Tuollanen SSP osui silmään kun noita latureita kuuklettelin: https://electroavtosam.com.ua/doc/Audi-e-tron.pdf
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron SUV
Collapse
X
-
Ssp sivulla 121 kerrottiin seuraavaa compact latauslaitteesta:
Maximum charging level if connected to AC power:
> Household socket 1.8 kW (8 A)
> Industrial socket1) 11 kW (48 A, single-phase or three-phase)
Tokihan noita compact latauslaitteita on tuosta saatettu muuttaa, jolloin latausteho säädettävissä, kuten villho lla.
Mhaanpaa: miksi mökille walle 16M latauskaappi, jos pelkkä voimavirtapistorasia riittäisi, kun siihen liittää compact latauslaitteen voimavirtapistokepäällä ?
Comment
-
Kellään kokemusta tuon Etron 50 mallin käyttökelpoisuudesta pitkän matkan ajosta? Pitäis lähimatkojen lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti ajella Vantaa-Kajaani väliä (myös talvisin) ja ei viittis bensaplugaria ostaa kun kulkee maantiellä kuitenkin pelkällä polttomoottorilla. Lähinnä että meneekö ihan täydeksi säädöksi latailujen suhteen. 55 malli on noista huomattavasti hintavampi niin siksi olisi melkeen oltava toi 50
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viestiNämä pistorasiaan liitettävät sisältävät vaadittavat vikavirtasuojat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja voihanlol Näytä viesti55 malli on noista huomattavasti hintavampi niin siksi olisi melkeen oltava toi 50
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tetk Näytä viestiSsp sivulla 121 kerrottiin seuraavaa compact latauslaitteesta:
Maximum charging level if connected to AC power:
> Household socket 1.8 kW (8 A)
> Industrial socket1) 11 kW (48 A, single-phase or three-phase)
Tokihan noita compact latauslaitteita on tuosta saatettu muuttaa, jolloin latausteho säädettävissä, kuten villho lla.
Minulla myös 2-asentoinen Compact-mokkula.
Mhaanpaa: miksi mökille walle 16M latauskaappi, jos pelkkä voimavirtapistorasia riittäisi, kun siihen liittää compact latauslaitteen voimavirtapistokepäällä ?
Voit ensin kokeilla pelkästään tuolla 3-vaihe pistorasialla ja kun kyllästyt tuolla irtopiuhalla värkkäämään, niin sitten kiinteällä piuhalla oleva tilalle, tuo Walle on 3-vaihe töpselillä eli käy suoraan pistorasiaan kiinni.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja villho Näytä viestiAinakin omassa Compact-laturissani lukee takapuolen tietolätkässä "AC/DC 30 mA / 6 mA". Luen tätä niin, että itse latauslaitteessa on sekä type A että type B -vikavirtasuojat sisäänrakennettuna. Ja teho on tosiaan säädettävissä 100 % ja 50 % välillä. Sukopäätä käytettäessä nuo prosentit eivät suoranaisesti pidä paikkaansa.
Kun taas verkkoon liitettävät latausasemat vaihtelevasti, selviää spekseistä tarviiko vielä erilliset AC- ja/tai DC-vikavirtasuojat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja voihanlol Näytä viestiKellään kokemusta tuon Etron 50 mallin käyttökelpoisuudesta pitkän matkan ajosta? Pitäis lähimatkojen lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti ajella Vantaa-Kajaani väliä (myös talvisin) ja ei viittis bensaplugaria ostaa kun kulkee maantiellä kuitenkin pelkällä polttomoottorilla. Lähinnä että meneekö ihan täydeksi säädöksi latailujen suhteen. 55 malli on noista huomattavasti hintavampi niin siksi olisi melkeen oltava toi 50
- 1 like
Comment
-
Oolrait kiitos tiedosta. Joo varmaan täytyy kallistua sitten plugarin puolelle kun ei oikeen tuommoiset "turhat" extrastopit sovi omaan matkafilosofiaan. Tähän asti menty lähinnä "kahden pysähdyksen taktiikalla".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viestiABRP antaa eTron 50 Vantaa-Kajaani välille 3 latausta, 1h13 min
Comment
-
Mites on foorumilaisilla kertynyt kokemuksia E-tronista?
Vaimo saanut päähänpiston että sähköauto on saatava. Tietyllä tavalla tilanteesta pitää nauttia kun vaimo on ihminen joka ennen ei ymmärtänyt autoista mitään eikä voinut käsittää että joku ostaa auton mikä maksaa enemmän kuin hevonen. Tietty veekasimiehelle on vielä vähän pureskeltavaa.
Mutta joo, meillä tarve ajaa talvella noin 160km päivämatkoja 2-3x / viikko ja kesällä samat + noin 130-150km matkoja mökille jossa ei ole venesatamassa latausmahdollisuutta. Eli kesällä pitäisi päästä 300km. Talviajot on moottoritietä.
Vaimo ehdotteli Skoa Enyaqia. Muuten ei vikaa, mutta tässä vähän nafti peräkontti kun koira+tavarat pitää mahtua. Oma ongelma on se että tuntuu hölmöltä ostaa omaan budjettiin pirun kallis auto mikä on melko hidas, verrattuna dinosauruksia polttavaan, saati sitten "tottunut että sähköauto on teslan tapainen niskan taittaja".
Nyt kuitenkin tajusin, että eihän tuo 55 e-tron ole aivan mahdottomasti kalliimpi kuin Enyaq, varsinkin jos ostaa sen 2v vanhan kärryn jonka saa heti. Enyaqissa kuulemma noin 10-12kk toimitusaika! Neliveto on meillä pakko joka nostaa vähän enyaqin hintaa.
Mutta nyt tarvitsisin kaikenlaista kokemusta e-tronista että saisin tämän hankinnan itselleni perusteltua. Ajatus käydä lähiaikoina potkimassa muutaman renkaita. Auto menee kyllä vaihtoon aikaisintaan 3 viikon päästä kun on vielä yksi Lapin reissu edessä ja se on vaan niin paljon helpomi taitaa dieselillä.
Comment
-
e-tron ei turhaan voittanut Tekniikan Maailman vuoden talviauto titteliä vuonna 2020.
Erittäin hyvä auto edelleen ja latauskäyrissä omaa luokkaansa. Niitä saa tällä hetkellä uutenakin n. 4-5kk toimitusajalla.
Täysin erilainen auto kuin Q4 / Enyaq, koska Audin omaa suunnittelua. Suosittelen käymään koeajolla!
- 1 like
Comment
-
E-tron tulikin koeajettua heti viestin kirjoittelun jälkeen. Jotain audissa vaan on mikä toimii omaan hermoon, koska sähköauto ja tesla vastainen vanhapartakin oli että tämähän on ihan hyvä käyttöauto. Ei se mikään raketti ollut, mutta kivan lepposasti kiihtyi vielä 80kmh vauhdista.
Tämä tuli koeajettua:
https://www.nettiauto.com/audi/e-tron/12600694
Väri on aika raju, vaatisi kyllä hieman totuttelua. Mutta tuo tuskin tulee, koska tultiin siihen tulokseen että sähköpenkit muistilla olisi tarpeellinen päivitys vanhaan autoon. Me kun käytetään vain yhtä autoa ja molemmat meistä ajaa samalla autolla lähes joka päivä. Eli penkkiä vekslataan useita kertoja päivässä.
Hirveän vähän on 55:ia pk-seudulla tarjolla joten siksi tuo tuli valittua ensimmäiseksi.
Katselin jo että Ruotsista löytyisi kivalla värikombolla ja sopivilla varusteilla. Noihin taitaa edelleen tulla veroa noin 1500-2000e. Eli ei mahdoton idea käydä sieltä hakemassa jos löytyy omiin tarpeisiin sopiva paketti.Viimeksi muokannut Anamonta; 1.4.2022, 09:02.
- 1 like
Comment
-
Onko näissä E-troneissa jotain varuste eroja pohjoismaissa? MBE pohjaisissa taitaa olla että pohjoismaissa ilmalämpöpumppu vakiona, onko E-tronissa jotain vastaavaa?
Kuten Arto kirjoittelinkin niin valkoinen, harmaa tai musta ei nyt oikein kiinnosta. Suomesta vaan ei 55:ia oikein muilla väreillä löydy jos toiveina sähköpenkit muistilla. Galaxy blue vai mikä olikaan tumman sininen toimii omaan silmään hyvin, mutta harvassa ovat suomessa ja ruotsissa.
Comment
-
Muutaman päivän nyt ollut E-tron 55 käytössä. Ei se nyt v8:lle pärjää tunnelmassa mutta työmatkaa taittaa leppoisasti.
On kyllä Audin softat vielä pahasti kesken ja varmaan nyt alkaa näkymään kun autoilla alkaa olemaan ikää ja vaihtavat ensiomistajilta eteenpäin. Yli 4h meni puhelimessa Audin teknisen tuen kanssa että auto saatiin myaudissa meidän nimiin. Aluksi poistin käyttäjät autosta, mutta aina kun auton käynnisti uudelleen ilmestyi vanha käyttäjä takaisin. Vaikka palautti tehdasasetukset niin autoa ei saanut rekisteröityä omiin nimiin ja jostain aina palautui alkuperäinen omistaja. Audin tuessa tätä ihmeteltiin, mutta taisi olla todella tuttua koska suoraan osasivat kertoa mitä tehdä ja testata. Ihan näppärä kun videokuvaa pystyi livenä lähettämään niin saivat aina ajantasaiset tiedot autosta. Lopulta parin päivän yrittämisen jälkeen vetivät jostian palvelimelta auton tiedot sileeksi tai vastaavaa. Sen jälkeen ei enää vanha käyttäjä kummitellut ja jopa omat tunnukset pystyi luomaan. Ihan ihme homma, mutta selkeästi aika yleistä koska netistä löytyy vastaavaa ja tosiaan kaikki audin teknisessä tuessa osasi välittömästi neuvoa mitä testata yms.
Myaudi palvelu on myös kyllä aika heikko. Sanoo vain "Auton rekisteröinti ei onnistu", mutta ei kerro mitään miksi. Yksi syy oli että "ilmaiset sähköpostit" ei kelpaa. Eli gmail yms mailit ei kelpaa myaudille, systeemi vaan ei osaa kertoa siitä. Tämän jälkeen tuli vielä ehkä 4 eristä syystä tuli sama ilmoitus, esim. käyttäjäehdot piti käydä jostain henkilötiedoista hyväksymässä. Aivan älytöntä että ei voi virheviestissä kertoa mistä johtuu. Noh, audin tuki oli kyllä tässäkin tilanteessa todella avulias vaikka varmasti tuskastuneita kun muutkin ihmettelee näitä.
Tässä kyllä tuntee ittensä vanhaksi kun luin jopa auton manuaalin! Näihin en silti löytänyt vastausta, osaako joku sanoa?
-Saako mittaristosta käynnistäessä "Apukuljettajan airbag aktiivinen" -hälyytyksen pois? Omassa käytössä tästä hälystä ei ole hyötyä ja ärsyttää kun kellot soi ja tulee popup joka käynnistyksessä pariksi sekunniksi.
-Saako adaptiiviseen kruiseen asetettua ns. offsettiä? Eli että ajetaan vaikka 6kmh yli rajoituksen? Nyt kruisea ei voi käyttää kun on liikenteen tukkeena kun se tahtoo ajaa 80kmh alueella mittarinopeutta 80kmh. Muuten toi liikennemerkkitunnistus ja sen mukaan nopeuden korjaus on melko ok, mutta auto ajaa liian hiljaa.
-Saako adaptiiviseen kruiseen korjattua kuinka kovaa korjaa nopeuden pienemmäksi kun nopeusrajoitus tippuu? Työmatkalle osuu 120->80kmh tiputus ja kruisella ajaessa tämä on sellainen nenä tuulilasiin muutos.
-Tukeeko audin mukana tullut "matkalaturi" 2-vaihetta? Eli mulla olisi käytettävissä latauspiste josta saa 2x16A, mutta kolmas vaihe puuttuu. Ei tällä merkitystä kun kotona on 11kw lataus, mutta kivahan se olisi matkan päällä saada nopeammin akku täyteen.
Comment
-
Ilmeisesti MyAudiin on sitten tullut jotain muutoksia, koska aikaisemmin kelpasi kyllä gmail-osoitteetkin rekisteröitymiseen. Tuohon airbag päällä -muistutukseen epäilen että sitä ei saa pois. Se on ollut Audeissa varmaan 10v käytössä (ainakin 4G siitä muistuttelee siitä myös joka kerta), enkä ole törmännyt ohjeisiin, millä sen saisi vanhemmistakaan pois.
- 1 like
Comment
-
Minä olen ottanut automaattisen nopeusrajoituksen käyttämisen kokonaan pois päältä. Osaltaan tuon offsetin puuttumisen vuoksi, osaltaan sen vuoksi, että haluan itse hallita kohdan, missä auto ryhtyy hidastamaan laskevalle rajoitukselle tai nostamaan nopeutta korkeammalle rajoitukselle. Ja mitä tulee tuohon 120 km/h -> 80 km/h muutokseen ja "nenä tuulilasiin" -tunteeseen. Veikkaan, että ko. rajoituksen muutos ei ole auton karttadatassa (ts. auto ei osaa ennakoida rajoituksen muutosta), vaan auto lukee sen muutoksen vasta tienvarren tikkarista ja sitten se iskeekin jo päin pläsiä. Valikkojen syövereissä on kyllä kohta, millä pystyy vaikuttamaan vakkarin/aktiivisen kaistavahdin toimintaan, mutta se vaikuttaa ymmärtääkseni enemmän siihen, miten (paljon) auto hidastaa automaattisesti edessä oleviin mutkiin - ei niinkään siihen, miten nopeasti muutos tapahtuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Anamonta Näytä viesti-Saako adaptiiviseen kruiseen korjattua kuinka kovaa korjaa nopeuden pienemmäksi kun nopeusrajoitus tippuu? Työmatkalle osuu 120->80kmh tiputus ja kruisella ajaessa tämä on sellainen nenä tuulilasiin muutos.
- 1 like
Comment
-
Tosiaan teknisestä tuesta osasivat kertoa auki Myaudin virheitä ja ensimmäinen oli se että käyttäjän sähköpostiosoite oli gmail.com. Siihen kun vaihtoi työsähköpostiosoitteen niin pääsi seuraavaan erroriin minkä tekninen tuki joutui jälleen katsomaan logeista.
Hölmöä jos ovat tälläisen muutoksen tehneet. Uskon että on paljon ihmisiä joilla ei ole muuta kuin "ilmainen" sähköpostiosoite. Itsekkin vähän mietin että viitsiikö työsähköpostia tuohon työntää.
Adaptiiviseen kruiseen ja nopeuden vaihteluun. Tosiaan alue on näitä muuttuvilla nopeuksilla olevia moottoriteitä. Näistähän se on ihan sekaisin muutenkin, kun illalla on 120kmh ja ruuhka-aikaan 80kmh. Mutta ruuhka-ajan ulkopuolella tosiaan alue on aina 120kmh ja kun tullaan lähemmäksi kaupunkia niin nopeus tippuu 80kmh. Nämä on ihan vakio kohdat, eli voisi kuvitella kartan tietävän. Täytyypä silti testata Drive selectin alta säädellä, nyt ajennut dynamicilla vai mikä lie kiinteä.
EDIT: Meidän ex 4G A6 ei huudellut apukuskin bägin tilasta. Tää on varmaan taas näitä että joku hölmö jenkeissä on haastanut oikeuteen kun ei tiennyt että bägi on aktiivinen... huoh!
Comment
-
Olihan tuo jo 2007 C6:ssa ja MY12 4G:ssäkin. Turvallisuusfiitsöreitä en lähtisi kytkemään pois.
Koeajossa ollut Q4 etron herjaili ihan tavallisessa (oikeesti) motariajossa "ota ohjaus hallintaan" tai "aja kaistan keskellä" vaikka ihan varmasti ajoin ja ajoratamerkinnät oli selkeät. Tommoset harhauttavat voisi poistaa...
Comment
-
Ville taitaa olla oikeassa. Sain selvitettyä, että vaikka tuota laturia mainostetaan 3,6kw kykeneväksi se ei sitä ole schukolla. Laite tunnistaa mikä piuha on pistorasian puolella ja Schukolla rajoittaa tuohon 2,1kw tasoon. "Karavaanari" töpselillä, joka pitää ostaa erikseen saa sitten tuon 3,6kw.
Comment
Comment