Hieman OT. Golfista on tulossa 5syl. 420hv. versio :-(
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS 3
Collapse
X
-
No ei haittaa, vaikka lähteistä riippuen ei välttämättä olisikaan 5-mukinen. Mutta kyllähän noi tehot pelkästään tässä segmentissä ovat kunniotettavat. Odotellaan mielenkiinnolla millaisilla numeerisilla luvuilla noilla tehoilla tullaan julki. Kilpailu kyllä kovenee entisestään tässä "segmentissä", katsotaan ja odotellaan mitä faktaa Golf iskee sitten julkistuksessa pöytään.
Comment
-
Vieras
Eiköhän Golf aja itsensä ulos hinnalla. Jos sitä Suomesta koskaan saa.
Ja hyvää se vaan tekee koko konsernille, että on vaihtoehtoja.
Comment
-
Komppaan täysin Vinsua. Hienoa, että konsernilta tulee laajemminkin erikoispainoksia. Monessa lähteestä on kehityksen edetessä todella veikkailtu tästä poiketen R4-konstruktiota. Mielenkiinnolla seurataan tätä ja myös vaihteistotyyppiä. Veikkaisin joka tapauksessa, että saatavuus ja valmistusmäärä tulee olemaan todella rajattu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Vinsu Näytä viestiJeps, vähillä kilsoilla antautui. Tuota Kiina-hommaa itsekkin ihmettelin, noh halvemmallahan se sieltä tulee, ei vaan oikein sovi mielestäni auton brändiin niinkuin mainitsit.
Comment
-
RS3
http://www.goauto.com.au/mellor/mell...257FAA001EE8D0
Vajaan vuoden omistajuuden jälkeen voin vahvistaa kaiken, mitä tässä katsauksessa sanotaan.Viimeksi muokannut kaalepson; 13.5.2016, 20:30.
Comment
-
Tuulilasi-lehden numerossa 8/16 on mielenkiintoinen vertailu, jossa on RS3:n lisäksi BMW M2, Ford Focus RS ja Honda Civic Type-R. Varsinaista loppuarvostelua ei ole sillä merkityksettömät tilat, kulutukset yms. on jätetty mittaamatta. Suorituskyky ja ratakierros Alastarosta (Mikko Hirvonen ratin takana) sen sijaan löytyy. Tuloksia en tähän laita, jokainen saa hommata tuon muutamam euron maksavan lehden ihan itse. Tai mennä kirjastoon tai parturiin lukemaan sen. :)
Comment
-
Vieras
-
Lehteä en ole nähnyt mutta arvaan että järjestys on seuraava: Focus, M2, RS3, Type-R
Ainakin ulkomaisissa testeissä foordi on pärjännyt hyvin useammassakin testissä. Tässä yksi, Type-R ei ole mukana
http://www.autoexpress.co.uk/car-rev...rs-vs-audi-rs3
Tässä muutama testi lisää missä fokkeri on pärjännyt
https://youtu.be/0Yebl4YgoRA
https://youtu.be/HhnyQHRoeao
https://youtu.be/X_LCunEbH44
Comment
-
Teron mieleksi yritin juuri kyseisen numeron sähköitse tilata, ei onnistunut. Parturiin en mene (minut tuntevat tietävät syyn) ja kirjastokorttikin on hukassa. Buzzia myötäillen arvelisin samaa järjestystä. Jos odotusarvot pitävät paikkansa ei tulos ole mikään uutispommi, enään. Ei radalla nopein mutta kiihtyy niin helvatisti ja käyttiksenä mitä mainioin saaden joka paikassa kyllä huomion! Jos ylittää odotusarvot niin toki kaikki plussaa. Sitten herää kysymys jotta kuinka moni hankkii uuden taikka käytetyn RS3:n pelkkään ratakäyttöön, en minä ainakaan. Käyttikseksi itse hankin ja ei ole tuottanut pettämystä! Hemmetin näppärä pyörittää, luokkaa isomman tuntuinen valtaväylillä ja ihan sporttinen, äänet iso plussa tarvittaessa.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiJa lienee sanomattakin selvää, että bemari ja audi painii lähtökohtaisesti aivan eri luokissa.
Comment
-
-
Aika harvassa ovat shikaanitkin teillä ja kaduilla. RS3 on nimenomaan katu- ja tieauto ja sellaisena luonteeltaan loistava ja sopivan äänekäs ja näyttävä RS ilmiasunsa takia. Jos julkisessa liikenteessä ajaa niin, ettei RS3:ssa pito ja ohjautuvuus riitä, saa tutkituttaa päänsä.
Comment
-
Komppaan kaalepsonia. RS tarjoaa erittäin hyvät ominaisuudet maantieajoon. Alustageometria yhdistettynä progressiiviseen ohjaukseen todella toimii mentäessä sitten luotisuoraan tai mutkaisempaa osuutta. Isomman luokan suoraominaisuudet yhdistyvät lyhyempään akseliväliin, joka tuo ketteryyttä. Silmämääräisesti sanoisin ainakin takapään tuennan poikkeavan muista MQB-pohjaisista konstruktioista.
RS:n hienosäädetty 5. sukupolven Haldex-järjestelmä tuo myös joitakin etuja. Omasta kokemuksesta ensimmäinen henkilöautoon sijoitettu Haldex, jossa todella takapainoisuuden saa esiin radalla. Edellyttää ajovakautuksen sport-tilaa ja määrätietoista otetta. Tästä syystä yhdistettynä ohjaukseen ja alustaan, RS tuntuu omasta mielestä ehdottomasti ketterämmältä radalla kuin S3 (samalla vannekoolla). Painonjakauman tasapainoa on haettu pienillä menetelmillä, kuten akun sijoituksella. Toki sitten 5-kone vaatii tasapainoitusakselin, kone on vähän edempänä suhteessa etuakseliin jne. Realiteetit on mielestäni kuitenkin huomioitu suunnitteluvaiheessa ja niihin on pyritty vastaamaan.
Parhaimmillaan ehdottomasti joka sään ja olosuhteen suorituskykyisenä ja hyvätapaisena maantievaununa.
Comment
-
Tuossa tältä päivältä lyhyttä juttua ja kuvaa by Top Gear;
http://www.topgear.com/car-news/pari...on-and-it-fast
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pantealex Näytä viestiRS3 sedan esitelty Pariisissa, 400hv
myös LMS versio oli esillä, enemmän kun 400hv
http://gtspirit.com/2016/09/29/offic...-129000-euros/
https://www.audi-mediacenter.com/en/...audi-rs-3-6828Viimeksi muokannut pulla; 29.9.2016, 20:34.
Comment
-
-
MTM:ltä näyttäis saavan keskimääräistä näyttävämpää settiä uuteen RS3:een ja on siellä hengitysapua R8:nkin tarjolla.
http://fourtitude.com/news/Audi_News...-hp-r8-geneva/
Comment
-
http://www.audi.fi/fi/web/fi/models/layer/hinnat.html
Nyt on Audi RS3 Sedan ja Sportback hinnasto ja lisävarusteet ilmestyneet Audin sivuille.
Comment
-
Toi 26kg:n kevennys keulilta on näköjään tuonut ajo-ominaisuuksiin uutta ilmettä.
https://www.youtube.com/watch?v=-rA1nqee98o
Comment
-
Ensi tuntuma faceliftatusta RS3:sta on oikein hyvä! Kuten Vinsu edellä kirjoittaa, on ajettavuuteen saatu lisää terävyyttä ja tarkkuutta. Edellinenkin oli vakuuttava, mutta eteenpäin on menty isoin askelin. Alusta tuntuu samalla kertaa olevan myös hivenen mukavampi, joten progressio on onnistunut. Kokolailla uusiksi laitettu viisimukinen on kruununjalokivi. Sisäänajossakin voi todeta alaväännön ja kaasuvasteen olevan edellistä parempi. Päivitetystä vaihteistostakaan ei ole pahaa sanottavaa.
Comment
-
Käytännössä ei ole vinkunut jarrut faceliftissä. Ehkä kaksi kertaa on päästänyt äänen, mutta ero vanhaan on merkittävä näissä uusituissa jarrulevyissä. Pre-faceliftissä jarrut vinkuivat kylmissä olosuhteissa. Paras lääke on tehdä voimakkaita jarrutuksia ja saada levyt sekä palat mahdollisimman kuumiksi.
Comment
Comment