Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vieläkö tohtii tilata A6 ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    A6 valinta ja speksaus vieläkin kesken. Odotellaan syksyn 2011 hinnastoa josko vielä jotain kivaa ilmaantuisi ennen lopullista päätöstä...

    Onko Milano nahka sporttipenkeillä miten liukas vai olisiko alcantara/nahka parempi ? Entä mitä sisävalopaketti sisältää ? Onko kenelläkään kokemusta em. asioista ?

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja venudi Näytä viesti
      Odotellaan syksyn 2011 hinnastoa
      Pitkä odotus... Jaa nii, siis syksyllä tulevaa 2011 -hinnastoa. Sieltä voi tosiaan löytyä jotain kivaa, kun vuoden päästä on tulossa uusi malli.

      Alkuperäinen kirjoittaja venudi Näytä viesti
      Entä mitä sisävalopaketti sisältää ? Onko kenelläkään kokemusta em. asioista ?
      Paha sanoa, vaikka omasta autosta tuollainen löytyykin, kun ei ole vertailukohtaa autosta jossa sitä ei ole. Ainakin jalkatilat on valaistu ledeillä ja samoin auton etuovien edusta on valaistu. Ilmeisesti ovissa on myös sisäpuolella jotkut valolistat. En tiä mitä muuta.

      Comment


      • #33
        No niin, päätökset tehty :)

        Musta A6 farkku s-line busines 2.0 tfsi multi tilattu. Vain sportti paketti ja vaaleat Milano nahat extraa. 17" rengastuksella (225/50x17) yritän saada pikkuisen hiljaisemman rengasmelun. Kai tuo syksylle valmistuu...


        Miten on öljyn lisäämisen kanssa ? Muutama kolleega on kiroillut aikaisempien bensa A6:en vaativan öljyn lisäämistä jopa määräaikaishuoltojen välillä.

        Comment


          #34
          Tuommoisen kolmisen litraa on huoltojen välissä mennyt.
          Eli noin 5-6 lisäyskertaa.

          Audicenterin mukaan normaalia.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viesti
            Tuommoisen kolmisen litraa on huoltojen välissä mennyt.
            Eli noin 5-6 lisäyskertaa.

            Audicenterin mukaan normaalia.
            Hmmm... ei mikään ihme että vaihtoväli voi olla 30tkm, kun puolet öljystä vaihtuu siinä välissä...

            Kyllä litra kymppitonnilla on paljon, sanoo Audicenter mitä tahansa. Jonnekinhan sen öljyn on kadottava ja jos ei ole vuotoja, niin se menee katin läpi. Ei voi tehdä kissalle kovin hyvää.

            Comment


              #36
              Tuohon se pitkä huoltoväli varmaan perustuukin...
              Ihmettelen kyllä, että mihin se öljy oikeasti häviää. Ei kuitenkaan putkesta pölläyttele pahemmin.

              Noh, kait ne nahkahousumaan inssit on sen näin suunnitellut...

              Comment


              • #37
                Aika onnetonta Audilta! 13 vuotta erilaisilla liisareilla ajoa ja nyt sitten eka kertaa joutuu öljyä lisäämään huoltojen välillä. Ei uskoisi että eletään vuotta 2010.

                Kai sillä mittaristossa joku indikoi, että öljyä pitää lisätä ?

                Comment


                  #38
                  Pitäisi varmaan lisätä bensamittarin lisäksi öljymittari... :)

                  Comment


                    #39
                    Omalla A6 2.0tfsillä on nyt ajettu 90tkm enkä ikinä ole joutunut lisäämään öljyä n. 25tkm huoltoväleillä. Eli ei pitäne yleistää. Voi olla ensimmäisten tuhansien ajotavallakin merkitystä loppuelämään...

                    Comment


                      #40
                      Kyllä Samilla on nyt autossa jotain vikaa... Äkkiä pajalle!
                      :)

                      Comment


                        #41
                        Ei se pajallakaan ole ollut huoltojen ulkopuolella kuin kaksi kertaa. Takuuseen on vaihdettu yksi xenoni ja takaa keskiturvavyön lukko. Ilmeisen huono yksilö, joka vaihtuu uuteen kohtapuoliin. Josko sitten saisi huonomman :)

                        Comment


                        • #42
                          Mulla vie tuon litran noin 5000km välein, ja kyllä tuo ilmoittaa koska on tarpeen laittaa lisääkin.

                          Comment


                          • #43
                            Onkohan 2011 A6sen 2.0TDI 170hp versio pysymässä samana vai tuleekohan puhtia lisää...alkaa BMW ja Mese olemaan aika kaukana jo edellä...

                            Comment


                            • #44
                              No jos ensi vuonna esitellään kokonaan uusi A6, niin veikkaisin etteivät ne enää viitsi panostaa noitten vanhojen koneiden uusimisiin.

                              Comment


                              • #45
                                No sitten se on pakko taas vaihtaa

                                Comment


                                • #46
                                  Lainataan, vaikka nyt ei ihan uuden ostosta olekaan kyse, mutta "uuden" sukupolven kuitenkin.. :) Eli, BMW lähti talosta viime perjantaina ja nyt kuume käy kovana bensakäyttöisen nelivedon suhteen. En ole törmännyt liiemmin palstalla A6 4F mallisiin 4.2 quattroihin? Jos joku sellaisen omistaa tai on omistanut, niin olisin enemmän kuin kiinnostunut kokemuksista..
                                  Viimeksi muokannut KuiKelo; 29.11.2010, 23:36.

                                  Comment


                                    #47
                                    Varmaan aika moni päätyy A8:aan tuossa kohdassa. Jälkituontina verot samassa luokassa. Esim 07 80tkm noin 14-15ke.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Varmaan aika moni päätyy A8:aan tuossa kohdassa. Jälkituontina verot samassa luokassa. Esim 07 80tkm noin 14-15ke.
                                      Se voi olla, ite kuitenkin tarviin farkkua ja muutenkaan kasin koppa ei oo oikeein omaan makuun eikä imagoon (jos sellaista on..?) sopiva.. Mahtaiskohan -05 / -06 mallista selviytyä ~10ke verolla?? Tullin sivuilta ei oikein farkkuja löydy. Sedaneita enemmänkin.. 12/2004 sedanista maksettu n. 9k€ vaikuttaa kuitenkin lupaavalta..
                                      Viimeksi muokannut KuiKelo; 30.11.2010, 19:10.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Löytyyhän tuo 4.2 malli Mahdistakin niin voi itse haarukoida
                                        http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet

                                        Esim luvuilla 1.1.2005 100tkm avantille antaa yleinen myyntihinta 28ke ja siitä ~260g co2 mukaan (sattuikohan päästö oikein) 36.6% veroa, eli reilu kymppi veroa. 2007:stä ei tarjoa avanttia, mutta 100tkm:lla sedanille sanoo ~35ke, eli ~13ke veroa. Vuosimalli siis tässäkin "rankaisee" jonkun verran.
                                        Viimeksi muokannut an13; 30.11.2010, 20:17.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Löytyyhän tuo 4.2 malli Mahdistakin niin voi itse haarukoida
                                          http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet
                                          Mennyt ihan ohi tuo. Olen vain selaillut annettuja päätöksiä. Tuohan on hyvä vempain!

                                          Comment


                                          • #51
                                            Keväällä katselin että lopulta 3.0 TDI:hin verrattuna veroa tuli 2007-mallisissa 4.2 Avanteissa noin pari tonttua lisää. Lienee aika lailla sama tilanne nytkin, ja Sakuissa autot ovat melko lähellä toisiaan ostohinnoissa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Näköjään aika samoihin menee myös S4 B7, mut sellanen korimalli on jo ollu.. Noh, ois se kuitenkin äSSä, on tää hankalaa...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Uusi A6 on sitten julkaistu

                                                http://www.auto-motor-und-sport.de/n...d-1781395.html

                                                Ihan A4:n näköinen, mutta se ei ole välttämättä huono juttu.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Sivuprofiilia kun katsoo, niin samanlainen taktiikka kuin Passatissa: otetaan vanha kori, tehdään facelift ja uusitaan tekniikka. Sisällehän tuonne on näemmä työnnettu A8:sista kamat, kuten 4F/C6:eenkin tehtiin.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    4.2 CO2 on noin 281g/km joten prosenttikin sitä mukaa pari yksikköä korkeampi kuin 260g/km mukaan laskettuna.

                                                    Mahti on kätevä siinä mielessä että veron määrän tietää etukäteen, jos auto löytyy järjestelmästä. Älkää kuitenkaan tulko huijatuksi että se on joku lopullinen totuus vain koska se on tietokoneen kertoma. Ei ei! Koko systeemi perustuu markkinahintatilastoihin ja regressiomalliin. Olen työni puolesta jonkin verran perillä ennustemallinnuksesta, regressiomeneltelmistä ja tein muunmuassa diplomityöni moisiin liittyen, joten omaan myös kriittistä silmää noihin vekottimiin. Autokanta on niin heterogeeninen ettei sen arvoa voi mitenkään mallintaa edes satasen tarkkuudella oikein. Ei edes tonnin. Kuintekin tullin vekotin antaa sentin tarkkuudella autolle markkina-arvon. Toivottavasti tämä herättää jotain ajatuksia. Esim 4F 4.2 on Suomessa vain muutamia kappaleita ja niistäkin myynnissä... 0? Silti tulli tietää arvon sentilleen!!

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X