long Coding
Byte 10, Bit 1. Display Oil Temperature
Tick Box
This enables the oil temperature on all DIS menus (the ones you scroll with your left thumb) rather then just the lap timer. Very handy as the S3 has no temp gauge! Should be like this as standard really!
Comment
-
Vieras
Mun 2010 Passatissa näkyy öljynlämpö samalla tavalla näytössä. Kiva että Audikin on asiaan herännyt ( ei sillä että Passat sitä tietoa kaipaisi).
Comment
Comment