Kohta 1, tuleeko tuo teksti vain silloin kun akku on (lähes) täysi? Eli ei voida talteenottaa energiaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron SUV
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja tonnikala Näytä viestiKohtaan 2, niin itse olen päätellyt tuon johtuvan siitä, että auto vaihtaa rekuperaatiosta tavan jarruihin. Sähkömoottorilla kun ei pystytä jarruttamaan niitä ihan viimeisiä vauhteja (ainakaan e-tronissa).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiKohta 1, tuleeko tuo teksti vain silloin kun akku on (lähes) täysi? Eli ei voida talteenottaa energiaa.
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiPysäköintijarrun automaattinen aktivointi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Axel Näytä viesti
Mietin alkuun itse samaa, mutta se on tullut myös tilanteessa, jossa jalka jo jarrulla ja liikkeen pysäytys tehty rekuperaation jälkeen fyysisesti jarruttamalla. Fiilis on se kun pysähdyt ja moottori ikään kuin ennakoisi mahdollista lähtöä, jota ei sitten tulekaan kun jää esim punaisiin valoihin. Mietin voisiko olla ennakoivasta taloudellisuusavuustuksesta tämäkin piirre peräisin? Mutta tunne siis todella minimaalinen, kuten jo totesin.
Edit: Yritin selventää tekstiä. Onnistuikohan..Viimeksi muokannut tonnikala; 20.11.2024, 08:11.
Comment
-
No jaa, nyt tajusin itsekin mitä hait takaa. Tosiaan eka täyssähkö itellä, joten vähä vielä uutta kaikki, mutta jos tosiaan noin toimii niin onhan se sitten mahdollista tosiaan. Täytyy seurailla ja testailla vielä tolla perspektiivillä!
Comment
-
Sitä rekuperaation toimintaa voi seurata siitä mittariston vasemmassa laidassa, "tehomittarin" yhteydessä olevasta rekuperaatio-mittarista. Oot varmaan sen löytänyt ja seurannut sen toimintaa ratin viiksellä jarruttaessasi. Sitä seurailemalla itsekin huomasin tuon toimintalogiikan jarrupoljinta käytettäessä. Se työntöjarrun "muljahdus" kuvaa hyvin sitä tunnetta kun vaihdetaan jarrutustapaa. Meillä esim puoliso tuskin kiinnittää siihen mitään huomiota..
Toki niin tämä e-tron kuin esim ID4 ei ihan joka kerta tee rekuperaatiota kun jarrutat jarrupolkimella. Mistään SSP:stä tms en ole ton logiikkaa jaksanut selvittää, mut varmaan tällä estetään jarrujen jumiminen. Vaikka jarrupolkimesta painettaessa auto ei rekuperoisi, niin samalla hetkellä kuitenkin rattiviiksestä sen saa rekuperoimaan - sekä myös sillä saa rekuperoimaan jos aloittaa jarrupolkimen painamisen uudestaan.
Kun auto oli uusi niin näihin tuli itsekin kiinnitettyä enemmän huomiota, kun tuumin samaa että onkohan autossa kaikki kunnossa.
Ja onnea auton johdosta! Itse olen ajellut samanlaisella nyt 25 tkm / 11 kk ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
Comment
Comment