Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi e-tron SUV

    https://electrek.co/2017/04/18/audi-...electric-2019/

    Ainakin tehoa on laitettu kivasti...
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.1.2021, 15:26. Perustelu: Otsikko pyynnöstä kuntoon.

    #2
    On joo, eikä tule olemaan ihan jakotavaraa kekkoslovakiassa.

    Comment


      #3
      Paljonkohan tuo tulee maksamaan sitten joskus...

      Comment


      • #4
        e-tron SUV

        https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/e-tron.html


        Nyt voi ennakkovarata itselleen uuden e-tron SUV-mallin maksamalla 2000€ varausmaksun. Mallin Suomi-hinta ei vielä tiedossa, joten aika puuttellisilla tiedoilla pitäisi hankintapäätös tehdä. Tosin varauksen peruutusmahdollisuuskin näyttää olevan. Eli jos haluaa antaa parin tonnin lainan K-autolle koroitta, sekin onnistuu.

        Comment


          #5
          Vahvasti on otettu Teslasta mallia kun kerätään rahaa varauksilla. Saisivat vaan lisää täyssähkömalleja markkinoille.

          Comment


          • #6
            Tuo on sangen kiinnostava auto monessakin mielessä. Ennen 2 tonnin liikuttamista k-autoa kohti pitäisi kuitenkin tietää a) auton ja varusteiden hinta sekä b) aikuisten oikea & todellinen kantama Suomen talvessa.

            Sähkis alkaa silloin olemaan oikea vaihtoehto itselle, kun pystyn kesät-talvet ajamaan normaalisti, ilman ylimääräisiä virpomisia, Nli-Hiki-Nli välin. Tuo on muutenkin 1,5-2h ajopätkä suuntaansa, joten sen pidentäminen esim 30min latausjaksolla ei oikein innosta.

            Jännityksellä odotellaan. Auton kantamasta on monenlaista tietoa, suurin osa sanoo wltp 400km, mutta jossain oli myös 500km mainittu. Jälkimmäinen ylittäisi kynnyksen. 400km wltp taas ei varmasti talvella motariajossa riitä 350km suoritteeseeen.

            Comment


              #7
              Nyt on käkkyräteippikin otettu päältä pois



              Lisää kuvia


              Teho 300 kW (402 hp)

              Mitat:
              Pituus 4880 mm
              Leveys 1930 mm
              Korkeus 1540 mm
              Akseliväli 2910 mm

              Akkukapasiteetti 95kWh
              11kW AC / 150kW DC lataus
              WLTP-range arvoa ei vielä julki "yli 400" on ääneen sanottu.

              Mielenkiintoista muuten että Amerikassa ja Kiinassa myytävät e-tronit tulevat (lainsäädännöstä johtuen) saamaan perinteiset sivupeilit euroversioiden hyödyntäessä kameroita.
              Viimeksi muokannut ee-2; 18.9.2018, 09:35.

              Comment


                #8
                Komea on laite, ehdottomasti pitää käydä ajamassa kuhan saapuu Suomeen

                Comment


                • #9
                  Tällä kertaa oli ehkä ihan hyvä että lopputuote on Audimaisen tylsästi auton näköinen, eikä mikään avaruussukkulatampoonin näköinen kuten tuntuu olevan melkein kaikki muut sähköautot. Jopa yllättävänkin paljon perinteisen polttomoottoriauton näköinen ollakseen sähköauto.

                  Comment


                  • #10
                    Tyylikäs! Sen, että auto toimii sähköllä ei pitäisi tarkoittaa jäätävää ylimuotoilua. Toisekseen viimeisistä Audin uutuuksista esim. R8 ei mielestäni ole kovinkaan onnistunut feikki-ilmaritilöineen yms.

                    Hienoa, että Tesla alkaa saamaan kilpailijoita. En ehkä uskaltaisi omistaa yli 4 vuotta vanhaa Teslaa varaosien ja korjausten hinnoittelun takia. Audin takuun loppumisen jälkeen laadukkaita varaosia lienee kuitenkin saatavavissa osasta riippuen Boschin, Febi Bilsteinin, Lemförderin, Continentalin yms. laatikoissa ilman, että joutuu toista munuaistaan myymään korjaustarpeen takia.

                    Comment


                      #11
                      On kyllä onnistunut ! ja komppaan edellistä kirjoittajaa huoltoon liittyvissä asioissa.

                      Comment


                      • #12
                        Vaikka Audin osat joskus tuntuvat kalliilta, niin ainakaan ei olla Teslan tonnin ovenkahvojen tasolla hinnoissa.

                        Comment


                          #13
                          Ihan OK, faceliftattu Q5. Hinta Saksassa taisi olla alk. 79 000Eur

                          Comment


                          • #14
                            Viis kertaa paremman näköinen kuin Q5. Voi jopa katsoa.

                            Comment


                              #15
                              Tyylikäs ja onnistunut muotoilu, vaikka nuo SUV:t omaan silmään on edelleenkin vähän höökivaunun näköisiä kun vertaa "oikeisiin" autoihin. Tämä on ihan siedettävä. Noissa kuvissa olevan yksilön väri on muuten erinomainen tuohon muotoon.

                              Comment


                                #16
                                Mua mietityttää tässä muotoiluasiassa se, että MEB-pohjalevylle tehty sähköauto kykenisi parempaan ulkomittojen hyödyntämiseen sisätilojen hyväksi. Hyvä esimerkki tästä on tuo videoissa näkyvä "etukontti". Eli polttisautoa muistuttavan pitkäkeulaisen muotoilun takia tässä autossa "hukataan" senttejä matkustamosta ja tilalle saadaan epäkäytännöllinen kuljetustila.

                                Joka tapauksessa äärimmäisen mielenkiintoinen tuote.

                                Comment


                                • #17
                                  Tesla Model X P100D toimintasäde 542km. 0-100km/h 3,1s. Huippunopeus 250km/h.
                                  Audi e-tron toimintasäde 400km. 0-100km/h 5,7s. Huippunopeus 200km/h.

                                  Jostain kumman syystä tekninen etumatka ei näy näissä luvuissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Taitaa olla tuplasti isompi hintalappukin? Voisi kuvitella ettei teknisestä etumatkasta jää epäselvyyttä kun käy molempien sarvissa.

                                    Comment


                                      #19
                                      https://www.cnbc.com/2018/09/18/ubs-...for-tesla.html

                                      The Audi "e-tron underscores that catching up with Tesla is more difficult than expected by many," analyst Patrick Hummel said in a note to clients entitled "Audi e-tron launch - another lap Tesla wins"
                                      Hummel noted the e-tron will get 30 miles to 50 miles less range than the Tesla Model X and will accelerate "significantly slower." He said the Audi electric vehicle's disappointing metrics will hurt its sales and benefit Tesla.
                                      Ammattilaisetkin sen tietää, kiihtyy hitaammin ja range on lyhyempi joten ehdottomasti jää audit kauppoihin kun asiakkaat siirtyy tesloihin, jep jep.

                                      Tae Kim Tae Kim
                                      Investing Journalist
                                      Tae covers equities and financial markets for CNBC Pro, CNBC's premium digital-content platform.

                                      Prior to this role he was an editor at Yahoo Finance, worked as an equity analyst at hedge funds and as an investment analyst at a fund of funds. He began his career as a management consultant. Tae graduated from Brown University with an A.B. in history.

                                      Comment


                                        #20
                                        No eihän se nyt ole kuin muutama riviä koodia ja muutama komponentti vaihtoon ja ensi vuonna vaikka "s-tron" pihalle ni alkaa kulkua löytymään. Eihän jokaista sähköautoa kai automaattisesti tarvi markkinoiden tehokkaimpaan Teslaan verrata? Sama jos uuden 2.0tdi A6:n koeajossa valitettaisiin että ompa paskaa ja kauppaan jää kun ei tämä pärjää edes Porsche Panamera Dieselille.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juurikin näin. En näe mitään pointtia miksi audin tarviisi kiihtyä noinkaan nopeasti, ei se niskojen reuhtominen mitään premiumia ole. En minäkään jää tuolla omalla 150hp sähköautolla valoissa jalkoihin. Mikäli taas audissa akkujen hallinta on fiksumpi kuin teslalla, minä ainakin olisin valmis uhraamaan 100km toimintasäteestä jos akuston vaihtoa ei tarvitse pelätä seuraavaan 20 vuoteen. Nuohan muuten painaa molemmat 2,5 tonnia ja audi taitaa olla isompi.

                                          Huomasiko kukaan muuten uutista miten bmw onnistui juuri kolminkertaistamaan akun kantaman ilman että akun fyysinen koko juuri kasvoi? Se siitä teslan ja audin teknisestä etumatkasta jos bmw saa kohta saman kantaman puolta kevyemmällä autolla.

                                          Korjaus: kyseessä on siis Lion Smartin light battery. Se oli asennettu bmw i3 vakioakun tilalle ja toimintasäde oli noussut 700 kilometriin. Tämä on minusta oikeampi suunta kehityksessä kuin kiihtyvyys. Mieluummin pienempi ja kevyempi akusto pidemmällä matkalla, kuin jäätävän iso ja raskas akusto täysin hyödyttömillä ominaisuuksilla.
                                          Viimeksi muokannut LauriJT; 22.9.2018, 09:41.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Palasin eilen Norjasta, jossa paikallinen kollega sanoi ihan suoraan, että hänellä ei ole sähköautoa vielä siitä syystä, että haluaa odottaa _oikeiden_ autonvalmistajien kunnollisia täyssähkömalleja - viittasi saksalaisiin. Teslalla oli tuolla 3 kkden jono korjauksiin, joten en ihmettele jo ihan senkään vuoksi.

                                            Audilla on iso huoltoverkosto paikoillaan tekemässä takuukorjauksia vaikkapa nariseville oven saranoille tai kettuileville ovenkahvoille, mutta Tesla taitaa rämpiä tämän suhteen vielä. Tämähän ei toki paina vaakakupissa, jos haluaa nimenomaan Teslan repimään niskoja, mutta saattaa alkaa mietyttämään auton odottaessa pitkään jotain pientä, mutta käytön kannalta harmillista takuukorjausta. Isoista puhumattakaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Top Gearissa oli hyvä juttu tästä. Kyllähän tätä pitää mennä hypistelemään, kun näille leveysasteille saapuu.

                                              Ihmettelen vain tämän auton mallinimeä, miten aikovat tulevat e-tron mallit nimetä? Vai onko tämä samankaltainen "koemalli" kuin Audi quattro aikoinaan? Vai julkistetaanko virallinen nimi vasta myöhemmin? Tuli yhtäkkiä mieleen, kun Audilla on tapana julkistaa autot aina Ingolstadtin kilvissä, ja Baijerin rekisterimerkinnän jälkeen tulee mallinimi, esimerkiksi vaikka Q2. E-tronin kuvissa on mallinimen tilalta "AE", mikä todennäköisesti viittaa Audi e-troniin, mutta aina vois spekuloida.

                                              Itse taas olen menettänyt uskoni Teslan suhteen, enkä hankkisi autoa saati osakkeita, vaikka olisi kuinka paljon aikaa ja rahaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Odotan sitä päivää että KHO:ssä käsitellään tapausta missä suomalainen autoilija on ajanut sähköautollaan jossa peräkärryssä dieselgeneraattori.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ja polttoöljyllä tietenkin

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Hieno auto on tämä kyllä. Hinta taitaa Suomessa vaan mennä yli 100t€, että tuollaisen saa omalle pihalle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      On kyllä ensimmäinen sähköauto, jota voisi muutaman vuoden päästä harkita. Erittäin tervetullut mielestäni tuo, että 30min latauksella saa 80% akkuja ladattua, mutta mitenkähän näitä aijotaan hallita tulevaisuudessa? Nyt auton tankkaus kestää 1-3min arviolta ja silti asemilla on ruuhkaa. Tulevaisuudessa jos vaikka puolet muutetaan sähköautoiksi, niin kun tankkaus/latausaika muuttuukin monikymmenkertaiseksi, niin ei se ainakaan jonoja vähennä. Toki näitä ladataan lähes aina myös kotona, joten voihan se olla, ettei huoltoasemalla tarvitse sen vuoksi käydä kuin pidemmillä matkoilla. Jotenkin vain silti kuvittelen, että jos talvilomakaudella lähden pohjoiseen, niin siellä on joku muukin kajaani-roi välillä liikenteessa ja saa syödä ns. pitkänkaavan kautta, että saa auton laturiin.
                                                      Mutta eiköhän nämä asiat toki etene kehityksen myötä. Latausajat ovat jo tippuneet ja kun range kasvaa, niin tuokin ongelma toki vähenee.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mulle sanottiin Audi myymälässä että tiloiltaan ehdottomasti ennemmin Q7 kun Q5, kyseinen henkilö oli istunut autossa ja näytti muutaman kuvan muunmuassa etu tavaratilasta (kaikki latausvehkeet mahtuu sinne)

                                                        Latausluukku vakiona kuskin puolella ja lisävarusteena saa matkustajan puolelle vähän toisentyyppisellä "liittimellä" (yksityiskohdat meni multa ohitse)

                                                        Ennakkohinta 90.000€, ensimmäiset tullee vielä tänä vuonna.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Audin kohuttu uutuus heti vaikeuksissa: ohjelmisto-ongelma viivyttää myynnin aloittamista

                                                          Tuotekehityksen aikana softaa on osittain muutettu, ja nyt se vaatii uuden hyväksynnän viranomaisilta.
                                                          ...

                                                          Audilla on ongelmia myös akkuvalmistajan kanssa. Audille akkuja toimittava eteläkorealainen LG Chem haluaa nostaa akkujensa hintaa kymmenen prosenttia niiden kovan kysynnän vuoksi.
                                                          e-tronin hinta tullee siis nousemaan. Toimittaakohan toi Lg chem akkuja myös oman maan sähköautoihin (Hyyyyyyyndai Kona)...
                                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 23.10.2018, 15:38.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuo latausnopeushan on riippuvainen tolpasta. Noin järeää latausasemaa ei taida suomestakaan juuri löytyä, eli se nopein lataus voi olla pitkään utopiaa

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X