Q4 e-tron mallin taka-akselin rumpujarruille on monia perusteita. Ensinnäkin sähkömoottori sijaitsee takana ja, koska sähkömoottorin jarrutusenergian talteenotto (rekuperointi) on niin voimakas takajarruja käytetään käytännössä hyvin vähän. Rumpujarrut kestävät näin paremmin esimerkiksi korroosiota.
Lisäksi nykyaikaiset rumpujarrut vastaavat jo teholtaan levyjarruja. Ainoa asia missä ne häviää levyjarruille on niiden jäähtymiskyky.
Nyt pidemmän roadtripin Q4:lla keskieuroopassa kokeneena ja esim. EQA:han sitä verranneena on meillä kyllä käsittämättömän hieno tuote olemassa. Sisätiloiltaan monipuolinen ja tekniikaltaan helppokäyttöinen täyssähköauto.
Lisäksi nykyaikaiset rumpujarrut vastaavat jo teholtaan levyjarruja. Ainoa asia missä ne häviää levyjarruille on niiden jäähtymiskyky.
Nyt pidemmän roadtripin Q4:lla keskieuroopassa kokeneena ja esim. EQA:han sitä verranneena on meillä kyllä käsittämättömän hieno tuote olemassa. Sisätiloiltaan monipuolinen ja tekniikaltaan helppokäyttöinen täyssähköauto.
Comment