Onnittelut! Olen ajanut 8V-korista sekä A3 1.8 TFSI quattro S-tronicia että S3 Sportback S-tronicia ja kyllä autoissa on paljon eroa S3:n eduksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S3 sportback
Collapse
X
-
Viime syksynä tuli tieteellisesti testattua suljetulla mutkatieosuudella noita Teron mainitsemia versioita niin imho hyvin samanlaisia. Pikkukoneinen oli S Line-paketilla eli S Line alusta ja 18" pallot. Eroahan noissa on sitten ohjauksessa kun ässässä se on progressiivinen, A3:ssa kyseinen ohjaus lisävaruste. Mutkaan nuo vehkeet taittuivat hyvin samalla tavalla. Lienee hyvin arvattavissa kumpi poistui sieltä mutkasta sitten paremmin... On se teho vaan ihmeellinen asia. Harmi kuin köyhä joutuu tyytymään köyhien laitteisiin.
Comment
-
S-Tronicssa ongelma:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136271
Ja on ilmeisesti hieman yleisempikin/laajempi ongelma... :-(
Comment
-
moro.
Uusi foorumilainen ja uusi ensimmäisen (kohta) Audin omistaja.
Tilasin toissapäivänä S3:n. Ainakin koeajon perusteella sain tuntuman että kaupoille on mentävä, sen verran hyvä kuva autosta jäi. Hinta/laatu suhde on aika hyvä jos verrataan BMW tai Mersun vastaaviin (135ix tai A45 AMG), taitavat olla 10t euroa kalliimpia.
No, joka tapauksessa sellainen tilattu ja lumikeljä odotellessa :-) Onko täällä jollain jo omistajakokemuksia kyseisestä autosta?
Comment
-
On ja hieno vehje kyseessä varsinkin kun vertaa varustelua ja hinta-laatusuhdetta kilpailijoihin! Pistäppäs varustelistaas tulemaan niin tarkastellaan että on kaikki fiksu tilattu autoon :) Varusteita pystyy muokkaamaan niin kauan kun auto ei ole lukittu tuotantoon tehtaan järjestelmässä.
Onneksi olkoon joka tapauksessa ja tervetuloa 'perheeseen'!
P.S. Mikä väri?
Comment
-
huomenna saan auton:
VARUSTEET:
-navi, pienempi (mmi on mielestäni yli hintainen)
-audi soundsystem
-mäkilähtöavustin
-metalliväri
-puolinahat
-pdc taka
-sisävalopaketti
Hyvin perussettiä mutta näillä pärjätään ja autohan oli jo tuotannossa kun sen ostin enkä voinut vaikuttaa varusteihin mutta aikalailla ne varusteet oli mitä halusinkin - ehkä led-ajovalot ois voinu ottaa...
Comment
-
kylmänä lyö ässälle ja käyttää fläppejä ni aika hyvin tuntuu tökkivän vaihto. Muutaman kerran tuntunu sellanen tehohävikki/veto pois juuri tuon kylmänä vaihtamisen kanssa (huom vain kun itse puuttuu vaihtamisprosessiin).. oliskohan toi jotain mistä Vesa puhui(?) Yks päivä sain laatikon kanssa ylikuumenemaan josta ihan putkahti varotuskin tuohon ajotietokoneeseen enkä ees piiskannu, vähän nyt fläpeillä leikin ihan perusliikenteen mukana. Varsinkin jos vaikka vertaa niihin kahteen kiekkaan nürburgringillä tuli sillon annettua aika paljon enemmän runtua.
Comment
-
Ootko kokeillu muuten heti kylmänä vähän leikkiä noilla rattivaihteilla? Tuntuu tosiaan että vaihdossa kestää pitkään, veto lähtee melkein kokonaan pois päältä, välillä kolahtaa vaihde oikeen kunnolla sisään. Minuahan ei hirveästi ongelmat haittaa ja kiinnosta, huolenpitosoppari ja takuu alla niin voi aika huoleti olla ;) Autosta luonnollisesti pidän huolta kun se korvaa mulla tyttöystävän paikkaa mutta jos se nyt alkaa oireilemaan / hajoamaan normaalikäytössä niin sittenhän tekee. Saapahan istua AC Espoon pajalla ja pääsen Mattia kiusaamaan.
Talvea ehkä odottelen eniten. Vanha A4 2.0TFSI S Tronic oli nelivedon kannalta kiva mutta laatikko ei oikeen pysynyt parhaalla mahdollisella tavalla messissä kun pyöritteli lumessa. Uskon että tää on aika namu vedellä talvella kun voi voimalla korjata muita puutteita.
Comment
-
Siellähän tuo koeajoa odotti quattro-päivillä Turun AC:ssä. Pikkupolkuja pyörittelin ja oikein hyvältä tämä tuntui. Itse ihastuin siihen välikaasuun sekä ääniin sisälle ja moottorin herkkyyteen. Muutenhan toi tuotti vähän pettymyksen, paljoakaan ei oikeasti eroa (pl. moottori) hyvin varustellusta a3 sb 1.8tq:sta (oli hyvin verrokkina alla, eilen illalla sellaista kunnolla pidempään pyörittelin).
Huonoa tuossa oli ajomelu, tosin alustalla ja isooooooilla 20tkm ajetuilla renkaillakin jo vaikutusta asiaan. Toinen ikävä ominaisuus on start-stop, se ei ehtinyt omaan ajotyyliin mukaan. Nopeasti kun yritti lähteä, niin hirveä rykäisy-nykäisy. Hitaasti taas kaasua, niin menee mummotkin polkuautoilla ohi.
Ja nuo keväiset maukkaat imu-pakoäänet oli kyllä osin leikkaantunut pois tässä korimallissa (tai oma kuuloni on pahasti heikentynyt).
Comment
-
Niin, kyllähän sitä huijata voi tai laittaa kokonaan pois nappulasta. Mutta silloinhan se ei sitä miksi se on ajateltu. Ennakointiin ehkä tottuu ja mukauttaa oma ajotyyliään, mutta en siitäkään pidä.
edit: täsmennetään nyt vielä, että ihan normaalista kaupunkiajosta oli kyse, ei mitään "kaikki mulle tänne heti" tieliikennekilvanajoa. Ja siksi oman käyttäytymisen muuttaminen ekan viiden pysähdyksen jälkeen (silloin kun start/stop ei vielä sammuta laitetta) tilanteessa, että auto sammutetaan automaattisesti ei mene niin helposti läpi tällaiselle vanhalle "tuotekehittäjälle". Myönnän kyllä, että oma valoista lähtötapani on ripeä.Viimeksi muokannut jta; 6.11.2014, 08:29.
Comment
-
Monessa paikassa on jo tietoa mutta tässä vielä kertaalleen.
Tiptronic = perinteinen momentinmuunninlaatikko, tyypillisesti pitkittäisen moottorin perässä, voi olla sekä etuvedossa että quattrossa
Multitronic = portaattomalla välityssuhtella varustettu vaihteisto, ei koskaan poikittaiskoneen tai quattron yhteydessä
S-tronic = kaksoiskytkinvaihteisto, voi olla poikittaiskoneen tai pitkittäiskoneen perässä, löytyy etuvedosta ja quattrosta
Parhaiten vaihteisto selviää huoltokirjan ekan aukeaman varustetarran koodista ja googlea avuksi käyttäen.
Comment
-
Kiitos.
Osittain tuo kompaktius miellytti kun kun tuo vähän vaihtelua ja onhan A5:lla tullut kohta 4 vuotta suhattua. Viime aikoina mieluummin valinnut tuon talouden A1:sen kuin A5:sen ajoihinsa.
Koeajon perusteella 2 aikuista + lapsi selkä menosuuntaan turvaistuimessa + rattaat ja pari isoa laukkua tuonne sujahti ihan kivuttomasti. Tilaa ei ole liikaa, mutta mahtui kuitenkin niin hyvin, että uskalsi tilata.
Varusteita tuli ruksattua aika maltillisesti, että hinta ei ihan mahdottomaksi karannut.
Eli:
-Daytona harmaa väri
-Kiiltolistat ikkunoiden ympärille (jakaa mielipiteitä, mutta sopivat omaan silmääni tuon värin kanssa)
-Alcantara / nahkasisusta vaaleana (Varmaan lapsiperheelle todella hyvä valinta :) )
-Monopur elementit
-Sisävalopaketti
-Läpilastaus mahdollisuus
-Connectivity paketti
-B&O
-Teknologia paketti (hintaero pelkkiin tutkiin oli naurettava)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumuTulipahan sitten itekin tilattua tuollainen S3 sedan
Alkuperäinen kirjoittaja tumuAlcantara / nahkasisusta vaaleana (Varmaan lapsiperheelle todella hyvä valinta :) )
Saako sedaniin muuten kaatuvia takapenkkien selkänojia vai onko läpilastausmahdollisuus ainoa vaihtoehto?
Comment
-
Kaatuu tossa noi penkit ihan vakiona. Läpilastausoptio tuo käsinojan taakse sen luukun mistä saa sukset tms sisään. Reunapaikat jää käyttöön tolla.
Kyllä noi penkit tulee jollain suojattua, joko 303 tuotteilla tai gtechnicin litkuilla. Ja alcantarasta nyt lähtee mikä tahansa sotku pois käytännössä.
Comment
-
Mielenkiintoinen homma tuli tänään vastaan... vihdoinkin kun saatiin quattrokelit etelään ni Ässä ei suostu menee poikittain. ESC off ja kun painaa kaasun pohjaan niin moottori pätkii (tai luistonesto rajoittaa sitä) ku alkaa luistaa ja ei suostu oikeen poikittainkaan menemään. Sillon ku tää pätkiminen on pahimmillaan niin ei myöskään välttämättä suostu vaihtamaan isolle vaikka manuaalina käsis. Hakkaa välillä rajoittajaa vasten. Noh.. just otin akun irti, kahtellaan auttaako resetointi. Jos ei niin huomenna audilla saavat laittaa läppärin kiinni ja tutkia.
Matti: Paskan möit! :D
Comment
-
Kyllä, yks napautus luistoneston poistamiseen ja n. 5 sec ajonvakautuksen poistoon.. Masan kanssa käytiin testaamassa, ihmetteli kans. Tiedän myös että haldex on haldex mutta toi on selkee vika, täyskaasu on ihan turha tossa. Koitan vaikka kaverin kanssa ottaa videon jotta näette käyttäytymisen.
Comment
Comment