Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant 2,0TDI 125kw

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Olen huomenna 11.2.10 menossa koejamaan B8 2.0 TDI:n. Onneksi nyt on taas pakkasta niin voi omakohtaisesti todeta tämän lämpenemisen tai sen puutteen.

    1. Onko tietoa ilmastointilaitteen näytölle saatavan lämpötilatiedon kanavasta B8:ssa? En löydä mistään foorumeilta tätä.

    2. Toimiiko se info-tilaan siirtyminen yhä "sisäkierto+puhallus ylös" -yhdistelmällä?

    Comment


    • #32
      Näillä pakkasilla (min -16 astetta) autossa on riittänyt lämpöä hyvin ja lämmintä tulee heti liikkeelle lähtiessä.

      CAR valikon AC valinnassa on valittavissa supplementary heater (OFF/AUTO). Tällä valinnalla ilmeisesti ohjataan sähköistä lisälämmitystä.

      Ottivaapulle hyviä autonodotteluhetkiä:) Itse päädyin pikatoimitukseen ja tyydyin liikkeen halliautoon. Varusteisiin ei tosin päässyt itse vaikuttamaan.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja anotsook Näytä viesti
        Näillä pakkasilla (min -16 astetta) autossa on riittänyt lämpöä hyvin ja lämmintä tulee heti liikkeelle lähtiessä.

        CAR valikon AC valinnassa on valittavissa supplementary heater (OFF/AUTO). Tällä valinnalla ilmeisesti ohjataan sähköistä lisälämmitystä.

        Ottivaapulle hyviä autonodotteluhetkiä:) Itse päädyin pikatoimitukseen ja tyydyin liikkeen halliautoon. Varusteisiin ei tosin päässyt itse vaikuttamaan.
        Nykyinen kulkupeli A3 tuli kans aikoinaan ostettua "vähänkäytettynä" 1700kilsaa ajettuna. Se siinä tosiaankin on ettei päässe varusteisiin vaikuttamaan, mut toisaalta hinta on usein halvempi jo tuos vaiheessa kun verrataan vaikkapa samoilla varusteilla tilattavaan autoon.

        Huumorimielellä voisi sanoa näin et olisin tarvinnut tulevaksi kesäksi A3:seen vetokoukun kun myin toisen auton jossa koukku oli pois. Ny sitten tulee koukku samalla mukaan kun uuden osti, tosin aika kallis vetokoukku ;)

        Comment


        • #34
          A4 2,0TDIe

          Mulla on nyt ollut kolmisen viikkoa A4:n ekomalli käytössä ja lämmöt tosiaan jää aika alas näin pakkaskeleillä. Tosin suurin osa ajomatkoista noudattaa kaavaa: "kylmästä käyntiin, kaupunkiajoa 7km, parkissa 8-10 tuntia, kylmästä käyntiin ja ajoa 7km". Tuo selittänee myös keskikulutuksen, joka on tällä hetkellä karvan alle 11l/100km.

          Comment


            #35
            Tällä myös A4 Avant 100kw:n ekomalli ollut käytössä tuon 3 viikkoa. Kilometrejä nyt 3600 ja laskettu keskikulutus 6.05 ja ajotietokone näyttää 5.7. Lämmöt ei tosiaankaan nouse sinne 90 asteeseen, mutta kabiinissa riittää lämmintä.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Otto. Näytä viesti
              Eberikin on tulossa autoon perjantaina. Asennutan ei-merkkiliikkeessä, josta on hyvät kokemukset aiemman kulkineen osalta ja hintakin on kohtuullinen. Kokemuksia lisää tästä sitten, kun vehkeet on toiminnassa.
              Eberin kanssa on nyt elelty muutama viikko ja ei voi kuin kehua. VAG-COMin ja vielä silloin ACF-jäsenyyden puuttuessa en voinut muuta kuin koodauttaa ilmastointilaitteen marmorilla. Nyt toimii siis myös sisätilojen lämmitys ennen ajoa Eberin avulla.

              Mitä tulee itse koneeseen, niin normaalissa maantieajossa lämmöt nousevat sinne n. 90° tienoille noin -13°C:sta -15°C:iin pakkaslukemiin saakka. Sitä kylmemmässä ei lämpö tahdo nousta muuten kuin moottoritienopeuksissa. Taajama-ajossa pakkaslukemat pitää olla alle kymmenen, että viisari väpättää itsensä vaakatasoon (=90°C). Eberillä saa tietysti tuon nousemaan sujuvasti "normaaliin" milloin tahansa ajon aikanakin. Ohjaamossa lämmintä riittää kyllä joka tapauksessa sähköisen lisälämmittimen ansiosta.

              Nyt mittarissa vajaa 3000km ja maantiellä tuo A5 menee ainakin nyt todella rauhallisella kaasujalalla reilusti alle 5l/100km (paras lukema tällä hetkellä 4,7l/100km) kulutuksella eli pienemmällä kuin entinen A3 2.0TDI 103kW, jolla pääsin nippa nappa alle viiden. Kaikki em. lukemat ajotietokoneen näytöltä.

              Kunhan tuo kone tuosta vielä "notkistuu" kilometrien myötä, niin pääsee kommentoimaan öljynkulutusta. Auton systeemien kautta tarkistettuna näyttäisi siltä, että noin litran syö vajaalle 10 000km:lle, joka on samaa suuruusluokkaa tuon edellä mainitun A3:n kanssa.

              Comment


              • #37
                Otto:

                Minkä eberin laitoit ja otitko sen kaukosäätimen? Oliko minkä hintainen paketti asennuksineen? Laitoitko sähköistä lämmitystä / akkulaturia eberin rinnalle?

                Itselläkin on nyt ollut auto viikon alla ja jotenkin tuntuu pahalta käynnistellä autoa ilman lämmitintä. Hyvin kyllä tuntuu kone starttaavan ja lämmintä ilmaakin tulee tosi nopeasti.

                Comment


                • #38
                  D5WS
                  -asennussarja
                  -Easy-StartR+
                  -asennus
                  yht.1800€ sis.alv 22%

                  Halvemmallakin olisi varmaan saanut, mutta en jaksanut enää viimeisiä euroja metsästää.

                  En laittanut lämmitystä tai akkulaturia - en kokenut kumpaakaan tarpeelliseksi edellisenkään auton kanssa, jossa tuollainen samanlainen setti oli kiinni.

                  Comment


                  • #39
                    Samanlainen lämppäripaketti tilattu tännekin! Asennus ensiviikolla.

                    Välillä vähän kylmää mieltä nuo kylmästartit työpaikan pihalta uudella autolla...

                    Comment


                    • #40
                      Onko kenelläkään kokemusta talvella sähköisen takaluukun toiminnasta? Vielä kerkeis rustaamaan tilauslappuun ennen auton valmistumista...
                      Viimeksi muokannut Laardi; 7.3.2010, 14:52.

                      Comment


                      • #41
                        Puhelin soitto tuli et ensi maanantaina olisi auto sitten noudettavissa. Ovat saaneet satamalakosta huolimatta junailtua kyydin suomeen.

                        Comment


                        • #42
                          Alkaa Ottivaapulla olemaan jännät paikat! Kerrohan sitten kokemuksia ja ensitunnelmia autosta!

                          Itse olen ollut tyytyväinen hankintaan. Kilometrejä on tullut vajaa 3000 ja keskikulutus on 7,84 l/100km. Kulutus on korkeahko, mutta johtunee ainakin osittain siitä, että ensimmäiset viikot mentiin ilman moottorinlämmitintä (-30C...) ja ajo on ollut pääasiassa työmatka- yms pyörittelyajoa.

                          Uusi nelivedon voimanjako on onnistunut: nyt auto ei ole luonnostaan niin puskeva kuin edellinen B6 oli. Lisäksi tdi moottorissa on tapahtunut huima parannus. Tämä uusi ei tunnu enään ollenkaan niin työkoneelta:) Käyntiääni on siisti ja vetoa löytyy koko kierrosalueelta.

                          Jos jotain pitää autossa moittia, niin sanoisin, että sport-penkki on liian leveä tai sitten kuskilla on liian kapea takamus:) Ajoin myös 3-sarjan BMW:n ja siinä on paljon istuvampi istuin.

                          Onko jollain tietoa tai kokemusta, onko S-line penkki kapeampi ts. tiukempi kuin tavallinen sporttipenkki?

                          Comment


                          • #43
                            Kyl pitää tuntemuksia kirjoitella. Sattuu sopivasti Tiistai vapaapäiväksi niin on aikaa kulkineeseen tutustua.

                            Comment


                            • #44
                              Nyt on ollaan onnellisesti uuden Audin omistajia. Hyvin miellyttävältähän tuo 125kw:n diesel tuntuu. Ajettu jo melkein 100kilsaa. Sfäärinsininen oli onnistunut värivalinta siinäkin mielessä et täällä satakunnassa on tuon lisäksi vaan 2liikenteessä olevaa saman väristä.

                              Comment


                              • #45
                                Rohkenen olla samaa mieltä tuosta väristä, ja onnentäyteisiä kilometrejä vaan sinne...

                                Comment


                                • #46
                                  Onnea Timon uutukaiselle! Itsekin tykkään tuosta väristä, on vähän poikkeava massasta.

                                  Minulla on värinä laavanharmaa, joka on helmiäisväri, mutta näyttää luonnossa miltei mustalta. Väri vaalenee hieman päivänvalossa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onnea uusille autoille.

                                    Itsellekin tuli eilen sähköpostia, että auto on Suomessa ja liikkeessä loppuviikosta. No piti heti soittaa myyjälle, että koska saa auton. No sen saa vasta 2vk päästä. Webaston asentaja on ensviikolla lomalla joten menee pääsiäisen jälkeen ja kun niin kerkes jo ajatella että pääsiäisenä vois rullata uudella autolla kun on pidempi vapaa. Ei sitten tarvinnut :(

                                    Nyt sit jännämään että tarviiko hankkia vielä talvikumitkin kun kelit ovat mitä ovat.

                                    Comment


                                      #48
                                      Onnea kanssa Jannelle kuten muillekkin uuden auton omistajille.

                                      Nyt sit jännämään että tarviiko hankkia vielä talvikumitkin kun kelit ovat mitä ovat.
                                      No nyt on jo täälläpäin poistomyyntejä talvirenkaista (voi onnistua edulliset kaupat), ja jos jättää hankkimatta, niin kuitenkin tulee takatalvi ;)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kiitoksia.

                                        Pistetäänpä tuntemuksia näin rapian kolmensadan ajetun kilsan jälkeen. Verrataan entiseen A3 1,8TFSI -08 sb:hen vaikkei ne samaa kaliiberia olekkaan.

                                        A4:ssa huomattavasti raskaaman tuntoinen ohjaus. A4 sivistyneempi kiihtyvyys, ei ole sellainen "repivä" kuin kolmosen turbossa. Nelkku paljon hiljaisempi ja rauhallisemman tuntoinen ohitus tilanteissa. Myös liukkaalla vakaamman tuntoinen. Mielenkiinnolla odotan millaiseksi ajettavuus muuttuu kun alle pultataan 245/45/17 kesärenkaat. Talvirenkaat ovat nokian hakkis r kitkat kooltaan 225/55/16
                                        Polttoainetta on kulunut ajotietokoneen mukaan 5,4l/100km tähän mennessä, tarkempaa kulutus infoa saadaan sitten kunhan seuraavan kerran tankataan. Ja muutoinkin kunhan kilometrejä karttuu niin saa tarkempia tuntemuksia.

                                        Erityiset kehut ansaitsee bluetooth kommunikaatiopaketti. On todellakin kannatava valinta, ei enää räpellystä hf laitteiden kanssa. Riittää kun on kännykkä taskussa ja bluetooth päällä niin puhelu toiminnot toimii ajotietokoneen kautta.

                                        Tehdaswebastosta on niukanlaisesti tietoa niin kirjoitetaanpas siitäkin vähäsen.

                                        -Lämmittää virallisen maahantuojan kautta tulleissa autoissa myös moottorin.

                                        -Ohjataan ajotietokoneen kautta päälle/pois + lisäksi kolme eri mahdollisuutta ajastukselle maksimissaan 1kuukauden päähän. Toiminta aika valittavissa 15-60min.

                                        -kaukosäädin päälle/pois mallinen.

                                        -Voidaan valikosta muuttaa toimimaan niin et pelkkä puhallin toimii eli kesällä ns. tuuletus toiminto
                                        Viimeksi muokannut ottivaappu; 24.3.2010, 08:59.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onnea uuden auton johdosta! Jos saa kysyä, niin teitkö kaupat Automarkussa Porissa ? Käytin A3:stani huollossa ja tuttu myyjä kauppasi -08 A3 1,8tfsi SB:tä mulle..oli varmaan sinun entinen ?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Juu... Voi olla et oli entinen riippuen kilsoista, kun siel on sellainen vähemmän ajettukin...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tais olla joku beige väriltään, kilsoja en muista.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tankilla

                                                pistäydytty ja sekalaisessa ajossa on mennyt naftaa 5.9l/100km ja pian 1000kilsaa mittarissa. Edelleen hyvin miellyttävää menoa :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No minulla sekalaisen ajon kulutuslukemat on ensimmäisen n.3400km:n jälkeen 7,7l/100km (tankkaus.com)

                                                  Sain auton helmikuussa ja kaikkien muistissa on tietysti ne kovat pakkaset, eli toivottavasti kylmyys ja kylmäkäynnistykset sekä myöhemmin eberin käyttö selittää osaltaan "korkeaa" kulutusta.

                                                  Nelivedon lisä lienee n. 1l/100km.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Itsellä B8 105 kw. En ole verrannut 125 kw:n kanssa, joten ei kommenttia siihen, mutta aikanaan nykyistä etsiessäni kyselin autoista tarjouksia sekä Belgiasta että Suomesta, ja Belgian päässä myyjät kertoivat tuon 105:n olevan koodattu ero heidän lainsäädäntöään vastaamaan. Tiedä sitten, onko faktaa vai vetivätkö vain omaan pussiinsa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kesälomareissu Kainuun korkeuksilla käyty, mukavastihan noi 670kilsaa suuntaansa meni. Reippaalla ajotavalla meni kuuden pintaan naftaa. Tyytyväinen autoon ollaan oltu. Mittarissa rapiat 7000kilsaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Päivitystä vielä tänne vaikkei auto enää "uusi" olekkaan. Rapiat 20Tkm mittarissa. Öljyä on tarvinnut lisätä 0,5l hiljattain. Muutoin ei mitään poikkeavaa kuin kesällä jokin natina lämppärin/ilmastoinnin puhallus kanavista, ei saatu selville mistä. Ensi kesänä hellekelillä uusi yritys.

                                                        Hyvin on meno maistunut, naftaa kuluu viiden ja kuuden väliin reippaalla ajotavalla. Venetraikkua vedellessä menee ysin pintaan.

                                                        Kylmästä ei viel ole tarvinnut kärsiä, mut lämmöt näyttää pysyttelevän +70 kahdeksaa kymppiä ajellessa pakkaskelillä. Satkua ajellessa nousee normi +90... Onneksi on eberi =)

                                                        Tuulilasi paikattu kertaalleen kun tuli kivi vänkärin puolelle melkein yläkulmaan, toistaiseksi ainakin korjaus ok.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X