Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron GT
Collapse
X
-
Tänään tiistaina tämän mallin maailmanensi-ilta: https://news.cision.com/fi/audi-finl...-2021,c3280452
Comment
-
-
https://tekniikanmaailma.fi/audi-esi...sporttiversio/
Tässä lisää tietoa ja kuvia! Sen verran ja tullu kaikkea tuohon liittyvää etukätene julki, että ei tullut mitään uutta autingon alle. Erittäin hieno on kyllä, tosin maski ja sen ympärys voisivat vaihtaa värejä, eli maski olisi musta ja sen ympärystä korinvärinen, olisi varmaan entistäkin hienompi?
Eniten vain ihmetyttää sähkö-Audien mallinimet. Audi RS e-tron GT ja Audi e-tron GT quattro on jotain sitä mitä auton mallinimen ei pitäisi olla.
RS5
RSQ3
TTRS
RS e-tron GT
Mikä ei kuulu joukkoon?
Aikovatkohan tehdä koko kymmenien sähkömallien joukon e-tron-nimen ympärille? Saattaa olla Audin työntekijöillä paljon unetomia öitä edessä. Toisaalta Q4 e-tron antaa paremman lupauksen tulevasta. Miksei voisi vain nimetä e-tron GT:tä Audi E7:ski? Toisaalta siinä tapauksessa katumaasturit käyttäisivät EQ-mallinimeä, joka on jo varattu. Taisivat Audilla kirvata, kun Mercedes varasi EQ-tuotemerkin itselleen. Vaihtoehtona on myös, että Audi kehittilisi jonkun täysin uuden kirjainyhdistelmän sähkömalleille Volkswagenin ID:n tapaan. Kun miettii vaikka e-tron quattro S:ää, niin samantien tulee vaikutelma, että tämä ei ole oikea S-malli vaan, maistettu hieman ässäläisillä jutuilla, hieman kuten S-line. Mutta jos malli olisikin hypoteettisesti esimerkiksi SQE6, koko autosta saisi erilaisen käsityksen. En tiedä mitä muut ihmiset ovat sähköaudien mallinimistä, mutta mielestäni tämä nykyinen kaava ei tunnu kantavan kovin pitkälle.
Comment
-
Nätti kuin mikä. Omalta osalta harmittelen, että on neliovinen, ei vaan nuo tilat tule täsmäämään. Joudun hakemaan lohtua siitä, että tekniset speksit selvästi perässä nykyistäkin kulkinetta ja varusteineen tulee olemaan kallis. Mutta nätti on :)
Kiihtyvyydessä ovat jättäneet aika ison hajuraon konsernituotteeseen paperilla, olisiko sitten reaalimaailmassa kuitenkin lähempänä Taycania?
Comment
-
Ulkokuori on kyllä hieno. Korissa on muotojakin, mutta leikkausten kanssa ei ole sorruttu liiotteluun. Paitsi ehkä keulan ylityksen kanssa.
Värivalikoima voisi olla vähän leveämpi, joskin se on korjattavissa Exclusiv-kartan kanssa.
Tuota mallimerkintähommaa muistelisin joskus itsekin ihan ääneen hämmästelleeni.
Comment
-
Hauska nähdä tuo hinnoittelu Suomessa, perinteisesti lisävarusteet ampuvat hinnat itseltäni tavoittamattomiin. Lähtöhinta on ihan ok kansainvälisesti (RS vrt Taycan turbo) Ei ollut vielä ainakaan konfiguraattorissa.
Suorituskyvyllä ei audimiehelle ole merkitystä, ja varmaan kohta ei haittaa enää puolet lyhyempi range, kun on "laatu", ja sitten Teslamiehillä on ne lasit :D
Comment
-
-
No joo Teslamiesten lasit ei häviä koskaan, sitä ei tarvi odotella :) mutta alkaa olla kiinnostavia kulkineita Audillakin 2-3 vuoden haarukassa, infraa odotetaan ja tutkiskellaan vielä sen ajan. Kuitenkin käyttömäärä on vielä olematon, joten ne ensikäyttäjät pääsee vielä ns aallon harjalla infran suhteen.
Comment
-
Jep jep. jonnet ei tajuu, mutta setämiehet ehkä: tämä teslalasikuvio on ihan sama, kuin 90-luvulla olisi torsenquattroa kehuvalle sanottu, että "joo joo, takaveto parempi" tai "joo oon mä ajanut nelivetoa, bemua, ja ei nelivedolla tee mitään" -perustuen joko siis siihen, ettei ole lainkaan kokemusta tai sitten on kokeillut heikompaa toteutusta samasta ideasta.. Fast forward 15 vuotta, ja kellään ei ole enää viskokytkintä :)
Tuota ulkomuotoa haluan kyllä vielä kehua, ja hienoja värejäkin kartalla. Kävin huvikseen vilkaisemassa referenssiksi, mikä on Taycan Turbo S hinta (199k ilman varusteita), niin se on nyt yön yli muuttunut vanhannäköiseksi.
Comment
-
80 ja vielä 90-luvullakin pidettiin nelivetoja jopa vaarallisina, ihan valtakunnallisia autolehtiä myöten. Ja niin pidettiin lisäjarruvaloakin. Nykyään kenellekään tuskin tulee mieleen väittää nelivetoa vaaralliseksi ja lisäjarruvaloa liikenneturvallisuutta vaarantavaksi laitteeksi.
Comment
-
https://www.youtube.com/watch?v=jBxJ...utogef%C3%BChl
Tässä oli hyödyllinen ylieskatsaus autosta.
Tuntu muuten erittäin oudolta, kun eilisessä auton virallisessa ensi-illassa Audin toimitusjohtaja Markus Duesmann lausui johtamansa yrityksen nimen "Oodi".
Comment
-
Täytyy nostaa hattua tuon uuden tulokkaan suorituskyvylle, kun noin hyvin pysyy aidon kilpa-auton vauhdissa mukana. Kuitenkin tuo painaa muutaman kilon enemmän:
https://www.youtube.com/watch?v=ezeRN7Ma4CY
Comment
-
Vaikken Tesla-lasien kanssa tässä olekaan provosoimassa niin nuo Formula E:t on melko 'hitaita' (joojoo alle 3s sataseen ei ole oikeasti hidas), Possun Taycan on audia nopeampi ja päihittää Formula E:n. Ilmeisesti Model3:n tehoversiokin on nopeampi, ModelS:stä puhumattakaan.
Mutta ulkokuori ja sisusta tuossa E-tron GT:ssä on kyllä 6-0 makeampi kuin yhdessäkään Teslassa.
Comment
-
Tottahan tuo on, ulkonäkö ja muutkin asiat on kunnossa, suorituskyky riittävä. Alkaa olla hyvä paketti.
Teslathan ovat aina olleet vain voimalinja autoja, mitään muuta kukaan koskaan hehkuta ja tottahan se on, voimalinja on hyvä mutta... Omassa mielessä sellanen askeettinen koppi ei ole säväyttänyt koskaan, sisusta/tabletti on jopa hirveä jossain niistä yms :)
Comment
-
Hinnat julki, samoin varusteet. GT 105k, RS 145k + varusteet. Ilmeisesti ihan ok paketteja tarjolla, ja autoveron ollessa minimaalinen, niiden hinta on normaalia matalampi. Hinnoittelumalli on kyllä sitä samaa tuttua, eli 10-20k voi varata perusvarusteluun. Ikävästi siinä ollan sitten plaidin hinnassa, mutta onhan se jo nätimpi ulkoa.
Comment
-
Vieras
Eikä tarvitse ajaa fundamentalistien autolla. Etenkään kun laatufiilis/ laatu on Audissa huomattavasti parempi.
Comment
-
No kyllä biturbo ja torsen-miehet on vähintään yhtä fundamentalisteja, eivätkä taida näitä T-merkkisiä edes uskaltautua livenä koittamaan :D
Taycanin julkaisun yhteydessä hehkutettiin sitä vaihdelaatikkoa, tässä ei ole nostettu sitä esiin. Piti ihan käydä katsomassa, että onko siitä luovuttu, ja siksikö kiihtyvyys heikompi. Mutta on se siellä, näemmä tekninen ero on se, ettei tarjolla ole sitä pikkuakkua ainakaan vielä (79 kWh).
Comment
-
Fundamentalismista joutuu luopumaan, kun e-tron GT:ssä eikä RS e-tron GT:ssä ole sen enempää turboja kuin torseniakaan. Onkohan nuo GT:t tai Taycan ikinä keskituloisen palkansaajan tavoitettavissa, meinaan että poistuuko nuo liikenteestä siinä vaiheessa kun akusto on vaihtokunnossa.
Comment
-
Käytettynä houkuttelevuus riippuu hinnasta ja siitä, paljonko akun kapasiteetista on jäljellä siinä vaiheessa kun on ostohousut jalassa. Mitä paremmin nuo arvonsa säilyttää, sitä vanhempia ne on silloin kun itsellä olisi varaa ja riski sille että akusto alkaa olla vaihtokunnossa, on tietenkin suurempi. Akkujen hinnat ovat olleet laskusuunnassa, mutta ei nekään loputtomiin voi halventua. Mutta voihan se olla, että silloin uusi akusto olisikin hinnaltaan ihan hankittavissa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viestiNo kyllä biturbo ja torsen-miehet on vähintään yhtä fundamentalisteja, eivätkä taida näitä T-merkkisiä edes uskaltautua livenä koittamaan :D
Taycanin julkaisun yhteydessä hehkutettiin sitä vaihdelaatikkoa, tässä ei ole nostettu sitä esiin. Piti ihan käydä katsomassa, että onko siitä luovuttu, ja siksikö kiihtyvyys heikompi. Mutta on se siellä, näemmä tekninen ero on se, ettei tarjolla ole sitä pikkuakkua ainakaan vielä (79 kWh).
Jos miettii että nyt polttiksiin tehdään jakoketju/ vaihteisto remppoja joiden yhteenlaskettu summa voi olla luokkaa 6-8ke ilman marmoriakin, niin tulevien akku pakettien hinta jos osuu johonkin tuohon, niin ei se ehkä kaikkien pankkia kaada jos tällaista on ostamassa. Mutta toistaiseksi käytetyn ja takuuttoman sähkiksen osto on hieman "pelottavaa" kun ei tulevaisuudesta tiedä. Mielenkiintoista olisi myös tietää myyjäliikkeiden vastuu akusta, saattaa kauppakirjoihin tulla mielenkiintoisia lisäehtoja tulevaisuudessa.
Comment
-
Comment
-
Eiköhän noilta nyrkkipajoilta kuitenkin vaadita jotkut sertit, kaverin Bosch-huollossa o muutamalla asentajalla paperit, mitkä oikeuttaa sähkövekottimia huoltamaan, sitten pajalla pitää olla paimenkeppi turvallisuusvarusteena, millä nypätää kiinni jääny mies sähköautosta irti :D
Comment
Comment