Samalla tapaa se on mm. Teslankin laturilla: schuko-liittimellä max. 13 A, sinisellä karavaanaripistokkeella 16 A. Jos ei kotona ole mahdollisuutta lataamiseen voimavirrasta, niin aina voi yhden perus-pistorasian vaihtaa karavaanarimalliseksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi e-tron SUV
Collapse
X
-
Painamalla pitkään sitä laturin 100% kohtaa niin se pomppaa 50%/100% välillä, ainakin jos 16/32A päällä latailee. Ja myaudiin toimii @gmail.com osotteetkin vaikka jollain saattaa olla haasteita rekkautumisen kanssa. Ja vakkarihan muistaa sen nopeusrajotusalueen säädön, eli ekan 80 tolpan kohdalla kun laittaa vaikka 90 niin se ei muutu vaikka tulisi lisää 80 tolppia vastaan. Muuttuu vasta kun nopeusrajoitus muuttuu.
Comment
-
Kotona on 11kw laturi joten sen suhteen ei ongelmaa. Ajatus on vaan optimoida työmatka-ajot että työpaikan schukosta saisi matkat ladattua... 2,1kw on siihen vähän nafti niin siksi mietin.
Alkuperäinen laturi on tosiaan 100% asetuksessa, mutta schukon läpi ei tule kuin 2,1kw.
Myaudi ei tosiaan huolinut gmail osoitetta. Antoi vain virheen että auton rekisteröinti ei onnistu. Audin tekninen tuki sitten tätä tutki ja totesi että gmail osoitteelle tehdyt myaudi tunnukset ei toimi. He sanoivat että täytyy olla jokin muu kuin "ilmainen" sähköposti. Aivan typerää mielestäni, mutta pakko uskoa koska kun teki työsähköpostilla tunnukset niin homma lähti rokkaamaan.
Eli ei ole mitään hatusta vedettyä vaan ensin perus tuen kautta tätä tukittu ja lopulta tekninen tukikin jonkin tunnin käytti että saatiin auto rekisteröityä. Oli useita haasteita, mutta ensimmäinen oli tuo gmail.osoite.
Vakkari tosiaan kyllä pitää asetetun nopeuden, mutta ongelma onkin peräänajajat kun nopeus muuttuu 120->80kmh ja audi vetää nenän tuulilasiin. Kukaan ei osaa odottaa liikenteessä tuollaista jarrutusta kun normaalisti tilanteessa rullataan ehkä 500m matkalla nopeuden muutos. Nyt oppinut jo jarrulla tiputtamaan cruisen pois päältä ennen kylttiä, koska nyrkit, keskisormet, valojen vilkuttamiset ja tööttäilyt alkanut ärsyttämään.
Comment
-
Ainakin tuossa fossiili A6:ssa ajomoodi vaikuttaa kuinka nopeasti jarruttaa vakkari päällä. Dynamic jarruttaa kovasti, mutta efficiency vain nostaa kaasun. Laitoin tuohon omaan autoon kufatecin palikan, joka vaihtaa vakkarin nopeuden rajoitusten mukaan ja liikenteessä pitää olla nimenomaan päällä tuo dynamic, muuten kamerat välkkyy kun jarruttaa ecomodella liian hitaasti.
Comment
-
-
Mitenkäs tommosen etronin (vanhemman malliset eli 2019-2021) huoltokustannukset? Onko tietoa?
Lähinnä siis tarkoitan huolto-ohjelman mukaisia huoltoja. Eli miten usein ja minkä hintaisia? Toki jos on jotain ylimääräisiä huoltokustannuksia eli vikoja sattunut kenelläkään eteen niin toki niistäkin kuulen mielelläni.
Nimim. Etron 50 ostoa harkitsemassa edullisten kustannusten toivossa. Vaihtoehtona a6 kevythybbe diesel.
- 1 like
Comment
-
Kuinkas paljon muilla E-troni syö pissapojan nestettä? Meillä ei paljoa pissapoikaa käytetä ja vähän väliä säiliö tyhjä. Epäilen vuotoa. 5 litraa sinne aina menee ja ehkä 2 viikkoa myöhemmin on tyhjä.
Vaimolle tästä puhunut ja hänkin pistänyt mieleen että jatkuvasti loppu. Nyt viimeisin ehkä tukee tätä vuoto epäilyä. Kumpikaan meistä ei ainakaan muista että viimeiseen 3 vrk olisi pissapoikaa käyttänyt. Ajoa tullut tässä ajassa 150-200km. Pissapoika siis alkoi hälyyttämään 3päivää/150km ajon jälkeen kun sitä viimeksi oli käytetty.
Toinen ongelma, normi audia ilmeisesti vielä 20v myöhemmin, oikea takaovi ei aukea ulkopuolelta. Ehdin toivoa että johtuu pakkasesta, koska kerran suojakeleillä aukesi. Noh, viime päivinä taas ei ole ulkokahvasta auennut ollenkaan. Sisäpuolelta kahva toimii normaalisti.
Onko muilla tullut vastaan? Nyt talvella en jaksa lähteä purkamaan ovea.
Comment
-
Jos cruise, niin myös cruisen laser skannerilla on pesuri. Tuskin kuitenkaan 150km ajolla kuluttaa viittä litraa.
Uusissa (ainakin isommissa) Audeissa taitaa olla ulko-ovenkahvasta vain sähköinen yhteys oven lukkoon ja siten lukon jäätyessä ei avaa ovea ulkopuolelta. Tekee vikakoodin. Sisäkahvassa taas on vaijerilla yhteys lukkoon joten sillä aukeaa, tosin 4G A7 olen tällä tavalla saanut aikaa tilanteen jossa k.o. ovea ei saa enää lukkoon... kunnes lukko sulaa. Huomiona että mun autoa pestään talvella joten ei ehkä mikään tyyppivika.
Comment
-
98% varmuudella pissapojan vedet menee tälle laser scannerille ainakin, jos huolto ei ole tehnyt tähän sopeutusta. Tähän on huoltotiedoite olemassa.
Minulla ensimmäisessä e-tornissa oli tämä sama ongelma. Siinä nestettä meni niin paljon, että pissapoika oli tyhjä jo alle 50km ajolla.
Viimeksi muokannut Killeri; 23.12.2022, 21:07.
- 1 like
Comment
-
Hyvä tieto toi cruisen skanneri ja pissapoika. Näköjään googlestakin löytyy juttua aiheesta. Tämä voisi olla hyvä selitys, koska tosiaan auto ei laske alleen. Luulisi näillä määrin kotipiha lainehtivan.
Onko jollain kokemusta, saako tämän softakorjauksen "takuuna"?
Taas on pissapoika tyhjänä ja viikonloppuna täytin. Nyt on keskiviikko ja ajoa tullut 300km. Siitä kun pissapojan valo syttyi ei pissapoikaa noin 100km matkalla käytetty. Nyt kun sitä olisi tarvinnut niin säiliö on täysin tyhjä, ei pisaraakaan tule tuulilasille.
Tosiaan takaoven kahva(kuten vissiin muutkin) on täysin sähköinen. Kahva liikkuu hyvin, mutta ovi vaan ei aukea. Koodeja en ole vielä jaksanut lukaista.
EDIT: Täytyypä kokeilla putsata skanneri kunnolla ja täyttää pissapoika. Teoriassa pitäisi kuluttaa vähemmän.
Autolla liikkeelle lähtiessä tulee pari sähkömoottorin ääntä. Ajattelin että keulassa olisi jotain mitä auto säätää (ilmanaukkoja tms) mutta nyt kun miettii niin sehän taitaa olla skannerin pesu. Ei siis ihme että litkua menee jos joka kerta kun pistää D:lle niin vedetään kaksi pitkää ruuttasua pissapoikaa skanneriin.Viimeksi muokannut Anamonta; 29.12.2022, 13:05.
Comment
-
Tänään oli Myaudi kipannu (tai virallisesti tais olla eileen, kun oli illalta viimeinen tieto autosta, ja yhden kahden maissa tänään päivitti tiedot), piti emäntää opastella webaston manuaalikäynnistykseen... prkl...
Comment
-
Heittämällä paras talviauto tämä torni, vielä jos on ruksattu virtuaalipeilit nii lähes täydellinen. Harmikseen puuttuu helikopterivalo mutta muita vikavaloja onneksi lisätty paikkaamaan puutetta
Edellisien audien kanssa pääsin välttämään muun muassa jäätyvät ovet/lukot mutta tämän kanssa ne tuleekin korkojen kanssa. Jossei MMI jumita lähtiessä niin seisontajarru varmasti, onneksi auto osaa senkin kertoa vikavalolla ja piippauksilla.
Takapenkkien ilmastoinnin siivet pitää räpsräps ääntä, kertovat kai että toimivat. Jesarilla niitä jo huollossa paijattpaijattiin. Koliseva ja nariseva etupään akselisto pitää kanssa mielen virkeenä.
Mutta kesä tulee ja sähkö on joskus taas halpaa etyä voi säilytellä lämpösessä tallissa.
- 1 like
Comment
-
Meinasi melkein höyryjä päästää audin huoltoneuvoja meikäläisestä. E-tron menossa 60tkm huoltoon ja pyysin samalla korjaamaan ton tutkan käyttämän pissapoika-ongelman. Olin juuri ajanut autolla 15km ja kuulin ainakin 4 kertaa pissapojan lorottavan skannerille, joten hermot oli jo valmiiksi vähän kireät...
Kuulemma tämä työ menee mekaanisen vian selvityksen kautta ja maksaa 240e/alkava tunti. Tämä ei sisällä softan päivittämistä. Eli tähän päälle tulee vielä "muutama satanen" jos vika on softassa. Yritin vähän haastaa että eikö vain katsoa koneelta audin ilmoituksen asiasta (5min) ja ajaa sen jälkeen oikean softan sisään. Kuulemma ei voi koska toi koneella surffailu menee tuohon 240e/alkava tunti kategoriaan ja softan päivitys on sitten ihan erillistä työtä mihin ehkä joudutaan menemään kun selvitys valmistuu.
Lupasi vielä jutella huoltajan kanssa että kuinka asian kanssa tehdään. Pissapojan litku maksaa reipas euro/litra joten kyllähän tuolla esim 450e softapäivityksellä luontoa pelastaa ja rahallisesti tulee kannattavaa ehkä vuodessa. Eli ROI on kohdallaan...
Comment
-
Ainakin Audicenter elää sillä asenteella että asiakas maksaa senkin työn selvityksen mihin on tehtaalta valmis kamppis. Kiva laskuttaa ilmaa vaikka tiedetään että softalla XYZ saa suoraan ko ongelman korjattua tai ainakin 90'% kyseisistä tapauksista tulee kuntoon. Toki poikkeuksia on ja riippuu todellapaljon siitä huoltoneuvojasta kuka ottaa auton vastaan ja toisekseen sen että kuka sitä sitten huoltaa, että paljon siellä kiinnostaa koko homma.
Itse ainakin törmänny niihin "voi voi" huoltoneuvojiin joiden kohdalla pitäis heti tehdä ugemit ja etsiä seuraava kuka palvelee.Viimeksi muokannut vegelius; 31.1.2023, 10:29.
Comment
-
No niin, auto on nyt huollettu. Samaa mieltä edellisen kanssa, että todella paljon huoltoneuvojasta kiinni. Tai sitten minun viikko sitten puhelimessa turhautuminen on antanut leiman papereihin.
Kasvotusten huoltoneuvoja tunnisti heti tämän "ominaisuuden", totesi että zekkaavat onko softa päivitetty (ei ole) ja jos ei ole niin 105eur hintaan sen päivittävät.
Auton hakiessa sitten softa oli päivitetty ja tästä tuli hintaa 105eur. Tyytyväinen sai olla, mutta sääliksi kävi niitä jotka ei aiheesta osaa haastaa ja olla "huono asiakas".
Tiedoksi että 2022-2023 vuodenvaihteen tienoilla E-tron SUV:eihin on julkaistu Audilta kamppanja jossa vaihdetaan etualapallonivelet. Tämä nyt tehtiin samalla kun auto kävi huollossa.
Comment
-
Ihmeen lyhty on takuu, ”investoinnin” hintaan nähden. Voisi kuvitella että nuo päivitykset menisi automaattisesti takuun/ylläpidon piiriin.
Comment
-
-
Joo eipä ole tämä Etron ollut mikään mutkattomin auto. Ajomukavuus ja muut peruspalikat erinomaisella tasolla mutta korjauksia tulee paljon ja kalliilla.
Käytettynä ostettu 2019 vm Etron, ostaessa ajettu 93tkm. Puolessa vuodessa mennyt vaihtoon akun kytkentärasia (6200e) ja nyt menossa takamoottori vaihtoon (7000e). Lisäksi ovet jäätyy ja koko talven niitä korjauttamassa juosseena totesin lopulta että on ominaisuus eikä vika eli ei tule kuntoon lopultakaan.
Eli noin 14 000 euroa puolessa vuodessa korjauksiin. Onneksi nämä mennyt kaikki joko takuuseen, goodwilliin tai myyjän piikkiin (akkutakuu 160tkm asti) ja itselle maksettavaa jäänyt "vain" noin tonni. Silti mietityttää kuinka kauan uskaltaa pitää ja varsinkin se, että kuka näitä ostaa enää kaikkien takuiden ja GW:den loputtua...
Comment
-
Onko muilla tullut vastaan että 1-vaihe laturista E-tron ei enää lataa kuin 9A teholla? Eli ollut tapana latailla vehjettä 1-vaihe 16A laturilla. Nyt noin viikko sitten aloin ihmettelemään kun ei akku lataudu yön aikana niin kuin ennen.
Huomasin että vaikka laturi on 16A asetuksessa niin auto ei ota vastaan kuin 7A, eli jotain 1,8kw.
Koitin toisella laturilla. Sillä sama juttu
Koitin 3-vaihe laturilla. Sieltä kyllä tulee 3x16A (11kw) ihan hienosti.
Rämpyttelin 1-vaihelaturia läpi:
8A asetuksella lataa 7A
10A asetuksella lataa 9-10A
13A asetuksella lataa 8A
16A asetuksella lataa 7A
Eli melko omituinen. Mitä enemmän laitan lataustehoa laturista niin sitä vähemmän lataa. Vaikea uskoa että on laturissa kun tosiaan kahdella eri laturilla olen nyt kokeillut. Mutta miksi 3-vaihe toimii ok?
Saako tota latauspiiriä autosta jotenkin bootattua? Jos siellä on bitti vinossa...
Comment
Comment