Nykyinen V70 2.5T geartronic vanhenee syyskuussa eli uusi pirssi pitäisi tilata kesään mennessä. Ison koiran vaatiman tavaratilan vuoksi ei ole kovin laajaa valkoimaa tarjolla, automaatti on must ja nelivedostakin plussaa. Vaihtoehtoina ovat A6, Suberb, Passat ja ehkä Ford S-max:kin.
Passat on hiukan booring ja uusi malli tulee heti alkuvuodesta 2011, plussana on 125 kw tdi+DSG+4motion+varusteet noin 50k? hintaan.
Suberb taas tarjoaa 3.6 V6+DSG+4-veto samaan 50k? hintaan tai 125 kw tdi + DSG alle viiden kympin. S-max.n uusi bensa turbo + DSG + kaikki herkut noin 47 k?:lla.
Suurin kysymysmerkki on A6. Bensa-turbo automaatti oli pettymys koeajon perusteella. "Kierroksia, ääntä ja mitään ei tapahdu" oli fiilis. 125 kw TDI oli hiukka parempi kokemus mutta vähän jäi löysä maku moottori/vaihteisto yhdistelmästä. Kysymys kuuluukin tottuisiko bensa-turboilla vuosia ajaneena tuohon A6:n diesel variaattoriin ? Isompi pata pitänee vielä koeajaa vaikka veroarvo alkaa olla aikamoinen 2.7 TDI.ssä.
Audia puoltaa kattava business varustelu ja hyvät hinnat noin, ei tarvitse kuin sporttipenkit ruksia lisävarustelistalta. Mitä sisävalopaketti pitää sisällään ? Entäpä mikä on A6:n tilanne uudistumisen suhteen, milloin uusi malli tulee ? Myyjiltä on vaikea saada mitään kommenttia kun keskittyvät nykymallin myyntiin. Jossain netissä on spekuloitu sedan mallin esittelyn olevan Q2/2011 ja avant Q2/2012. Tämä tarkoittaisi että ollaan 2014 tienoilla ennen kuin nykyinen A& avant malli vanhenee silmissä kun uusi malli tulee katukuvaan. Mitäs arvauksia on teillä arvoisat Audi-forumlaiset ? Business varustellut autot näyttävät tulevan 18" 40-sarjan renkailla. Miten kovaa rengasjyrinää on karkeilla suomen asfalteilla odotettavissa ? Kodajetuissa autoissa näytti olleen pehmeät kitkat alla ja sen mukaisesti hiljaista kyytiä.
Viimeisenä vielä kysymys koskien A6 dieseleiden kylmäkäynnistyksiä kun ei ole nyky dieseleistä kokemuksia. Eli jos auto seisoo duunin pihalla ilman lämppärin piuhaa 8 tuntia 25 asteen pakkasessa, niin tuleeko ongelmia käynnistyksen kanssa ?
Kiitoksia etukäteen kommenteista !
P.S. Perheen eka Audi hankittu kun vaimon kauppakassi upgreidattiin 3 vuotta vanhaan A3 2.0 T sportback:iin . On muuten hemmetin hauska peli :)
Passat on hiukan booring ja uusi malli tulee heti alkuvuodesta 2011, plussana on 125 kw tdi+DSG+4motion+varusteet noin 50k? hintaan.
Suberb taas tarjoaa 3.6 V6+DSG+4-veto samaan 50k? hintaan tai 125 kw tdi + DSG alle viiden kympin. S-max.n uusi bensa turbo + DSG + kaikki herkut noin 47 k?:lla.
Suurin kysymysmerkki on A6. Bensa-turbo automaatti oli pettymys koeajon perusteella. "Kierroksia, ääntä ja mitään ei tapahdu" oli fiilis. 125 kw TDI oli hiukka parempi kokemus mutta vähän jäi löysä maku moottori/vaihteisto yhdistelmästä. Kysymys kuuluukin tottuisiko bensa-turboilla vuosia ajaneena tuohon A6:n diesel variaattoriin ? Isompi pata pitänee vielä koeajaa vaikka veroarvo alkaa olla aikamoinen 2.7 TDI.ssä.
Audia puoltaa kattava business varustelu ja hyvät hinnat noin, ei tarvitse kuin sporttipenkit ruksia lisävarustelistalta. Mitä sisävalopaketti pitää sisällään ? Entäpä mikä on A6:n tilanne uudistumisen suhteen, milloin uusi malli tulee ? Myyjiltä on vaikea saada mitään kommenttia kun keskittyvät nykymallin myyntiin. Jossain netissä on spekuloitu sedan mallin esittelyn olevan Q2/2011 ja avant Q2/2012. Tämä tarkoittaisi että ollaan 2014 tienoilla ennen kuin nykyinen A& avant malli vanhenee silmissä kun uusi malli tulee katukuvaan. Mitäs arvauksia on teillä arvoisat Audi-forumlaiset ? Business varustellut autot näyttävät tulevan 18" 40-sarjan renkailla. Miten kovaa rengasjyrinää on karkeilla suomen asfalteilla odotettavissa ? Kodajetuissa autoissa näytti olleen pehmeät kitkat alla ja sen mukaisesti hiljaista kyytiä.
Viimeisenä vielä kysymys koskien A6 dieseleiden kylmäkäynnistyksiä kun ei ole nyky dieseleistä kokemuksia. Eli jos auto seisoo duunin pihalla ilman lämppärin piuhaa 8 tuntia 25 asteen pakkasessa, niin tuleeko ongelmia käynnistyksen kanssa ?
Kiitoksia etukäteen kommenteista !
P.S. Perheen eka Audi hankittu kun vaimon kauppakassi upgreidattiin 3 vuotta vanhaan A3 2.0 T sportback:iin . On muuten hemmetin hauska peli :)
Comment