onko tiedossa mitä muutoksia on tulossa vm.2011 q5:een
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi q5 vm.2011
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viestiIhan mielenkiinnosta, miksi jenkkimarkkinoilla on päädytty moiseen ratkaisuun?
Korjataan, näyttää olevan 8v Tippiä tarjolla myös A4;ään. S-tronicista ei mitään puhetta. Mystistä.Viimeksi muokannut pulla; 14.12.2010, 20:00.
Comment
-
Mahtavatko Jenkit karsastaa vielä S-tronic-vaihteistoa "maastureissa"?
Toki tuo oma S-tronic oli vanhaa sukupolvea, mutta siinä oli omat akilleen kantapäänsä. Lähinnä siis tilanteet joissa laatikko on valmiudessa vaihtamaan johonkin suuntaan, mutta rytmin muutos tarvitsisikin toisen pykälän.
Comment
-
Facelift julkistettu via Fourtitude.com.
Melko pienillä muutoksilla näyttäis menevän. Hybridi olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto.
Comment
-
Uusi huippumalli SQ5 julkaistu
Audi julkaisi eilen tällä hetkellä tehokkaimman version Q5 mallistoon, SQ5 TDI. Taitaa olla ensimmäinen diesel-ässäaudi. Keulalla 3.0 V6 TDI tuplaturbo 313 hp/650 Nm, sama kone kun A6 mallistossa. 0-100 km/h 5,1 s, 7,2 litraa satasella kulutus.
Ulkonäöllisesti aika mietoja muutoksia. Audi on rekisteröinyt itselleen myös RSQ5 mallinimen joten jos sen myötä tulee sitten se ulkonäöllisestikin tehomalli, keulalla luultavasti 3.0 TFSI kone jollain viritysasteella.
http://www.worldcarfans.com/11206154...5-tdi-unveiled
Comment
-
No sittenhän tässä vaan odotellaan RSQ7:aa. Niin ja rehton kanssa samoilla linjoilla - ei S saa ollla diisseli. Sitä varten voi ostaa Bemarin, siis M-diiselin.
Comment
-
Vasen jalka edelleen sen verran paskana, että seuraava auto on melko varmasti automaatti. Toisekseen minun ois hiukan helpompi mennä hiukan korkeampaan autoon, joten Q5 S-Tronic vois olla hyvä vaihtoehto, tietysti myös A4 Allroad.
Voiko joku sanoa ylläpitokulujen eroa esim. A4:seen vastaavalla tekniikalla ja onko S-Tronicin kestävyydestä mitään käsitystä? Moottori 2.0TFSI tai 2.0 TDI.
Comment
-
Sanoisin näin, että parhaat vaihtoehdot olet pistänyt harkintaan kun A4 Allroad & Q5 kun ovat ehdolla. Homma menee niin että A4 Allroad on minun mieleeni ja istuu mun käyttötarkoituksiin kuin nyrkki silmään. Q5 taas tekee sen kaiken saman ollessaan isompi auto mutta silti lähes yhtä ketterä. Ehdottomasti Audin paras kokonaisuus tuo Q5nen. Ylläpitokulut ovat loppupeleissä aikalailla samalla tasolla pitkässä juoksussa, mutta toki A4 kuluttaa aavistuksen vähemmän kun on virtaviivaisempi otus.
S tronicin kestävyyttä ei mielestäni tarvitse jäädä miettimään. Olen päivittäin näiden laitteiden parissa enkä edes tähän hätään muista yhtään erityistä tapausta jossa olisi S tronicin kanssa ollut ongelmia.
Comment
-
Törmäsin tuossa yhteen 105kW 2,0TDI malliin. Onko Suomeenkin tuotu myös tuota "pikkutehoista" 2,0 TDItä? Olen ajanut tuota 125kW versiota joka jo tuntui melko rauhalliselta........ Kuinka hyvin huomaa -20kW eron? Kokemuksia?
Plus, miten noista Dieseleistä erottaa parhaiten nuo ureaa polttavat yksilöt?Viimeksi muokannut TJK; 21.8.2012, 08:59.
Comment
-
AdBlue-versioissa on kusisäiliön korkki tankin luukun takana. Kusimalleissa lisäksi co2 nousi 184 grammaan, taisi olla 179 ennen sitä. Pikkukonetta on tuotu Suomeen mutta ne ovat keppivaihteisia. Nyt juuri näinä aikoina tulleessa faceliftissä kusisysteemi jäi pois ja koneissa muutenkin päivitystä, ekat faceliftit ovat juuri tuleet maahan.
Comment
-
Spooshy, kiitoksia! DSG-laatikoiden kestävyydestä on juttua riittänyt, eikä läheskään aina positiivista. Vaikka ymmärtääkseni noissa ei S-Tronicin kanssa olekaan samoja osia, niin suht tuore tekniikka välillä mietityttää.
Mut kiitos vielä, kunhan saan nyt omaa tilannetta vähän selkeytymään, niin pitää laskea rahavaroja ja jossain vaiheessa ruveta miettimään vakavammin :)
Comment
-
DSG-keskusteluun viitaten.
Ajettiin Romppasen kanssa Nyrrellä viimevuonna vw sciroccolla, joka oli varustettuna ko. vaihteistolla. Kilometrejä oli 20tkm ja laatikko toimi loistavasti. Kysyttiin vuokraamosta, että montako laatikkoa on jouduttu Nyrrerääkin takia vaihtamaan. Vastaus: Ei ainuttakaan. Vastaus on vuorafirman edustajan suusta, mutta en näe syytä valehteluun.
Tuollahan vaihteisto joutuu kohtuu kovaan kestotestiin.
Comment
-
Totta tuokin että DSG:n kanssa on ollut ongelmia. Omalle kohdalle osuneet ongelmat ovat suurelta osin johtuneet siitä ettei huolto-ohjelman mukaista öljynvaihtoa ole laatikolle tehty ajallan. Näitä siis VW tuotteiden kanssa. Hassua kyllä että laatikko on periaatteessa sama, mutta Audin malleissa ei tuota ongelmaa ole tullut vastaan.
Tiedä sitten, mahtaako 2.0 TFSI-koneet jotenkin hellävaraisempia sille laatikolle kun 1.4:et ovat olleet. Ja tuoreempi S tronic on kuivankytkinlaatikko eikä sillä tietty silloin ole merittyä öljynvaihtoväliä.
Comment
Comment