Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vieläkö tohtii tilata A6 ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vieläkö tohtii tilata A6 ?

    Nykyinen V70 2.5T geartronic vanhenee syyskuussa eli uusi pirssi pitäisi tilata kesään mennessä. Ison koiran vaatiman tavaratilan vuoksi ei ole kovin laajaa valkoimaa tarjolla, automaatti on must ja nelivedostakin plussaa. Vaihtoehtoina ovat A6, Suberb, Passat ja ehkä Ford S-max:kin.

    Passat on hiukan booring ja uusi malli tulee heti alkuvuodesta 2011, plussana on 125 kw tdi+DSG+4motion+varusteet noin 50k? hintaan.

    Suberb taas tarjoaa 3.6 V6+DSG+4-veto samaan 50k? hintaan tai 125 kw tdi + DSG alle viiden kympin. S-max.n uusi bensa turbo + DSG + kaikki herkut noin 47 k?:lla.

    Suurin kysymysmerkki on A6. Bensa-turbo automaatti oli pettymys koeajon perusteella. "Kierroksia, ääntä ja mitään ei tapahdu" oli fiilis. 125 kw TDI oli hiukka parempi kokemus mutta vähän jäi löysä maku moottori/vaihteisto yhdistelmästä. Kysymys kuuluukin tottuisiko bensa-turboilla vuosia ajaneena tuohon A6:n diesel variaattoriin ? Isompi pata pitänee vielä koeajaa vaikka veroarvo alkaa olla aikamoinen 2.7 TDI.ssä.

    Audia puoltaa kattava business varustelu ja hyvät hinnat noin, ei tarvitse kuin sporttipenkit ruksia lisävarustelistalta. Mitä sisävalopaketti pitää sisällään ? Entäpä mikä on A6:n tilanne uudistumisen suhteen, milloin uusi malli tulee ? Myyjiltä on vaikea saada mitään kommenttia kun keskittyvät nykymallin myyntiin. Jossain netissä on spekuloitu sedan mallin esittelyn olevan Q2/2011 ja avant Q2/2012. Tämä tarkoittaisi että ollaan 2014 tienoilla ennen kuin nykyinen A& avant malli vanhenee silmissä kun uusi malli tulee katukuvaan. Mitäs arvauksia on teillä arvoisat Audi-forumlaiset ? Business varustellut autot näyttävät tulevan 18" 40-sarjan renkailla. Miten kovaa rengasjyrinää on karkeilla suomen asfalteilla odotettavissa ? Kodajetuissa autoissa näytti olleen pehmeät kitkat alla ja sen mukaisesti hiljaista kyytiä.

    Viimeisenä vielä kysymys koskien A6 dieseleiden kylmäkäynnistyksiä kun ei ole nyky dieseleistä kokemuksia. Eli jos auto seisoo duunin pihalla ilman lämppärin piuhaa 8 tuntia 25 asteen pakkasessa, niin tuleeko ongelmia käynnistyksen kanssa ?

    Kiitoksia etukäteen kommenteista !

    P.S. Perheen eka Audi hankittu kun vaimon kauppakassi upgreidattiin 3 vuotta vanhaan A3 2.0 T sportback:iin . On muuten hemmetin hauska peli :)

    #2
    Muuten en juuri osaa kommentoida, mutta elleivät ole merkittävästi menneet tuotekehityksessä taaksepäin, niin eipä tuossa kylmäkäynnistyksessä tule olemaan mitään ongelmaa. Ei noissa dieseleissä ole itse asiassa koskaan ollutkaan, kunhan ovat kunnossa.

    Comment


    • #3
      Rengasjyrinää on aivan varmasti, mutta en usko että sitä kuulee ainakaan Audissa.

      Comment


      • #4
        Itse en kelpuuttaisi noin isoon koppaan 2.0T konetta, onhan sinulla tuossa pentassakin jo 2.5t. Jos audi on pakko saada niin sitten ei koneella ole juuri väliä, mutta jos myös vaivattomastiliikkuva pitäisi olla niin joutuu kukkaron nyörejä hieman hölläämään. Näin äkkiseltään ei tule mieleen kuin bensa: 3.0tfsi ja diesel: 3.0 tdi vaihtoehdot, molemmat luonnollisesti quattroja. Ite molempia myllyjä kokeilleena voin suositella;)

        Comment


          #5
          Omasta mielestäni taas tuo 2.0T on mainio kone tähän koppaan.
          Ja kulkua piisaa, ainakin A4:n 1.8T:hen verrattuna enemmän kuin tarpeeksi.

          Tietenkin jos on tottunut johonkin F1-mäiseen kiihtyvyyteen, niin voi tuntua pahalta.

          Varsinkin ohituskiihtyvyyttä löytyy mielestäni +60 km/h:n jälkeen mukavasti.

          Kai nämä on vähän maku- ja tottumusasioita....

          Comment


          • #6
            2.7TDIq tipillä tuntui ainakin persdynon mukaan selvästi iloisemmalta kuin vakio V70 D5 AWD gintonic (vm. 07). Aina kuitenkin nuo perinteiset tomaatit ovat sellaisia rauhallisen kuskin pelejä.

            A6 2.7TDIq:ta ei sitten enää saa business-versiona. Tarjous oli voimassa eiliseen ja jo kuun alkupuolella oli tieto, että "ei tehdastilauksia". Eli viidelläkympillä et tuota 2.7:aa saa. Ei sitä kyllä saanut silloinkaan. Busineksessa enää 2.0:aa dieselinä tai bensalla.

            Muuten en kyllä jaksa väijyä noita mallisarjojen vaihtumisia. Aina niitä uusia on tulossa ja "sweet-spot" on hyvin lyhyt: ensin on lastentauteja ja sitten saattohoitoa. Saattohoito-osastolla on mahdollista saada parempia varusteita samaan hintaan kuin uudessa mallissa. Tietysti jm-hinta voi sitten olla heikompi, mutta tulevaisuuden ennustaminen on herran haltuun, kun jo pelkkä verotuskin tuntuu heittelevän vuodesta toiseen niin ettei tiedä mitä pitäisi ostaa.

            Comment


            • #7
              Sanoisin että jos A6:lla haluaa ajella kivuttomasti ja noilla "starttimoottoreilla", kuten 2.0T tai 2.0TDI niin ehdottomasti olisi oltava multitronic apuna, se tekee voimattomastakin hieman virkeämmän. Kivuttomuutta ei kyllä lisää quattrokaan normaali ajeluissa...
              Toki sellaisissa malleissa joissa on jo moottorikin on sama mikä sen perässä on quattron lisäksi...
              Heh, heitinpä hieman tuota "sompamiehen kieltä" tuohon...

              Comment


              • #8
                Kannattaa varmaan huomioida vielä tuo tuleva etanolipolttoaine, että kelpaa.. toki jos autoa vaihtaa kuin sukkia niin ei väliä. Eikös noissa 2 litrasissa ollut vähän sen kanssa ongelmia? Saatoin ymmärtää väärikin.

                Comment


                • #9
                  Miten olisi uusi Legacy? ;) Ei ole ainakaan mikään tylsä mainstreammerkki.

                  Comment


                  • #10
                    Kysymys kuuluukin tottuisiko bensa-turboilla vuosia ajaneena tuohon A6:n diesel variaattoriin ?
                    Kyllä tottuu. Itse ajanut niin turboa (2x1,8T-VAG) ,vaparia(2x2,5l-BMW) ja nyt kk sitten tuli vaihdettua ensimmäiseen diesel menopeliin. B7 A4 2.0TDI:hin ja vielä ennen kaikki olleet manuaaleja ja nykyinen on automaatti ja kyllä siihenkin tottunut yhtälailla kuin myös tuohon dieseliin.

                    Ja en tiedä onko kirosana foorumilla, mutta mites olisi uusi BMW 5-sarjalainen F11, joka tulee syksyllä ( http://www.tekniikanmaailma.fi/uutis...sarjan-farmari)

                    Comment


                      #11
                      Viimeisenä vielä kysymys koskien A6 dieseleiden kylmäkäynnistyksiä kun ei ole nyky dieseleistä kokemuksia. Eli jos auto seisoo duunin pihalla ilman lämppärin piuhaa 8 tuntia 25 asteen pakkasessa, niin tuleeko ongelmia käynnistyksen kanssa ?
                      Kommentoidaan vielä Terhon lisäksi tähän sen verran, että tuonhintaista autoa ostaessa en miettisi kahta kertaa polttoainelämmittimen asennusta.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia mielenkiintoisista kommenteista !

                        2.7 TDI muutamilla lisävarusteilla painaa autoedun verotusarvon 1200 ? luokkaan eli pitää harkita vakavasti noita pikkukoneita.

                        Miten on maavaran kanssa ? Nykyinen V70 kahlaa lumista, välillä auraamatonta mökkitietä yllättävän hyvin noin 15 cm:n maavaralla. Jos A6:n tilaa sportti-alustalla, niin tippuuko maavara tuon 20 mm ? Miten muuten yleensä A6 möyrii lumessa etuvedon turvin ? Vertailukohtana Saab 9-5 ja V70, joilla selvinnyt aika hyvin talvimökkeilystä. Sporttipaketin (jakkarat+ratti) voi tilata myös vakio alustalla mutta kärsiikö ulkonäkö tuolloin jos vielä alle tulee snadimmat 17" kiekot ?

                        Rengastuksesta tuntuu löytyvän ultimatevw:n sivuilta paljon juttua. Pitää käydä ensi viikolla ajamassa 18" kesäkumeilla varustettu A6. 225/45/18 saattaisi olla hyvä kompromissi melun, ajettavuuden ja mukavuuden suhteen ? Myös 17" renkailla saisi auton tilattua. Hylyvät ja hiljaiset tahmakitkat antavat väärän kuvan, sillä nastat on pakko olla täällä pk-seudulla.

                        A6:sen uusi hinnasto on kuulemma tulossa ensi viikolla, hinnat eivät pitäisi nousta. Mielenkiinnolla odotan onko saattohoito edennyt viimeiselle asteelle, jolloin tarjotaan vielä viimeiset pakettiherkut alehintaan. Eli ei tilausta vielä sisään... ;) Nämä olivat AudiCenterin kommentit tältä päivältä kun kyselin milloin kesärenkaat on koeajoautoihin vaihdettu ja onko hinta/pakettimuutoksia tulossa kevään/kesän aikana.

                        Ja V6 3.6 4-veto Superb on vielä koeajamatta... katsotaan meneekö pakka vielä sekaisin.

                        Comment


                          #13
                          No nämähän on aina parantuneet vanhetessaan.

                          Kitkat (Nokia) riittää ainakin Quatrolla hyvin. (Tämä erittäin sekalaisella lumi/jää/mutkatie-kokemuksella 50 tkm/v) Tosin hyvät nastatkaan ei ole ääneltään mahdottomat. Tuntuu ainakin liikennevaloissa nuo nastat muista autoista aina vaan raapivan sitä asfalttia ja jäätä...

                          Jos on mahdollisuus laittaa rahaa se 40-70 keur, niin katsoisin myös vähän ajettuja 3.0 TDI:tä Tiptronicilla. Multeissa on huoltokustannukset aika isoja, ainakin jos tulee paljon kilometrejä. Ja ne sportpenkit on ihan ehdottomat, vakiopenkit on ihan p..stä.
                          Omassani ei ole edes lohkolämppäriä, aina on lähtenyt kelistä ja pakkasesta riippumatta käyntiin. Webasto on tietysti mukava lisä. Ja stereoksi se Bose ihan ehdottomasti.

                          Jos renkaat pitää itse maksaa, niin en ottaisi ainakaan 17":a isompia, maksaa rahaa nuokin, siksi ajan kesät talvet kitkoilla.

                          Muutenhan tämä on Auto tuohon volVoon verrattuna.

                          Comment


                          • #14
                            Olikos se tuo suberb "patteri" motion? Fordin jättäisin suoraan vertailusta, on nimittäin sitä pientä vikaa ja paljon. Lisäksi jättäisin kaikki sähkönelikot ottamatta.

                            Eberi on parempi(kestävämpi) ja ehdoton pakko jos tdi:n ottaa, kaukosäädöllä luonnollisesti.
                            Viimeksi muokannut Eepu; 7.4.2010, 11:27.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Eepu Näytä viesti
                              Olikos se tuo suberb "patteri" motion? Fordin jättäisin suoraan vertailusta, on nimittäin sitä pientä vikaa ja paljon. Lisäksi jättäisin kaikki sähkönelikot ottamatta
                              Haldex mikä haldex. Ja tyhjää parempi se haldexikin on. :)

                              Comment


                              • #16
                                Tyhjää parempi kyllä mutta kuka sitä jaksaa huoltaa 30tkm välein?

                                Kaiken lisäksi ei ole kovin häävi ajaa kun ne takapyörät ei oikesti vedä kunnolla, vw tiguani on ainakin todella huono etenemään syvässä lumessa, oma vanha 90q ryöppä vaan porskuttaa erilailla mennä

                                Comment


                                • #17
                                  tuo 2.7tdi on samaa rautaa tuon 3l kanssa, suuttimet samaa ja muutenkin. Ahdin on vaan pienempi. Tuohon kun naplaa 3l ahtimen(gtb2260vk) niin sillähän jo alkaa päästä lähemmäs 300hv. jaksaa mennä riittävän hyvin mökkitielläkin

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Eepu Näytä viesti
                                    Tyhjää parempi kyllä mutta kuka sitä jaksaa huoltaa 30tkm välein?

                                    Kaiken lisäksi ei ole kovin häävi ajaa kun ne takapyörät ei oikesti vedä kunnolla, vw tiguani on ainakin todella huono etenemään syvässä lumessa, oma vanha 90q ryöppä vaan porskuttaa erilailla mennä
                                    Menee ohi aiheen mutta miksi Haldexia pitäisi 30.000 km välein huoltaa? Öljynvaihto on 60.000 km välein.

                                    Puhtaasti syvässä lumessa ajamiseen ottaisin vielä jonkun muun ajoneuvon kuin Audin. Tai auton.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jostain huolto-kirjasta lukaisin tuon haldexin ohjeen 30tkm. Syvällä tarkoitin n.30cm lunta, johan siinä on haldexit ihmeissään. Kyllähän nyt tuommoisesta pitää auton selvitä. Normi tilanteita täällä itä-suomessa tuommoset

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei allekirjoittaneella ole ollut mitää ongelmia umpihangen kanssa, ja mun kipossa on vielä GEN1 haldex...

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Eepu Näytä viesti
                                          Jostain huolto-kirjasta lukaisin tuon haldexin ohjeen 30tkm. Syvällä tarkoitin n.30cm lunta, johan siinä on haldexit ihmeissään. Kyllähän nyt tuommoisesta pitää auton selvitä. Normi tilanteita täällä itä-suomessa tuommoset
                                          Ei se siitä sen enempää ihmeissään ole kuin tuo Torsenikaan. Kannattaa varmaan vähän tutustua toimintaperiaatteisiin (Torsen vs. Haldex) ja huudella sitten.

                                          Comment


                                            #22
                                            Miten on maavaran kanssa ? Nykyinen V70 kahlaa lumista, välillä auraamatonta mökkitietä yllättävän hyvin noin 15 cm:n maavaralla. Jos A6:n tilaa sportti-alustalla, niin tippuuko maavara tuon 20 mm ? Miten muuten yleensä A6 möyrii lumessa etuvedon turvin ?
                                            Ei möyri etuvedon turvin juuri mitenkään auraamatonta tietä. Meillä on pihaan pikkuinen nousu, jos haluaa ajaa oven eteen parkkipaikan sijaan ja tänä talvena muutaman kerran tuli kokeiltua, ei mene kuutonen yhtään mihinkään jos on yli 5cm lunta tiellä. EDS on ohjelmoitu keski-eurooppaa varten, eikä siitä ole mitään apua. Vajaa-vetoisena kannattaa unohtaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei se siitä sen enempää ihmeissään ole kuin tuo Torsenikaan. Kannattaa varmaan vähän tutustua toimintaperiaatteisiin (Torsen vs. Haldex) ja huudella sitten.
                                              On se ihmeissään jos hydrauliikkapumpun hiilet on lopussa, tai sähköliitin on hapettunut tai sähköliitin irtoaa tai... Kun niissä tuntuu olevan vikoja heti uutuuttaan niin mikä on tilanne vanhemmalla iällä ? hyvä bisnes jälkimarkkinoinnille.
                                              Näissä uudemmissa muovileluissa on kyl ensin ajateltava alustan suojamuoveja ennenkuin lähtee syvemmälle uralle kahlaamaan.

                                              Jos uuteen autoon sijoittaa kymmeniä tuhansia, niin onhan siinä sitten kardaani oltava.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minä mistään mitään tiedä, mutta kyllähän Haldexissakin kardaani on..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  En tiedä millaisia maanantaimalleja muille on sattunut mutta esimerkiksi minulla ei ole ollut mitään ongelmaa gen1 haldexin kanssa. Normaaleilla huolloilla selviää pitkälle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No niin, nyt A6 koeajettu 18" kesäkumeilla. Pakko todeta, että aikamoista jyrinää oli kevään karheilla ja uraisilla teillä. Jos Audiin päädyn, niin ehdottomasti kapeammilla 17 " 225 renkaillla otan. Sporttialusta oli aikalailla normaalin oloinen.

                                                    2.0 TFSI + multitronic "jyrisi" aika karheasti pienillä kierroksilla ja nopeuksilla kiihdytettäessä, melkein kuin diesel olsi ollut pellin alla.

                                                    Ohjauksen keskialueella vaivasi eräänlainen "tahma-alue" ja palautus oli aika olematon. No, ehkä siihenkin tottuisi. Sporttijakkarat eivät olleet ihan niin hyvät kuin oletin. Pitkäjalkaiselle reiden alatuki ei ihan riitä. Myös mallin ikä alkaa jo näkyä "vanhanaikaisena sisäfiiliksenä.

                                                    Odotellaan rauhassa mitä alkukesällä hinnastossa ja business-varusteissa tapahtuu josko saisi vielä jotain lisäherkkua paketin mukana. Lisävarustehinnasto jo päivittyi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sporttijakkarat eivät olleet ihan niin hyvät kuin oletin. Pitkäjalkaiselle reiden alatuki ei ihan riitä.
                                                      Olikohan kyseisessa yksilössä sporttipenkit? Vai kuinka pitkä olet? Mulla on sporttipenkit omassa ja jos etuosan vetaisee "pitkäksi", penkin laittaa ala asentoon ja nostaa keulan ylöspäin niin riittää tukea. Meikäläinen onki kyllä vain 185cm persjalka. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja venudi Näytä viesti
                                                        No niin, nyt A6 koeajettu 18" kesäkumeilla. Pakko todeta, että aikamoista jyrinää oli kevään karheilla ja uraisilla teillä.
                                                        Tietysti nämä ovat paljon maku- ja tottumusasiaoita, mutta omasta mielestäni A6 noilla 245/40R18-kumeksilla ei jyrise häiritsevästi, vaikka vertailukohtana on 215/55R16 kitkat Vollessa. Tokihan nuo kesäkumekset keväällä ovat aina äänekkäämmät kuin kitkat. Se, minkä olen tyytyväisenä havainnut, on ettei tuo A6 vetele edes uraisilla teillä (kuten Kehä I).

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Taitaa olla se jyriseminen myös hiukan lämpötilasta johtuvaa, kesäkumit kun on yleensä suunniteltu paljon lämpimämmille keleille kuin kevätaamujen +5°C. Tämä yhteydessä karheampaan asfalttiin antaa herkästi sen mielikuvan että kesärenkaat ovat äänekkäitä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Enpä ole ikinä autoa ajanut tai kyydissä ollut, jossa ei Suomen karkeilla teillä renkaat olis se suurin äänen lähde maantienopeuksissa. Pitäis päästä kokeilemaan ja kuuntelemaan menoa jossain Maybachissa :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X