Eihän sitä sieltä ratin takaa näe ja vittujakos se suoraan sanoen kellekään muulle kuuluu? Happamia sano kettu taas...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi RS4
Collapse
X
-
Ei sen kuulu olla ahdettu, RS on kuljettajan palkinto johon iso vapari sopii kuin nakutettu. Korttelikiihdyttimet ovat oma lukunsa.
Olen omalla pappa-farmarillani ajanut ennen näkemättömän pitkään vain sen vuoksi että tuollainen hajuton, mauton ja rasvaton iso vapari on niin tajuttoman hieno käyttää.
Comment
-
Jos vapari ahistaa niin ainahan voi ajaa vaikka dieselillä :)
Ahdettu on ahdettu mutta onhan iso vapari vaan kaikessa laiskanpulskeudessaan jotain perinteisen hienoa. Se vaan on (anteeksi aidosti) jotenkin amista jos pitää keulia turbolla ja välijäähdyttimillä ja niillä pissaliisojen kutsupuhinoilla ja sihinöillä. Vaikka olenkin vakaasti sitä mieltä että ainoa turboahtimen aiheuttamaa ääntä, sen kaikkine lieveilmiöineen, hienompi ääni on remmiahtimen ääni. Käytökseltään riittävän iso vapari on kuitenkin jotain ihan muuta vaikka viripotentiaalissa kärsiikin.
Comment
-
-
Nätti on, mutta moottori on iiiso pettymys. Olisi laittanu keulille edes 4l TFSI koneen.. Huvittavaa että B8 S4 APR stage 2 paketilla (ohjelma + pulley) on nopeampi. Saati että kulutus on paljon pienempi. Mitähän siitä tulee ja/kun S4 saa stage 3 pakettinsa. Vapareita ei paljoa piristellä.
Comment
-
Ihan hyvin niitä vapareitakin voi piristää. Mielestäni on täysin turhaa vertailla viripaketilla olevia autoja tehdasvalmisteiseen.
Ymmärrän hyvin tuon moottorin sillä miksi turhaan suunnitella uutta voimamoottoria kun sellainen jo hyllystä valmiina löytyi. Ovat kuitenkin niin marginaalisia tuotteita nuo RS -mallit että ei jokaiseen versioon kannata uutta moottoria alkaa suunnittelemaan.
Comment
-
Syy miksi vertasin S4 ja RS4 keskenään oli se että autot ovat kuitenkin aika eri hintaluokassa ja suurin ero noissa on risan suorituskyky. Tämä kuitenkin jää auttamatta jalkoihin ~1500e panostuksella S versioon. Vaikea olisi ainakin itselle markkinoida risaa.
Ja syy miksi mainitsin tuon 4l koneen on että moinen sattuisi jo löytymään konsernilta. Käytetään S6 ja S8 malleissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mattik Näytä viestiSyy miksi vertasin S4 ja RS4 keskenään oli se että autot ovat kuitenkin aika eri hintaluokassa ja suurin ero noissa on risan suorituskyky. Tämä kuitenkin jää auttamatta jalkoihin ~1500e panostuksella S versioon. Vaikea olisi ainakin itselle markkinoida risaa.
No mutta miksi sitten ostaa S4:sta, kun voi ottaa A4 1.8TFSI:n ja virittää sen. Suurin erohan noissa on suorituskyky. Mitään muuta eroahan ei noissa ole. Radallakin ajo-ominaisuudet ovat ihan samat ;)
[/sarkasmi]
Ja syy miksi mainitsin tuon 4l koneen on että moinen sattuisi jo löytymään konsernilta. Käytetään S6 ja S8 malleissa.
E: Lisätään vielä, että sattuneesta syystä tiedän Audin vaparikaseja viritellyn pienissä kopissa ja tällöin ahtaminen on tila jne. syistä tehty mekaanisella ahtimella. Ja lämmöissä on ollut omat kiemuransa.Viimeksi muokannut salonenm; 29.6.2012, 10:44.
Comment
-
Täytyy allekirjoittaa tuo lausunto moottorin aiheuttmasta masennuksesta. Mielestäni tuo kone on ollut voimakkaasti ulkokaarteessa jo monta vuotta ja se ettei sitä ole edes remmitetty RS versioon on kyllä rehellisesti sanottuna todella masentavaa.
Noh, omilla rahoilla tuollaista ei varmaankaan hankita, mutta audistina poden ahdistusta tästä muiden parempiosaisten puolesta :)
Comment
-
Tekniikanmaailmasta poimittua:
Audin uusi perhekäyttöön sopiva superohjus on saanut hinnat, jotka vaativat ostajalta hyvää toimeentuloa.
Perusmallin hinta on 138 997 euroa, mutta sillä saa todella sähäkän kulkijan. Audin 4,2-litrainen suorasuihkutusmoottori kehittä 331 kW ja 430 Nm. Niiden voimalla auto kiihtyy nollasta sataan 4,7 sekunnissa ja huippunopeus on rajoitettu 250 km/h. Ostamalla 3 589 euron hintaisen nopeudenrajoittimen muutospaketin, huippunopeuden raja siirtyy lukemaan 280 km/h. Auton todelliset kyvyt ovat vielä korkeammalla.
Suomeen on otettu toiseksi vaihtoehdoksi ”Original Edition”, joka tuo mieleen ensimmäisen Audi RS4:n. Sen värinä on Audi Exclusiven Noganon sininen, jota väriä tuodaan esiin myös sisustuksessa muun muassa etuistuimien takaosissa. Istuimet ovat erityiset RS4-urheiluistuimet, jotka on verhoiltu alcantaralla ja nahalla. Erikoismallin hinta on 159 954 euroa.
Audi RS4:n voi varustaa persoonallisesti laajasta lisävarustevalikoimasta, jolloin hinta nousee vielä paljon korkeammaksi. Suomeen ensimmäiset RS4:t saapuvat loppuvuodesta.
Comment
-
Nopeudenrajoittimen muutospaketti 3589€, näinköhän sisältää muutakun läppärin käyttämisen autossa;)
Comment
-
Etäisesti aihetta sivuten, ajoin tänään sisarmallia RS5 Alastarolla - kovaa kuten laina-autolla kuuluu.
On se hieno asia että tehtaalla ovat ymmärtäneet laittaa vapaasti hengittävän moottorin noin hienosti radalla käyttäytyvään autoon. (Vertailuna ajoin useita kymmeniä kierroksia oikeasti tehokkaalla ahdetulla autolla.) Lineaarinen voiman tuotto, välitön kaasun vaste sekä erittäin laaja käyttöalue tekevät autosta erittäin miellyttävän ja helpon ajaa nopeasti. Vaihteisto toimi dynaamisella ohjelmalla niin hyvin etten koskenut läpyköihin kertaakaan, kun ei todellakaan tarvinnut.
Hienoksi auton tiesin jo ennestään, nyt radalla kokeilun jälkeen on päiväni piloilla. Sairaan maukas laite ja kauniskin vielä. Onneksi tolkuttoman kallis niin ei tarvitse kuin haaveilla.
P.S. ei kuitenkaan kovin nopea, ei pärjännyt 80-lukuiselle punaiselle Audi-perhesedanille...
Comment
-
Varmasti olis pärjänny, olis vaan vaatinu muutaman kierroksen enemmän :D
Parinkymmenen kierroksen jälkeen kyseinen sedani kun olis ollu nätisti varikolla konepelli pystyssä ja mekaanikot häärimässä auton ympärilla, kun taas risalla varmasti olisi vielä ajettu putkeen niin monta kierrosta, kun renkaat ja bensa antaa periksi :)
Comment
-
Kööpikkä taitaa olla hyvinkin perillä ko. kantikkaan viimeisimmistä tekniikkamuutoksista kun pystyy heittelemään noinkin valistuneita arvauksia.
Comment
Comment