Uudesta ykkösestä ekat viralliset kuvat: https://www.carscoops.com/2018/06/20...w-plush-hatch/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (GB) MY 2019 -->
Collapse
X
-
-
Vieras
-
Keula vähemmän yrmeä mitä edellisessä ja muutenkin tuosta uudesta olemuksesta saatu poistettua Minimäisyys, mikä on plussaa. Tuohon vaikuttaa varmasti kattolinjan muutokset ja erilainen C-pilari. Sivuprofiililtaan ihan jees, perästä tulee mieleen bemarin pienet katumaasturit.
Ei kai tällaisiin koppimopoihin dieseleitä tarvitakaan, bensa menee pienemmällä kulutuksella ja kuluilla muutenkin. Lisäksi diesel-moottorisena tällaisen valmistuskustannukset ja sitä myöten hinnat pompsahtaisivat järjettömiksi, kiitos EU ja päästönormit.
Tehokkaalla tfsi-koneella ja quattrona voi olla hauska menijä.Viimeksi muokannut vV8m5; 21.6.2018, 10:47.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiEi kai tällaisiin koppimopoihin dieseleitä tarvitakaan, bensa menee pienemmällä kulutuksella ja kuluilla muutenkin. Lisäksi diesel-moottorisena tällaisen valmistuskustannukset ja sitä myöten hinnat pompsahtaisivat järjettömiksi, kiitos EU ja päästönormit.
Tehokkaalla tfsi-koneella ja quattrona voi olla hauska menijä.
Comment
-
Niin en tiedä miten nuhaisia nuo pienemmät koneet ovat ohituksissa maantiellä, mutta ässä ainakin 17tkm otannalla varsin mainio matkakumppani. Ei vetele ja menee kun pyydetään, sinne minne käsketään. Matkaankin mahtuu tavaraa, vaikka sarja 19" vanteita kumeineen - helposti.
Ja mitä tulee dieseleihin, melko turhia ykköseen nykyisellä litrahinnan erolla IMO, jos ässäkin vie maantieajossa kuutosta. Mitä lie sitten pienemmät bensakoneet, mutta veikkaisin että samaa mitä dieselit desien erotuksella.
Comment
-
Uutta A1:stä pääse jo rakentelemaan Saksan maalla. edition one näyttää maukkaalta.
https://www.audi.de/de/brand/de/neuw...ack/motor.html
Comment
-
Istuin aivan pikkuhetkisen tänään Hertsikan marmorilla uudessa ykkösessä, kun kävin siellä muilla asioilla. Sisätilat ei vakuuttaneet ulkonäöllisesti laadullaan, ensimmäisenä tuli muovin väristä ja laatuvaikutelmasta mieleen Seatti. Ilmeisesti jotkut sporttipenkit oli myös ruksittu ja väritys/kuviointi oli suoraan ysäriltä - ei innostuttanut yhtään.
Pitää melkein mennä paremmalla ajalla tutustumaan joskus, kun ensivaikutelma oli kyllä hyvinkin iso pettymys.
Comment
-
Itselle oli kyllä sisustan laatuvaikutelma myöskin erittäin suuri pettymys. Materiaalit käytännössä aivan samoja kuin uudessa Ibizassa, samaa kovaa muovia ovissa, kojelaudan alaosassa jne. lisäksi sovitukset oli aivan jotain muuta kuin mihin Audissa on tottunut, sisustan ovenkahvat heiluu ja nitisee, peili/lukuvalo yhdistelmässä edessä on reilusti välystä jne.
Hintakin näyttäisi Saksan konfiguraattorin perusteella kovalta, Polo ja Ibbe on noin 20k€ Suomessa veroineen ja tämä on vastaavilla varusteilla Saksassa 30+k€, tähän sitten vielä verot päälle autoon ja varusteisiin Suomessa.
Ensimmäisiä koeajojahan tuosta on jo Youtubessa ja kaikissa sama viesti, että sisämelu on kaikille tullut yllätyksenä.
Comment
-
A1 (GB) MY 2019 -->
Hinnastokin saatavilla.
Edition onesta litraisella koneella 34,5k€.
Sisältö paketissa lähinnä eri värejä.
Nopealla laskulla katsoin että itsellä tulisi ruksattua 7k€ varusteita jolloin tuo S line edition varusteltuna olisi sen 36k€. 9k€ vähemmän saa Polo Gti:n. Ei harmita että tuli vaihto tehtyä eikä jäänyt odottelemaan tätä.Viimeksi muokannut tumu; 26.11.2018, 17:54.
Comment
-
A1 Citycarver julkaistu:
https://www.topgear.com/car-news/fir...aised-city-car
Olisivat nyt taikoneet edes haldex-pohjaisen quattron tuohon.
Comment
-
Tällainen oli Ahvenistolla näytillä ja koeajollekin olisi päässyt, mutta itseltäni loppui aika kesken.
Siistin näköinen peli. Sisusta on vähän muovinen, eikä ihan niin viimeistelty kuin isommissa. Näyttää kuitenkin sisältäkin Audilta. Voisin hyvin kuvitella kakkosautoksi varsinkin talouteen, jossa on kevytautolle tarvetta. Erittäin sähäkän näköinen ja varmaan tuolla litraisellakin ihan riittävän sähäkkä laite.
Odotan kyllä mielenkiinnolla, josko tästä olisi konsonanttia tarjolla jossain kohtaa..
Comment
-
Vuoden verran on ollut tämä ketju hiljaa... Kai täällä A1 omistajia/haltijoita on joukossa? Olisin utelias kuulemaan käytännön kokemuksia tästä tuoreemmasta versiosta.
edit: Itse itselleni vastaten, lauantain koeajolla oli sen verran jees, että tuli kaupat tehtyä esittelyautosta. Koko yllätti positiivisesti, eka sukupolvi vaikutti aika pieneltä mutta tämä GB on likipitäen oman kolmosen (8P Sb) mitoissa. Kontti toki pienempi, mutta kajuutassa ihan kivasti tilaa normaalikokoiselle. Juu jotain muovisia yksityiskohtia on sisustuksessa, mutta yleisvaikutelma on mukavan audimainen ja selkeä. Ja virtual cockpit on aika namu.Viimeksi muokannut taski; 26.8.2020, 07:58.
Comment
-
Nyt on reilu 5tkm saatu lisää mittariin, ja monenlaista tietä koluttu, paitsi sorateitä. Litrainen 85kW vie tuota ~1200 kg koppia ihan mukavasti, ohituksia ei ole tarvinnut jännittää. Turbo antaa (suhteessa) mukavan alaväännön, jota s-tronikin ohjelma kyllä hyödyntääkin; aika nopsaan vaihtaa ylöspäin ja taajamanopeuksilla tulee aika ajoin alikierroksilla jurraamisen tuntu norminoodissa. -Tunne voi toki johtua tottumisesta vanhoihin, tehottomiin vapareihin. Keskikulutus on ollut 5,5 paikkeilla ns. normaalilla ajotavalla.
Maltilliset 195/55R16 kumit (taisi olla jokin Goodyear) eivät ole uraherkät, aika vakaa menijä tuo on maantiellä. Hitusen vielä hiljeni, kun sai alle Nokian R3:t. Toki kevyemmän tuntuinen kuin 8P Sb, mutta ei sen tuuliherkempi tai levottomampi. Kaistavahti ottaa muuten yllättävän herkästi asvaltin pitkittäisiin halkeamapaikkauksiin.
Sporttipenkeistäkään en löydä moittimista (toisin kuin jonkin lehden koeajaja), puutumatta meni parin tunnin rupeamatkin syysloman "väli-Suomen turneella". Kajuutta tuntuu hyvinkin kotoisalta, äkkiä tuohon tottui. Olen kyllä tykästynyt tähän, edelleenkin (vähintäänkin sisäisesti) suorastaan hymyilyttää lähteä ajamaan. Misanonpunainen koppa Mythos-mustalla katolla ei suinkaan vähennä viehätystä...
Comment
Comment