Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uutta TT:tä ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uutta TT:tä ostamassa

    Hei
    Olen harkitsemassa vuosimallin 2007 TT:n ostoa. Edellisen sukupolven TT:ssä oli lasinnostinten ja mittareiden kanssa ongelmia, onkohan ne jo historiaa tämän mallin kohdalla?
    Jos jollakin on kokemuksia ko. autosta (147Kw tfsi moottorilla) niin kuulisin mielelläni.
    Hyvää keväänjatkoa kaikille!

  • #2
    Ei ole kokemusta tuosta 2litrasesta, mutta vm.09 1.8tfsistä on. Tosi tyytyväinen olen ollut, eikä mitään ongelmia ole ollut. Kaverilla on tuo 2litranen 07 eikä siitäkään ole kuulunut huonoa sanaa.

    Itse harkitsin aikanani tuon 2litrasen hankkimista käytettynä, mutta kun aloin hintoja katselemaan niin uusi 1.8tfsi oli about samoissa joten ostin elämäni ensimmäisen uuden auton. Eikä kaduta vieläkään :) Ostamisen jälkeen olen sitten lisäillyt varusteita mm. isommat renkaat ja vanteet, kromilistaa maskiin sekä rns-e navigoinnin/soittimen. Isommat vanteet/renkaat sekä navi olis ollu törkeän hintaisia uuteen autoon. 1.8tfsin saa ohjelmoitua tuohon 200hv ja hieman ylikin joten siitä saa ihan 2litrasen veroisen...Mielelläni kerron autosta lisää jos haluat jotain tietää.

    Tässä vanhassa threadissa on jotain juttua omasta autostani: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=1.8tfsi

    Tuossa kuvia: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74684

    Comment


    • #3
      Itse olen kanssa kovin himotellut 2.0tq coupeeta stronicilla. Harmittavasti ei ole ollut tuossa herttoniemessä viel koeajettavana.

      Comment


      • #4
        Onkos uusien TT:eiden hankinnat edenneet? :)

        Comment


        • #5
          Kuukauden verran olen ajellut -07 3.2q stronicilla.Ei ole ollut liiemmin ikävä A4:sta uuden lelun hankinnan jälkeen.

          Yksi mielenkiintoinen pikkuvika autosta löytyy, siitä kuuluu melkoisen kova varoitusäänen kaltainen piippaus noin 2 minuutin välein (normaali varoitusääni se ei kuitenkaan ole, sillä esim. bensan vähyydestä tuleva piippaus on eri korkeudelta). Auto kävi viime viikolla autokaupan maksamassa huollossa, jossa oli asennettiin myös vakionopeudensäädin. Muuten huolto meni hyvin, mutta ko. vikaa autokauppa ei muistanut kertoa huoltoon, joten uusiksi menee. Vien ensi viikosta itse TT:n huoltoon autokaupan piikkiin.
          Viimeksi muokannut Gymmo; 6.6.2009, 19:39.

          Comment


          • #6
            Tervetuloa TT-mieheksi! :) Jos ja kun ehdit, laitahan fotoja TT:stä...onko minkä värinen niin tietää moikata jos tulee vastaan? Moista vikaa ei ole ainakaan omassani taikka kaverin -07:ssa ilmennyt, mistä lienee johtua...

            Comment


            • #7
              Minulla on TT Coupe 3.2 S-Tronic vuodelta 2008 ja kaksi pikkuhuomiota autoon liittyen on ilmennyt. Ensinnäkin auton takapäästä kuuluu "pompottavaa" ääntä, kun autolla ajaa esim. nupulakivipäällysteisellä tiellä. Ei ole mielestäni normaali ääni vaan vaikuttaa pienen välyksen aiheuttamalta. Lisäksi kuskin puoleinen etuikkuna ei mene oven sulkemisen jälkeen itse täysin kiinni vaan se pitää erikseen sulkea (eli samaa vikaa kuin aikaisemmassakin mallissa). Autoa painepesuun vietäessä tämä on ikävä vaiva, sillä vettä pääsee myös sisäpuolelle. Kumpikin vaiva on ilmaantunut vasta äskettäin. Autolla on ajettu reilut 25tkm ja ikää on vasta reilu vuosi, joten tällaisia vikoja ei pitäisi vielä tavallisesti ilmetä. Pitää siis viedä takuukorjaukseen, joten nämä siis lähinnä muille ostoa harkitseville tiedoksi. Oliko muuten kellään muulla vastaavia ongelmia?

              Muuten auto on aivan mahtava!

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jallu70 Näytä viesti
                Minulla on TT Coupe 3.2 S-Tronic vuodelta 2008 ja kaksi pikkuhuomiota autoon liittyen on ilmennyt. Ensinnäkin auton takapäästä kuuluu "pompottavaa" ääntä, kun autolla ajaa esim. nupulakivipäällysteisellä tiellä. Ei ole mielestäni normaali ääni vaan vaikuttaa pienen välyksen aiheuttamalta. Lisäksi kuskin puoleinen etuikkuna ei mene oven sulkemisen jälkeen itse täysin kiinni vaan se pitää erikseen sulkea (eli samaa vikaa kuin aikaisemmassakin mallissa). Autoa painepesuun vietäessä tämä on ikävä vaiva, sillä vettä pääsee myös sisäpuolelle. Kumpikin vaiva on ilmaantunut vasta äskettäin. Autolla on ajettu reilut 25tkm ja ikää on vasta reilu vuosi, joten tällaisia vikoja ei pitäisi vielä tavallisesti ilmetä. Pitää siis viedä takuukorjaukseen, joten nämä siis lähinnä muille ostoa harkitseville tiedoksi. Oliko muuten kellään muulla vastaavia ongelmia?

                Muuten auto on aivan mahtava!
                Katos sukunimikaimakin on TT-miehiä ;) Omassa TT:ssäni ei ole kyllä ollut kumpaakaan noista vioista, täytyy kyllä sanoa että on tullut tosi paljon kilsoja ensimmäisen 9kk aikana (28tkm) eikä yhden yhtäkään vikaa ole ilmennyt. Täysin huoltovapaa peli ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. "Mukulakivikadulla" on tuskaa ajaa muutenkin ainakin näillä 245/40/18 renkailla, joten koitan välttää niitä parhaani mukaan. PS.minkäs värinen TT sulla on? Onko kuvia netissä?

                Comment


                • #9
                  Ja kumpikin Hirvoska taitaa olla alunperin Jojensuun miehiä jos oikein arvaan...

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viesti
                    Ja kumpikin Hirvoska taitaa olla alunperin Jojensuun miehiä jos oikein arvaan...
                    Heh, melkein, tyttöystävä on Joensuusta kotoisin :) Itse tuolta satakunnasta...

                    Comment


                    • #11
                      Meikäläisen TT on tummaharmaa metalliväri. Erikoinen sävy, sillä näyttää eri suunnista hieman eri väriseltä. Kuvia ei autosta ole tullut otettua, joten niitä ei löydy netistäkään. Pitänee käyttää VV-Autolla näyttämässä kumpaakin vikaa, jotta saavat laitettua ne kuntoon. Suht uuteen autoon ko. vikojen ilmaantuminen on ollut yllättävää.

                      Jep, jep Monster, sieltähän sitä alunperin ollaan (kuten alunperin kaikki Hirvoskat).

                      Comment


                      • #12
                        Mitenkäs tähän TT:n mk2 koppaseen menee alle 20" vanteet? On harkinnassa paluu Audileiriin ja varastossa olisi yhdet 20" (8,5" ET45 + 9,5" ET57) valssit. Meniskö nuo alle heittämällä?

                        Comment


                        • #13
                          OT: Hieno asenne kyllä tuo, että kun on sopivat vanteet tallissa, niin vois hankkia audin :) Thumbs up.

                          Comment


                          • #14
                            Joo... A3:nen ja A6(4F) tuli samalla tyylillä ostettua :=) Tuota uutta TT:tä olen jopa käynyt liikkeessä katsomassa. Noita A3:ta ja A6:ta en ollut edes koeistunut...

                            mk2 kopan TT:tä rupee saamaan saksasta Audin merkkiliikkeestä jo 17-19keurolla. Verot taitaa olla 5-6keur. Ja suomessa noista pyydetään ihan törkeää ylihintaa, hinnat jossain 32keur ja ylöspäin...

                            Comment


                              #15
                              Verot taitaa olla 5-6keur
                              Pikkusen epäilen tuota, mutta kannattaa kokeilla kepillä jäätä. (ehkä jossain 2.0TDI:ssä voi olla)

                              Comment


                              • #16
                                Mistähän noita uudempi koppasia TT saa jo 17-19te,mitä ainakin itse olen tässä seurannut niin taitaa lähteä siinä 22te ylös päin saksan maalla.Vai etsinkö ihan väärästä paikasta(mobile.de)
                                Noista veroista kans sen verran että taitaa olla tullin sivujen mukaan alin vero 7780e (2.0 Tfsi aj 55tkm rek muistaakseni 12/06)
                                No ens viikolla selviää lähteekö vanha auto kiertoon ja sitten alkaisi totinen TT etsiminen,alle 50tkm ajettu olisi haaveena.
                                Yksityiseltä olisi saanut tosiaan viime talvena 32te,2.0 Tfsi-07 aj joku 50tkm suomi auto TTs levike sarjalla muuten karvalakki.Mutta jahkailin pari päivää ja se meni liikkeeseen.Siellä oli sen hinta pyyntö muistaakseni 38te.
                                Viimeksi muokannut jappa; 30.5.2010, 10:10. Perustelu: Tuki häriö ;o)

                                Comment


                                • #17
                                  Mitenkäs tähän TT:n mk2 koppaseen menee alle 20" vanteet?
                                  Hyvin menee 20". Harvemmin noissa alle 19-tuumasia käytetäänkään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Uuden kopan TT 2.0T:tä on välillä ihan Audin Premium Selection autoina Audin merkkiliikkeissä saksassa myynnissä hintaan 17-19keur. Autoilla tosin ajettu 110-120tkm. Ton hintaiset TT:t menee kyllä todella nopeaan kaupaksi joten ei ne pitkään siellä Autoscoutissa ja Mobilessa ole myynnissä. Tullin Mahti antoi tuon 5.500eur verot vm.2006 TT:lle jolla ajettu 115tkm (TT 2.0T) tuossa 1,5kk sitten. Nyt ei edes tullin Mahdissa ole kyseistä TT:tä olleenkaan... Olisko huomanneet että antaa liian pienen verotusarvon :=)

                                    Tuossa 2.0T:ssä päästöt 183g/km niin veroprosentti kuitenkin suht ok eli 27%...

                                    Nuo saksan merkkiliikkeiden halvimman pään pelit mitkä on silmiin osunut on olleet aika perusheebeleillä. Ei navia. Toki nahkajakkarat taisi olla parissa, ksenonit noissa on ollu mutta eipä paljoa muuta...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä nuo kilometrit on aika tärkeänä kriteerinä,ei sais olla mielellään yli 50tkm ajettu muuten saa olla aika karvalakki.Niitten hinnat näkyy ainakin mobilessa pyörivän siinä 22-26te nurkissa ja tuolta tullin tehdyistä päätöksissä oli alin vero 7800e.Mitä olen noita tullin taulukoita seurannut niin ei tuota uudempi koppasta ole tuotu käytettynä kuin muutama maahan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsellä kanssa kiikarissa 07-08 TT, mielellään s-line satsilla, alle 50tkm ajettu. S-tronic laatikko, navit yms. olis kans toivelistalla. Pari on nyt kiikarissa Saksassa, mutta ei tuo autonhakija oikeen tunnu saavan aikaseks mitään... kai se on pakko lähtee ite kesälomalla reissamaan :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo TT on alkanut kiinnostamaan enemmän 1.8tsi koneella kuin vanhalla 2.0 Tfsi.Ainakin hyviä kokemuksia on täälläkin kerrottu tuosta 1,8 koneella olevasta paketista(ohjelmalla näyttäis saavan 215hp)Pitäisi vaan päästä kokeilemaan tuota 1.8 johonkin,täällä keski-suomessa ei ainakaan ole missään koe ajo autona tuomoista.
                                          Noita uusia 1.8 on saksassa myynnissä jossain"poisto" myynnissä 26-28te ja tuohon perus autoon näkyisi olevan verot noin 9500e.Tuomoinen kannattaisi näköjään tuoda ihan uutenakin suomeen.No nuo poisto TT ovat viellä vanhoilla valoilla,uusiin (malli vuosi 2011)näyttäisi tulevan ainakin nuo joulukuusen valot :o)
                                          Onhan tuo 1.8 aika paljon taloudellisempikin kuin tuo 2l ja se olisi kohtuu hintainen hommata vaikka uutenakin.

                                          Edit: Onkohan tuo 1.8 jo jakoketjulla vai on vielä perinteisesti hihnalla?
                                          Viimeksi muokannut jappa; 13.6.2010, 13:22.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itse löysin vihdoin kriteereihin sopivan auton ja hintakin oli todella kohdillaan. vm. 2007, 40tkm mittarissa, ensimmäiseltä omistajalta, s-line paketilla ja merkkiliikkeestä.

                                            Perjantaiksi on lennot varattuna ja pitäisi lähteä hakemaan auto kotiin Dortmundista. Liike hoitaa kilvet yms. asiat kuntoon valmiiksi, joten pääsen kaupanteon jälkeen heti liikenteeseen. Kauppakirjat sain sähköpostilla, allekirjoitin ja lähetin takaisin. Tämän jälkee liike vielä lähetti minulle rekisteriotteen yms. paperit, joten saan kaskon voimaan jo Suomesta käsin etukäteen. Varausmaksun 1000e maksoin autosta etukäteen ja loput kun noudan auton.

                                            3 viikkoa tuli päivittäin mobilen/scoutin uusia ilmoituksia kytätessä ja sitten tärppäsi. Sellaisen huomion tein, että oikeasti hyvät vaihtavat omistajaa todella nopeasti ja muutamaa samanapäivänä myyntiin tullutta autoa soitellessa auto oli myyty jo.

                                            Riskihän auto on aina näkemättä ostaa, mutta sain hyvät kuvat autosta ja dokumentit huolloista yms. muusta historiasta, joten suht. luottavaisin mielin lähden autoa hakemaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              1.8TFSI on ketjulla

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja jappa Näytä viesti
                                                No nuo poisto TT ovat viellä vanhoilla valoilla,uusiin (malli vuosi 2011)näyttäisi tulevan ainakin nuo joulukuusen valot :o)
                                                Sivuhuomiona, nuo DLR valot tulevat pakollisiksi kaikkiin uusiin autoihin 2011 alusta, joten varmasti yksi syy miksi vaihtuvat. Ja alkavat ilmestyä vähän joka tojotaan ja nissaniin myös.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kattelin noita "uudempia" TT:tä mobile.de:stä. Quattro pitää olla... ja ~2008. Niin, 2.0TFSI quattroja on todella vähän myynnissä?! 3,2l V6 versiota löytyy pilvin pimein.

                                                  Aika outoa, onhan saksassakin Co2 verot niinkuin suomessakin joo, mutta ei toi 3.2nen kuitenkaan mikään ihan hirveä saastuttaja ole. Kulutuskin 3.2sessa on sellasta "inhimillistä".

                                                  Miks noi sakemannit haluu noista 3.2:sta eroon? :-) Onks tässä joku koira haudattuna.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Olen saanut sen käsityksen, että 2litrasta quattroa on tehty vasta 09 vuosimallista eteenpäin. Voi kyllä olla että olen väärässäkin, mutta näin olen ymmärtänyt.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_TT

                                                      Wiki ei kai varmaan tiedä kaikkea... siellä lukee että eka 2.0TFSI quattroo on vuodesta 2006... mutt, tossa taulukossa on kaikki FWD,quattro ja 4WD. Kaippa tuotanto on alkanut FWD:lla ja myöhemmin lisätty quattrot kehiin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä nuo alkupään kakkoskoppaset TT:t tuolla 2.0TFSI:llä on etuvetosia, valitettavasti.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Itselläni on mielessä nykyisen nelkun vaihto TT:hen. Joko uusi tai vähän käytetty. Tämän vuoksi olen yrittänyt selvittää muutamia asioita ja koejaa kyseisen auton, huonolla menestyksellä.

                                                          Kyselin sähköpostitse Audilta (sivujen kautta) mikä on kaksilitraisen oikeat tehot? Hinnastossa lukee 211 ja teknisissä tiedoissa 200. Eivät halunneet vastata.

                                                          Lisäksi kävin koeajamassa auton, tai siis yritin. Autoa ei ole Vantaan Audicenterissä, eikä kuulemma muuallakaan? Otti yhteystiedot ja lupasi hommata auton maahantuojalta. Ei ole kuulunut soittoa.

                                                          Eli uutena auto pitää vissiin ostaa hallissa istumisen perusteella. Antaa olla. Kyllähän tuon voi käydä koeajamassa jossain käytettynäkin, mutta kyllä vaan tuntuu jotenkin hankalalta. Varmaan näkevät, jos sillä on merkitystä, että itsellä ollut useampi Audi ja tällä hetkelläkin niitä löytyy pihasta kaksi ja vielä uudehkoa. Ehkä en sitten näyttänyt tosiostajalta tai sitten autoja ei vaan ole koeajoon.

                                                          Ja vaikka en edes itse ko. autoa olisi oikeasti ostamassa, niin perustuuhan Audin arvo myös vahvasti mielikuviin ja laadukkaaseen brändiin. Luulisin että turhillakin koeajoilla on mielikuvaa vahvistava käsitys merkistä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            TT:n 2.0TFSI vaihtui pikku faceliftinyhteydessä kesällä. Vanhemmat 200hp / uudemmat tuota 211. Samassa 3.2 pata putosi pois.

                                                            Ja Markolle yyveetä laitettu aiheesta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X