Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi A6 esitelty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Avant tuli vastaan viikonloppuna, näytti hyvältä. Ensimmäiset sedanit on jo ehtineet oltermannin allekin, ainakin tässä syrjäisessä rannikkokaupungissa.

    Comment


    • #92
      Tuli ajeltua tällasella 3210km 19.9-25.9 välisenä aikana. Saksa-Itävalta-Ranska akselilla.
      Makia peli, 3litran pannulla tdi quattro.
      200 hyvä matkavauhti. Lujempaa kun ajo niin alko suhinat vaivaamaan.
      Kotomaassahan tämä ei vaivaa.
      Otti mittariin sen reilu 240. Kai se rajottimeen ois menny, mutta apparin penkiltä ja takaa alko kuuluu jotain narinaa.
      Löylyä koneessa kyllä joka tilanteeseen ihan riittävästi ja laatikko todella hieno.
      Kävi vuokraamossa tuuri kun saatiin ajamaton auto käyttöön. Rekisteröity samana päivänä.
      Tuli Ringilläkin kierros heitettyä, siihen kyllä vähän möhkö peli.

      Comment


      • #93
        OT: Oliko lupa vuokraamosta kiertää Ring?
        Onneksi ei sattunut mitään, edes muiden aiheuttamaa.

        Comment


        • #94
          Ilmajousitus kuulemma quattroihin nyt vakiovarusteena. Mielenkiintoisena pointtina avantin lastausaukon koko on etenkin yläreunasta huomattavasti pienempi, ja mutulla kontin sisäpuolikin ahtaampi huolimatta vastaavasta tekniska daattojen litratilavuudesta.

          Comment


          • #95
            5 kk sitten tuli hankittua työsuhdeautoksi tuo uusin A6. Sedan malli 2.0 TDI multitronicilla ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Osaksi on harmittanut, kun ei ollut varaa hankkia 3.0 TDI quattroa, mutta tuollakin on varsin hyvin normaaliliikenteessä pärjännyt. Lähinnä talviolosuhteissa tuota nelivetoa kaipaa.

            Mutta tämän hetken talvi/kesärengastuksella (vakio 17 " vanne)((kesäksi tulossa 20 " vannetta")) niin auto tuntuu hieman hakevan suuntavakautta. Vaikkakin säätää MMI:stä auton asetuksia niin auto silti "seilaa" omalla kaistalla. Uskoisin, että vika on pyöränkulmien säädöissä tai sitten tuo 55 profiili ei oikein sovi auton ominaisuuksille. Vertailu kohteena on isäni Volvo S80 D5 (etuveto) joka kulkee mielestäni äärimmäisen tasaisesti maanteitä pitkin. Ja omista koeajokokemuksistani 3.0 TDI quattro kulki mielestäni tasaisemmin maantietä.

            Mutta muuten auto on ylivertainen BMW 5 sarjaan nähden ja Mersun E sarjaan. Kumpaakin pariin otteeseen koeajaneena BMW on jopa ahdas tälläiselle vajaa 100 kg ja 190 cm pitkälle kaverille. Hartia otti kiinni ovipilariin! :D Ja enkä todellakaan ole mikään voimannostaja. Moottori on aavistuksen pirteämpi kuin Audissa, mutta yleinen laatuvaikutelma, kuten näppäimet ja materiaalit eivät mielestäni vastaa lähellekkään Audia. Ja audin uusi kojelauta ja työympäristö on mielestäni kuin taideteos. Joka kertaa sitä ihmettelee ja ihastelee! :) Mersu on taas NIIN vanhanaikanen. Rengasmelu, ohjaus, vaihteisto+moottorin toiminta on vain jäänyt pahasti jälkeen kilpailioita. Täytyy myöntää, että olen itse ihastellut ennen BMW:n merkkiä, mutta uuden 5 sarjan myötä, petyin itse todella pahasti merkkiin.

            Innostuin niin paljon Audin renkuloista, että nyt niitä on perheellämme on A6 ja A1. Kumpaakin ollaan oltu äärimmäisen tyytyväisiä. Jos sitten joskus 3-5 vuoden päästä riittäisivät rahat uusiin quattro malleihin. :) Katsotaan miten tässä "lamassa" töitä riittää vai myydäänkö Audit ja ostetaan Nissanit.
            Viimeksi muokannut A1wallu; 13.12.2011, 21:35.

            Comment


            • #96
              Nyt on suomenkin hinnastoon ilmestynyt A6 3.0TDI BiTurbo quattro 313hv
              "Jostain" syystä saman hintainen kun BMW 535d X-drive 313hv

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja A1wallu Näytä viesti
                Mutta tämän hetken talvi/kesärengastuksella (vakio 17 " vanne)((kesäksi tulossa 20 " vannetta")) niin auto tuntuu hieman hakevan suuntavakautta. Vaikkakin säätää MMI:stä auton asetuksia niin auto silti "seilaa" omalla kaistalla. Uskoisin, että vika on pyöränkulmien säädöissä tai sitten tuo 55 profiili ei oikein sovi auton ominaisuuksille. Vertailu kohteena on isäni Volvo S80 D5 (etuveto) joka kulkee mielestäni äärimmäisen tasaisesti maanteitä pitkin. Ja omista koeajokokemuksistani 3.0 TDI quattro kulki mielestäni tasaisemmin maantietä.
                Tarkista vielä rengaspaineet. Itselläni on uusi A6 3.0 TDI quattro Misukan kitkoilla 225/55/17. Aluksi ajelin rengasliikkeen laittamilla paineilla 2,4baria, mutta sitten nostin paineet vähän yli Audin suosituksen => 2,7 eteen ja 2,5 taakse ja suuntavakuus ja yleinen tukevuus paranivat huomattavasti. Itse asiassa menee nyt lähes yhtä vakaasti kuin saman kokoisilla kesärenkailla meni.

                Comment


                • #98
                  Pitää tosiaan vielä kokeilla muuttaa noita rengaspaineita... Jos sit selviäis pelkästään sillä.

                  Comment


                  • #99
                    Oli näköjään jo laitettu tuo 2.7 bar rengasliikkeessä ja nostin 2.9 bar:iin ja nyt laskettu 2.4:ään... Edelleen ajo on seilaavaa nopeudessa 90 km/h + ... 24 000 km ajettu joten jos sitten kitkuttaisi 30 000 km:iin. Huollon yhteydessä käyttäisi auton pyörien suuntauksessa ja valotkin on suunnattu tehtaalla kiitettävän ylös. Mut saa nähdä, jos ei auto parane niin sitten vaihtuu Volvoon! :D

                    Comment


                    • No nyt tuosta näyttäisi olevan "maastomalli" jo kierroksessa:
                      http://www.quattroholic.com/2012/01/...fficially.html

                      Comment


                      • Tippuisko nyt vanhojen "maastomallien" hinnat inhimilliselle tasolle kun uudesta voi jo Friz haaveilla?

                        Comment


                        • Pikkusen paremmin onnistunut kuin edeltäjänsä, joka oli vähä pliisu ja näkymätön. Johtuu kyllä suurimmaksi osaksi varmaan myydyistä värivariaatioista. Silti puskurit ja kynnyslistat olis saanu olla siinä olla silmiinpistävämmät.

                          Comment


                          • Perkutarallaa, tässä joutuu kohta alkaa kattelemaan C6 Allroadeja vähän enemmän tosimielellä.

                            Comment


                            • Eikös Paimion tontille pääse, kuin isommalla maavaralla?

                              Comment


                              • No niin... Oli sitten hieman heittoa pyöränkulmissa, mutta sitä en sitten osaa sanoo oliko vika tehtaalta asti vai olinko ajanut routakuoppaan... Mut nyt auto kulkee kyllä aivan uskomattoman tasaisesti...

                                Tulevat kesävanteet tulivat sitten kauppiaan varastoon odottaan kevättä. Saa nähdä sitten miten auto kulkee... Aikomuksena on nyt keväällä laittaa tuo ABT "korisarja", madallus ja nuo 20 " vanteet... Renkaat eteen on 8" 255/35/20 ja taakse 10 " 285/30/20...

                                http://www.wheelandtyre.co.uk/media/...ories/29_1.jpg

                                Comment


                                • Huomasin tällaisen arvostelun: Mukavuutta ja tyyliä.

                                  Comment


                                  • Onkos se jotain normaalia että toi uusi A6 pitää joskus harvoin flektejä sammutuksen jälkeen ihmeen pitkään päällä vaikka kone on vain puolilämmin?

                                    Comment


                                    • Dieselillä on normaalia, kyseessä on hiukkaspoltto. Yleensä tuo hiukkaspoltto nostaa koneen lämmöt kylmälläkin ilmalla melko nopsaan 90 asteeseen ja koneen sammuttamisen jälkeen pyörittää vielä flektiäkin. Tuon prosessin kyllä sitten haistaakin, haju muistuttaa (mielestäni) palaneen kumin (renkaan) käryä.

                                      Comment


                                      • Ok, joo kyllä silloin semmonen pieni käry taitaakin olla ulkona kun autosta nousee.

                                        Mitäs sanotte kulutuksesta. Tänään ajoin noin 100km vakionopessäätimellä moottoritietä 120kmh vauhdilla ja 7.1 tuli keskikulutukseksi...edellisellä manuaalilla kyllä ois näyttänyt 5.jotain tai jopa 4.jotain. Sitten kun tulin taajamaan niin alkoi keskikulutus tippumaan, ehkä 40km vetelin 60-80kmh vauhteja.

                                        Tosin onkos se niin että 10.000km jälkeen vasta tulee näkyviin hioutumisen jälkeen kunnon kulutusluvut? nyt vasta 3.000km takana. Car toiminnosta on E eli efficiency asento päällä.

                                        Comment


                                        • No nyt on ajettu ensimmäiset 600 km uudella taxilla a6 tdi multitronic ja on se Volvo v70:sen jälkeen ihan eri laite!

                                          Ohjaus ja alusta on selvästi paremmat kuin volvossa.

                                          Vaihteisto on kyllä hieno toiminen mulla oli pieni epäilys toiminnasta mutta hienosti pelaa kuten koko auto.Ainoat moitteet mun mielestä on aika paksut b-pilarit ja toi pysäytys automaattiikka, mutta kaippa siihen tottuu ajan saatossa...

                                          moottorin lämmöt tuntuu pysyvän ihmeellisen matalina pikkupakkasillakin mutta jospa sillä talvella tarkenee...

                                          Comment


                                          • Onnistuivat sössimään huollossa niin, että oma A6 jäi sinne pääsiäisen yli. Tilalle järjestivät uudenmallisen A6 sedanin. Näyttäisi olevan 3-litrainen 150kw ja q. Start-stop on kyllä persiistä, onneksi sen saa pois napista. Saisikohan sen VCDS:llä kokonaan pois päältä?

                                            Enivei, ihan mukava peli, mutta ei aiheuttanut vielä mitään hirvittävää omistamisen halua. Johtuu varmaan siitä, että on aika perusvarustuksella: peruspenkit ja perus-alusta. Ja toisaalta onhan tuo omakin vielä aika tuore: 2v/30tkm.

                                            Toivottavasti tuo bt-handsfree on jossain "vuokraamoasennossa", koska siihen ei saa pudotettua puhelinluetteloa puhelimesta, eli se toimiii vain handsfreenä. No good...

                                            Comment


                                            • Nyt kun vaihtoi omaan takaisin, niin täytyy sen verran antaa plussaa, että uusi malli oli selkeästi pirteämpi. Vähän kuin tämä nykyinen olisi koko ajan sportilla.

                                              Perusalusta oli kyllä turhan lötkö omaan makuun: auto heijasi ikävästi ja ajosta tuntui puuttuvan tarkkuus.

                                              Comment


                                              • Käytiin ajamassa ekaksi Audi S5 4.2 manuaali ja sen jälkeen tuo a6 allroud 313hp niin kyllä pers tuntumalla tuo biturbo diisseli oli ripeämpi? vaivan törkeen hyvä kone!! ja vielä perus sedan a6 on 150kg kevyeempi kun allroud niin se varmaankin liikkuu vielä terävämmin! voi olla että tulee tilaukseen tuo 313hp diissuli valkonen S-line paketilla ulko ja sisä:)!

                                                Comment


                                                • Olen eilen ja tänään ajellut 313 hv TDI:llä, tosin A7:n kuoriin piilotettuna. Voin vahvistaa että on hieno voimalinja! Lahti - Helsinki välillä kulutus oli ajotietokoneen mukaan 7,3 litraa keskinopeuden ollessa tasan sata. Se satanen tulee aika vikkelästi tauluun, tehtaan speksin mukaan 5,3 sekunnissa. Tänään vahvistui isojen poikien sanonta todeksi: "kyllähän alle 300 hevosvoimalla toimeen tulee, mutta onhan se aikamoista kituuttamista". :)

                                                  Comment


                                                  • Toi sanontahan pitää ottaa talteen, nimimerkki 306. :-p

                                                    A7:n kolmilitrainen bensa oli minusta myös mukava. Tuli sellaista tuossa talvella kokeiltua. Aika liukkaasti lähti liukkaallakin, kyllä on ESP:t kehittyneet.

                                                    Comment


                                                    • Uuudesta ÄÄS kuudesta juttua:
                                                      http://www.autoexpress.co.uk/audi/s6/59511/audi-s6

                                                      Comment


                                                      • Alamäkihidastin ?

                                                        Onkos muut omistajat huomanneet seuraavaa:

                                                        - autona A6 3.0 TDI quattro Stronic
                                                        - ajetaan mäkisellä tiellä (Urria, Mökkiperä tms. mukava mökkitie)

                                                        Mäennyppylään tullessa kevennetään kaasua, ja sen jälkeen painetaan hiukan kaasua että alamäki ja seuraava notko menisi mukavasti ja päästäisiin luilakkaasti seuraavalle nyppylälle, mukamas taloudellisesti...

                                                        Laatikko (?) menee kuitenkin aivan kuin moottorijarrutukselle ja hidastaa nopeuden nostoa alamäessä, vaikka painaisi reippaastikin kaasua. Hetkellinen kulutus putoaa puoleen, ei kuitenkaan nollille eikä "hybridi" akunkuvalle saakka kuten normaalissa moottorijarrutuksessa, ja pysyy hyvin tasaisessa lukemassa luokkaa 'muutama' litra. Sitten kun antaa reilusti pari tuumaa lisää sukkaa syyläriin, niin auto hyökkää etiäpäin mutta tämä ei ole se toivottu tilanne.

                                                        Ymmärtääkseni autossa (ei siis Allroad) olisi jonkinlainen "alamäkihidastin" mutta ei kait sen pitäisi 60-80 km/h vauhdissa tuntua? Kyse ei ole myöskään turbiinilaatikon tapaisesta moottorijarutuksesta koska tuo tila on aika vakaa, toistettavissa ja vaatii tosiaan reilun painalluksen että päästäisiin eteenpäin. Eikä pitäisi olla mikään vika, ainakin tuntuu siltä. Pitäisi varmaan kokeilla vielä laatikon S (= smoke) ja luistoneston sport-asennoissa. ESP tai luistonesto ei ole tuossa tilanteessa kuitenkaan puuttunut asiaan, pinta kun on sileätä torpparinasvalttia.

                                                        Kokemuksia?

                                                        Comment


                                                        • A1wallulle.Minkälainen muutos tuli ajettavuuteen kun laitoit uudet ISOT renkaat alle? Tuliko uraherkkyys mukana, entä lisääntyikö ääni.Minkä merkkiset kumit laitoit.

                                                          Comment


                                                          • Löytyi uusi ominaisuus 4G:stä:

                                                            Vakkari päällä, isossa alamäessä mennään moottorijarrutukselle niin jarruvalot syttyy itsestään. Pohtimaan jäin että onkos tuo hyvä vai huono ominaisus ... ihmettelin itsekseni ajaessa että mikä sieltä takalasista kurkkii kunnes tajusin missä tilanteessa se tapahtuu.

                                                            Comment


                                                            • Sama idea raskaankaluston pakokaasujarrun kanssa, ilman alamäkeä.
                                                              Viimeksi muokannut 8866; 27.12.2012, 23:07. Perustelu: Alamäki

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X