Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 sportback

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Jotain outoa tuossa oli, pari vedätystä 40-50 vauhdista ylöspäin suditteli ihan niin kuin pitää pienessä viisteessä ja sutimista kaasulla kontrolloiden, mutta muuten kyllä oli jotain ihmeellistä. Esim. kakkosella nätisti luistossa kiihdyttämällä pätki ja pärisi oudosti vaikka espit off ja kierrokset ei rajottajalla. Viimeksi tuommoisella olen lumella ajanut viime talvena, eikä se silloin noin käyttäytynyt.

    Comment


      #62
      Ei se noin toimi. Pari sekkaa nappi alhaalla => ESP Sport. Vielä jonkin aikaa => ESP Off.

      ESP Sportilla pärisee ja paukuttaa. Off:lla ei.

      Comment


        #63
        Napin toiminta on kyllä tiedossa ja oli 100% varmuudella esp off-asennossa.

        Comment


          #64
          Vesa: joo eiköhän sitä osata tässä vaiheessa jo käyttää ;) Ehkä sanoin vähän väärin että yhdellä napin painalluksella tulee ESP sport (toki tätä pitää 1-2 sekkaa pitää pohjassa että lähtee).

          http://xapanthe.com/audi/S3_esc.mp4
          Tossa havainnoillistava video niille joita kiinnostaa. Kyseisessä videossa kaasu on koko ajan samassa asennossa eli käytännössä pohjassa, en siis pumppaile sitä mitenkään. Pari kertaa fläppejä koitin hakata, ei suostu vaihtaa isommalle vaikka hakkais rajoittajaa vasten. Videon lopussa höllään kaasua ja saan vaihdettua isommalle. Suora tie jne.

          Muutama pointti:
          - liikkeellelähtö valoista / sivutieltä vaikeaa kun ei saa kunnon luisua ja voimaa kehiin ja ylipäätään äkkinäinen kiihdyttäminen lumessa hankalahkoa.
          - rätisee ja paukkuu ja kierrokset heittelee vaikka kaasu olisi pohjassa (ihan kuin luistonesto koittaisi rajoittaa moottoria ja jarrutella).
          - ei vaihda tälläisessä tilanteessa isommalle fläpeistä eikä rajoittajaa vasten.
          - sivuluisua vaikea heittää kaasulla.
          - helpoiten havaittavissa 1 ja 2 vaihteella kovassa kiihdytyksessä ESC OFF -asennossa.

          Eilen otin vanhan Audikollegan neuvosta pariksi tunniksi akun pois jotta resetoitiin toi paska (en tiedä onnistuko), ei toiminut. Tänään auto Audilla istumassa, koeajavat ja lukevat vikakoodit. Nyt testissä alla demo S3 joka menee nätisti ja just niin ku pitää ESC OFF asennossa.

          Toisaalta ei mua kiinnosta vaikka menis palasiks koko paska, takuu + huolenpitosopimuksella mieli lepää. Harmi vaan et nyt ei pääse quattroilemaan vihdoinki ku saatiin lunta.

          EDIT: Koitan ottaa parempaa videota jossain vaiheessa. Audiltakin toivoivat sitä. Tää vika itse asiassa haittaa myös kiihdytyksissä/ohituksissa. Ei suostu kerää oikeen vauhtia kun koko ajan rajottaa/jarruttelee.
          Viimeksi muokannut xapanthe; 23.12.2014, 16:58.

          Comment


          • #65
            Juu, ei kuulu toimia noin. Oma kippo tekee noin ESC sport moodissa, rätisee ja paukkuu eikä mee ku korkeintaan ihan pikkasen luisussa. :)
            Sun ässällä ei oo menohaluja. :D

            Comment


              #66
              Joo vähän jotenkin tuntuu siltä että pääasiassa on ESC SPORT asennossa, vaikka olisikin OFF asennossa ja joskus kun autosta siltä tuntuu, saattaa saada yhden luisun ESC OFF tyylisenä. Sähkärin kanssa käydään yhdessä koeajolla 31.12. jonka jälkeen katsellaan. Voi olla että tää on kunnossa kun on lumet sopivasti sulanut ;)

              EDIT: toki pitää ottaa huomioon että sladiin ton saa kikkailemalla ESC OFF asennossa ja ehkä skidisti enemmän antaa luistoa renkaille verrattuna ESC SPORTiin. Ihan puhtaasti siitä ei siis varmaan ole kyse ettei ESC SPORTista suostuisi vaihtamaan OFFille. Pelkällä kaasulla kun koittaa poikittain mennä ni tuppaa olemaan hieman hankalaa. 31.12. jälkeen ollaan ehkä hieman viisaampia.
              Viimeksi muokannut okkim; 31.12.2014, 16:33. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

              Comment


              • #67
                Ei näytä toimivan nk. kuuluu - kullostais siltä että ecs ja muut päällä vaikka ilmottaakin että olis off-tilassa.

                Omani menee kuin elokuvissa, todella hieno laite. En moista kokemusta koskaan saanut - Tuupovaarassa jää/lumipolanteella 90kmh vauhdista auton ohi talla pohjassa, yks hujaus kun ohi heittää mutta huomion arvoista on se että luiston valot eivät syty eli pito niin maksimaalinen suhtessa tehoon eli kaikki voima välittyy hienosti tiehen - hyvä kompinaatio nokian R. Tosin sivuttaispito jäällä sitten toista luokkaan mutta kaasulla kääntyy :-)

                Osaako joku sanoa mistä saisin eturoiskeläpät? A3 s-line läppiä kokeilin mutta ei mitään toivoa, edes pienellä muotoilulla - ostin motonetistä universaalit, ajaa kyllä asian mutta v-..rumat, joten olis kiva saada jostain asialliset.

                Comment


                • #68
                  Eipä taida mistään löytyä S ja RS-malleihin, olen kyllä etsinyt. Ja on erittäin perseestä, ettei Audi tee niitä ku perusmalleihin.

                  Comment


                  • #69
                    Ihan samaa mieltä että autoissa joissa niitä oikeasti tarvittaisiin (tehojen ja ajotavan myötä), ei niitä ole saatavilla. Tänään sohjossa motonetin universaalit läpät sanoi työsopimuksen irti ja repesivät hajalle, eli se niistä läpistä...

                    Comment


                      #70
                      Tuohon mun ESC hommaan liittyen tuli vähän lisätietoa. Ei välttämättä ole mitään vikaa itse autossa/tekniikassa (eikä ratin ja penkin välissä). Käyn nappaamassa auton perjantaina takaisin (jottette ala syyttämään marmoritiskin hitautta niin ei johdu heistä etten hae tänään tai huomenna) ja ilmoittelen toimiiko kaikki normaalisti.

                      Comment


                        #71
                        Mistä se sitten johtuu?

                        Comment


                          #72
                          palaan siihen varmaan jossain vaiheessa. Käyn tänään hakemassa auton ja palaan siihen myöhemmin kun on lunta ja homman pääsee kunnolla testaamaan. Toisin sanoen kun ongelma on varmasti poissa niin palailen enemmän yksityiskohtiin.

                          Comment


                          • #73
                            Kovin on mystistä ;)

                            Comment


                              #74
                              No avataas nyt vähän vaikka en vielä ole kelien takia päässyt toteamaan ongelman poistumista.

                              Ongelma näytti olevan renkaissa, joissa oli valmistusvirhe (väärä seos ja/tai paiston aikana sattunut virhe). Kitkarenkaista kaksi oli huomattavasti kovemmalla seoksella ja kaksi normaalia. Tämä luonnollisesti vaikuttaa pitoon ja jos renkaat ovat etu ja/tai takapäässä eriparia niin tuo tasauspyörästö sekoaa/koittaa rajoittaa liiallista eritahtiin pyörimistä. Renkaathan saavat toki jonkun verran pyöriä eri tahtiin mutta jos pyörimisnopeudet ovat huomattavat, alkaa auto rajottamaan menoa vaikka olisi kuinka ESC OFF. Huomasin myös suoralla kiihdyttäessä että veti välillä oikealle ihan sama minkälaisessa luistossa perä on.

                              Näin ne vanhat renkaat ennen kuin ne (mahdollisesti) lähtee valmistajalle takaisin. Painelemalla renkaan kuviota huomasi selkeän eron renkaiden kumiseoksen kovuudessa. Näppituntumalla kaksi kovempaa rengasta tuntui olevan jopa keski-eurooppakitkaa kovempia. Kaikki merkinnät ym oli renkaissa samat (nopeusluokat, malli jne)

                              Renkaiden valmistajalla ei ole väliä enkä niitä paljasta. En halua että kukaan alkaa spekuloimaan rengasvalmistajan laatua yksien virheellisten rengassatsien takia :) Reagointi ja palvelu tässä tilanteessa on ollut ensiluokkaista Audilta sekä rengasvalmistajalta. Hämmästyttävintä on että tämä ongelma saatiin selvitettyä saman päivän aikana kun jätin auton Audille. AC Espoossa on kovat jätkät duunissa, siitä ei pääse mihinkään. Ei olis hirveen monelle tullut mieleenkään varmaan tämä ratkaisu koska vika vaikutti ajaessa hyvin mekaaniselta. Kyseessä oli vielä ihan pakasta vedetyt renkaat.

                              Comment


                              • #75
                                Kuulostaa kyllä oudolle, en siis tarkoita renkaita vaan autoa. Mä en ole saanut omaa RiSaa sekoamaan mitenkään ja on vedetty luisua niin asfaltilla, lumella, jäällä ja sohjossa. On pyöritelty ja kiihdytelty erilaisilla renkailla. Varmasti on takaset/etuset pyörineet eri tahtia ku vastapuolella eikä tuo ole seonnut. Ainoa juttu mikä on sattunut oli ESC valon syttyminen ku pyöritin rinkiä, mutta ajoon ei vaikuttanu millään tavalla. Onko valvontaa lisätty vaan entisestään?

                                Comment


                                • #76
                                  Vaikuttaisikohan tässä tämä uuteen S3een toteutettu torque vectoring ominaisuus? Tuohan on toteutettu jotenkin ESCn kautta ja se jarruttelee sisempiä pyöriä. Jos se sekoaa kun samalla akselilla on kitkaeroa? Moistahan ei tuossa Peken RSssä ole.

                                  Comment


                                    #77
                                    Näin nuo alla olleet renkaat livenä. Kaikki 4 kpl samaa merkkiä/mallia/kokoa/nopeusluokkaa merkinnöiltään ja jopa saman ikäistä paistoa. Kaksi kumia oli ihan normaaleja "Suomi-kitka"-pehmeitä, kun taas kaksi oli selkeästi väärää seosta, sanoisin että kesäkumin kaltaiset seokseltaan. Kun sormella tökki niin noissa kahdessa ok kumissa lamellit nuljusivat normaalisti kun taas koppuroissa ei lamellit liikkuneet käytännössä ollenkaan. Jos nuo on vaikkapa olleet eri puolella autoa tai ristikkäin niin voi hyvinkin selittää auton käytöksen. No se selvinnee kun tulee taas vähän lipakammat kelit.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja tumu
                                      Vaikuttaisikohan tässä tämä uuteen S3een toteutettu torque vectoring ominaisuus? Tuohan on toteutettu jotenkin ESCn kautta ja se jarruttelee sisempiä pyöriä. Jos se sekoaa kun samalla akselilla on kitkaeroa? Moistahan ei tuossa Peken RSssä ole.
                                      Kuulostas siltä, et joku tämmönen täs on oltava erona...

                                      Comment


                                        #79
                                        Kyllä kuulostaa tuolta torque vectoring asialta, en ihmettele vaikka tuollaisesta sekoaisi. 8P on antiikkia verrattuna 8V elektroniikkaan ja ominaisuuksiin.

                                        Comment


                                          #80
                                          tuli sentäs vähän lunta ja liukasta et pääsi testaamaan vähän pidempiä sladeja. Näyttäis ratkaisseen ongelman ja hyvin sudittelee ilman ongelmia. Mielenkiintoinen ongelma mutta täysin looginen.

                                          Ajomelukin on vähäisempää kun kaks fillaria ei ole kesärengaslaatua :D

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mikähän laatikko tähän uuteen S3een on lykätty? Hurjia vääntöjä näyttäisi kestävän jos tuo APRn julkaisema 2.0 tfsi stage1:sen 500+ nm on sellainen, että paikat pysyy kasassa?

                                            Comment


                                              #82
                                              Jo edellisen S3 DSG käsittelee 500Nm väännöt ongelmitta.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Hyvä tietää :-)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mistä saan varmuuden sopiiko/mahtuuko vanne näillä spekseillä autooni, eli S3 -14 sb? Kumit on tarkoitus laittaa 235/35...

                                                  8.5x19 5/112 ET45 B72.2

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Omassani muuten samat speksit, mutta leveys 8¨. -45mm H&R jouset myös.

                                                    100% varmuudella menee mukavasti paikoilleen. Keskireikä 57.1, johon tarvitset adapterin.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut wmpt; 24.2.2015, 12:15.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      wmpt: tänks. asiallisesti menee auton alle mutta onko sama leveys sulla myös edessä? edessä tilaa on vähempi. Ja mitäs sanot ajettavuuudesta 19" ja 235 renkailla?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Edessä myös samoilla spekseillä vanteet. Kyllä tuonne helposti 8.5¨ ET45 menee reilummin madallettunakin ja itselle onkin kesäksi tulossa ainakin taakse 10mm spacerit.

                                                        Ajettavuudesta en osaa oikeen mitään muuta tähdellistä sanoa kuin, että omaan käyttööni juuri passeli. Olen ajanut suurimmaksi osaksi autoilla, jotka on lähtökohtaisesti erittäin epäkäytönnöllisiä ja epämukavia, joten niihin verrattuna oikein mukava ;)
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Hienot on noi wr:n 19" vanteesi, onko ne replicat vai ihan aidot?

                                                          Tokihan noi 19" hyvillä gummeilla tuo sporttista ajettavuutta (auto kääntyy mihin haluaa) ja jos siitä pitää niin silloin pitää tinkiä mukavuudesta ja päinvastoin...

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ihan aidot replicat ovat, eli Wang Jong on ne omin kätösin jossain sademetsässä valanut.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Nyt on oma S3 sedan alla ja ensi on kyllä kaikin puolin mahtava laitos :-) Vaikka toimitus oli useita viikkoja myöhässä niin harmitus ehtinyt poistua tässä muutamassa päivässä

                                                              Olisiko kenelläkään korjausoppaaseen pääsyä, että saisi ohjeen kuinka tuo sedanin lisäjarruvalo irtoaa oikeaoppisesti rikkomatta mitään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X