Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vs V70

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mun on kanssa ihan pakko hämmästellä, että miten Volvon "laatuvaikutelma" voi kenenkään mielestä olla Audia parempi? Jos kahta satunnaista käytetyn auton vikoja vertaa, niin se ei vielä kerro tasan mitään.

    Mutta ihan fiiliksellähän näissä asioissa yleensä mennään. :)

    Comment


    • #62
      No kyllä mun mielestä esim. V70:sen sisätilat on vaan paljon paremman näköset ja tuntuset. Mitään nitinöitä ja natinoitahan ei kummassakaan kuulu mutta yleisilme ja matkustusmukavuus. Mutta tämä siis vain mun mielipide. :)

      Comment


      • #63
        Ok. Moon just tasan päinvastaista mieltä :)

        Comment


        • #64
          Työn puolesta olen ajellut tuhansia kilometrejä -08 (voi olla 09 en tiedä noista) XC V70 D5 ja -06 A6 3.0q, ja sanotaanko että vaikka kuinka yrittäisi puolueettomasti ajatella, niin en noista kahdesta tuota volvoa valitsisi en perkele sitten millään. Onhan se volvokin kiva ajaa matkaa jne. mutta kun se ei vaan omaan käteen sovi niin se ei sovi. Ei.

          Comment


          • #65
            Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee82 Näytä viesti
            Ajomukavuus, laatuvaikutelma, halvat huollot ja vikojen vähyys Audiin verrattuna nousee ensimmäisenä mieleen. Ei Audikaan huonolta tunnu mutta ei vaan Volvon jälkeen miellytä.
            Nämä on näitä mielipideasioita, joista ei oikein ole oikeaa totuutta. Yksi pitää äidistä ja toinen tyttärestä.

            Itse vertasin kahta (mielestäni) melko samanlaista & samaan kategoriaan kuulunutta autoa (V70 D5 AWD Summum ja A6 Avant 2.7TDIq) ja sen perusteella ei ollut kahta sanaa kumpaan päätyy. Vaikka A6 tuli sitten reilusti kalliimmaksi.

            Ajomukavuudesta ei pysty sanomaan mitään lyhyen lenkin perusteella, mutta molemmissa peruspenkit olivat luokattomat. Volvossa hämmästytti se, että penkeissä oli menty taaksepäin verrattuna V70 Classiciin.

            Vikojen vähyydestä ei Volvolle voi antaa montaa pistettä, jos 60tkm ajettuun autoon joudutaan vaihtamaan raidetangon pää ja neliveto katoaa kun pumppu leikkaa kiinni (ei multa, mutta Haldexista). Panin 1500 "ylimääräisiin" korjauksiin sen jälkeen kun auto oli jo myyty...

            Numeroiden mukaan D5:n pitäisi olla paljon 2.7TDI:tä tehokkaampi, mutta persdynon mukaan tilanne on päinvastoin. Veikkaan tuon kuitenkin johtuvan laatikon erilaisesta toiminnasta (mm. ainakin Classicissa oli tehoja rajoitettu 1- ja 2-vaihteilla).

            Ihmettelen kyllä miten Volvon laatuvaikutelma on parempi kuin vastaavan A6:n? Toisaalta menee sinne makuasioiden puolelle. Audista löytyy paljon sellaisia ominaisuuksia, mitä Volvoon ei saa edes rahalla (ja päin vastoin, kts. alla). Esimerkiksi ajotietokoneen näyttö on informatiivisuudessaan ihan omaa luokkaansa.

            Tosin sitten monta asiaa pitää hankkia lisävarusteena, jotka Volleen saa vakiona (kuten vaikka sähköpenkit). Tai ei saa rahallakaan, kuten kunnon valot ;)

            Comment


              #66
              Tilaa kun tarttee taakse, niin Volvo V70 on yksi kovimmista vaihtoehdoista.
              Mutta millä siitä saisi yhtään mielenkiintoisemman sisältä?
              A6 on tunnelmaltaan paljon ylellisemmän oloinen. Ainoa vain, että sinne takapaksiin ei kaljakoria isompaa mahdu (pitäs mahtua 2 isoa koiraa häkkeineen)
              Se D5 mitä testasin joitakin aikoja sitten oli hieman pettymys kulkupuolesta. Muutenkin fiilis Passatilla kotia ajaessa oli, että ei kannata vaihtaa. Ero ei ollut niin merkittävä, että olisi isoa välirahaa siitä viitsinyt maksaa.
              2.7tdi A4 Farkku taas olis ollu erittäin mukava värkki, mutta kun sinne ei mahdu sitäkään vähää. Lattiapinta-alaa tietysti löytyy, mutta kun on tarve siirtää muutakin kuin paperiarkkeja.

              Hieman karrikoitu noita tiloja, mutta aika masentavaa on etsiä farmaria, johon oikeasti mahtuisi hieman korkeampaa tavaraa.

              Comment


                #67
                Tarviit transportterin. :)

                Comment


                • #68
                  Missäs niin isoja kaljakoreja markkinoidaan, mielestäni auto johon sopii puoli mottia halkoja ja kaksi kaljakoria on ihan riittävä parille koirallekin...

                  Comment


                  • #69
                    No koirille varmaan joo, mutta kuljetushäkille sitä tilaa ei kehuttavasti ole, tahtoo tulla takalasi tielle.

                    Comment


                    • #70
                      Toki täytyy myöntää että Volvossa on se takalasi paljon "virtaviivaisempi"...

                      Comment


                      • #71
                        Muutaman viikon oli ajossa tommonen ohjelmoitu V70 D5 ja voi sitä iloa kun pääsi takaisin oman auton rattiin. Vollen kulkupuolta voisin kuvailla kahdella sanalla: ei mihinkään. Plussapuolet jää lyhyeksi mutta myönnettäköön, että veljen bmx-pyörät mahtui hyvin takakonttiin.

                        Comment


                        • #72
                          Hauska kyllä nähdä kuin mielipiteet vaihtelee. Itselle taas D5 riitti tehoiltaan oikeenkin hyvin ja Volvon plussapuolet lisääntyy ja kaipaus vanaa autoa kohtaan lisääntyy koko ajan mitä enemmän Audilla ajelee. Mutta hyvä että molempia tehdään, jokaiselle jotakin. :)

                          Comment


                            #73
                            Tarviit transportterin. :)
                            No Caddyhän on eräänmoinen köyhän Transportter :)
                            Kyllähän siis A6 ja moneen muuhunkin farkkuun ilman häkkejä koiran saa mahtumaan. Pohjaa piisaa kyllä. Ongelma on siellä ylhäällä kun kori kaareutuu niin paljon. E-mersu no ihan saman moinen. 5-sarja bemarit myös.
                            Primeraan nyt menis, mutta kun ei oikein houkuttele.

                            Pakut on aina pakuja vaikka kuinka niissä olis varusteita.

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                              Ongelma on siellä ylhäällä kun kori kaareutuu niin paljon.
                              850 farkkuvolvo? Ei kaarru kyljet, ei perä ;) Mutta näinhän se on, nuo vaatisivat autoon sovitetun boxin.

                              Tehoista sen verran, että numeroiden mukaanhan D5 Geartr. on pirteämpi kuin 2.7TDI Tiptr. (205hp/420Nm vs. 190hp/450Nm), mutta jostain syystä Volvo tuntuu laiskemmalta. Johtuu ehkä vääntökäyrästä tai automaatin softasta, mutta Audi kiihtyy lähdössä ärhäkkäämmin. Tai tuntuu kiihtyvän. Ohituskiihtyvyydessä ei sen sijaan persdynon pohjalta ole suurta eroa.
                              Viimeksi muokannut mremonen; 10.8.2010, 10:44.

                              Comment


                                #75
                                Vanhemmista tosiaan löytyy paljonkin vaihtoehtoja, mutta idea uudemman valinnassa on mukavuus ja se fakta, että kilsoja kertyy yllättävän paljon harrastusten puolesta.
                                Caddyyn tuli touko-heinäkuun aikana 15tkm mittariin, eikä tuo ole edes työmatkakulkineena mulla.
                                Tietysti uudehkon A6 tai V70 vaihtorahalla saisi Caddyä parannettua aika reippaalla kädellä :)
                                Fiilis vain tuossa (tai Touranissa) on aika muovinen ja aneeminen.

                                Uusikoppanen V70 on pienentynyt myös aika reippaasti takatiloiltaan.

                                Comment


                                  #76
                                  Jos on pinkka kunnossa, niin kuinka on tää farkku-superppi-skoda. Ainakin takapenkillä matkustaa mukavasti, mutta peräkontin tiloista ei oo tarkkaa havaintoa.

                                  Comment


                                    #77
                                    Oktaviaa kävin kokeilemassa ja silloin ei vielä ollut superbia farkkuna. Kuvien perusteella sekin tosin on aika kaareutuaa mallia.

                                    Budjetti tietysti aiheuttaa rajotuksia hankintaan.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Voin sanoa suoraan että en ole päivääkään katunut Volvoni vaihtoa Audiin. Ajettavuus Audissa paljon parempi ja kyllä nuo tehtaan Bi-Xenon valot on mielestäni tehokkaammat verrattuna vanhan s80 volvoni Xenoneihin. Huoltokustannukset mielestäni aika lähelle samat kummassakin, omaani maksoi jakohihnan vaihto 1200euroa, Audiin vähän alle 1000euroa. Volvoni oli T6 (3.0 Twin Tbo) ja nykynen Audini 2.0TFSI koneella, pelkällä kulutuksellakin säästän useamman tonnin vuodessa. Ainoa mikä harmittaa Audissa on se, että kovin monella on ruosteen kanssa ollut ongelmia, omassani ei onneks "koputtaa puuta" ole sellasia vielä ollut, mittarissa nyt 71tkm :)

                                      Ja ainiin, onhan omasta mielestäni A6 paljon paremman näköinen kun mikään Volvon (nykyisin Ford paremmissa kuorissa) malleista :)
                                      Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2012, 21:03. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, editoi vanhaa

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eihän volvot oo näyttäny hyvältä enää pyhimyksen, amazoni ja pv jälkeen.

                                        Comment


                                          #80
                                          Tai ne on siis näyttänyt samalta sen jälkeen.

                                          Comment


                                          • #81
                                            volvon uudempi 3l t6 o ketjujakopäällä. B6284t ja t2 ja b629t (2,8l ja 2,9l) remmillä..

                                            Comment


                                            • #82
                                              Nooh omani oli juurikin tuo 2.9, seuraava vaihtoehto ei muistaakseni edes ollut 3.0 vaan 3.2 litranen....kummiski tuo 2.9 on otteeseen niin merkitty, tilavuudeltaan lähes 3 litranen :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                3.2 (B6324s ja s5) o ~240hv uudempi korisen vapari mosa.
                                                Viimeksi muokannut opinions; 27.7.2012, 08:31.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ite ajoin jokin aika uutta V60.stä ja ei vakuuttanut minua. Vetää tienpinnan mukaan, ohjauksessa keskellä kuollut kohta, rengasmelua tulee liikaa. Reilun 50 keuron autoksi aika vaisu esitys. V70.stä en ole ajanut. Eikä ole kyllä hinkuakaan. Jo muotoilu ajaa pois... :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    niin o 4f korisessakin samanmoinen tyhjä kohta keskellä :p pyöränkulmien korjauksella häviää kyl sekin..

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Tuo V60 oli käynyt suuntauksessa hieman aiemmin, "oudon" ajettavuuden vuoksi.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X