Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q4 e-tron

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Q4 e-tron

    Audilta seuraava täyssähköinen malli Q4 e-tron:
    https://news.cision.com/fi/audi-finl...ill%2cc3302923
    https://tekniikanmaailma.fi/audi-paljasti-edullisimman-sahkoautonsa-sisustan-yksityiskohtien-perusteella-q4-e-tronissa-on-ainesta-konsernin-parhaaksi/
    https://www.is.fi/autot/art-2000007849573.html

    Tilava sisältä, kompakti ulkoa. Tällä tuotteella pääsee (luultavasti) nauttimaan jo valtion sähköauton hankintatuesta.
    Mitä mieltä?
    Viimeksi muokannut kaleido; 10.3.2021, 08:52.

    #2
    Oikeat napit ja nappulat on mieleen. ID4:ssäkin on liikaa hipaisua ja kosketusnäyttöä perus toiminnoille. Sisältä tuttua Audia, tykkään. Voimalinja nyt ei eroa sitten mitenkään konsernituotteista joten ei siitä sen enempää. Varmaan ihan asiallinen. Riippuen hinnasta ja miten nämä 2 vuotta menee vatkaimen kanssa ( sopiiko meidän käyttöön vai ei) niin mielummin sitä ajaa rinkulakeulalla.

    Comment


      #3
      Nyt kyllä on odotukset korkealla hinnan ja koeajon suhteen.

      Comment


        #4
        [OFFTOPIC] Audi sai kuitenkin tuon Q4 nimen käyttöön? Luulin että se oli Alfalle allokoitu.

        Comment


          #5
          Joo tekivät v.2016 alfan kanssa jonkun vaihtokaupan, ilmeisesti ainakaan rahaa ei mallinimi-kaupassa liikkunut.
          ​​​​​​https://www.autoblog.com/2016/01/17/...mark-fca-deal/
          Audi has swapped trademarks with Fiat Chrysler Automobiles to snare the rights to the Q2 and Q4 badges for upcoming crossover SUVs. Audi CEO Rupert Stadler confirmed at the Detroit Motor Show that the automaker had finally persuaded FCA to release the two names that would let Audi lock up the Q1 to Q9 badges for its growing SUV family.
          Ihan hieno vekotin, hinnan puolesta lienee kuitenkin tavallisen duunarin saavuttamattomissa. Ehkä sitten reilun 5v päästä.
          http://www.youtube.com/watch?v=rCjWx7KWxbQ

          Comment


            #6
            Onko jossain tarkempia speksejä akuista, rangesta ja koukkuvetokyvystä?

            Comment


              #7
              Jos saa arvailla niin voit vertailla ID4 arvoihin ainakin akkujen/ rangen osalta. Tuskin ne kovin paljon siitä eroaa kun on sama auto.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                Oikeat napit ja nappulat on mieleen. ID4:ssäkin on liikaa hipaisua ja kosketusnäyttöä perus toiminnoille.
                Kaikenmaailman hipaisukytkimet tekee tästäkin autosta vähemmän haluttavan

                Comment


                  #9
                  Konsernisisarilla takavetoisten vetopainot 1000/750 ja nelivetoisten 1200/750.

                  Comment


                  • #10
                    Ja nyt on hinnat ja livekonfis julkastu: https://www.audi.fi/fi/web/fi/models...q4-e-tron.html

                    Comment


                      #11
                      Elämäni ensimmäinen uusi auto ja ajamatta / näkemättä tilaus sisään.

                      Comment


                        #12
                        Reipasta! Kerrohan sitten kokemuksia tänne.

                        Comment


                        • #13
                          Mielenkiintoinen malli. Q3 -mallin ulkoiset mitat, Q5 -mallin tavaratila ja Q7 -mallin sisätilat.
                          Laitan myös ko. kärryn tilaukseen ts-autoksi pienemmällä akulla kunhan ennakkovaraajat saavat autonsa ensin tilattua.
                          Haluan testata pienempää akkua päivittäiseen käyttöön ja uskon, että meidän perhe pärjää sillä mainiosti nurkka-ajoissa.

                          Tulevaan omakotitaloon valitsin jo 3X35 liittymän, että saa 11kW latauksen kivuttomasti.

                          http://www.audi.fi/AKSGN87R
                          Viimeksi muokannut kaleido; 4.5.2021, 11:58.

                          Comment


                            #14
                            Mielenkiintoinen malli kyllä. Vielä kun tuohon saadaan lisää tehoa ja neliveto kuten Audissa kuuluu, niin alkaa oikeasti kiinnostamaan..

                            Comment


                            • #15
                              Voi olla tyhmä kysymys, mutta mihin tuo koodi laitetaan?

                              Comment


                                #16
                                Audi.fi -osoitteen perään eli www.audi.fi/A4W9ZFMC.

                                Tuo nimenomainen koodi ei näytä olevan validi enää tällä hetkellä. Itse otan aina pdf:n talteen ja jaan sitä mieluummin kuin linkkiä.

                                Comment


                                • #17
                                  Ja nyt löytyy Q4 50 e-tron quattro konfiguraattorista.

                                  Comment


                                    #18
                                    hintaan alkaen 62305,31 €.
                                    Viimeksi muokannut okkim; 7.5.2021, 08:26. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Moottori "Maistiainen: Audi Q4 e-tron – nyt loksahti palikat kohdalleen": https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...at-kohdalleen/

                                      Tekniikan Maailma "TM-ajettua: Audi Q4 E-tron – Ei ensimmäinen mutta paras" (tilaajille): https://tekniikanmaailma.fi/lehti/11...n-mutta-paras/

                                      Comment


                                        #20
                                        Tämä herättää jotain luottamusta tehtyyn päätökseen....Huomenna 2.6 pitäisi olla auton tuotanossa.....

                                        Comment


                                          #21
                                          Carwow video:

                                          https://youtu.be/5puyCvtaJEQ

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei hitto, rumpujarrut takana :D

                                            Comment


                                              #23
                                              Sähköautoissa ihan normaalia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Niinhän ne kertoo, silti +60te premiumvehjes jossa rumpujarrut eikä peruutuskameraa tms.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos rumpujarruilla vältetään se, että vähäisellä käytöllä olevia jarruja ei tarvitse huoltaa (tai korjata), niin ovathan ne ihan paikallaan. Esim. meidän Teslasta mulla on ollut jo kahteen kertaan jarrusatulat irti kannakkeistaan, kun olen teräsharjalla ottanut ruosteenalut pois ja voidellut liukutapit. Se on hauskaa, kun sähköautoja puolustetaan sillä, että jarrut eivät juurikaan kulu - eivät kulu ei, mutta jos jätät jarrut käyttämättä ja/tai huoltamatta, niin kohta olet vaihtamassa satuloita.

                                                  Eilen muuten näin ekaa kertaa tällaisen Q4:n kun tuli 51-tiellä vastaan. Tuskin tuota harjaantumaton silmä liikenteessä edes sähköautoksi tunnistaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eikö tuo jarru"ongelma" nyt ole vältettävissä sillä että kerran viikkoon vaikka jarruttaa vaan ihan kunnolla jarrulla vauhdin pois. Aivan varmasti pelkästään tuollaisella pysyy jarrut toimintakuntoisena eikä tarvi erikseen purkaa ja putsailla.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      vV8m5. Oletko katsonut vakio varusteet?
                                                      Peruutuskamera on vakiona kaikissa Suomeen tuotavissa malleissa. Taitaa olla jopa pesurilla varustettu...
                                                      Viimeksi muokannut audi200tuning; 24.6.2021, 09:00.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Perustan kommenttini tuohon carwown videoon ja sen kommentointiin :)
                                                        Onhan tuo hieno auto varsinkin sivuprofiililtaan ja vaikkei sähköauto avonaista keulamaskia jäähdytykseen tarviikaan niin onneksi audi on säilyttänyt sukunäkönsä, pystyn keulan ilmanvastus lienee tosin korkea.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nopeella googletuksella ilmanvatuskertoimia:
                                                          Q4 0.28 (0.26 sportback)
                                                          e-tron 0.28
                                                          Model x 0.25
                                                          model 3 0.23
                                                          XC40 recharge 0.34
                                                          MB EQC 0.28

                                                          Että ei mielestäni mitenkään erityisen iso. Toki ilmanvastus kerroin pitää vielä kertoa pinta-alalla että saadaan ilmanvastus, mutta saa tuosta nyt vähän ideaa

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ohessa linkki siitä, miksi sähkoautoihin tulee taas rumpujarruja.

                                                            Jokatapauksessa, Q4 näyttää hyvältä ja on varmaan parhaita, ellei tämän hetken paras "kompakti" sähkö-SUV.

                                                            Toisaalta suuri paino, rumpujarrut, matala huippunopeus (yksimoottorisissa 160, kaksimoottorisissa 180 km/h) mietiyttää varmasti monia polttomoottoriautolijoita. Ei siinä, näillä ominaisuuksilla ei muutenkaan ole mitään tärkeää tai suurta käyttötarkoitusta.

                                                            Saa nähdä milloin Audilta tulee ID.3:een perustuva kompakti sähköauto.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X